رژیم های کتوژنیک در یک نگاه

رژیم کتوژنیک و کم کاری تیروئید رژیم غذایی کتوژنیک اگرچه اغلب برای کاهش وزن استفاده می شود ولی دارای فواید متعددی برای افرادی که دارای بیماری های قلبی، مغزی، آکنه و صرع هستند می باشد. بنابراین با افزایش مصرف چربی های سالم در رژیم غذایی، با وجود اینکه شما مقدار غذای کمتری می خورید اما احساس سیری بیشتری در طول روز دارید و طبیعتا وزن شما رو به کاهش خواهد گذاشت. یک مطالعه، تاثیر مداخلات رژیم غذایی را بر کیفیت زندگی، عملکرد شناختی و رفتاری، ارزیابی کرد و گزارش داد که شرکتکنندگان در گروه KD در مقایسه با گروه کنترل، پس از چهار ماه فعالتر، خلاقتر و دارای اضطراب کمتری بودند.

میزانهای بدون تشنج گزارش شده در گروه کلاسیک 4:1 KD پس از سه ماه به میزان 55% رسید و میزانهای گزارش شده از کاهش تشنج در گروه کلاسیک 4:1 KD پس از سه ماه به اندازه 85% رسید (رتبهپایین در GRADE). مطالعاتی که به ارزیابی اثربخشی MAD پرداختند، میزانهای بدون تشنج را تا 25% و میزانهای کاهش تشنج را تا 60% در کودکان گزارش کردند. این رژیم به عنوان یکی از روش های لاغری توجهات زیادی را در سال های اخیر به خود جلب کرده.

کم کاری تیروئید و رژیم کتوژنیک

در حالی که این عوارض جانبی ممکن است باعث شود برخی از افراد به آن بیاعتنایی کنند. توجه کنید که در این مرحله هنوز پنیر انسجام دارد و به همین دلیل نیازی نیست که مواد را به هم بزنید. در رژیم کتو، هدف سوخت چربی برای تولید انرژی است. یکی دیگر از فواید این ویتامین، کمک کردن به تولید کلاژن که اصلی ترین پروتئین برای سلامت پوست و مو میباشد، است. ما 11 کارآزمایی تصادفیسازی و کنترل شده (RCTs ؛Randomised Controlled Trails) را شناسایی کردیم که 15 مقاله را تولید کردند. در این مدت بدن ورزشکار یاد میگیرد که به جای استفاده از کربوهیدرات به عنوان سوخت اصلی، از چربی ها استفاده کند.

در واقع، بعید به نظر می رسد که رژیم کتو تاثیر منفی بر سطح کلسترول داشته باشد در حالیکه این تاثیر را بر چربی می گذارد. به نظر می رسد برنامه غذایی کتوژنیک یک رژیم مد روز (Fad diet) است و اخیرا بر سر زبان ها افتاده. برای مثال در رژیم فستینگ ۲ / ۵ که در طول یک هفته یکبار اجرا می شود، فرد پنج روز در هفته را به صورت معمولی غذا می خورد و دو روز دیگر را روزه داری می کند و یا کالری بسیار کمی مصرف می نماید.

رژیم کتوژنیک دکتر فرشته زمانی

رژیم کتوژنیک استاندارد: در این برنامه میزان بسیار کمی کربوهیدرات، پروتئین به مقدار متوسط و چربی زیادی جای داده شده است. بررسی اثرات KDها برای صرع مقاوم به دارو بر اساس مرور شواهد به دست آمده از کارآزماییهای تصادفیسازی و کنترل شده. کارآزماییهای تصادفیسازی و کنترل شده یا کارآزماییهای شبه – تصادفیسازی شده و کنترل شده درباره رژیمهای غذایی کتوژنیک برای افراد مبتلا به صرع مقاوم به دارو. ما پایگاههای اطلاعاتی پزشکی را برای یافتن کارآزماییهای تصادفیسازی و کنترلشده (مطالعات بالینی که در آنها افراد بهطور تصادفی در یکی از دو یا چند گروه درمان قرار میگیرند) در مورد بزرگسالان یا کودکان مبتلا به صرع، که در آنها یک رژیم غذایی کتوژنیک با درمانهای دیگر مقایسه شد، جستوجو کردیم.

غذاهای رژیم کتوژنیک

شما می توانید همین غذاها یا بجای غذاهای پرکربوهیدرات، غذاهایی با سبزیجات فراوان را سفارش دهید. غذاهایی که شاخص گلایسمی پایین دارند، باعث میشوند فرد زمان طولانیتری احساس سیری کند و در نتیجه وزنش کنترل شود. در طول رژیم کتوژنیک چه غذاهایی باید بخوریم؟ برای افراد مبتلا به صرع مقاوم به دارو، ممکن است یک رژیم غذایی خاص (به نام رژیم کتوژنیک) ممکن است در نظر گرفته شود. یک رژیم کتوژنیک(کتو) شامل کاهش کربوهیدرات به اندازه ایست که وضعیت متابولیکی ای به نام کتوز رخ دهد.

همچنین مهم است که مصرف پروتئین خود را تعدیل کنید. شما می توانید بجای غذاهای سرخ شده، خوراکی های حاوی سبزیجات را سفارش دهید و یا آووکادو، پنیر، بیکن یا تخم مرغ را به لیست غذایتان اضافه کنید. به این دلیل که در صورت مصرف زیاد، پروتئین می تواند به گلوکز تبدیل شود، که ممکن است انتقال شما به کتوزیس را کند کند. در مطالعهای در سال 2014 نشان داده شد که رژیم روزه داری متناوب میتواند سطح گلوکز و هورمون انسولین موجود در خون را کاهش دهد. شاید رژیم کتوژنیک برای بعضی از کسانی که در کاهش وزن با روشهای دیگر موفق نبوده اند، گزینه مناسبی باشد.

رژیم کتوژنیک عانگع اصلانیان

بهتر است کاهش وزن به مرور زمان اتفاق بیفتد تا نتایج بهتری را رقم بزند، اما اگر همچنان به دنبال کاهش وزن سریع هستید، ما در این محتوا به بررسی تمام نکات مهم پیرامون این نوع رژیم پرداخته ایم و همچنین یک برنامه رژیم لاغری 20 کیلویی رایگان را در اختیارتان گذاشتیم. این هورمون موجب ارسال پیامی به مغز برای سوزاندن چربی های انباشته شده در بدن می شود. صرع اختلالی است که در آن تشنجهای (غشهای) مکرر به دلیل تخلیههای غیرطبیعی الکتریکی از مغز ایجاد میشوند. یکی از رژیم های بسیار پرطرفدار در دنیا رژیم فستینگ می باشد فستینگ را می توان به عبارت روزه یا روزه داری متناوب ترجمه کرد رژیم فستینگ نیز رژیمی می باشد که شخص مدت زیادی را بدون صرف غذا می گذارند تا در این زمان بدن او بتواند از چربی های ذخیره شده خود استفاده نماید.

جایگزین برنج در رژیم کتوژنیک

یک بررسی از 13 مطالعه نشان داد که پیروی از یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و کتوژنیک برای کاهش وزن طولانی مدت کمی موثرتر از رژیم کم چربی است. آیا هنوز هم می توانید با رژیم کتو کثیف وزن کم کنید؟ با این حال برخی بررسی ها نشان دادند که کتوژنیک می تواند برای افراد مبتلا به دیابت نیز مفید باشد. آرگولا طعم تندی دارد اما با این حال با مصرف این ماده مقدار مواد مغذی بالایی را به هر وعده تان اضافه می کند.

با این حال، از لحاظ سالهای عمر تعدیل شده بر حسب کیفیت (QALYs) بین گروه KD و گروه کنترل در چهار یا 16 ماه تفاوت معناداری مشاهده نشد (رتبه بسیار پائین در GRADE). می توانید از مکمل هایی همچون پروتئین وی ایزوله 100% استفاده نمایید ، زیرا مقدار کربوهیدرات آن ها بسیار ناچیز است. نکتهی مهم اینجاست که این رژیم به دیابتیهای نوع 1 توصیه نمیشود و دیابتیهای نوع 2 نیز باید با احتیاط و زیر نظر پزشک از این رژیم استفاده کنند. درنهایت اگر دچار سنگ صفرا یا مشکلات مربوط به کیسه صفرا هستید، پیش از شروع رژیم کتوژنیک حتماً با پزشک و متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

حتی استفاده از پله ها به جای آسانسور، ورزش های نشسته جلوی تلویزیون یا گشت زدن در پاساژها می تواند کالری بسوزاند. دمنوشهای گیاهی علاوه بر سمزدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریعترین روش لاغری و چربیسوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفتانگیزی خواهید شد. اگر شما عادت کرده اید تا پروتئین دریافتی روزانه خود را به ازای وزن بدنتان ( به جای حجم توده های عضلات ) محاسبه کنید ، ممکن است تحمل رژیمی با میزان پروتئین کمتر از نصف این مقدار برایتان اندکی دشوار باشد.

با توجه به نکاتی که بیان شد، می بینیم که نگاه رژیم های کلاسیک به مسئله لاغری و کاهش وزن بسیار ساده انگارانه است. بر اساس مطالعات صورتگرفته، فواید رژیم کتوژنیک استاندارد برای سلامتی بسیار است که ازجمله آنها میتوان به کنترل فشارخون بالا و جلوگیری از بیماری قلبیعروقی، کنترل بیماریهای متابولیک مزمن مانند دیابت و سندرم تخمدان پلیکیستیک (PCOS)، کاهش وزن و همچنین کنترل بسیاری از بیماریهای اعصاب نظیر پارکینسون، صرع و آلزایمر اشاره کرد. اگر میخواهید رژیم غذایی سالم داشته و همزمان کاهش وزن را نیز تجربه کنید، مصرف جو دوسر را در برنامه روزانه خود جای دهید.

بنابراین، اگر تصمیم به شروع این رژیم لاغری دارید، با یک پزشک یا مشاور تغذیه مشورت کنید و سعی کنید به سمت رژیم کتوژنیک رایگان و موارد این چنینی در فضای اینترنت نروید؛ چرا که این گونه رژیم ها متناسب با سیستم بدنی و شرایط سلامتی شما طراحی نشده اند و ممکن است نتیجه عکس بگیرید و یا حتی عوارض خطرناکی را تجربه کنید. اگر احساس ناخوشی خاصی دارید و علائمی مانند اسهال طولانی مدت، تب یا استفراغ را تجربه می کنید، با پزشک مشورت کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا برنامه یک روز از رژیم فستینگ با روش 16:8 را بررسی کنیم. ᠎This c​onte nt w᠎as done ​by G SA᠎ Conte nt  Generat or Demoversion.

صبحانه: یک عدد سیب کوچک، یک تکه پنیر چدار و 5 عدد کراکر نمکی، صبحانه روز آخر خواهد بود. هدف این مرور بررسی تاثیر رژیمهای غذایی کتوژنیک بر کنترل تشنج، شناخت (برای مثال یادگیری، تمرکز و عملکرد تحصیلی در کودکان؛ یادگیری، تمرکز و حافظه در بزرگسالان) و رفتار بود. دیگه اینکه مصرف خیلی از میوهها و سبزیجاتی که قند بالا دارن در اتکینز آزاده. در این مقاله در رابطه با این که رژیم کتوژنیک چیست توضیح مختصری دادیم و در مورد مزایا و معایب این رژیم مطالبی در اختیار شما عزیزان قرار دادیم.

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم مشابه نوع استاندارد است، اما دارای پروتئین بیشتری است. گرم مواد غذایی رو توضیح دادیم، اما دیدن این لیست کافی نیست! لواشک میوهای مجاز هشت نکته برای اختراع مجدد رژیم های کتوژنیک و برنده شدن 1402 نیست. بدنسازی روی عضله سازی کار می کند، برای عضله سازی هم باید غذا بخورید و گرسنگی نکشید اما این رژیم این طور نیست. 11 مطالعه 778 بیمار را به کار گرفتند؛ 712 کودک و نوجوان و 66 بزرگسال. «تیم رژیم کتوژنیک» در بیمارستان جانز هاپکینز، این رژیم را با حذفِ هدفِ اصلیاش که همانا کاهش وزن است و همچنین با برقراریِ مداوم و نامحدودِ مرحلهٔ القاء (آغازین) آن، و بهویژه تشویق به مصرفِ بیشتر چربی، تعدیل کردند.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد شش راه برای رسیدن به لاغری سریع شما لطفا از سایت ما دیدن کنید.