ما هفت مزیت داریم

صدها سال است که انسان ماست مصرف می کند. مواد مغذی بالا و مصرف منظم آن می تواند جنبه های مختلف سلامت شما را افزایش دهد. به عنوان مثال ، نشان داده شده است که ماست با کمک به کنترل وزن ، خطر بیماری های قلبی و پوکی استخوان را کاهش می دهد. این مقاله 7 مزایای شگفت انگیز ما را در زمینه علم دنبال می کند.

ماست چیست و چگونه تولید می شود؟

ماست یکی از رایج ترین محصولات لبنی است که توسط باکتری مخمر شیر تهیه می شود. باکتری هایی که برای تهیه ماست استفاده می شوند ، فرهنگ ماست نامیده می شوند که لاکتوز ، قند طبیعی شیر را تخمیر می کنند. این فرآیند اسید لاکتیک تولید می کند ، محصولی که باعث انعقاد پروتئین های شیر می شود و طعم و بافت منحصر به فردی به ماست می دهد. ماست را می توان از هر نوع شیر تهیه کرد. این احتمال وجود دارد که ماست فاقد چربی باشد و ماست تهیه شده از شیر کامل ماست پرچرب باشد. ماست معمولی بدون رنگ اضافی یک مایع سفید غلیظ و سخت با طعم دلپذیر است. متأسفانه ، اکثر مارک ها مواد افزودنی مانند شکر و طعم دهنده های مصنوعی را اضافه می کنند. این ماست ها برای سلامتی شما مفید نیستند. از سوی دیگر ، ماست شیرین نشده فواید زیادی برای سلامتی دارد.

در اینجا 7 فایده علمی شگفت انگیز ماست طبیعی آورده شده است.

1- ماست سرشار از مواد مغذی است.

ماست تقریباً تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را دارد. ماست به عنوان یک غذای غنی از کلسیم ، یک ماده معدنی ضروری برای سلامت دندان ها و استخوان ها شناخته شده است ، فقط یک فنجان ماست 49 درصد از کلسیم مورد نیاز روزانه شما را تأمین می کند. ماست همچنین سرشار از ویتامین B ، به ویژه ویتامین B12 و ریبوفلاوین است که هریک از بیماری های قلبی جدی و نقایص مادرزادی لوله عصبی جلوگیری می کند. یک کاسه ماست همچنین 38 درصد نیاز روزانه به فسفر ، 12 درصد منیزیم و 18 درصد پتاسیم را تأمین می کند. این مواد معدنی برای انواع فرآیندهای بیولوژیکی مانند تنظیم فشار خون ، متابولیسم و ​​سلامت استخوان ها مورد نیاز است.

یکی از مواد مغذی که ماست به طور طبیعی ندارد ویتامین D است ، اما ماست به طور کلی با ویتامین D غنی شده است. ویتامین D استخوان ها و سیستم ایمنی را تقویت می کند و ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش دهد. بیماری هایی مانند بیماری های قلبی و افسردگی.

ماست بیشتر مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تامین می کند. به ویژه سرشار از کلسیم ، ویتامین B و مواد معدنی است.

2- ماست سرشار از پروتئین است

ماست دارای مقدار شگفت انگیزی پروتئین است ، حدود 12 گرم پروتئین در هر 200 گرم ماست. ثابت شده است که این پروتئین ها با افزایش مصرف انرژی یا دریافت کالری روزانه از متابولیسم حمایت می کنند. دریافت پروتئین کافی برای تنظیم اشتها نیز مهم است ، زیرا باعث افزایش تولید هورمون هایی می شود که نشان دهنده سیری است. این به طور خودکار کل کالری دریافتی شما را کاهش می دهد ، که برای کنترل وزن مفید است.

در یک مطالعه ، افرادی که ماست را به عنوان میان وعده می خوردند نسبت به افرادی که از میان وعده کم پروتئین و کم کالری استفاده می کردند و 100 کالری کمتر برای شام می خوردند ، کمتر گرسنه بودند. اگر ماست یونانی بخورید ، یک نوع ماست بسیار غلیظ و سفت ، اثرات مفید ماست بسیار آشکارتر می شود. این ماست پروتئین بیشتری نسبت به ماست معمولی دارد و در هر 200 گرم ماست 22 گرم پروتئین دارد. ماست یونانی در کنترل اشتها و تأخیر در گرسنگی م thanثرتر از ماست معمولی با پروتئین کمتر است.

ماست ، به ویژه ماست یونانی ، دارای پروتئین زیادی است. و پروتئین برای اشتها و کنترل وزن عالی است.

3- برخی از انواع آن برای سلامت دستگاه گوارش مفید است

برخی از ماست ها حاوی باکتری های زنده یا پروبیوتیک هایی هستند که بخشی از استارتر هستند یا پس از پاستوریزاسیون به ماست اضافه می شوند. هنگام مصرف می توانند برای سلامت دستگاه گوارش مفید باشند. متأسفانه ، بسیاری از ماست ها به صورت حرارتی پاستوریزه می شوند که باعث از بین رفتن باکتری های مفید می شود. برای اینکه مطمئن شوید ماست شما دارای پروبیوتیک های مثر است ، به دنبال باکتری های زنده و فعال ذکر شده در برچسب ماست باشید. برخی از پروبیوتیک های موجود در ماست مانند بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیل نشان داده اند که علائم ناراحت کننده سندرم روده تحریک پذیر را کاهش می دهد. این سندرم یک اختلال شایع است و بر روده بزرگ تأثیر می گذارد.

در یک مطالعه ، بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) به طور مرتب شیر تخمیری یا ماست حاوی بیفیدوباکتریوم می نوشیدند. تنها پس از سه هفته ، بیماران بهبودی در تورم و دفعات مدفوع را گزارش کردند – و همچنین عوارض بعد از 6 هفته مشاهده شد.

مطالعه دیگری نشان داد که ماست حاوی بیفیدوباکتریوم علائم گوارشی و کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی را در زنانی که دارای اختلالات گوارشی تشخیص داده نشده هستند ، بهبود می بخشد.

علاوه بر این ، برخی از مطالعات نشان داده اند که پروبیوتیک ها می توانند از اسهال مرتبط با آنتی بیوتیک ها و همچنین یبوست جلوگیری کنند.

برخی از انواع ماست حاوی پروبیوتیک ها هستند که با کاهش علائم اختلالات گوارشی شایع مانند نفخ ، اسهال و یبوست می توانند سلامت دستگاه گوارش را بهبود بخشند.

4- ماست می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند

خوردن منظم ماست – به خصوص اگر ماست پروبیوتیک باشد – می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهد. نشان داده شده است که پروبیوتیک ها التهاب را کاهش می دهند ، که با طیف وسیعی از بیماری ها مرتبط است ، از عفونت های ویروسی گرفته تا بیماری های گوارشی. تحقیقات نشان داده است که در برخی موارد ، پروبیوتیک ها می توانند میزان ، مدت و شدت سرماخوردگی را کاهش دهند. علاوه بر این ، خواص تقویت کننده سیستم ایمنی بدن تا حدی به دلیل منیزیم ، سلنیوم و روی است که مواد معدنی قدرتمندی هستند که نقش مهمی در سلامت سیستم ایمنی بدن ایفا می کنند. ماست غنی شده با ویتامین D برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. پتانسیل ویتامین D در پیشگیری و محافظت در برابر بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مورد مطالعه قرار گرفته است.

ماست پروبیوتیک ، ویتامین ها و مواد معدنی را ارائه می دهد که همه آنها می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در برابر بیماری ها محافظت کنند.

5. ماست می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند.

ماست حاوی مواد مغذی مهم برای حفظ سلامت استخوان ها از جمله کلسیم ، پروتئین ، پتاسیم ، فسفر و گاهی ویتامین D است. همه این ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه در پیشگیری از پوکی استخوان م aثر هستند ، وضعیتی که باعث ضعیف شدن استخوان ها می شود. پوکی استخوان در افراد مسن شایع است. فونگ با پوکی استخوان تراکم استخوان پایینی دارد و در معرض خطر شکستگی قرار دارد. با این حال ، تحقیقات نشان داده است که خوردن حداقل سه میان وعده مانند ماست به طور منظم و روزانه می تواند توده و قدرت استخوان را حفظ کند.

ماست سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که نقش مهمی در سلامت استخوان ها دارد ، خوردن منظم خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد.

6- ماست می تواند برای سلامت قلب مفید باشد

میزان چربی موجود در ماست یکی از دلایلی است که درباره مزایای سلامتی آن مورد بحث قرار گرفته است. پیش از این تصور می شد که چربی اشباع باعث بیماری های قلبی می شود ، اما تحقیقات اخیر نشان داده است که این چربی یک مورد نیست. با این حال ، ماست های کم چرب و بدون چربی هنوز در ایالات متحده محبوب هستند. هیچ شواهد واضحی وجود ندارد که ماست برای سلامتی شما مضر باشد ، اما در واقع ، حتی ممکن است برای قلب شما مفید باشد. چندین مطالعه نشان داده است که خوردن چربی اشباع شده از محصولات لبنی کلسترول HDL خوب را افزایش می دهد که ممکن است از بیماری های قلبی جلوگیری کند. تحقیقات دیگر نشان داده است که مصرف ماست به طور کلی خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. همچنین نشان داده شده است که محصولات لبنی مانند ماست در کاهش فشار خون موثر است ، که یکی از عوامل خطرساز اصلی برای بیماری های قلبی است.

صرف نظر از میزان چربی ، ماست با افزایش کلسترول خوب HDL و کاهش فشار خون برای سلامت قلب مفید است.

7. ماست می تواند کنترل وزن را بهبود بخشد

ماست دارای خواص متعددی است که ممکن است به کنترل وزن کمک کند. برای شروع ، این پروتئین مملو از پروتئین است که همراه با کلسیم ، هورمون های سرکوب کننده اشتها مانند پپتیدهای YY و GLP-1 را افزایش می دهد. علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده اند که مصرف ماست با وزن بدن ، درصد چربی بدن و دور کمر ارتباط ندارد. یک مقاله مروری نشان می دهد که مصرف لبنیات پرچرب ، مانند ماست ، ممکن است میزان چاقی را کاهش دهد. این برخلاف تصورات قبلی در مورد مصرف چربی و اضافه وزن است. مطالعات دیگر نشان داده است افرادی که ماست می خورند نسبت به افرادی که نمی خورند بهتر غذا می خورند.

ماست سرشار از پروتئین است ، بسیار سیر کننده است و می تواند رژیم غذایی کلی شما را بهبود بخشد. هر دوی این جنبه ها به کنترل وزن کمک می کند.

ماست ممکن است برای همه مناسب نباشد

برخی افراد باید توجه داشته باشند که مصرف ماست می تواند عوارض جانبی داشته باشد ، به ویژه در افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند یا به شیر حساسیت دارند.

بی رحم

عدم تحمل لاکتوز زمانی رخ می دهد که بدن فاقد لاکتوز است ، آنزیمی که برای تجزیه لاکتوز – قند موجود در شیر – لازم است باعث عدم تحمل لاکتوز و طیف وسیعی از علائم گوارشی مانند درد شکم و اسهال پس از مصرف محصولات لبنی می شود. بنابراین ، افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند نباید ماست مصرف کنند.

با این حال ، برخی از افرادی که به لاکتوز حساسیت ندارند می توانند آن را تحمل کنند. این به این دلیل است که مقداری از لاکتوز در طول تولید ماست تجزیه می شود و پروبیوتیک ها می توانند برای هضم آن با یکدیگر همکاری کنند. اگر به لاکتوز حساسیت دارید ، دیدن اینکه آیا می توانید ماست بخورید مشکلی ایجاد نمی کند.

حساسیت به شیر

محصولات لبنی حاوی کازئین و آب لوله کشی هستند ، پروتئین هایی که برخی افراد به آن حساس هستند. در این موارد ، شیر باعث واکنش هایی می شود که از کهیر گرفته تا تورم و آنافیلاکسی تهدید کننده زندگی را شامل می شود.

شکر افزودنی

بسیاری از ماست ها مقدار زیادی قند اضافه دارند ، به ویژه آنهایی که برچسب کم چربی دارند. بنابراین مهم است که برچسب مواد غذایی را بخوانید و از مارک هایی که از شکر استفاده می کنند خودداری کنید.

ماست برای افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند یا به شیر حساسیت دارند می تواند عوارض جانبی داشته باشد.

چگونه بهترین ماست را برای سلامتی خود انتخاب کنیم

وقتی صحبت از انتخاب ما می شود ، هرچه ساده تر ، بهتر. ماست های ساده و شیرین نشده بهترین هستند زیرا مواد کمی دارند و بدون شکر اضافه شده اند. اینکه از ماست کم چرب یا پرچرب استفاده می کنید یک انتخاب شخصی است. رژیم های پرچرب کالری بالایی دارند ، اما این بدان معنا نیست که ناسالم هستند. فقط مطمئن شوید که نسبت اندازه توصیه شده را رعایت کنید. همچنین باید به دنبال ماست هایی باشید که خام و فعال هستند تا مطمئن شوید از پروبیوتیک ها برای بهبود سلامت خود استفاده می کنید.

سالم ترین ماست شما حاوی مواد کمتری است و شکر اضافی ندارد. مارکی با پروبیوتیک انتخاب کنید.

نامه ها متفاوت است

ماست سرشار از مواد مغذی است و با درد مکرر صورت می تواند سلامت شما را بهبود بخشد. همچنین ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش داده و در عین حال به سلامت دستگاه گوارش و کنترل وزن نیز کمک کند. حتما ماستی را که عاقلانه مصرف می کنید انتخاب کنید. برای حداکثر مزایای سلامتی ، انواع ساده و بدون قند که حاوی پروبیوتیک هستند را انتخاب کنید.

رژیم آنلاین


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *