مثلث گردشگری استان گیلان! – چطور


مثلث گردشگری استان گیلان در واقع به سه شهر پرمسافری از این استان گفته می‌شود که در سه راس آن قرار گرفته‌اند و همواره اضلاع این مثلث هم، مسیرهای پرترددی هستند که گردشگران در مابین آن در رفت و آمدند. در این سه راس مثلث گردشگری استان گیلان، شهرهای بندرانزلی، ماسال و رشت جای دارند و هر کدام از آن‌ها به دلیل ابعاد مختلف اقتصادی، تاریخی و طبیعی همواره مورد استقبال گردشگران از اقصی نقاط کشور قرار گرفته‌اند تا چهره واقعی استان گیلان را به مسافران معرفی کنند.

به‌همین دلیل ما هم در این مقاله تصمیم گرفتیم تا با هم سفری به این سه شهر زیبای استان گیلان داشته باشیم و علت محبوبیت آن در میان گردشگران را بررسی کنیم.

شهر بندرانزلی، دروازه ایران و اروپا

بندرانزلی از جمله شهرهای ساحلی استان گیلان است و به‌عنوان دومین شهر پرجمعیت و اولین بندر مهم شمال کشور، برای ترخیص و بارگیری کالا در این استان شناخته شده است. از این‌رو اسکله بندر انزلی، به عنوان سومین بندرگاه کشور از لحاظ میزان بارگیری و تناژ تخلیه به‌شمار می‌آید.

این شهر پرباران، از شمال در همسایگی دریای خزر قرار گرفته و از سمت جنوب با شهر صومعه سرا، از غرب با شهر رضوانشهر و از شرق با شهر رشت همسایه است و به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش، تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های معتدل دارد. بندرانزلی تا رشت که مرکز استان گیلان است، 49 کیلومتر فاصله دارد.

در یک نگاه کلی، جاذبه‌های گردشگری بندر انزلی را می‌توان در سه دسته تاریخی، طبیعی و تفریحی قرار داد.

  • مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی آن ساحل دریا و مرداب انزلی هستند و گردشگران در سواحل بندرانزلی می‌توانند از شنا کردن لذت ببرند و از زیبایی‌های دریا حظ ببرند.
  • مرداب بین‌المللی انزلی به عنوان بزرگ‌ترین تالاب دنیا، مملو از نیزار و گل‌های نیلوفر بوده و منظره بی‌نظیری به خود گرفته است. در این مرداب ضمن لذت بردن از محیط زیبای آن تفریحاتی هم‌چون قایقرانی، شکار و ماهیگیری هم، انجام می‌شود.
  • از آثار تاریخی بندرانزلی هم می‌توان به مناره انزلی یا برج ساعت به‌عنوان فانوس قدیمی دریایی بندرانزلی، پل انزلی و پل غازیان با قدمتی ۸۰ ساله، کاخ میان پشته که هم‌اکنون به موزه نظامی تبدیل شده، اشاره کرد.

حال اگر قصد گردش و تفریح در این شهر سراسر زیبایی داشتید، حتما قبل از سفر، اقامتگاه مورد نظرتان را رزرو کنید. برای اجاره ویلا در شهر انزلی از اینجا وارد شوید و محل اقامت مورد نظرتان را با بهترین قیمت و به صورت آنلاین انتخاب کنید.

ماسال، بهشتی کوچک در استان گیلان

حتما نام ماسال به‌عنوان منطقه‌ای سرسبز و خوش آب و هوا در استان گیلان را زیاد شنیده باشید. این شهر پرباران در غرب استان گیلان و در دامنه کوه تالش واقع شده و از شمال با شهرستان رضوان‌شهر، از جنوب و غرب با فومن و صومعه‌سرا و از شرق با استان اردبیل همسایه است. ماسال تا رشت 50 کیلومتر فاصله دارد.

رودخانه دالخانی با عبور از میان شهر، آن را به دو بخش مرکزی و شاندرمن تقسیم کرده است و در واقع وجود این رودخانه باعث شده تا شهر ماسال همواره در میان ابرهای مه‌آلود غرق شده باشد و در زمان گشت و گذار در این شهر، گویی در میان ابرها قدم می‌زنید. این شهر زیبای شمالی، آب و هوای کوهستانی داشته و بهترین زمان سفر به آن در بهار و تابستان است، چراکه در زمستان گاهی دما به زیر صفر درجه هم می‌رسد.

از جاذبه‌های گردشگری ماسال هم می‌توان به مناطق ییلاقی آن مانند ییلاق واشیار، ییلاق اسپی دشت، ییلاق شنبه راه، ییلاق خندیله، ییلاق ملومه بند، ییلاق تلارگاه اشاره کرد. زیبایی این مناطق ییلاقی هم از همان جاده سرسبز و پرپیچ و خم ماسال که همچون تونلی سبز زیبایی خود را به رخ می‌کشد، شروع شده و گویی مسافران، به بهشتی رویایی با دشت‌های سرسبز، رود خروشان دالخونی و کلبه‌های چوبی با سقف‌های رنگارنگ وارد می‌شوند.

اگر می خواهید مدتی از شلوغی‌های شهر در امان باشید و در هوایی به دور از آلودگی نفس بکشید، مناطق ییلاقی ماسال بهترین گزینه است. در این خطه زیبا و سرسبز می‌توانید با اجاره زیباترین کلبه‌های ماسال، سفری لذت‌بخش داشته باشید.

رشت، شهر باران‌های نقره‌ای

رشت را باید هزاران بار دید، با این همه زیبایی و جاذبه‌های تاریخی‌اش! این شهر باران‌های نقره‌ای، قدمتی چندین هزارساله دارد و قرار گرفتن این خطه در جوار کوه و جنگل و دریا باعث شده تا جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متعددی را در خود جای داده باشد.

این شهر با وسعتی بیش از 50 کیلومتر مربع بزرگترین شهر کناره دریای خزر شناخته شده و یکی از پرباران‌ترین شهرهای شمال کشور به‌شمار می‌آید. بنابراین بهترین زمان سفر به رشت بهار و پاییز است، زیرا در این دو فصل رطوبت ها کاسته می‌شود.

رشت به‌عنوان بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر شمال کشور، از شمال به دریای خزر و بندر انزلی می‌رسد و از جنوب به رودبار و سنگر محدود می‌شود و از غرب به فومن و صومعه‌سرا و از شرق با آستانه اشرفیه و کوچصفهان همسایه است.

اگر بخواهیم نامی از جاذبه‌های گردشگری شهر رشت ببریم، باید به مواردی نظیر میدان شهرداری و پیاده‌راه علم الهدی، پارک ملت و بوستان مفاخر رشت، تالاب عینک رشت، دریاچه سد سقالکسار، پارک جنگلی سراوان، موزه میراث روستایی گیلان، باغ محتشم، آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی و خانه‌ی میرزا کوچک خان جنگلی اشاره کرد.

البته ناگفته نماند که غذاهای محلی استان گیلان هم نوعی جاذبه گردشگری محسوب می‌شوند و حتی تنوع بالا و فرهنگ غذایی غنی این شهر به ثبت جهانی یونسکو رسیده‌اند. بنابراین زمانی که به این شهر زیبا سفر کردید، بعد از گشت و گذار در کوچه‌ پس کوچه‌های شهر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری‌اش، خود را مهمان غذاهای خوشمزه‌ای چون کباب ترش، شوید قرمه، غوره مسما، باقلا قاتق، میرزاقاسمی، فسنجان، مرغ ترش، واویشکا، ترش واش، کال کباب و… کنید و در کنار چاشنی‌های رشتی مثل ماهی شور، زیتون پرورده، سیر ترشی، اشپل ماهی و دلار نوش جان کنید.

البته به یاد داشته باشید که رشت به دلیل قدمت دیرینه و طبیعت زیبایش، در تمامی فصول سال پذیرای گردشگران زیادی از جای جای ایران است. بنابراین برای این‌که در زمان سفر با مشکل اسکان مواجه نشوید، حتما جهت مشاهده و رزرو انواع ویلا و اقامتگاه در رشت کلیک کنید و به صورت آنلاین اقامتگاه مورد نظرتان را مطابق با بودجه و شرایط خود انتخاب کرده و به صورت آنلاین رزرو کنید.

همان‌طور که گفتیم سه شهر رشت، ماسال و بندرانزلی از شهرهای پرطرفدار استان گیلان شناخته شده و همین امر این سه را به یک مثلث گردشگری تبدیل کرده و به‌عنوان مقاصد گردشگری نوروزی شمار زیادی از افراد شناخته شده است. حال برای این‌که از تمام لحظات سفرتان به این سه شهر زیبای شمالی لذت ببرید و زمان کافی برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی، تفریحی و تاریخی داشته باشید، بهتر است برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و با اجاره اقامتگاه قبل از سفر، آسوده خاطر سفر کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر



Source link