معرفی انواع مدل سرور اچ پی + مزایا و قیمت


امنیت بالای سرور hp در کنار کیفیت چشم گیر و البته قیمت مناسب آن، سرورهای کمپانی hp را در صدر گزینه‌های انتخابی سرور نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان قرار داده است. به طوری که خرید انواع سرور hp در بعضی از مدل‌ها، عنوان پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین سرور را به خود اختصاص داده است.

مزایای سرور hp چیست؟

به طور کلی می‌توان مزایای زیر را برای سرور hp برشمرد، با دانستن این موارد خودتان نسبت به خرید سرور hp ترغیب خواهید شد.

  • ارائه کارایی و عملکرد در بالاترین سطح ممکن به طور میانگین تا ۱۰ سال
  • برخورداری از قیمت مناسب در مقایسه با دیگر برندهای تولیدکننده سرور
  • امکان کانفیگ سرور بر اساس بودجه و نیاز کاربران
  • پشتیبانی از قابلیت High Work Load و توانایی انجام کارو پردازش بار کاری زیاد
  • پشتیبانی از قابلیت Hot Plug و Hot Swap و امکان تعویض قطعات خراب در حالت روشن بودن سرور
  • قابلیت انعطاف پذیری بالا و مناسب برای کسب و کارهای در حال توسعه
  • قابلیت اطمینان بالا

انواع مختلف سرور hp

دسته بندی‌های مختلفی برای سرور hp از منظرهای متفاوت تعریف شده است که یکی از آن‌ها دسته‌بندی بر اساس نصب در رک است که بر این اساس سرورهای سری پرولیانت hp که شاخص‌ترین سری معرفی شده از سرور hp است به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • ML Server (سرورهای ایستاده یا تاور) : این سرورها مشابه یک کیس کامپیوتر هستند که برای استفاده از آن‌ها نیازی به نصب در رک نیست و برای کسب و کارهایی که فضای کافی برای رک ندارند، بسیار مناسب است. مهم ترین و پرفروش ترین سرور در میان سری 300 سرور ML اچ پی، می‌توان سرور ML350 G10 را معرفی کرد که برای کسب و کارهایی با محدودیت فضا یک پیشنهاد ایده‌آل است.
  • DL Server (سرورهای رکمونت ) : این سرورها در صورتی که به طور افقی در رک نصب شوند قابل استفاده هستند. بعضی از مدل‌های این نوع سرور برای دیتاسنتر و هاستینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند که برای کسب و کارهایی که محدودیت فضا داشته باشند به عنوان نمونه می‌توان سرور DL360 G10 اچ پی را پیشنهاد داد زیرا علاوه بر این‌که تنها یک یونیت از رک را اشغال می‌کند از نظر اقتصادی نیز یک انتخاب مقرون به صرفه محسوب می‌شود.
  • BL Server (سرورهای تیغه‌ای یا بلید) : این سرورها که مناسب دیتاسنترها هستند به طور عمودی در رک نصب می‌شوند.

هر کدام از سرورهای بالا، در سری‌ها و نسل‌های گوناگون طراحی و تولید شده‌اند . در میان انواع گفته شده در بالا، سرورهای DL از محبوبیت بالاتری برخوردارند و در بعضی از مدل‌ها از جمله DL380 G10 عنوان پرفروش‌ترین سرور hp در دنیا را به خود اختصاص داده است.

کدام سرور hp برای چه کسب و کاری مناسب است؟

خوشبختانه کمپانی hp سبد محصول متنوعی را برای سرور ارائه داده است که این تنوع هم در مدل و هم در نوع را در بر می‌گیرد. ضمن این که در هر نسلی که معرفی می‌شود قابلیت‌ها و تکنولوژي‌های نوآورانه هم افزوده می‌شود. برای این که سرور مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنید باید ابتدا مشخص کنید به چه سرویس‌هایی نیاز دارید، چه میزان بودجه دارید و چه فضایی در اختیار دارید، بر اساس آن کارشناسان فروش سرور hp می‌توانند لیست مدل‌های پیشنهادی به همراه کانفیگ‌های احتمالی را در اختیارتان قرار دهند.

قیمت سرور hp

در تعیین قیمت نهایی سرور hp موارد تعیین کننده‌ای وجود دارند که بر عملکردو کارایی سرور در نهایت اثر می‌گذارند و بر همین اساس در قیمت نهایی هم نقش دارند. به عنوان مثال وقتی شما به دنبال سرور نسل جدید هستید که از فناوری‌های جدید پشتیبانی می‌کند و از حافظه‌های هوشمند برخوردار است، قطعا در مقایسه با زمانی که به دنبال سرورهای نسل‌های قبل hp باشید، هزینه بالاتری پرداخت می‌کنید.

قیمت سرور استوک hp

اگرچه کمپانی hp سرورهای خود را با قیمت‌های مناسب عرضه کرده است و هم چنین برای هر میزان بودجه و هر نوع کسب و کاری در ابعاد کوچک، متوسط تا بزرگ سرورهای مناسب به بازار معرفی کرده است اما با این وجود گاهی بعضی از کسب و کارهایی که در ابتدای راه هستند و یا کوچک هستند، برای خرید سرور کارکرده یا استوک hp اقدام می‌کنند. قیمت سرور hp در حالت استوک که اصطلاحا used server نامیده می‌شود در مقایسه با قیمت سرور hp در حالت نو پایین‌تر است اما باید توجه داشته باشید که سرور استوک hp تنها در شرایطی که از قطعات سالم برخوردار باشد، می تواند یک انتخاب درست در ابتدای کار محسوب شود در غیر این صورت می بایست هزینه ای بالاتر از یک سرور hp نو برای تعمیر و نگه داری سرور hp استوک پرداخت کنید.

اگر قرار شد از سرور استوک hp استفاده کنید بابت به کارگیری این سرور نگران نباشید، زیرا سرورهای hp به طور میانگین 5 تا 10 سال بهترین عملکرد را ارائه می‌دهند و گاهی کسب و کارها برای این‌که نیاز به سرور دیگر با امکانات دیگر دارند یا برای اینکه در حال رشد هستند ممکن است زود اقدام به تعویض سرور کنند و این به معنای از دست رفتن کارایی آن سرور hp نیست. و کماکان می‌تواند برای کسب و کارهای کوچک مفید باشد و به خصوص زمانی که با محدودیت بودجه مواجه هستید می‌توانید با قیمت بسیار مناسب سرور hp را تهیه کنید.

قیمت خرید سرور اچ پی

همان طور که گفته شد، قیمت نهایی سرور hp به جز نقش تعیین‌کننده مدل و نوعی که انتخاب می‌کنید، بر اساس قطعات به کار رفته در زمان پیکربندی سرور hp مشخص می‌شود. به عنوان مثال وقتی کسب و کار شما به گونه‌ای است که میزان محاسبات زیاد است و نیاز به پردازش‌های سریع دارید، لازم است از سروری استفاده کنید که مجهز به تعداد پردازنده بیش‌تر و یا پردازنده قوی با تعداد هسته بیش‌تر باشد. زمانی که نیاز به سرعت بالا دارید لازم است از حافظه موقت (RAM) با ظرفیت بالاتر استفاده کنید و هم چنین اگر ذخیره سازی اطلاعات برایتان در اولویت قرار دارد، باید در انتخاب هارد با ظرفیت بالاتر دقت کنید. در ارتباط با سایر قطعات سرور مانند کارت شبکه، رید کنترلر، کارت HBA ، باتری سرور و … نیز با توجه به نیاز خود می‌توانید انتخاب مناسب داشته باشید.

خرید سرور اچ پی با بهترین قیمت

بعد ازپیکربندی سرور hp با قطعات انتخابی خود، قیمت سرور hp برای شما نهایی می‌شود. اما به این نکته دقت کنید که هر میزان هزینه کنید، حتی اگر به نظرتان قیمت بالایی باشد، اطمینان داشته باشید که سرور hp می تواند بهترین عملکرد و کارایی را تا چندین سال در شبکه سازمانی شما فراهم کند و بابت هزینه پرداختی هرگز پشیمان نخواهید شد. مگر این که در انتخاب نوع سرور و هم چنین کانفیگ سرور با قطعات انتخابی دچار اشتباه شوید. برای این که به این مشکل برنخورید و ناچار به پرداخت مجدد هزینه نشوید و در کارتان اخلال ایجاد نشود، بهتر است پیش از این که اقدام به خرید سرور hp نمایید، با شرکت های معتبر تامین کننده سرور و تجهیزات شبکه مشورت کنید. در این زمینه کارشناسان مجرب و آموزش دیده شرکت ساپراصنعت با سابقه طولانی که در فروش سرور hp دارد، می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. گواه این ادعا، رضایت و ابراز لطفی است که مشتریان ما در طی این سال‌ها به ما ابراز داشتند. برای دریافت راهنمایی و هم‌چنین استعلام قیمت سرور hp با ما همراه و در تماس باشید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر



Source link