آمبره ناخن؛ روش کار و نکاتی برای مراقبت بهتر


آمبره ناخن نوعی مانیکور است که در آن ناخن‌ها با ۲ یا چند رنگ طراحی می‌شوند و معمولا طیف این رنگ‌ها از روشن به تیره تغییر می‌کند. نام این تکنیک از کلمه فرانسوی «ombre» به‌معنای «سایه‌روشن» گرفته شده است. هرآنچه لازم است درباره آمبره ناخن بدانید، در این مقاله خواهید خواند. با ما همراه باشید.

نحوه انجام آمبره ناخن

  • اولین قدم برای آمبره‌کردن ناخن این است که ناخن‌هایتان را با رنگ پایه و ترجیحا روشن لاک بزنید.
  • رنگ تیره مدنظرتان را روی یک تکه اسفنج آرایشی بکشید.
  • حالا روی قسمتی از ناخن که می‌خواهید بدون تغییر بماند، تکه‌ای چسب بزنید و سپس اسفنج را روی بقیه قسمت ناخن فشار بدهید. معمولا لاک تیره‌تر را قسمت لبه ناخن می‌زنند.
  • پس از خشک‌شدن لاک تیره، چسب را از روی ناخن بردارید. باید شیب رنگی ملایمی روی ناخن‌هایتان ایجاد شده باشد.
  • درنهایت می‌توانید روی ناخن‌هایتان برق ناخن بزنید تا براق‌تر و زیباتر به نظر برسند.

برای آمبره ناخن می‌توانید از چند تکنیک مختلف استفاده کنید. از هر تکنیکی که استفاده می‌کنید، صبر و آهسته کارکردن مهم‌ترین اصول انجام این کارند. وقتی این کار را با صبر و حوصله انجام بدهید، رنگ‌ها یکنواخت با هم ترکیب می‌شوند.

انتخاب رنگ آمبره ناخن

یکی از نکاتی که در ظاهر جذاب آمبره ناخن نقش دارد، انتخاب رنگ‌های مناسب و هماهنگ با پوست است. مثلا اگر پوستی روشن دارید، آمبره صورتی روشن یا هلویی جلوه فوق‌العاده‌ای دارد. رنگ‌هایی مانند شرابی یا بنفش تیره هم برای افرادی مناسب است که پوستشان تیره است.

اگر نمی‌توانید رنگ آمبره را انتخاب کنید، از ۲ یا ۳ رنگ استفاده کنید که مکمل یکدیگرند. همچنین می‌توانید از رنگ‌های براق یا متالیک برای ایجاد درخشندگی استفاده کنید. اگر به‌‌دنبال طراحی ناخن شیک و در عین حال ساده هستید، از ۲ رنگ نزدیک به هم استفاده کنید.

شما هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ آمبره ناخن ندارید و تنها چیزی که باید به آن توجه کنید این است که رنگ‌ها با هم و همچنین با پوست‌تان هماهنگ باشند.

چند مدل ناخن آمبره

۱. آمبره ناخن مات

آمبره ناخن مات

اگر به لاک‌های مات علاقه دارید، این نوع آمبره ناخن را هم دوست خواهید داشت. در این روش، کمی پوشش پودری به لاک اضافه می‌کنید و به همان روشی که گفتیم، ناخن‌ها را آمبره می‌کنید. این تکنیک ظاهر جذابی به ناخن‌هایتان می‌دهد. طرح‌های مات آمبره ظرافت را با حسی فوق‌العاده مدرن القا می‌کنند.

۲. آمبره ناخن ۲رنگ

آمبره ناخن ۲رنگ

برخی از افراد دوست دارند آمبره را از حالت سایه‌روشن خارج کنند و با ۲ رنگ کار کنند. در این مدل هم روش کار همان تکنیک اصلی است، با این تفاوت که به‌جای رنگ پایه روشن، رنگی که خودتان انتخاب کرده‌اید می‌زنید و پس از خشک‌شدن آن، رنگ تیره‌تر را به قسمت لبه‌های ناخن با اسفنج فشار می‌دهید.

۳. آمبره ناخن چندرنگ

آمبره ناخن چندرنگ

همان‌طور که از نام این مدل پیداست، با استفاده از چندین رنگ ایجاد می‌شود. برای آمبره‌کردن با چند رنگ اول از همه با رنگ پایه ناخن‌ها را لاک بزنید، پس از خشک‌شدن، از یک اسفنج برای اعمال رنگ‌های مختلف در اطراف لبه‌های ناخن استفاده کنید. می‌توانید از خلال دندان برای ترکیب رنگ‌ها با هم استفاده کنید.

در این قسمت فقط ۳ نمونه از پرطرف‌دارترین مدل‌های آمبره ناخن را معرفی کردیم، اما شما می‌توانید به تعداد رنگ‌های مختلف طرح‌های متنوع آمبره ایجاد کنید. خلاق باشید، رنگ‌های مختلف را امتحان کنید و از دنیای رنگ‌ها لذت ببرید.

مراقبت از ناخن آمبره

ناخن آمبره در مقایسه با مانیکورهای معمولی به مراقبت بیشتری نیاز دارند. با رعایت این نکات ناخن‌های آمبره شما همیشه بهترین شکل را خواهند داشت:

  • مراقب ناخن‌هایتان باشید: از ناخن‌هایتان به‌جای ابزار استفاده نکنید. با دستکش ظرف بشویید و هنگام انجام کارهای حساس هم دستکش پلاستیکی دست کنید. از انجام هر کاری که با خطر کنده‌شدن یا شکستگی ناخن همراه است، خودداری کنید.
  • یک لایه رویی برق ناخن بزنید: این کار باعث محافظت از ناخن‌ها و حفظ تازگی رنگ‌ها می‌شود. می‌توانید این کار را هر چند روز یک‌ بار یا در صورت نیاز انجام دهید.
  • ناخن‌هایتان را تمیز و خشک نگه دارید: این کار از محوشدن رنگ‌ها جلوگیری می‌کند. رطوبت خیلی زود ظاهر رنگ‌ها را خراب خواهد کرد، بنابراین حتما پس از شستن دست‌ها، ناخن‌هایتان را کاملا خشک کنید.
  • با ملایمت لاک را پاک کنید: وقتی می‌خواهید آمبره ناخن‌هایتان را پاک کنید، ناخن‌ها را چند دقیقه در استون خیس کنید و بعد به‌آرامی با پنبه پاک کنید. از لاک‌پاک‌کن حاوی الکل استفاده نکنید، چون باعث خشکی ناخن‌هایتان می‌شوند.
  • از روغن کوتیکول استفاده کنید: هر روز روغن کوتیکول را به ناخن‌هایتان بمالید تا آنها را هیدراته نگه دارید و از محوشدن رنگ‌ها جلوگیری کنید. روغن کوتیکول در بیشتر فروشگاه‌های لوازم آرایشی موجود است.

کاشت بیبی بومر چیست؟

بیبی بومر مدل کلاسیک آمبره ناخن

بیبی بومر نسخه خنثی‌تر مانیکور فرانسوی سنتی است. در این روش، رنگ‌های سفید و بژ و صورتی ترکیب می‌شوند و اثری با شیب رنگی ملایم اما به‌شدت جذاب و شیک روی ناخن‌ها ایجاد می‌کنند.

دلیل محبوبیت زیاد ناخن بیبی بومر این است که ظاهری کلاسیک و مینیمال دارد و حتی برای محیط‌های رسمی و اداری هم مناسب است. برخی از تکنیک‌ها یا رنگ‌ها مناسب همه‌جا نیستند، اما ناخن بیبی بومر ترکیبی است که همه‌جا طرف‌داران خاص خودش را دارد.

از آنجایی که این تکنیک بسیار ساده و ظریف است، به کاربر انعطاف‌پذیری بیشتری برای خلاقیت و منحصربه‌فردبودن با انتخاب لباس‌ها می‌دهد، چون ناخن‌های بیبی بومر به‌خوبی با هر رنگ لباسی هماهنگ می‌شوند!

نحوه انجام تکنیک بیبی بومر

  • لاکی کم‌رنگ را به‌عنوان لایه پایه روی کل ناخن بزنید.
  • لاک سفید را به‌عنوان لایه دوم روی نیمه پایینی ناخن‌ها بزنید.
  • یک لایه لاک صورتی کم‌رنگ را به‌عنوان لایه سوم روی ناخن‌ها بزنید.
  • یک لایه لاک سفید را به‌حالت سایه‌روشن روی قسمت نوک ناخن‌ها بزنید.
  • صبر کنید تا ناخن‌ها خشک شوند و سپس روی ناخن‌ها برق ناخن بزنید.

سؤالات رایج درباره آمبره ناخن

– ماندگاری ناخن آمبره چقدر است؟

ماندگاری بستگی به پولیش انتخابی شما دارد. اگر از لاک معمولی استفاده کنید، بسته به اینکه ناخن شما چقدر محکم است، ۱ یا ۲ هفته دوام خواهد داشت. لاک ژل حدود ۲ تا ۳ هفته و آکریلیک حدود ۳ تا ۴ هفته دوام دارد.

– بهتر است آمبره را با لاک ژل انجام بدهیم یا آکریلیک؟

اکریلیک نوعی پلاستیک است که روی ناخن‌ها قرار می‌گیرد و سپس با نور فرابنفش ثابت می‌شود، در حالی که ژل نوعی لاک است که با نور UV خشک می‌شود. فرق این دو فقط ماندگاری آنهاست.

– آیا می‌توانیم ناخن‌هایمان را در خانه آمبره کنیم؟

البته که می‌توانید، اما انجام آن در سالن‌های آرایشی ماندگاری بیشتری دارد، چون در سالن‌های آرایشی این کار را با ژلیش یا آکریلیک انجام می‌دهند.

سخن پایانی

در این مقاله خواندید که آمبره ناخن چیست و چه مراقبت‌هایی می‌خواهد. اگر به‌دنبال طرح ناخن زیبا و مد روز هستید که اجرای آن ساده باشد و نیازی به مراقب زیاد نداشته باشد، آمبره ناخن را امتحان کنید.

شما بگویید

تابه‌حال آمبره ناخن را امتحان کرده‌اید؟ خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات ارزشمندتان را در قسمت دیدگاه‌ها بخوانیم.


کتاب الکترونیکی دلبستگی
اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.



Source link