رژیم کتوژنیک آزمایش می‌توانیم همه آموزش از

رژیم کتوژنیک و کم کاری تیروئید سبزیجات نشاسته ای و ریشه سبزیجاتی مثل هویج و سیب زمینی جایی در رژیم غذایی کتوژنیک ندارند. کتون ها از تجزیه چربی ها به دست می آید و در بدن به عنوان سوخت استفاده می شود، این عمل زمانی رخ می دهد که سلول های مغز نیاز به گلوکز برای ادامه فعالیت خود داشته باشند، در این هنگام اگر ذخایر گلوکز یا قند در بدن به میزان محدودی وجود داشته باشد و چنان چه بعد از مصرف و اتمام گلوکز موجود، بدن نتواند از رژیم غذایی نشاسته و قند را دریافت کند اقدام به سوخت کتون می کند. قند خون و میزان انسولین در بدن طی رژیم های کتوژنیک کاهش پیدا می کند، این امر باعث می شود که چربی های اضافی بسوزد و تولید کتون در بدن به صورت افزایشی در آید.

روزه گرمازایی را تقویت میکند و کتو به بدن میگوید که چربی ذخیرهشده را متابولیزه کند. لذا ما در مرکز دکتر سلامت قصد داریم در این مطلب 7 نمونه از بهترین رژیم های لاغری دنیا، با تاب آوری و کاهش وزن بالا را معرفی کنیم. رژیم غذایی کِتو یا همان کتوژنیک یک برنامه غذائی معروف و جهانی محسوب میشود که لاغری معجزهآسا، محصول معتبر و شناخته شده آن است و افراد زیادی در دنیا خصوصا بازیگران و سلبریتیها بهواسطه استفاده از این رژیم، لاغر شدهاند. بدن انسان ملکول های سوختی با ابعاد کوچک به کتون را تولید می کند که این کتون ها در بدن به عنوان نوعی سوخت جانشین شناخته می شوند که در زمان نبود و یا کاهش گلوکز کار تامین انرژی را در بدن به عهده می گیرند.

دروغ و دروغ های لعنتی درباره رژیم کتوژنیک

از این رو به رژیم غذایی که باعث کاهش میزان گلوکز و سوخته شدن کتون می شود، رژیم کتو یا کتوژنیک گفته می شود. همچنین عدم گرسنگی باعث می شود که تا خوردن تنقلات بپرهیزید، چرا که تنقلات یکی از عوامل افزایش وزن به شمار می رود، از طرفی چون در رژیم کتوژنیک شما محدودیتی در میزان مصرف مواد غذایی ندارید پس می توانید به هر اندازه که دوست دارید، مواد غذایی مجاز را بخورید. طبق مطالعاتی که در این زمینه انجام گرفته بود مشخص شد که رژیم کتوژنیک می تواند حساسیت سلول ها را نسبت به انسولین حدود ۷۵ % افزایش می دهد که در درمان دیابت تاثیر به سزایی دارد، همین طور که در آزمایشی دیگر بر روی ۲۱ نفر مریض دیابتی مشخص شد که رژیم کتوژنیک باعث قطع درمان دارویی ۷ نفر از آن ها شده است.

نمونه رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

فاکتورهایی همچون چربی خون، HDL، فشار خون و قند خون طی استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک بهبود پیدا می کند و این امر می تواند تاثیر مثبتی بر بیماری های قلبی و عروقی داشته باشد. رژیم غذایی که حاوی کربوهیدارت بسیار کم و درصد چربی بالایی است، رژیم غذایی کتوژنیک گفته می شود که با رژیم های اتکینز و کم کربوهیدرات نیز اشتراکات زیادی دارند. محصولات کم چرب و رژیمی به علت این که در فرآوری های زیادی تولید می شوند، دارای کربوهیدارت زیادی هستند و باید از رژیم کتوژنیک حذف شوند. افرادی که از رژیم کتو استفاده کرده اند اظهار داشته اند که سطح انرژی بالاتری نسبت به قبل از رژیم داشته اند، همچنین به دلیل اینکه در رژیم کتو بدن به سوخت چربی و کتون می پردازد و کربوهیدراتی دریافت نمی کند، در نتیجه جریان انرژی به صورت مداوم در مغز ادامه پیدا می کند و باعث تمرکز بیشتر و افزایش عملکرد ذهنی فرد می شود، اما در رژیم های کم چربی به علت مصرف کربوهیدارت و سوخت گلوکز جریان انرژی به صورت مداوم به مغز نمی رسد و عملکرد ذهن را تا حدی کاهش می دهد.

گلوکونئوجنسیس فرایندی است که طی آن کبد و کلیه ها، گلوکز را از منابع غیر کربوهیدراتی تولید میکنند، نظیر آمینو اسید ها. برخی آمینو اسید های موجود در پروتئین می تواند، تبدیل به گلوکز شود. در رژیم غذایی کتوژنیک بایستی تمامی مواد غذایی که دارای کربوهیدارت هستد از برنامه غذایی روزانه فرد حذف شود، در ادامه این بخش مواد غذایی دارای کربوهیدارت را به شما معرفی می کنیم. اگر احساس کردید که به اندازه لازم کتوز پیشرفت نمی کند، می توانید از روزه داری به صورت متناوب استفاده کنید، بنابراین طبق برنامه می توانید در ۸ ساعت از روز از مواد غذایی استفاده کنید و ۱۶ ساعت دیگر را از خوردن غذا پرهیز کنید( می توانید وعده صبحانه را حذف کنید) بدین ترتیب سطح کتون در خون بیشتر می شود و وزن بیشتری کاهش می یابد.

بدن انسان در رژیم کتوژنیک برای دریافت انرژی از سلول های چربی استفاده می کند، بدین ترتیب بدن در تمامی ساعات شبانه روز در حال چربی سوزی است. این حالت به دلیل افزایش توانایی بدن در استفاده از ذخیره های چربی به وجود می آید. برخی افراد با استفاده از رژیم کتوژنیک سعی دارند که باعث کم شدن سرعت رشد تومورهای سرطانی و درمان سرطان شوند. رژیم کتوژنیک چرخشی و هدفمند بیشتر برای ورزشکاران کاربرد دارد، چرا که نسبت به بقیه روش ها پیشرفته محسوب می شوند.

دکتر کرمانی و رژیم کتوژنیک

برای رسیدن به نتیجه مطلوب در رژیم کتوژنیک باید چه اقداماتی را انجام دهیم؟ سلول های سرطانی این خصوصیت را دارند که از طریق کربوهیدرات ها یا قند خون و رشد و تکثیر می یابند و هنگامیکه شخص تغذیه نامناسبی داشته باشد، روند سرطان برای او بیشتر می شود. رژیم کِتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی بالاست که فواید بسیاری برای سلامتی دارد. توصیه می کنیم که به اندازه کافی غذاهای پروتئینی و سبزیجات کم کربوهیدرات و چربی کافی مصرف کنید تا از حس گرسنگی بتوانید جلوگیری کنید. Th is content h as be᠎en ᠎done  by GS᠎A Conten t Gene᠎rator  DE MO!

خواص رژیم کتوژنیک

اما در کنار این مسئله،رژیم غذایی لاغری سریع کاهش وزن ناگهانی، غیرمنطقی و حساب نشده نیز می تواند به همان اندازه و یا بسیار بیشتر از آن، آسیب رسان باشد. قطعا نوشیدن آبمیوه به اندازه خوردن یک کاسه سیب زمینی سرخ کرده رضایت بخش نیست. در این بخش از نوشتار متخصص تغذیه رژیم کتوژنیک به بررسی و بیان مواردی در خصوص فواید رژیم کتوژنیک می پردازیم. ورزش کردن و انجام فعالیت های فیزیکی می تواند به بالا رفتن سطح کتون های خون کمک کند و سرعت کاهش وزن را بیشتر می کند، همچنین می تواند از دیابت نوع ۲ جلوگیری کند، البته ورزش کردن در رژیم کتو اجباری نیست، اما می تواند در کتوز موثر باشد.

کلید موفقیت رژیم کتوژنیک

شاید جالب باشد ولی اقدام اول برای لاغری شکم و به طور کلی داشتن یک اندام متناسب نداشتن استرس است .♥ استرس سطح هورمون کورتیزول را در بدن بالا برده و این هورمون در چاقی و افزایش چربی های شکم موثر است .اگر میخواهید چربی های شکم و پهلو در مدت زمان کوتاهتری آب شده و به تناسب اندام برسید باید خوردن قند و شکر و نوشیدنی های حاوی مواد قندی و صنعتی را ترک کنید این نوشیدنی حاوی مقادیر زیادی شکر بوده و باعث افزایش وزن و تجمع چربی ها در ناحیه شکم و پهلو میشوند . با کمک رژیم کتوژنیک بدن شما تبدیل به یک ماشین چربی سوزی می شود که می تواند میزان وزن قابل توجهی را کم کند، این رژیم بدون محدودیت کالری واحساس گرسنگی می تواند، چربی سوزی را افزایش دهد.

رهایی از رژیم کتوژنیک به محض و برای همه

با کمک گرفتن از رژیم کتوژنیک فرد می تواند، بر روی اشتهای خود کنترل بیشتری داشته باشد، چرا که احساس گرسنگی کمتری می کند و می تواند روی میزان مواد غذایی مصرفی کنترل داشته باشد. در رژیم کتو بایستی میزان مصرف پروتئین را متعادل نگه دارید، چرا که این نوعی رژیم با پروتئین بالا نیست. میوههای و سبزیجات مناسب، بر پایهٔ میزان قندشان، هر کدام به دو گروه تقسیم میشوند. در بیماران دیابتی اختلال عملکرد انسولین و بالا رفتن میزان قند خون باعث بیماری می شود.

در واقع سلول ها خود بزرگتر یا کوچک تر می شوند. در رژیم استاندارد فقط ۵ درصد کربوهیدارت وجود دارد، همچنین پروتئین ها ۲۰% از رژیم را به خود اختصاص می دهند و بیشتر این رژیم از چربی تشکیل شده است، به طور میانگین ۷۵ % از رژیم استاندارد کتوژنیک را چربی ها تشکیل می دهند. اما در مقابل اگر مصرف پروتئین بیش از حد کاهش یابد باعث تحلیل عضلانی و مشکلات استخوانی می شود، برای این که رژیمی مناسب با وزن خود داشته باشید و بتوانید نهایت استفاده را از این نوع رژیم داشته باشید، واجب است، از متخصص تغذیه در این زمینه کمک بگیرید که ما دکتر کوهدانی را به شما پیشنهاد می کنیم.

هنگامی که احساس گرسنگی نمی کنید از مصرف میان وعده پرهیز کنید، چرا که می تواند روند کتوز را کاهش دهد، اما چنان چه احساس گرسنگی می کنید، ایرادی ندارد توصیه می کنیم که وعده های غذایی خود را طوری تنظیم کنید که نیازی به میان وعده نداشته باشید. بایستی مصرف کربوهیدرات های قابل هضم را به ۲۰ گرم در روز و یا حتی کمتر محدود کنیم که در این میان چون فیبر ها قابل هضم نیستند نیازی به مصرف محدود ندارند، بلکه می توانند به انجام کتوز نیز کمک کنند.

در رژیم غذایی کتوژنیک چه غذاهایی مصرف کنیم؟ مثلا اگر روزی 2000 کالری در روز مصرف کنید، تنها 100 کالری آن باید از کربوهیدرات ها بیاید که شامل انواع سالمی از کربوهیدرات ها همچون سبزیجات و میوه ها است. رژیم کتو از این رو که کتون و چربی بدن را مصرف می کند، باعث افزایش بیشتر استقامت بدن می شود، چرا که انرژی حاصل از سوخت چربی می تواند بدن را حتی تا یک هفته ساپورت کند، اما انرژی حاصل از سوخت کربوهیدرات تنها ۲ ساعت یا کمتر می تواند انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند.

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی ضرر دارد

اینکه شخصی با وزن 100 کیلو جو گیر شود و رژیم کاهش وزن رایگان را بگیرد و به کم خوری و هیچ خوری رو آورد درست نیست چون نتیجه رژيم لاغری رایگان یا با رژيم لاغری هزینه ای باید به صلاح شما بوده و سلامت شما را ارتقاء دهد. علم ورزش/ رژيم کتوژنيک پرطرفدارترين رژيم غذايي در سال 2018، در سال 2019 نيز صدر نشين رژيمهاي غذايي محبوب بوده است اما با اين حال اشتباهات رژيم کتوژنيک همچنان گريبانگير طرفدارن آن ميشود. اما با افزودن مقداری آجیل خرد شده، دارچین و ادویه های دیگر می توانید با آنها غذاهای مخصوص رژیم کتوژنیک درست کنید.

رژیم کتو به طور معمول یک رژیم پر چرب است، بنابراین برای جلوگیری از احساس گرسنگی در طی رژیم توصیه می کنیم که چربی به مقدار کافی استفاده کنید، چرا که قبلا انرژی مورد نیاز بدن از کربوهیدرات ها تامین می شد و طی رژیم کتو بایستی از چربی تامین شود. در این مدت لازم است تا شما با مشورت پزشک، از مکمل ها و ویتامین های مورد نیاز برای کاهش ریزش مو استفاده کنید. در این بخش از نوشتار متخصص تغذیه رژیم کتوژنیک به بررسی و بیان مواردی در خصوص اقدامات لازم برای رسیدن به نتیجه مطلوب در رژیم کتوژنیک می پردازیم.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از شش راه برای رسیدن به لاغری سریع شما ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.