در این کشورها جشنواره باله را از نزدیک ببینید!


رقص یکی از هنرهای هفتگانه است که دومین رتبه را در بین هنرهای هفتگانه دارد. در بین انواع رقص هایی که در دنیا مشهور است، رقص باله یکی از زیباترین رقص‌های جهان است که طرفداران بسیاری دارد. این رقص اصیل برای اولین‌بار در قرن پانزدهم در ایتالیا ظهور کرد و پس از آن در کشورهای روسیه و فرانسه رواج یافت. هنر باله در ابتدا تنها مختص به طبقه اشراف بود. اما در قرن هجدهم (عصر روشنگری) رقصندهٔ معروفی به نام ژان ژرژ نوور تغییراتی در این رقص ایجاد کرد و آن را متعلق به همهٔ مردم دانست؛ بنابراین مردم اروپا روز تولد وی (مصادف با 18 بهمن) را روز جهانی رقص باله نامیدند. یونسکو نیز در قرن بیستم این روز را به رسمیت شناخت و رقص باله را در فهرست میراث هنری خود ثبت کرد.

هرساله فستیوال‌های بسیاری در سراسر دنیا به مناسبت روز جهانی باله برگزار می‌شود. ما نیز به مناسبت فرارسیدن روز بین المللی رقص باله تصمیم گرفتیم به معرفی مشهورترین جشنواره‌های باله در سراسر جهان بپردازیم. پس اگر شما نیز از علاقه‌مندان به هنر چشم‌نواز باله هستید در ادامه با ما همراه باشید.

جشنواره بین‌المللی اپرا و باله آسپیندوس (آنتالیا)

جشنوارهٔ بین‌المللی اپرا و باله آسپیندوس یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های باله در سراسر جهان محسوب می‌شود که هرساله در منطقهٔ آسپیندوس (در نزدیکی آنتالیا) برگزار می‌شود. محل برگزاری این جشنواره آمفی‌تئاتر رومی شهر آسپیندوس است که حدود دو هزار سال قدمت دارد. این جشنواره که تماشاچیان بسیاری را به‌سوی خود می‌کشد، اولین‌بار در سال 1994 در ترکیه برگزار شد. در حال حاضر بسیاری از آکادمی‌ها و شرکت‌های مشهور باله در اجرای مراسم بین‌المللی اپرا و باله آسپیندوس مشارکت می‌کنند.

همچنین با فرارسیدن روز جهانی رقص باله بسیاری از کشورها رقصندگان بالهٔ تراز اول خود را به این جشنواره می‌فرستند تا هنر خود را در مقابل تماشاچیان به نمایش بگذارند. در واقع جشنوارهٔ بالهٔ آسپیندوس یکی از دیدنی ترین جاذبه‌های فرهنگی و هنری کشور ترکیه به شمار می‌رود که هرگز نباید آن را از دست داد. پس اگر قصد سفر به شهر زیبای آنتالیا را دارید بازدید از این جشنواره را حتماً در برنامهٔ سفر خود بگنجانید. برای این منظور می توانید بلیط تهران آنتالیا را با مناسب‌ترین قیمت‌ها تهیه کرده و از تماشای مراسم بین‌المللی باله آسپیندوس لذت ببرید.

جشنواره بین‌المللی بالهٔ ارمنستان

ارمنستان از جمله کشورهایی است که مشهورترین استادان بالهٔ جهان را در خود جای ‌داده است. به‌طوری‌که بسیاری از هنرجویان باله ترجیح می‌دهند این هنر را زیر نظر استادان ارمنی بیاموزند. اگرچه هنر باله در سراسر ارمنستان رواج دارد، اما ساختمان اپرا و بالهٔ ملی این کشور در شهر زیبای ایروان واقع شده است.

ساختمان اپرا و باله ایروان

این ساختمان که در میدان استقلال ایروان قرار دارد، در روز جهانی رقص باله حال و هوای دیگری به خود می‌گیرد. همچنین دریاچهٔ کوچکی که در مقابل این ساختمان ساخته شده است، در این روز به محلی برای پاتیناژ (نوعی رقص باله روی یخ) تبدیل می‌شود. این دریاچه به‌افتخار باله پیوتر چایکوفسکی دریاچه قو نام‌گذاری شده است. اگرچه باشکوه‌ترین رقص‌های باله در ایروان در روز جهانی باله برگزار می‌شود؛ اما در باقی ایام سال نیز با سفر به این شهر می‌توانید از ساختمان ملی اپرا و بالهٔ این شهر دیدن کنید. چرا که مردم هنردوست ایروان همیشه از اجرای هنرمندان و بالرین‌ها در آمفی‌تئاتر شهر استقبال می‌کنند. پس اگر اهل فرهنگ و هنر هستید، سفر به ایروان برای شما بهترین پیشنهاد خواهد بود. علاوه ‌بر آن با وجود سایت های معتبر تنها چند کلیک با خرید بلیط ایروان و نشستن روی صندلی‌های آمفی‌تئاتر بالهٔ ارمنستان فاصله دارید.

جشنوارهٔ بین‌المللی بالهٔ مارینسکی

روسیه از دیگر پیشگامان رقص باله در جهان است که مشهورترین رقاصان بالهٔ جهان را در خود پرورش داده است. همچنین بالهٔ روسی در سراسر دنیا به علت کلاسیک و فاخر بودن شهرت دارد. تئاتر بولشوی مسکو و باله مارینسکی سنت پترزبورگ مهم‌ترین مراکز رقص روسیه هستند که در روز جهانی رقص باله غرق نور و موسیقی می‌شوند. فستیوال بالهٔ مارینسکی بزرگ‌ترین جشنوارهٔ رقص باله در سراسر کشور روسیه است که بزرگ‌ترین هنرمندان باله را در شهر زیبای سن‌پترزبورگ گرد هم می‌آورد. البته ازآنجایی‌که رقص باله در روسیه هنر ملی تلقی می‌شود ما در تمام طول سال شاهد اجرای باله در سراسر کشور روسیه خواهیم بود.

معروف ترین فستیوال‌های رقص روسیه

جشنوارهٔ زمستانی هنر سوچی، جشنواره بین‌المللی رقص مسکو و جشنواره شب‌های سفید سن‌پترزبورگ از دیگر فستیوال‌های رقص روسیه هستند که در طول سال در کشور روسیه برگزار می‌شوند. البته در میان تمام جشنواره‌ها فستیوال شب‌های سفید سن‌پترزبورگ از سایر فستیوال‌ها طولانی‌تر و جذاب‌تر است. زیرا در این جشنواره ۲ماهه، شما علاوه بر تماشای رقص باله و گوش سپردن به اپرای اصیل روسی، می‌توانید از موزه‌های شبانه سن‌پترزبورگ (موزهٔ تاریخ و مذهب، موزهٔ عروسک‌ها، موزه یادبود دفاع و محاصرهٔ لنین‌گراد و موزهٔ تاریخ سیاسی) دیدن کنید. در واقع شهر سن‌پترزبورگ و مسکو از شاعرانه‌ترین مقاصد جهان برای عاشقان فرهنگ و هنر به شمار می‌آیند. پس اگر شما هم از شیفتگان هنر کلاسیک هستید، هرگز سفر به مسکو و سن‌پترزبورگ را از دست ندهید. برای خرید بلیط مسکو با قیمت مناسب نیز می توانید از طریق سایت معتبر خرید آنلاین بلیط، تیک بان اقدام کنید.

ما در این مطلب به معرفی بزرگ‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی رقص باله در سراسر جهان پرداختیم. البته باید افزود که فستیوال‌های رقص باله در دنیا تنها به این سه کشور محدود نمی‌شوند. چرا که رقص بنا بر عقیدهٔ یونسکو نوعی فرهنگ و زبان صلح بین‌المللی است که ملت‌ها را به یکدیگر پیوند می‌دهد. ما نیز امیدواریم روزی فرا برسد که مردم سراسر دنیا غرق در شادی و صلح باشند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر



Source link