آنچه همه باید درباره رژیم های کتوژنیک بدانند

رژیم های کتوژنیک استاندارد و پر پروتئین، بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته اند و رژیم های کتوژنیک دوره ای یا هدفمند روش های بسیار پیشرفته بوده و عمدتا مورد استفاده بدن سازان یا ورزشکاران می شش راه برای رسیدن به لاغری سریع شما باشند. در دوره این بررسی، کربوهیدرات اشخاص حقیقی همراه خود استفاده عالی رژیم غذایی کم کربوهیدرات (۰% کربوهیدرات، ۳۰% پروتئین را انتخاب کنید و انتخاب کنید ۷۰% چربی) تخلیه شد را انتخاب کنید و انتخاب کنید تخلیه ذخایر گلیکوژن اجتناب کرده اند طریق ورزش به پایان رسید. رژیم کتوژنیک دورهای (Cyclical ketogenic diet) همان طور که از نام آن پیداست در دوره های ازکربوهیدرات بیشتری استفاده می شود که برای ورزشکاران مناسب است.

رژیم کتوژنیک شیردهی

رژیم کتوژنیک روشن ضمیر غذاهای ممنوع در آن هم زیاد است و هم جزء نیازهای طبیعی و ضروری بدن انسان محسوب میشود. کتونها منبع سوخت مناسبی برای مغز محسوب میشوند. رژیم کتوژنیک در اصل از چربی بدن شما به عنوان منبع انرژی استفاده می کند، بنابراین مزیت وجود کاهش وزن آشکار است. کتون مولوکی حاوی چربی است که در زمان نبود قند در بدن تولید میشود تا به عنوان سوخت برای تامین انرژی استفاده شود. برای طعم و مزه دادن به انواع غذاها از سرکه به عنوان نوعی چاشنی استفاده میکنند. غذاهایی که محتوی شیرینکنندههای جایگزین شکر هستند: این غذاها اغلب سرشار از الکل قند (نوعی الکل تهیهشده از قند) هستند و در برخی موارد بر سطح کتونها تأثیر میگذارند.

رژیم کتوژنیک چرخه ای

افزایش کتونها، کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز ممکن است در کاهش وزن نقشی اساسی داشته باشد. به گفته نسرین دهقان مرد مشاوره تغذیه و رژیم درمانی، وقتی شما این رژیم را شروع می کنید و قند و کربوهیدرات مصرف نمی کنید، بعد از 10 تا 12 ساعت، قند خون پایین می آید و به دنبال آن انسولین خون نیز کاهش پیدا می کند. این رژیم لاغری با کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی همراه است. این مهم با افزایش کتونها در بدن، فواید بیشماری برای سلامتی به همراه خواهد داشت.

رژیم پالئو کتوژنیک

عضو بودن در این جامعه مرا پر انگیزه نگه می داشت و برایم الهام بخش بود. زمانی که Pure, White and Deadly برای اولین بار منتشر شد، یودکین یکی از اعضای پانل رژیم غذایی و بیماریهای قلبی عروقی کمیته جنبههای پزشکی سیاست غذایی (COMA) بود که در آن زمان نهاد اصلی مشاوره علمی در مورد تغذیه برای دولت بریتانیا بود. یکی از مزایای رژیم فستینگ، سادگی آن است. و مانند هر رژیم غذایی دیگر، فقط در صورت متعهد ماندن به آن و در دراز مدت به نتیجه می رسید.

نکته مهم و حیاتی در قابلیت ذخیره سازی انرژی اضافی در بافت چربی این است که در صورت اختلال در این فرآیند، تجمع چربی در سایر بافت های بدن اتفاق افتاده و منجر به بروز انواع بیماری ها مانند کبد چرب می شود که تهدیدکننده جدی برای سلامتی انسان است. اما از آنجایی که بسیاری از ما غذایی مشترک با سایر اعضای خانواده می خوریم، رعایت بلند مدت رژیم کتو کار آسانی نیست. حفظ رژیم کتوژنیک در رستورانها کار خیلی سختی نیست.  This data h​as ᠎be en wri᠎tt en with G᠎SA  Con te᠎nt Generator Demoversion᠎.

زیرا زمان ۱۶ ساعت برای زنان زیاد است.دنبالکردن رژیم ۱۶/۸ برای کسانی که عادت به صبحانهخوردن دارند، کار سختی است. با این حال به خاطر میزان پروتئین دریافتی زیاد در رژیم کتوژنیک و سطح کتون های زیاد این کار به کاهش عضله سوزی کمک کرده و می توانید در کنار وزنه زدن و بدنسازی از رژیم های کتوژنیک استفاده کنید. طبق این برنامه غذایی باید تصمیم گیری کنید که آیا میخواهید این رژیم غذایی را رعایت کنید یا این که ترجیح میدهید از رژیمهای غذایی سادهتر که فرآیند کاهش وزن در آنها کند و آهسته است استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک و کیسه صفرا

چهارده سال پس از انتشار اولین کتاب خالص، سفید و مرگبار، یودکین تصمیم گرفت که این کتاب از جنبههای مهم منسوخ شدهاست و در سال ۱۹۸۶ نسخه جدیدی را منتشر کرد تا نتایج تجربی جدیدتری را در خود جای دهد. نتایج مطالعهای حاکی از آن است که این رژیم میتواند مقاومت به انسولین را تا ۷۵٪ بهبود ببخشد. از جمله این اهداف عدم تعادل هورمونی، به خصوص مقاومت به انسولین همراه با سطح قند خون بالا و محدود کردن مصرف مواد غذایی بدون کالری ناشی از گرسنگی که بسیاری از افرادی که رژیم غذایی می گیرند، با آن مبارزه می کنند.

رژیم کتوژنیک پزشک

در این رژیم اجازه مصرف کربوهیدرات زمانی داده می شود که افراد به انجام حرکات ورزشی می پردازند و در سایر مواقع از مصرف کربوهیدرات ها خودداری می کنند. این در حالی است که افراد استفاده کننده از رژیم سرشار از کربو هیدرات تنها 62% نتیجه گرفته بودند. با این حال، در حالی که کتوزیس بهطور کلی ایمن است، کتواسیدوز میتواند تهدید کنندهٔ زندگی باشد. با تغییر در سبک زندگی میتوان، تعداد دفعات حملات میگرنی و شدت آنها را کم کرد. طبق تحقیقات انجامشده، افرادی که رژیم کتوژنیک میگیرند ۲.۲ برابر بیشتر از افرادی که رژیم کمکالری کمچربی میگیرند وزن کم میکنند.

از غذاهای پرکربوهیدرات مانند نان، چیپس،پاستا، کراکر، آب نبات، بیشتر میوهها و کیک. رژیم بولتپروف مانند اکثر رژیمهای غذایی، قوانین سختگیرانهای دارد که اگر میخواهید به نتایج موردنظرتان برسید، باید از آنها پیروی کنید. در این نوع از رژیم کتوژنیک علاوه بر کاهش درصد کربوهیدرات میزان کالری دریافتی روزانه فقط به حدود 800 کالری میرسد، البته نیازی نیست که در این رژیم هر روز هفته را رژیم خیلی کم کالری داشته باشید و میتوانید فقط از این رژیم برای دو روز در هفته استفاده کنید و پنج روز دیگر کتوژنیک معمول را بر اساس مقدار کالری مورد نیاز بدن خود رعایت نمایید.

فواید کراتین برای بدن بر هیچ کسی پوشیده نیست. فواید رژیم کتوژنیک برای سلامتی چیست؟ این مقاله یک مرور کلی از رژیم حذف کربوهیدرات، از جمله فواید بالقوه، مضرات، و غذاهایی که باید مصرف کرد و از آن اجتناب کرد، ارائه میکند. این رژیم محتوی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات، مقدار متوسطی پروتئین و مقدار زیادی چربی است. رژیم گیاه خواری کتوژنیک: برای انجام رژیم کتوژنیک گیاه خواری به جای محصولات حیوانی مقدار زیادی از مواد مغذی کم کربوهیدرات استفاده میکنید. علاوه بر این، حبوبات، بعضی از میوه ها و سبزیجات مثل موز و سیب زمینی هم کربوهیدرات خیلی زیادی دارند. ᠎Th is ᠎po st w as g enerat​ed wi​th the he᠎lp  of GSA Con᠎te᠎nt Gen erat or D​em ov ersion​.

رژیم کتوژنیک چند کیلو کم میکنیم

اما علاوه بر آن با تاثیر بر روی توانایی بدن برای مقابله با بیماری ها، باعث خواهد شد که بدن انسان مقاوم تر شود و بیشتر با بیماری مقابله کند. برای دریافت رژیم ۲۱۶ ( موفق ترین برنامه لاغری ۲۰۱۹ ) ، ابتدا روی دکمه « توضیحات بیشتر و سفارش » کلیک کرده و پس از مطالعه ویژگی های این رژیم ، طبق آموزش های موجود در همان صفحه این رژیم فوق العاده را دریافت کنید. سبزیجاتی که کربوهیدرات پایسینی دارند: بیشتر سبزیجات سبزرنگ، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل و …

در این رژیم شما تمامی روزهای هفته را رژیم کتوی استاندارد با کربوهیدرات 5 تا 10 درصد مصرف میکنید اما زمانی که تمرین دارید ، قبل و بعد از تمرین میتوانید وعده حاوی کربوهیدرات داشته باشید. نمونهی رژیم استاندارد کتوژنیک در اختیار شما قرار دادهمیشود و مواد غذایی که میتوانید و نمیتوانید مصرف کنید به شما توضیح دادهمیشوند. صبحانه: یک میلکشیک کتوژنیک (این مورد یا این مورد را امتحان کنید). از یک وعده 100 گرم از این وعده غذایی مقوی استیک برای صبحانه، ناهار یا شام لذت ببرید. توت ها، از جمله زغال اخته، توت فرنگی،شاتوت و تمشک که در هر ۲/۱ فنجان، ۳ تا ۹ گرم کربوهیدرات خالص دارند.

رژیم شوک کتوژنیک

هنگامی که ما قند و کربوهیدرات میخوریم، در خون به قند شکسته میشود. بنابراین، سطح HbA1c اهمیت اساسی در ارزیابی کنترل قند خون، آشکار کردن مشکلات احتمالی در درمان و در نتیجه هدایت برنامه درمانی دارد. پر کردن بشقاب با گوشت و به خصوص گوشت های فرآوری شده، ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه و نقرس را افزایش دهد که یک نوع دردناک آرتریت است. آنها دریافتند که بعد از سپری شدن 8 هفته ، موشهایی که به نقص کلیه ی (Kidney failure ) مبتلا بودند و تحت رژیم کتوژنیک قرار گرفته بودند، درمان شدند. این 45زن دارای اضافه وزن یا چاق، یا به سرطان تخمدان و یا اندومتر مبتلا بودند، این دو نوع سرطان با چاقی و سطوح بالای انسولین مرتبط هستند.

نمونه رژیم کتوژنیک دکتر کرمانی

این رژیم غذایی موجب کاهش قند خون و سطح انسولین میشود. بهعنوان مثال در کنترل فشار خون بالا، کاهش قند خون و چربی بدن مؤثر است و سطح کلسترول خوب خون را افزایش میدهد. غذاهای حاوی قند از جمله: نوشابه، آب میوه، اسموتی، کیک، بستنی، شکلات و موارد مشابه. تمام این موارد در پکیج رژیم کتوژنیک توضیح داده شده اند. اصطلاحات مختلفی در میان پیروان این برنامه رژیمی رایج است. پرفسور Barbara Gower، نویسنده ی ارشد این مقاله و استاد دانشکده ی بهداشت حرفه ای در دانشگاه آلاباما گفت: از آنجایی که سلول های سرطانی ترجیح می دهند از گلوکز استفاده کنند، رژیم های غذایی که گلوکز را محدود می کنند ممکن است سودمند باشند، و از آنجایی که رژیم های غذایی کتوژنیک، گلوکز و عوامل مختلف رشد را محدود می کنند، توانایی رشد سرطان را محدود کرده و برای سیستم ایمنی بدن بیمار بمنظور پاسخ به سلولهای سرطانی، زمان لازم را فراهم می کنند.

بیماریهای قلبی: رژیم کتوژنیک خطر عوامل مؤثر بر بیماری های قلبی را کاهش میدهد. رژیم کتون بر روی درصد بالایی از افراد جواب میدهد زیرا که عوامل کلیدی افزایش وزن را نشانه میگیرد. زیرا در این رژیم، دیگر نیازی نیست که افراد با نگرانی بالا مراقب کالری دریافتی خود باشند. کاهش وزن سریع، اگر با اصول درست باشد، آسیبی به بدن وارد نخواهد کرد.اما بسیاری از افراد به سراغ رژیمهای تهاجمی و غیر اصولی میروند که ممکن است عوارض جبرانناپذیری برای اندامهای داخلی مانند کبد و معده ایجاد کند. بااینحال در رژیم کتوژنیک با کمتر خوردن و القای کتوز بدن راحتتر به سراغ ذخایر انرژی خود میرود و در بین وعدهها پرانرژی باقی میماند.

ماهی: منبع عالی پروتئین است.

بلکه شامل سلامت جسمی، داشتن انرژی فراوان، قدرت کافی و تناسب وزن است، که با داشتن یک رژیم لاغری سالم و ورزش مداوم میسر است. چربی موجود در رژیم غذایی یا بدن به یک منبع سوخت به نام کتون تبدیل می شود که توسط مغز و بافت های دیگر بعنوان منبع تولید انرژی مصرف می شود. ماهی: منبع عالی پروتئین است. 3. درصد کربوهیدرات، درصد چربی و درصد پروتئین در رژیم کتوپلاس بهینه سازی شده است. رژیم کتو پلاس(Keto plus diet)،نسخه بهینه سازی شده رژیم کتوژنیک است. مغز بیشترین نیاز به گلوکز، حدود ۱۲۰ گرم، را دارد چرا که قادر به ذخیره سازی آن نیست.

با این حال، پیروی از فهرست غذایی رژیم کتو همیشه عالی نیست. بیماری آلزایمر: این رژیم غذایی میتواند نشانههای بیماری آلزایمر را کاهش بدهد و روند پیشرفت این بیماری را به تأخیر بیندازد. صرع: تحقیقات نشان میدهند رژیم کتوژنیک میتواند بروز تشنج در کودکان مبتلا به صرع را بهطور چشمگیری کاهش بدهد. در واقع، تحقیقات نشان میدهد که رژیم کتوژنیک اگر جایگزین رژیمهای غذایی کمچرب شود، برای کاهش وزن بسیار موثر است. با روغن زیتون فوق بکر و روغن نارگیل تصفیه شده بپزید و سعی کنید از خامه نارگیل به عنوان جایگزین خامه غلیظ استفاده کنید.

در رژیم کتوژنتیک بهتر است مصرف برنج و نان کنار گذاشته شود و از گوشت کم چرب یا چربیهای سالم مثل روغن زیتون، روغن نارگیل و … شام: ماهی سفید، تخممرغ و اسفناج تفتدادهشده در روغن نارگیل. یک پزشک می تواند آزمایشات خون یا ادرار را برای تعیین اینکه آیا فرد در کتوزیس یا کتواسیدوز مبتلا می باشد، درخواست کند. نمی توان عدد دقیقی برای کاهش وزن با رژیم کتوژنیک در نظر گرفت، تاثیر رژیم کتوژنیک به بدن فرد و متابولیسم آن بستگی دارد. دو گونهٔ دیگر میگرنهای با آئورا با عنوان میگرن نیمفلج خانوادگی و میگرن نیمفلج دورهای شناخته میشوند، که در اینگونه میگرنها فرد علاوه بر میگرن دچار آئورا و ضعف حرکتی نیز میشود.