قوانینی که نباید در مورد رژیم کتوژنیک لاغری رعایت شوند

کدام یک از انواع رژیم کتوژنیک شش راه برای رسیدن به لاغری سریع شما مناسبتر است ؟ اگر از داروهای قند خون استفاده می کنید، قبل از ایجاد تغییرات در میزان مصرف کربوهیدرات با پزشک خود صحبت کنید، زیرا ممکن است نیاز به تنظیم دوز برای جلوگیری از هیپوگلیسمی داشته باشد. برخی از افراد مبتلا به دیابت که رژیم کتوژنیک را شروع می کنند ممکن است نیاز باشد بلافاصله دوز انسولین خود را تا 50٪ کاهش دهند. افراد مبتلا به دیابت نوع 1 معمولاً در صورت مصرف بیش از حد انسولین و عدم مصرف کربوهیدرات کافی، قند خون پایین را تجربه می کنند. پس از چند مدت پیاده روی آرام هنگامی که بدنتان کمی آماده شد می توانید سرعت خود را افزایش دهید.

عوارض رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک و کم کاری تیروئید رایج ترین نوع رژیم کتوژنیک استاندارد است، اما اینکه کدام یک از انواع رژیم های لاغری کتوژنیک را انتخاب کنید کاملا بستگی به هدف شما دارد، زیرا همانطور که در هر قسمت از انواع رژیم شرح داده شد رژیم کتوژنیک هدفمند مناسب ورزشکاران، رژیم کتوژنیک دوره ای مناسب بدنسازان است و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا مناسب کسانی است که فعالیت بدنی بالایی دارند. در دههٔ ۱۹۶۰ میلادی، کشف شد که تریگلیسریدهای با زنجیره متوسط (امسیتیها) بهنسبت چربیهای رایج در رژیم عادی غذایی (که بیشتر حاوی تریگلیسریدهای با زنجیرهٔ بلند هستند)، اجسام کتونی بیشتری در هر واحد غذایی یکسان ایجاد میکنند.

برای اینکه از رژیم غذایی نتیجه مطلوب و دلخواه را بگیرید بهتر است قبل از انجام آن، با متخصص تغذیه مشاوره کنید و رژیم مناسب را با توجه به سن، جنسیت، وضعیت بدنی، فعالیت های روزانه و شرایط مالی خود انتخاب کنید. تحقیقات نشان داده که بسیاری از افراد، به این خاطر خویشتن داری را از دست می دهند که نمی توانند در برابر فشار روانی تقاضا برای ارتباط جنسی از طرف مقابل مقاومت کنند و با جدیت و صراحت نه بگویند. مطالعات نشان داده اند که کلسیم و پروتئین هر دو می توانند اشتها را کاهش داده و سیری را تقویت کنند.

رژیم کتوژنیک برای چاق شدن

بهتر است که در شروع این رژیم تا زمان سیری غذا بخورید و کالری را بیش از حد محدود نکنید. همینطور ممکن است برخی مواد معدنی بدنتان کم شود که بهتر است زیرنظر پزشک از مکمل های مواد معدنی استفاده کنید. اگر چه کتوزیس، بهطور کلی ایمن است، اما ممکن است در بعضی از افراد منجر به اختلال در تغذیه شود یا موجب شود که کالری و مواد مغذی کافی را دریافت نکرده و به سوء تغذیه مبتلا شوند که به نوبهٔ خود میتواند موجب خستگی، ضعف، مشکلات تمرکز یا حافظهٔ ضعیف، تغییر در خلق و خو، کم خونی، احساس سرما وابتلای مکرر به بیماری شود.

کاهش وزن سالم،

اکثر رژیمهای کرش که در اینترنت یافت میشوند توصیه میکنند با کاهش مصرف غذا، بدن خود را در حالت گرسنگی قرار دهید، زیرا این رژیمها میخواهند ماهیچههای بدن را متابولیزه کنند، زیرا عضلهها راحتتر از چربی تجزیه میشوند و این رژیم غذایی را در میان افرادی که فقط موفقیت در کاهش وزن را قضاوت میکنند محبوب میکند. رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات باعث کاهش سطح قند خون و نوسانات آن میشوند. بنابراین در رژیم کتوژنیک که میزان کربوهیدرات کم است باعث میشود فعالیت ورزشی کاهش پیدا کند. کربوهیدرات ها کمک می کنند زمان فعالیت ورزشی بیشتر شود. بر اساس وزن، در صورتی که نیاز به کاهش وزن بیش از ۱۰ درصد وزن بدن باشد، پس از یک دوره ۶ ماهه باید دوره ای را به تثبیت وزن اختصاص داد و در کنار آن برنامه ورزشی و رفتاری متناسبی طراحی کرد.

در بسیاری از موارد، افراد ورزشکار تمایل بیشتری به این روند از رژیم کتو نشان می دهند. این رژیم برای ورزشکاران مناسب است. این رژیم مناسب ورزشکاران بدنسازی است که به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند. رژیم کتوژنیک هدفمند، رژیم مناسب ورزشکاران بدنسازی است که به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند. این برنامه غذایی بر اساس مصرف کربوهیدرات کم و مصرف زیاد پروتئین و چربی قرار دارد. در هرم غذایی استاندارد کف هرم که بیشترین درصد را به خود اختصاص میدهد مخصوص گروه نان و غلات خصوصا از نوع تصفیه نشده و سبوس دار است و در طبقات بعدی به ترتیب از پایین به بالا؛ میوهها و سبزیجات، گوشت و لبنیات، چربی و قندهای ساده قرار میگیرند.

رژیم کتوژنیک و سنگ کلیه

اگر چه شروع رژیم کتوژنیک می تواند چالش برانگیز باشد اما چندین نکته و ترفند وجود دارد که می توانید برای آسان تر کردن آن از آن ها استفاده کنید. مقدار مواد غذایی و اصولی که از اونها برای تنظیم رژیم استفاده میشه، چیزی هست که بدن رو به حالت کتوزیس وارد میکنه. یکی از رژیم های غذایی که ثابت کرده، برای کاهش وزن سریع بسیار موثر است، رژیم کتوژنیک (Ketogenic diet) است. مطالعات ثابت می کند که کاهش کربوهیدرات ها هم سطح قند خون و هم سطح انسولین را به شدت کاهش می دهد.

همین مساله سطح هوشیاری و تمرکزتان را هم حفظ می کند و ادامه دادن رژیم را برایتان آسان تر می کند. بدن برای تبدیل چربی به انرژی، کالری بیشتری نسبت به تبدیل کربوهیدرات به انرژی، مصرف می کند. اساس کار رژیم لاغری کیتو، نیز همین مکانیزم سوخت و ساز در بدن است، مصرف کربوهیدارت را به 5% میرساند درحالی که میزان مصرف چربی را بالا میبرد (منظور چربی های سالم مانند:روغن زیتون؛ روغن نارگیل و غیره است).

رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات

یک خودروی دوگانه سوز را تصور کنید، این خودرو در حالت عادی با گاز کار میکند و هر زمان که منبع گاز آن خالی شود از سوخت جایگزین یعنی بنزین استفاده میکند. برای اینکه بهتر درک کنیم که روش کار در رژیم Ketogenic چیست؟ می توانید برای اینکه کمتر درگیر این عوارض شوید یک دفعه کربوهیدرات را قطع نکنید و به مرور کم کنید تا بدن عادت کند و برای تولید انرژی چربی بسوزاند. علاوه بر خوبی هایی که این رژیم دارد مضراتی نیز دارد و به افراد دارای شرایط خاص توصیه نمی شود از جمله عوارض این رژیم دانه های قرمز است که اکثر افراد مثل جوش روی بدنشان میزنند که به آن کتوراش می گویند که بعد از قطع رژیم برطرف می شود و آنفولانزایی به نام آنفولانزای کتو که عوارض مشابه آنفولانزا از جمله ضعف و خستگی و دارد.

یبوست در رژیم کتوژنیک

 Th is a rticle was created ᠎by GSA Conte nt ​Genera​to r DEMO!

کاهش میزان مصرف کربوهیدرات و رفتن به فاز کتو دارای عوارض بسیاری چون سردرد، خستگی، درد ماهیچه ها، حالت تهوع و اسهال است. برخی از عوارض جانبی رژیم کتوژنیک عبارتند از یبوست، بالا رفتن کلسترول، کاهش سرعت رشد و سنگهای کلیوی. اطلاعات موجود در این مطلب مربوط به رژیم کتوژنیک لاغری استاندارد میشوند، اما بسیاری از نکاتی که درباره این رژیم گفته میشود برای دیگر انواع رژیم کتو نیز صدق میکند. چرا که در حالت عادی، قندهای موجود در غذا در بدن انسان به گلوکز مبدل شده و در سرتاسر بدن به ویژه مغز پخش میشود تا به عنوان منبع انرژی، سوزانده شود.

ویژگی بارز رژیم کتوژنیک آن است که میزان قند بدن را پایین نگه میدارد و این برای بیماران سرطانی، دیابتی و بیمارانی که به صرع مبتلا هستند یک امتیاز بزرگ است؛ چرا که قند باعث پیشروی بیماری آنها میشود و رژیم کیتو با کاهش قند به آنها کمک میکند تا ضمن کاهش وزن، بیماری زمینه ای خود را نیز کنترل کنند. این مساله ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که داروهای انسولین مصرف می کنند نیز رخ دهد. همچنین بسیاری از پزشکان (بیش از ۱۰۰ مورد) استفاده از این رژیم را توصیه می کنند . بسیاری از وبسایتها، وبلاگهای غذایی، برنامهها و کتابهای آشپزی نیز دستورالعملهای کتو دوستانه و ایدههای غذایی را ارائه میدهند که میتوانید برای ساخت منوی سفارشی خود استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک چربی

رژیم های غذایی کم کربوهیدرات مثل کتوژنیک، روشی موثر برای کاهش فشار خون است. مصرف مکرر ماهی با کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن و همچنین بهبود سلامت روان مرتبط است. اکثر بیماری های مزمن مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری های قلبی تا حد زیادی به چاقی مربوط می شوند، که معمولا به علت سبک زندگی ناسالم و عادات غذایی غلط است. ↑ درمان میگرن مزمن با تزریق بوتاکس فقط چهار ماه دوام دارد . در بسیاری از موارد، این رژیم غذایی می تواند کودکان مبتلا به صرع را درمان کند. علاوه بر این، رژیم های غذایی با پروتئین کمتر اغلب برای افراد مبتلا به عارضه های کلیوی هستند توصیه می شود، در حالی که رژیم کتو دارای پروتئین متوسط تا زیاد است.

ماهی قزل آلا، ساردین و سایر ماهی های چرب دارای سطوح بالایی از چربی های امگا 3 هستند که باعث کاهش سطح قند خون می شود. خودتان را از خوردن غذاهای خاصی که موردعلاقه شما هستند محدود نکنید. معمولا افرادی که رژیم کتو میگیرند نیاز به ویتامین دی و کلسیم خواهند داشت. توصیه می شود قهوه تان را با خامه میل کنید تا چربی مورد نیاز برای سوختن در بدنتان تامین شود. مغز شما به گلوکز نیاز دارد، زیرا برخی از قسمت های آن فقط می توانند این نوع قند را بسوزانند. رژیمهای بسیار کم کربوهیدرات و کتوژنیک در حال حاضر برای سایر بیماریهای مغزی، از جمله آلزایمر و بیماری پارکینسون نیز مورد مطالعه قرار گرفتهاند.

رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

رژیم کتوژنیک هدفمند شامل ۶۵ تا ۷۰ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین ، ۱۰ تا ۱۵ درصد کربوهیدرات است. شبیه به رژیم کتوژنیک استاندارد میباشد با این تفاوت که میزان پروتئین کمی بالاتر است. محققان بر این باورند که رژیم غذایی کتوژنیک به بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی می تواند کمک کند تا فرآیندهای پاتوفیزیولوژیک از جمله توهم، توهم شنوایی، عدم تعادل و رفتار های غیر قابل پیش بینی را به حد طبیعی برساند. سبزیجات غیر نشاسته ای، کالری و کربوهیدرات کمی دارند، اما دارای بسیاری از مواد مغذی از جمله ویتامین C و چندین ماده معدنی هستند. کتون نوعی مولکول دارای چربی است که بدن در زمان کمبود قند آن را تولید میکند تا انرژی خود را تامین کند.

رژیم کتوژنیک برنامه هفتگی

رژیم کتوژنیک برای بلغمی ها غذای بخارپز شده در مقایسه با غذاهای سرخشده چربی و کالری کمتری دارند. هرچقد سطح HDL (لیپوپروتئین با چگالی بالا) شما نسبت به LDL (لیپوپروتئین با چگالی کم) بالاتر باشد خطر ابتلا به بیماری قلبی کمتر است. یکی از بهترین راه ها برای افزایش سطح HDL خوب خوردن چربی است و رژیمی مثل رژیم کتوژنیک که شامل مقدار زیاد چربی و مقدار کم کربوهیدرات است به این امر کمک می کند. از آنجا که متابولیستم بدن در رژیم کتوژنیک به چربی سوزی تغییر میکند، خیلی مهم است که برنامه رژیمی اصولی و صحیحی داشته باشید تا درگیر عوارض رژیم نادرست نشوید، برای همین بهتر است حتما زیر نظر متخصص رژیم کتوژنیک اقدام به انجام نمایید.

توجه داشته باشید که انتخاب و استفاده از هر یک از رژیمهای غذایی موضوعی مهم است که باید با مشورت پزشک و متخصص تغذیه صورت بگیرد. بهترین دکتر برای رژیم کتوژنیک خطر از دست دادن درصدی از عضلات در هر رژیم غذایی وجود دارد. پس برای آگاهی از عوارض رژیم سریع لاغری و آشنایی با عارضه مهم کاهش وزن سریع تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. اینها را گفتم که بدانید در وعدههای غذایی روزانه باید به اندازه کافی پروتئین و لوسین به عنوان یک آمینو اسید داشته باشید.

احتمالا زمانی که به تحمل گرسنگی، و محروم شدن از لذت خوردن غذاهای چرب و خوشمزه فکر میکنید، جذابیت رژیم غذایی برای رسیدن به تناسب اندام و وزن ایده آل برای شما کم رنگ میشود، اما جالبی رژیم کتوژنیک در آن است که شما با خوردن وعده هایی پرچرب هم میتوانید در یک هفته 1 تا 5 کیلو وزن کم کنید. هرچند چربيها در رژيم غذايي کتوژنيک حضور پررنگي دارند اما قرار نيست فقط خامه و پنير پرچرب بخوريد.

آنچه Everyone Should درباره آن بیاموزید رژیم کتوژنیک دوره ای

در این رژیم حدود 70 تا 75 درصد چری ، 20 درصد پروتئین و حدود 5 تا 10 درصد کربوهیدارت قرار میگیرد. این گرفتگی بیشتر در صبح زود یا شب اتفاق می افتد. و این باعث می شود کاهش وزن سریعتر اتفاق افتد. رژیم کتوژنیک دوره ای نسبت به انواع دیگر این رژیم، آسان تر است، زیرا در دوره هایی مصرف چری بالا و در دوره هایی مصرف کربوهیدرات بالا میرود. شاید عجیب باشد، زیرا که در این رژیم مصرف چربی بالاست و مصرف کربوهیدرات حداقل است. غذاهایی مانند تخم مرغ، گوشت و پنیر جزء اصلی رژیم کتو هستند زیرا حاوی کربوهیدرات نیستند.