درمان خانگی ریزش مو شدید در زنان


در سال های اخیر توجه به سلامت پوست و مو بسیار اهمیت پیدا کرده است و بیشتر افراد تلاش دارند تا مشکلات پیرامون آنها را به طور کلی رفع کنند. داشتن موهای سالم باعث به وجود آمدن چهره ای بسیار جذاب خواهد شد که روز به روز بر زیبایی آن افزوده می شود. سلامت موها همواره بر اعتماد به نفس افراد نیز بسیار تاثیر گذار خواهد بود و باعث می شود تا بتوانند در محافل و اجتماعات راحت تر حضور داشته باشند. مسائل مختلفی همواره بر ریزش مو تاثیر گذار هستند که از جمله آنها می توان به مشکلات هورمونی، اختلالات تغذیه ای، استرس و اضطراب، آلودگی های محیطی و… اشاره داشت. افراد باید توجه داشته باشند که ریزش 100 تار مو در طول روز کاملا طبیعی بوده و جای هیچ نگرانی ندارد. اگر بیش از 100 تار مو را در طول یک روز از دست دادید هر چه سریع تر به سمت روش های درمان ریزش مو خانگی بروید.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با انواع درمان ریزش مو خانگی بیشتر آشنا سازیم.

 

رونیکس

علل ریزش مو

ریزش مو می تواند علل مختلفی داشته باشد که در زیر مهمترین دلایل آن را بررسی خواهیم کرد:

  • عفونت یا بیماری های قارچی: گاهی اوقات ریزش مو می تواند ناشی از عفونت های شدید و حاد باشد. عفونت قارچی به شکل دایره ای شکل آغاز می شود و به تدریج در کل سر پخش می شود.
  • کمبود مواد غذایی: اختلالات غذایی یکی از مهمترین دلایل ریزش مو به حساب می آید. برای جلوگیری از این گونه ریزش ها باید میزان صحیحی از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی را در برنامه غذایی خود بگنجانید.
  • سندروم تخمدان پلی کیستیک: در خانم ها یکی از مهمترین علل ریزش موها تنبلی تخمدان ها می باشد. به دلیل وجود هورمون های آندروژن اضافی در بدن این افراد موهای آنها نازک شده و دچار ریزش می گردد. از جمله مشکلات شایع میان زنان مبتلا به پلی کیستیک ایجاد آکنه، اضافه وزن، عدم تعادل هورمونی و… است.
  • مشکلات تیروئید: غده تیروئید هورمون های مورد نیاز برای رشد مو ها را تولید می کند که در صورت کم کاری این غده این رشد با اختلال شدید مواجه خواهد شد. اگر این مشکل به موقع تشخیص داده شود و درمان گردد رشد موها به حالت اولیه خود باز خواهد گشت.
  • استرس: یکی از مهمترین علل ریزش مو سکه ای استرس و اضطراب می باشد.
  • مواد شیمیایی
  • بارداری
  • داروهای مختلف
  • شیمی درمانی
  • پرتودرمانی

درمان ریزش مو سکه ای

درمان ریزش مو سکه ای به صورت قطع مشخص نشده است اما با استفاده از راهکار هایی می توان از پیشرفت و ادامه آنها جلوگیری نمود. استفاده از دارو های ضد التهابی یکی از رایج ترین روش های درمان این بیماری می باشد. ریزش مو سکه ای غالبا بر اثر حمله سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو اتفاق می افتد. از علائم این مشکل می توان به ریزش به صورت تکه تکه اشاره کرد به نحوی که طی چند هفته این مشکل بسیار نمایان می شود. از روش های درمان ریزش مو خانگی به صورت سکه ای می توان به استفاده از کلاه و یا روسری برای محافظت از مو ها اشاره کرد. با این روش پوست سر گرم نگه داشته می شود و در معرض آلودگی های محیطی قرار نخواهد گرفت. برخی از افراد از آب پیاز و یا سیر، شیر نارگیل، روغن رزماری، روغن بادام و یا چای سبز خنک شده برای رفع این معضل کمک می گیرند.

 

بهترین روش درمان ریزش مو چیست؟

درمان ریزش مو خانگی در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که بیماری خاصی نداشته باشید یا آن را به صورت کامل درمان کرده باشید. در مرحله اول باید سبک زندگی کاملا صحیحی را پیش بگیرید و از خوردن غذاهای ناسالم دوری کنید. ورزش و پیاده روی در هر شرایطی می تواند به افراد در جهت رفع مشکلات آنها کمک کند. با گنجاندن برنامه ورزشی مناسب در زندگی روزمره می توانید استرس و بیماری های مختلف را به راحتی از خود دور کنید. ماساژ پوست سر یکی از روش های بسیار موثر در درمان ریزش مو می باشد که به افزایش خونرسانی در پوست سر کمک شایانی می کند. این روش با تحریک پوست سر باعث افزایش تعداد و ضخامت تار های مو خواهد شد. برخی از افراد به خوردن مولتی ویتامین ها روی می آورند که این روش نیز می تواند کمک کننده باشد، چرا که مواد مغذی مورد نیاز مو را به راحتی تامین می کند.

درمان ریزش مو خانگی

یکی از روش های بسیار تاثیر گذار در درمان ریزش مو زنان استفاده از روغن های گیاهی نظیر سیاه دانه، زیتون، آرگان، نارگیل و… می باشد. اسید های چرب موجود در این روغن ها با نفوذ به ساقه مو ها آنها را نرم و درخشنده می کنند. بسته به نوع موی خود که چرب، معمولی و یا خشک است می توانید قبل از حمام از انواع مختلفی از این روغن ها استفاده کنید. ترکیب روغن های گیاهی باعث می شود تا اثر آنها چندین برابر شود و تاثیرات چشمگیری بر روی تار های مو بگذارد. در ادامه شما را با یکی از روغن های گیاهی ترکیبی تقویت ریشه مو به نام بندیتو بیشتر آشنا می سازیم.

 

معرفی روغن ترکیبی تقویت ریشه مو بندیتو

کمبود ویتامین ها و مواد مغذی در بدن باعث تضعیف ریشه مو شده و ریزش آن را به دنبال دارد. طب سنتی همواره بر استفاده از روغن های طبیعی و گیاهی برای درمان بیماری های مختلف از جمله ریزش مو تاکید فراوان دارد. با استفاده از روغن ترکیبی تقویت ریشه مو می توانید ریشه و پیاز مو را تقویت کرده و حتی شوره ها و پوسته های موجود در پوست سر را به صورت کامل از بین ببرید. برخی از افراد از سفید شدن زودرس موهای خود گلایه دارند که می توانند با استفاده مداوم از این روغن آن را به تاخیر بیندازند. توجه داشته باشید که این روغن برای کف سر است و نمی توان از آن برای ساقه های مو استفاده نمود. قبل از هر بار استفاده باید بطری را به خوبی تکان دهید تا روغن های موجود با یکدیگر به خوبی ترکیب شوند.

برای درمان ریزش مو سکه ای نیز از این روغن ها می توانید استفاده کنید. مقدار مناسبی از روغن را بر روی پوست سر خود ریخته و به وسیله انگشتان دست ماساژ دهید تا به خوبی پخش شوند. برای جذب بهتر می توانید از یک برس گرد استفاده کنید و آن را بر روی پوست سر بچرخانید تا گردش خون بهتر اتفاق بیفتد. افراد و به خصوص خانم ها باید توجه داشته باشند که در حین استفاده از این روغن به هیچ وجه موهای خود را نباید رنگ کنند. برای شستشوی روغن بندیتو از شامپو های بدون سولفات استفاده کنید که میزان پی اچ آنها در پایین ترین حد ممکن می باشد. طبع این روغن ها گرم و سرد می باشد چرا که اصلاح طبع در آنها صورت گرفته است.

بهترین درمان ریزش مو

درمان ریزش مو زنان و راه های درمان آن

زنان به دلایل مشخصی بیشتر در معرض ریزش مو قرار می گیرند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • یائسگی
  • رنگ کردن بیش از حد مو
  • بارداری
  • تنش
  • کم خونی ناشی از فقر آهن
  • شیر دهی
  • کمبود ویتامین B
  • عدم تعادل هورمونی
  • کاهش ترشح هورمون استروژن و پروژسترون

برای کنترل و درمان ریزش مو زنان نمی توانید تنها به نسخه پزشکان متخصص اکتفا کنید. روش های خانگی در کنار مکمل ها و دارو ها می تواند این مشکل را به راحتی حل کند. مصرف اسید فولیک، ماساژ کف سر، نظافت موها، یوگا، ویتامین D و… همگی به این بیماری کمک خواهند کرد. خانم ها باید توجه داشته باشند که در خانه موهای خود را باز بگذارند و از بستن محکم آنها با کش مو خودداری کنند. از سشوار و اتو مو حداقل استفاده را داشته باشند تا به موهای آنها آسیب وارد نشود. برنامه غذایی بسیار خوب و مفیدی را برای خود در نظر بگیرند. از شانه و یا برس های چوبی با دندانه بزرگ استفاده کنند. کراتین و رنگ کردن موهای خود را به حداقل برسانند.

 

درمان کم مویی جلوی سر زنان

بستن موها با کش های بسیار سفت و کشیده شدن مو های سر به مرور باعث کنده شدن تدریجی مو ها خواهد شد. کم مویی جلو و وسط سر ممکن است در اثر دیابت، مشکلات ناشی از فشار خون و اضافه وزن اتفاق بیفتد. در صورت مشاهده ریزش در جلوی سر باید هر چه زودتر به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بررسی های بیشتر از پیش روی آن جلوگیری کند. استفاده از شامپو های ملایم، شانه نکردن موهای خیس، نیستن موها به صورت دم اسبی و… همگی به پیشگیری از این مشکل کمک خواهد کرد. خوردن آب بیشتر در طول روز به سلامت پوست و مو و حتی درخشندگی آنها کمک بسیار زیادی می کند. از خوردن مواد غذایی‌ای که میزان استروژن را در بدن افزایش می دهد نیز خودداری کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر



منبع