شرایط تحصیل در هلند در سال 2024


مهاجرت به هلند یکی از راه هایی است که تا 95% تضمین شده است، تحصیل در هلند برای مقاطع مختلف تحصیلی امکان پذیر است، متقاضیان ایرانی می تواند برای تحصیل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اپلای کنند. تحصیل در هلند رایگان نیست اما دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا بورسیه تحصیلی دریافت کنند، شرایط تحصیل در هلند در مقایسه با یکی از دیگر از کشورهای پرطرفدار برای تحصیل خیلی بهتر است در ادامه به بررسی شرایط بورسیه تحصیلی هلند در کنار شرایط مهاجرت تحصیلی به هلند می پردازیم.

تحصیل دکتری در هلند

تحصیل دکترا در خارج از کشور در هلند یک انتخاب محبوب برای کسانی است که به دنبال تحصیل در فرهنگی با ذهن باز، نوآوری و تبادل بین المللی هستند، جمعیت چند زبانه این کشور همچنین به این معنی است که اکثر برنامه های دکتری آن به زبان انگلیسی تدریس می شوند. دانشگاه‌های هلند از شهرت چشمگیری در سطح بین المللی برخوردارند. سیستم دانشگاهی هلند به قرن شانزدهم برمی‌گردد و هنرمندان، متفکران و دانشمندان مشهور زیادی را تربیت کرده است.

پذیرش دانشجو برای تحصیل دکترا در بسیار مورد توجه دانشگاه های هلند هستند، دانشگاه های هلند مزایای بسیاری را برای دانشجویان دوره دکترا بر جذب آنها در نظر گرفته اند، از این مزایا می توان به:

رونیکس
  • استخدام دانشجویان در دانشگاه – اکثر دانشجویان دکترا در هلند به عنوان کارمند دانشگاه حقوق دریافت می کنند.

  • جمعیت دانشجویان بین‌المللی – هلند دارای سنت افتخارآمیز مبادلات بین‌المللی است که حدود 10 درصد از دانشجویانی که در هلند تحصیل می کنند را دانشجویان بین المللی تشکیل داده اند.

  • سیستم دانشگاهی تاریخی – هلند دارای چندین دانشگاه است که قدمت آنها به قرن شانزدهم باز می گردد.

  • به رسمیت شناختن جهانی – دانشگاه های هلند به طور مداوم در رتبه بندی های جهانی در 200 دانشگاه برتر قرار دارند.

برای تحصیل دکترا در هلند داشتن مقاله بین المللی و رزومه علمی پژوهشی از اصلی ترین الزامات است.

تحصیل کارشناسی ارشد در هلند

تحصیل فوق لیسانس در هلند می تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که به دنبال اخذ اقامت هلند و راهی مطمئن هستند که با کمترین ریسک وارد هلند شوند. تحصیل ارشد تا هلند در سال 2024، در مقایسه با سالهای گذشته دشوارتر شده است، دانشگاه های هلند مدرک آیلتس و تافل iBT را از متقاضیان می پذیرند و امکان اپلای هلند با مدرک PTE و تافل هوم ادیشن نمی باشد. هزینه تحصیل ارشد در هلند مشابه با نروژ است، هزینه تحصیل سالیانه به طور میانگین شانزده هزار یورو است. دوره های ارشد در هلند دو ساله است و تنها تعداد کمی از دانشگاه ها برای رشته های مدیریت دوره یکساله ارائه می دهند. یکی از دلایل محبوبیت تحصیل در هلند ارائه بیش از 2000 رشته در مقطع ارشد به زبان انگلیسی است، این موضوع باعث شده است، دانشجویان از سراسر جهان هلند را برای تحصیل انتخاب کنند. دانشجویان با فارغ التحصیلی از دانشگاه های هلند فرصت های کاری خوبی خواهند داشت.

تحصیل کارشناسی در هلند

آیا تحصیل کارشناسی در هلند انتخاب درستی برای متقاضیان با دیپلم ایران است؟ در سال های گذشته پذیرش تحصیلی کارشناسی در هلند برای افرادی که دیپلم ایران را داشتند تا سن 29 سالگی، شرایط دشواری نداشت، اما با تغییر دوره های تحصیلی در ایران برخی از دانشگاه ها مدرک فارغ التحصیلی دوره دوم را نمی پذیرند و دانشجویان لازم است در دوره های قبل از دانشگاه در هلند شرکت کنند و بعد از آن وارد دانشگاه شوند، این موضوع برای همه دانشگاه های هلند در مقطع کارشناسی صادق نمی باشد ولی در اپلای تعدادی از دانشگاه های برتر هلند این مورد دیده شده است. تحصیل کارشناسی در هلند به زبان انگلیسی در بسیار از رشته ها امکان پذیر است و محدودیت زبانی در رشته های پزشکی و برخی از رشته های پیراپزشکی دیده می شود.

بورسیه های تحصیلی هلند

بورسیه دانشگاه های هلند برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در نظر گرفته می شود، در کنار داشتن رزومه علمی قوی که یکی از معیارهای دریافت بورسیه و اسکالرشیپ در تمامی دانشگاه ها هست، زمان اپلای نقش تعیین کننده ای دارد، به این معنی که هرچه سریع تر از دانشگاه پذیرش بگیرید، شانس بالاتری برای دریافت بورسیه 5000 یورویی دارید، در کنار این بورسیه تحصیلی برخی از دانشگاه ها برای رشته های خاصی بورسیه تحصیلی تعیین می کنند، که این بورسیه ها به طور سالیانه تغییر می کنند بنابراین دانشجویان در زمان اپلای و انتخاب دانشگاه باید صفحه دپارتمان مورد نظرشان را بررسی کنند و از شرایط دریافت فاند اطلاع دقیق پیدا کنند.

دسته بندی دانشگاه های هلند

سه نوع دانشگاه برای تحصیل در هلند وجود دارد، که همه مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهند و به دانشجویان بین المللی آموزش می دهند، اما تمرکز آنها کمی متفاوت است:

  • دانشگاه های تحقیقاتی، بر انجام تحقیقات جدید و بورس تحصیلی تمرکز می کنند. آنها معمولاً برنامه های کارشناسی ارشد دانشگاهی بیشتری ارائه می دهند، اما دوره های حرفه ای نیز در دسترس هستند، دانشگاه رادبود نمونه ای از دانشگاه های پژوهشی است.

  • دانشگاه های علمی کاربردی یا hogescholen بر آموزش عملی بیشتر در طیف وسیعی از موضوعات (از جمله هنر و علوم انسانی و همچنین علوم) تمرکز می کنند. آنها معمولاً مدارک کارشناسی ارشد حرفه ای بیشتری را با فرصت هایی برای کارآموزی، قرار دادن و سایر تجربیات عملی ارائه می دهند.

  • موسسات آموزش بین المللی بر آموزش بین فرهنگی و تبادل دانش تمرکز دارند،آنها مدرک کارشناسی ارشد تخصصی را در زمینه های مناسب ارائه می دهند.

محدودیت اپلای و سال تحصیلی در هلند

سال تحصیلی در هلند در سپتامبر و ژانویه است و دانشجویان بین المللی می توانند برای هر دو ترم اپلای داشته باشند، ددلاین اپلای برای هلند با توجه به دانشگاه متفاوت است و برخی از دانشگاه با توجه به تعداد پذیرشها و درخواست ها ددلاین خود را برای پذیرش دانشجو طولانی تر می کنند، هرچند دانشجویان فرصت زیادی برای ارسال درخواست پذیرش دارند، اما هرچه سریع تر اپلای کنید، فرصت بیشتری دارید تا برای مهاجرت تحصیلی به هلند آماده شوید و بورسیه تحصیلی دریافت نمایید.

ویزای تحصیلی هلند برای دانشجویان ایرانی

شانس دریافت ویزای تحصیلی، برای تحصیل در سوئد برای سال 2024، 75% تخمین زده می شود از این رو بسیاری از دانشجویان ایرانی هلند را به عنوان انتخاب اول در نظر می گیرند، شانس دریافت ویزا بسیار بالا است زیرا دانشگاه ها به عنوان اسپانسر دانشجو بخشی از مکاتبات دریافت ویزا را با اداره مهاجرت هلند انجام می دهند، بنابراین در صورت دریافت پذیرش و ارائه مدارک مورد نظر به طور کامل، به دانشجو اجازه ورود به هلند داده می شود و در این مورد هلند یکی از بهترین شرایط را برای دانشجویان ایرانی دارد.



منبع