ساخت روابط با رژیم های کتوژنیک

در رژیم کتوژنیک عمده کالری فرد از چربی دریافت میشود، که این مقدار باید حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد از کالری دریافتیاش باشد. به طور کلی، این رژیم شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و استفاده از چربی ها، مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است. اما خوردن چربی های اشباع شده از روغن ها (نخل, نارگیل), گوشت گاو, کره و کره کاکائو آن هم به مقدار زیاد تشویق می شوند.پروتئین بخشی از رژیم کتو است, اما به طور معمول بین غذاهای پروتئین بدون چربی و منابع پروتئین پر چربی اشباع مانند گوشت گاو, شش راه برای رسیدن به لاغری سریع شما گوشت خوک و بیکن تفاوت قائل نمی شود.

رژیم کتوژنیک آنلاین

رژیم کتوژنیک روشن ضمیر در حالی که گل کلم هنوز گرمه، پنیر رو باهاش مخلوط کنید تا ذوب بشه (به طور مساوی مخلوط بشه). چغندر/لبو قند بالایی دارن و در صورتیکه به هر شکلی مصرف میشه باید بعنوان کربوهیدرات در نظر گرفته بشه. رژیم غذایی کتو بر روی درصد بالایی از افراد عمل می کند، زیرا این رژیم به غیر از اینکه افزایش وزن را هدف قرار می دهد، اهداف دیگری را نیز شامل می شود. اگر سرطان دارید و به دنبال تغییرات رژیم غذایی هستید، این یک تبدیل ضروری است که باید با پزشک خود انجام دهید. اگر قصد دارید رژیم کتو را شروع کنید، به خاطر داشته باشید که این برنامه غذایی انواع مختلفی دارد.

و به ندرت به خاطر نقص تک ژن اتفاق میافتند. امروز در دکتر چک به بررسی رژیم کتوژنیک و فواید آن برای مقابله با انواع بیماری ها می پردازیم. همچنین رژیم کتوژنیک با افزایش کتون ها باعث تغییرات زیادی در قند خون و میزان انسولین می شود. سطح بالای کتون در خون، منجر به کنترل تشنجها میشود. علاوه بر این، این نوع الگوی تغذیه ممکن است سطح انسولین، هورمونی که کنترل قند خون بدن را مدیریت می کند را کاهش دهد. چون باعث افزایش کلسترول بد و کاهش کلسترول خوب بدن میشود. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک میتواند به بهبود عوامل خطر مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL (خوب)، فشار خون و قند خون کمک کند.

بیماریهای قلبی: رژیم کتوژنیک میتواند عوامل ریسک زا مانند: چربی بدن، کلسترول، فشارخون و قند خون را بهبود ببخشد. سوربیتول که بهخوبی در روده افراد مبتلابه IBS جذب نمیشود، میتواند علائم IBS را بدتر کرده و منجر به شعلهور شدن آن شود. سایر تغییرات هورمونی ممکن است به افزایش تجزیه چربیها که منجر به اسیدهای چرب میشود کمک کند. آکنه: سطح انسولین پایین و مصرف کمتر شکر و غذاهای فراوری شده به بهبود آکنه و مشکلات پوستی کمک می کند. بعضی از ادویه جات یا سس ها: این مواد اغلب شامل: شکر و چربی های مضر هستند. از این رو اغلب به عنوان میان وعده های مفید باید از این منابع بسیار مفید استفاده کرد.

رژیم کتوژنیک گردشی

محصولات کمچرب یا محصولات رژیمی: این محصولات به شدت فرآوری شدهاند و اغلب مقدار بسیار زیادی کربوهیدرات دارند. رژیم کتوژنیک یا « رژیم کتو » نوعی رژیم با مقدار کربوهیدرات کم، با چربی بالاست که شباهت های زیادی با رژیم های اتکینز و رژیم های حاوی کربوهیدرات کم دارد. اصول پایه این رژیم پیروی از برنامه غذایی با کربوهیدرات بسیار پایین و چربی بالاست تا متابولیسم بدن را وارد فاز کتوزیس کند. ممکن است به دنبال یک برنامه غذایی برای چاق شدن در یک هفته باشید و یا در جستجوی برنامه غذایی رایگان برای افزایش وزن در سایتها بگردید؛ اما نکتهای که در ارتباط با رژیم چاقی باید بدانیم، این است که چاق شدن بیشتر از لاغر شدن، به یک میزان برابر، زمان میبرد؛ یعنی چنانچه بخواهید وزن مشخصی را کم کنید و به همان میزان وزن اضافه نمایید، برای افزایش وزن خود به زمان بیشتری نیاز دارید.

رژیم های کتوژنیک با کالری بسیار کم ممکن است به افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند کمک کند BMI خود را کاهش دهند و سایز بدن خود را کم کنند. به همین دلیل اضافه کردن کمی نمک به غذا یا مصرف مکملهای مواد معدنی ممکن است به بدن شما کمک کند. در یک بطری 200 میلی لیتر آب گرم بریزید و 2 پیمانه سرکه سیب به آن اضافه کنید، برای کاهش طعم و مزه سرکه، 2 پیمانه عسل ( برای بیماران دیابتی توصیه نمی شود ) به آن اضافه کنید؛ برای بهتر شدن طعم این نوشیدنی آب پرتقال بدون شکر ( اختیاری ) اضافه کنید و در آن را ببندید.این نوشیدنی را 3 بار در روز و 30 دقیقه قبل از صرف هر وعده غذایی به مقدار یک لیوان بزرگ بنوشید.

رژیم کتوژنیک دوره ای

اما در عوض شما در این رژیم غذایی چربیهای اضافی خود را میسوزانید و آنها را انباشته نمیکنید. اجسام کتونی که در اثر رژیم کتوژنیک توسط کبد تولید می شوند، آنتی کاتابولیک هستند و از عضله سوزی جلوگیری می نماید. حذف گلوکز از غذاهای حاوی کربوهیدرات، باعث می شود تا بدن برای تولید انرژی، چربی بسوزاند. همچنین این عامل باعث تبدیل چربی به کتون در کبد میشود که میتواند انرژی لازم را برای مغز فراهم می کند. هدف اصلی افزایش سطح کتون خون است.

صبحانه و عادت به مصرف همیشگی آن از کاهش وزن و لاغری حمایت می کند؛ اما نحوه اجرا و پیاده سازی در افراد مختلف متفاوت است.کاهش وزن و لاغری به میزان دریافت کالری و مصرف انرژی به شکل فعالیت بدنی منظم وابسته است و یک متخصص تغذیه و مشاور رژیم درمانی می تواند به فرد در جهت تهیه و اجرای بهینه برنامه غذایی که تامین کننده نیازهای اوست، کمک نماید. در ادامه انواع رژیم غذایی کتوژنیک و فواید آن و غذاهای مجاز و غیر مجاز در این رژیم غذایی ذکر میگردد. من 21 روز رژیم کتو تقریبا طبق دستورات این رژیم داشتم ولی اصلا وزن کم نکردم ولی سایز کمی کم کردم البته چاقی من بیشتر هورمونی بوده و من کلا سالهاست نان و برنج نمیخورم و حالا واقعا نمیدونم رژیم کتو را ادامه بدم یا خیر؟

رژیم کتوژنیک برای بیماران قلبی

مطالعه ی دیگری نشان داده است:« افرادی که رژیم کتوژنیک میگیرند، در مقایسه با افرادی که از رژیم انجمن دیابت انگلستان پیروی می کنند،سه مرتبه بیشتر وزن کم میکنند». نتایج مطالعه نشان داده است که افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنند، در مقایسه با کسانی که رژیمهای کمچرب با محدودیت مصرف کالری دارند، ۲/۲ مرتبه بیشتر، وزن کم می کنند. بیماری پارکینسون: نتایج تحقیقی عنوان کرده است که این رژیم، نشانه های بیماری پارکینسون را از بین می برد.

رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات

نتایج طی مطالعه دیگری بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داده است که 7 نفر از 21 شرکت کننده، قادر به توقف استفاده از تمام داروهای دیابتی بودند. علاوه بر موارد ذکر شده، 95.2 درصد از گروه کتوژنیک قادر به توقف یا کاهش داروهای دیابت بودند، در صورتی که در گروه کربوهیدرات های بیشتر، فقط 62 درصد از افراد می توانستند داروهای دیابت را کاهش دهند. جراحت مغز: تحقیق بر روی حیوانات نشان داده است که این رژیم می تواند صدمات را کاهش دهد و به بهبودی بعد از جراحت مغزی کمک کند. رژیم کتوژنیک می تواند به شما، در از دست دادن چربی اضافی، که با دیابت نوع 2، پارا دیابت و سندرم متابولیک مرتبط است، کمک کند.

خوراکی های مجاز در رژیم کتوژنیک

رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد (SKD): در این رژیم غذایی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات، مقدار متوسطی پروتئین و مقادیر بسیار زیادی چربی مصرف خواهد شد. این مواد غذایی نیز فرآوری شده هستند. سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL رل نیز بهبود می دهد. سایر مزایا :رژیم غذایی لاغری سریع مطالعات متعددی نشان می دهند که رژیم های کم کربوهیدرات مثل رژیم آتکینز می توانند بسیاری از عوامل خطر بیماری ها را کاهش دهند، از جمله تری کاهش گلیسیرید خون، کلسترول، قند خون، انسولین و فشار در مقایسه با سایر رژیم های کاهش وزن، رژیم های کم کربوهیدرات همچنین باعث بهبود قند خون ، کلسترول HDL “خوب” ، تری گلیسیرید و سایر نشانگرهای سلامتی می شوند. ᠎Conte᠎nt was created with ᠎GS A Conten​t ᠎Generator  DEMO!

رژیم کتوژنیک عوارض

در واقع بسیاری از تحقیقات نشان دادهاند که با عمل به این رژیم، میتوانید وزن زیادی کم کنید و سلامت خود را بهبود بخشید. در واقع مصرف بالای چربی در رژیم کتوژنیک ممکن است منجربه افزایش کلسترول خون شود که این عامل موجب افزایش سنگهای صفراوی نیز میشود؛ چراکه بسیاری از سنگهای صفراوی ماهیت کلسترولی دارند. سلولهای مغز برای فعالیت نیاز به گلوکز دارند ولی ذخایر گلوکز یا قند در بدن محدود می باشد، وقتی ذخایر گلوکز در بدن به اتمام برسد و در رژیم غذایی محدودیت نشاسته و قند داشته باشیم، مغز از کتونها که از تجزیه چربیها به دست می آید به عنوان سوخت استفاده می کند.

چهار خنده دار جملات رژیم کتوژنیک استاندارد

یکی از مهم ترین مزایای رژیم پروتئین آن است که در بیشتر مواد غذایی یافت می شود و تنها باید به میزان استفاده از آن دقت کنیم از سوی دیگر این رژیم نسبت به دیگر رژیم ها کم هزینه تر خواهد بود. با این که مطالعات بیشتری روی رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا صورت گرفته است،رژیم های کتوژنیک هدفمند و دورهای، پیشرفته تر هستند و بدنسازان و ورزشکاران از این روش ها استفاده می کنند.

رژیم کتوژنیک دکتر کرمانی نی نی سایت

همچنین کتون های افزایش یافته، میزان قند خون پایین تر و میزان حساسیت به افزایش انسولین که این عوامل نقش کلیدی دارند. رژیم های غذایی بدون قند: این مواد غالباً حاوی الکل های قندی هستند که در برخی موارد می توانند در سطح کتون تأثیر بگذارند. ولی مهم اینجاست که در رعایت آن مخصوصا در هفته های اولیه تقلب نکنید تا بدن شما هر چه سریعتر با رژیم غذایی کتوژنیک سازگار گردد. زمانی که وارد فاز کتوژنیک شدید، توصیه می شود از یک هفته تا یک ماه ورزش هوازی انجام دهید.

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان

رژیم لاغری فستینگ به پنج شکل انجام میشود که شاید معروفترین آن رژیم لاغری یک روز در میان باشد. در این روش میتوانید ۵ روز هفته را بهطور عادی غذا بخورید و سپس در ۲ روز باقیمانده کالری مصرفیتان را به ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری کاهش بدهید. رژیم کتوژنیک روش موثری برای کاهش وزن و جلوگیری از بروز بیماری های خطرناک مثل سرطان و … برخی مکانیسمها نشان میدهند که رژیم کتوژنیک ممکن است در وهله اول به جلوگیری از پیشرفت سرطان کمک کند. بیش از بیست مطالعه نشان داده است که رژیم کتوژنیک ممکن است به کم کردن وزن و تقویت سلامتی بدنتان کمک کند.

درست کردن خورشها و خوراکهایی با گوشت و سبزیجات سبز و یا میگوی کبابی برای ناهار و شام بینظیرند. رژیم لاغری سریع برای تهیه این غذا به دو قاشق چای خوری آویشن خردشده نیاز دارید که با گوشت بوقلمون کم چرب ترکیب کنید. ولی یک دستور رژیم قلیایی برای لاغری شکم وجود دارد که خیلی موثر است. اما استفانی مک کرچر، متخصص تغذیه و توسعهدهنده دستور غذا در The Grateful Grazer در کلرادو میگوید: «به طور کلی، تحقیقات کتوژنیک محدود است.