72f3ea37 ec6f 4ade 9bad a95bfca05a0e - 4 راه ساده برای مقابله با چربی شکم در دوران یائسگی

4راهی آسان برای مقابله با چربی شکم در دوران یائسگی

ممکن است با رسیدن به سن میانسالی افزایش وزن اجتناب ناپذیر باشد ، اما حقیقت این است که می تواند مضر باشد. تغییرات طبیعی هورمونی به این معنی است که ممکن است علائم یائسگی مانند گرگرفتگی ، تعریق شبانه و نوسانات خلقی را تجربه کنید ، اما نیازی نیست نگران باشید و اعتراف کنید که هیچ کاری نمی توان در مورد آن انجام داد. چربی شکم در دوران یائسگی.

قبل ، در طول یا بعد از یائسگی ، سطح استروژن کاهش می یابد و متابولیسم کند می شود و کاهش وزن ، به ویژه در قسمت میانی ، دشوارتر می شود. چربی شکم در دوران یائسگی نه تنها ناراحت کننده نیست ، بلکه می تواند برای سلامتی فرد نیز مضر باشد. تحقیقات نشان می دهد که چربی شکم در دوران یائسگی خطر بیماری های قلبی ، دیابت ، برخی سرطان ها و حتی مرگ زودرس را افزایش می دهد.

1. راه های مقابله با چربی شکم در دوران یائسگی

برای مبارزه با چربی شکم در دوران یائسگی بیشتر ورزش کنید. با ترکیبی از تمرینات متوسط ​​تا شدید برای از بین بردن چربی شکم در دوران یائسگی شروع کنید. برنامه روزانه شما باید شامل تمرینات هوازی مانند شنا ، پیاده روی ، دوچرخه سواری و دویدن و همچنین تمرینات قدرتی یا استقامتی باشد.

2. هر زمان که بتوانید ایستادن بهتر از نشستن است

هرچه بدن شما بیشتر حرکت کند ، کالری بیشتری می سوزاند. یک راه آسان برای انجام این کار این است که تا جایی که ممکن است در طول روز قائم باشید. این نه تنها کالری می سوزاند ، بلکه می تواند از سایر مشکلات سلامتی نیز جلوگیری کند.

نشستن طولانی مدت با سطوح بالاتر چربی شکم و همچنین تجمع چربی در اطراف اندام هایی مانند کبد همراه است و خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را افزایش می دهد. برای ماندگاری بیشتر ، هنگام تلفن ایستاده یا کمی دورتر از پارکینگ پارک کنید تا مجبور شوید کمی جلوتر راه بروید. اگر به پرخوری جلوی تلویزیون عادت دارید ، دوچرخه پدالی را روی نیمکت روی زمین بگذارید تا بتوانید حین حرکت در برنامه های مورد علاقه خود حرکات لازم را انجام دهید.

3. زمان خوردن وعده ها و میان وعده ها برای خوردن آگاهانه

مهم نیست که در میانسالی از چه رژیمی پیروی می کنید ، مهم است که آن را مصرف می کنید. به عنوان مثال ، خوردن بستنی در نیمه شب و خوردن چیپس ایده های بدی هستند و حتی یک انتخاب خوب در طول روز نیستند. پیام کلی در مورد زمان غذا مشخص است: خیلی دیر غذا نخورید.

غذا خوردن در اواخر شب در واقع تلاشی برای کاهش وزن است. در مورد محدودیت های زمانی خود سخت گیر باشید. وعده غذایی خود را در زمان معقولی مانند ساعت 7 بعد از ظهر به پایان برسانید و 12 ساعت بعد ، ساعت 7 صبح روز بعد ، از سر بگیرید.

استراتژی های خواب سالم خود را برای استراحت بهتر و مبارزه با چربی شکم در دوران یائسگی به روز کنید.

بی خوابی یک علامت بسیار شایع در دوره ای است که بدن زن در حال نزدیک شدن به آخرین چرخه قاعدگی است. یکی از مواردی که واقعاً به مبارزه با یائسگی کمک می کند ، خواب با کیفیت بالا است. خواب ناکافی بر هورمون های گرسنگی گرلین و لپتین تأثیر می گذارد. شما باید در آشپزخانه را ببندید و دندان های خود را تا ساعت 7 بعد از ظهر مسواک بزنید. این به شما کمک می کند تا دیر غذا نخورید و یک خواب راحت داشته باشید. نباید قبل از خواب غذا بخورید ، زیرا خواب شما را مختل می کند.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *