معرفی منابع آموزشی مناسب برای یادگیری و شروع برنامه نویسی


اگر شما به تکنولوژی علاقه دارید حتما اصطلاحاتی مثل کد نویسی و برنامه نویسی خیلی به گوشتان خورده است. در واقع می‌توان گفت اکثر مشاغل مربوط به تکنولوژی به مهارت‌هایی مانند کد نویسی و برنامه نویسی احتیاج دارند.

اگر شما هم به این حیطه علاقه دارید و می‌خواهید در زمینه‌های پردرآمدی مثل مهندسی نرم افزار، توسعه وب، علم داده و … مشغول به کار شوید داشتن دانش کافی از کد، کد نویسی و برنامه نویسی ضروری است. ممکن است برداشتن اولین قدم‌ها در این دنیای هیجان انگیز کمی دلهره آور باشد اما اگر مسیر درستی را انتخاب کرده باشید خیلی زود این دلهره جایش را به هیجان و لذت خواهد داد.

اما کد نویسی چیست و از چه مسیر و راه‌هایی می‌توان آن را به بهترین شکل ممکن یاد گرفت؟ جواب این سوالات موضوعاتی هستند که در این مقاله به آن‌ها پرداخته شده است.

تعریف کد چیست؟

زبان قابل فهم برای کامپیوتر با زبان انسان متفاوت است. تنها چیزی که برای کامپیوتر فابل فهم است، صفر و یک و نوشتن به این صورت است. به همین دلیل اگر قصد داشته باشید به کامپیوتر بگویید در شرایط مختلف چه عکس العملی داشته و یا اینکه فعالیت خاصی برای شما انجام دهد، باید با زبان قابل فهم با او صحبت کنید. نوشتن برنامه‌های طولانی به زبان صفر و یک نیز بسیار سخت و قت گیر است و انسان نمی‌تواند به راحتی آن را انجام دهد. به این صورت از کد استفاده می‌کند.

واژه کد به تنهایی به معنای دستورالعملی برای تبدیل اطلاعات از قالبی به قالب دیگر است. در واقع به کمک کد انسان دستورات موردنظر خود را برای کامپیوتر ارسال می‌کند و کامپیوتر نیز پس از تجزیه و تحلیل، آن‌ها را اجرا می‌کند.

چرا کدنویسی؟

کد نویسی چیست؟

در جواب این سوال که کد نویسی چیست باید بگوییم که کد نویسی در حقیقت استفاده از زبان‌های برنامه نویسی برای دادن مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها (کدها) به کامپیوتر است. در واقع شما از دستورالعمل‌های خاصی برای نوشتن کدها استفاده می‌کنید. هر زبان برنامه نویسی روش خاص خود را برای کد نویسی دارد. در واقع کدنویسی بخشی از برنامه نویسی محسوب می‌شود.

هر کدام از ما در دنیا با زبان‌های مختلفی با هم ارتباط برقرار می‌کنیم، مثل انگلیسی، فارسی و آلمانی؛ زبانی که برای ارتباط برقرار کردن با کامپیوتر به آن نیاز داریم کدها هستند. اگر قصد داشته باشیم اقداماتی را به کامپیوتر توضیح دهیم تا کامپیوتر آن‌ها را انجام دهد، باید با کد نویسی با آن ارتباط برقرار کنیم. این کدها از طریق زبان‌های برنامه نویسی مختلف نوشته می‌شوند. در نتیجه اولین گام برای ارتباط برقرار کردن با کامپیوترها آن است که بدانیم کد نویسی چیست!

یک برنامه نویس با استفاده از دانش و مهارت خود برای حل یک مشکل، از یک زبان برنامه نویسی مناسب (مثل زبان برنامه نویسی پایتون و جاوا اسکریپت) استفاده می‌کند و کد قابل اجرا توسط کامپیوتر را می‌نویسد. شما برای یادگیری هر یک از این زبان‌ها به راحتی می‌توانید در بوت کمپ پایتون شرکت کنید و یا در این بوت کمپ‌ها آموزش جاوا ببینید.

در واقع برنامه نویس بودن به این معنی نیست که فقط کدی بنویسید که کار می‌کند، بلکه باید هوشمندانه و خوب نوشته شود تا تیم شما یا افرادی که با آن کار می‌کنند، بتوانند به راحتی آن را درک کنند. با این تعریف در واقع شما با تفاوت کد نویسی و برنامه نویسی، که سوال خیلی از تازه کاران این حوزه است نیز آشنا شدید.

 

معرفی بهترین منابع برای کدنویسی

1.بوتکمپ برنامه نویسی مپصا

بوت کمپ برنامه نویسی

بوت کمپ‌های کد نویسی یا برنامه نویسی، افراد مبتدی و پیشرفته را آموزش می‌دهند. بوت کمپ‌ها دوره‌های آموزشی فشرده‌ای هستند که شما در عین آموزش، کار بر روی پروژه‌های واقعی را نیز با نظارت منتور خود تجربه خواهید کرد.

از مزایای این روش آن است که شما در مدت زمان کوتاهی آموزش میبینید، تجربه کار بر روی پروژه‌ای واقعی را کسب می‌کنید و خیلی زود به بازار کار معرفی می‌شوید. البته تمامی بوت کمپ‌ها استخدامی نیستند و این مورد جزو برتری برخی از بوت کمپ‌ها به شمار می‌رود.

بوت کمپ برنامه نویسی مپصا اچ آر یکی از این بوت کمپ‌ها است که پس از آنکه دوره را با موفقیت گذراندید شما را به بازار کار معرفی می‌کند و تا استخدام همراه شما خواهد بود. در مجموعه مپصا اچ آر شما تحت نظارت مجرب‌ترین منتورها آموزش می‌بینید و به صورت گروهی فرآیند حل مسئله در پروژه‌های واقعی را یاد خواهید گرفت.

بوت کمپ برنامه نویسی مپصا، شامل بوتکمپ های:

  • بوت کمپ آموزش جاوا – اسپرینگ
  • بوت کمپ آموزش ASP.NET Core MVC
  • بوت‌کمپ جاوا اسکریپت- ری اکت
  • بوتکمپ Node.js
  • بوت کمپ پایتون – جنگو
  • بوتکمپ گولنگ Golang
  • بوت کمپ آموزش ماشین لرنینگ (Machine Learning)
  • بوت کمپ Database Development
  • بوت‌کمپ تست (Test and QA)

2. آکادمی سون لرن

سون لرن، برگزارکننده دوره‌های آموزشی آنلاین برنامه نویسی و طراحی وب و علم داده، با ۱۳ سال سابقه، از شروع یادگیری تا استخدام در بازار کار در کنار دانشجو است.

3. فرادرس

سازمان علمی و آموزشی فرادرس، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پلتفرم آموزش آنلاین ایران است که طی بیش از یک دهه فعالیت خود، بالغ بر ۲۱,۰۰۰ ساعت آموزش آنلاین، در قالب بیش از ۵,۷۰۰ عنوان آموزشی علمی، مهارتی و کاربردی، منتشر کرده‌است.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر



Source link