مقایسه پژو پارس LX، سمند و پژو 405 SLX

ایران خودرو سمند را با پایه گازسوز در سال ۱۳۸۷ وارد بازار کرد، اما به فاصله زمانی کوتاهی، نسخه بنزینی این خودرو هم تولید شد. در مهر ماه امسال شرایط واردکنندگان انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و ون با عمر کمتر از ۵ سال ابلاغ شد. ایران خودرو سه سال پس از عرضه نسخه تصمیم گرفت تا موتور بومی پایه گازسوز را نیز روی آن نصب کند که در سال ۱۳۸۷ اولین سری از موتورهای دوگانه سوز نیز روی سمند نصب شد. وزن خودرو در حالت تک سوز حدود 850 کیلوگرم و در حالت دوگانه سوز حدود 920 کیلوگرم است. البته این خودرو مدل دوگانه سوز نیز دارد که اگر این مدل را انتخاب کنید، یک مخزن 48 لیتری گاز نیز در داخل صندوق عقب ترمز خودرو جای میگیرد. در ادامه، به بررسی دقیقتر کولر خودرو، اجزای تشکیلدهنده و نحوه عملکرد آن میپردازیم و در نهایت نکات مهمی را در خصوص عیبیابی و نگهداری از این بخش مهم ارائه میدهیم. مقایسه پراید 132 و 131 از نظر میزان امکانات رفاهی و تجهیزات، نکته مهم دیگری است که در این بخش به آن اشاره میکنیم. مشکل دیگری که خودرو پراید دارد، ساختار جلوبندی ضعیف آن است. صندوق عقب بزرگتر خودرو پراید 132 نسبت به پراید 131 مزیت قابل توجه این خودرو به شمار میآید که در بحث مقایسه پراید 132 و 131 میتوان به آن توجه ویژه داشت.

در این خودرو طراحی متفاوتی برای چراغها و خطوط کناری خودرو به کار رفته که همین امر منجر شده تا ظاهر خودرو نسبت به دیگر انواع مدل پراید جذابتر باشد. اینکه شما از علاقمندان به خانواده پژو باشید اصلا بد نیست، حتی با وجود اینکه چند دهه از حضور خانواده فرانسوی الاصل پژو در جادههای کشور گذشته باشد و در این سالها هم ایران خودرو نتوانسته باشد تغییرات آنچنان محسوسی روی ظاهر و بدنه ایجاد کند، باز هم پژوها ارزش خرید دارند. در واقع تفاوت بین این دو خودرو را تنها در ظاهر آنها وجود دارد. علاوهبر این، باید گفت که سورن پلاس در بخش تجهیزات ایمنی نیز از وضعیت به مراتب بهتری برخوردار است. متاسفانه خودرو پراید به طور کلی از نظر سطح ایمنی در جایگاه مناسبی قرار ندارد اما به طور کلی امکانات ایمنی که در این دو خودرو وجود دارد شامل: 2 عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو است.

<="سمند" ="://..///8/81/%%%%84_%%%%%%86_%%85%%%%%%8%%86_%%%%%%88%%." ="" =":; :; :1010100;:0; -: 365;"> سایر امکانات ایمنی در بحث مقایسه پراید 132 و 131 در جدول زیر به طور خلاصه آمده است. در طراحی پراغ ها، سپر و فرم کلی بدنه خودرو نیز تغییراتی مشاهده میشود. اما به طور کلی امکانات رفاهی چون کیسه هوا، تهویه مطبوع، آینههای جانبی تاشو از جمله امکانات رفاهی این دو خودرو است. علاوه بر آن تفاوتهای جزئی در مصرف سوخت بین این دو خودرو نیز وجود دارد. با نگاهی کلی به خودرو پراید 131 و خودرو پراید 132 میتوان به راحتی متوجه این موضوع شد که این دو خودرو از نظر طراحی تفاوتهای زیادی با یکدیگر دارند. به طور کلی افراد بیشتر به دلیل قیمت مناسب تری که خودرو پراید نسبت به سایر خودروها دارد، آن را خریداری میکنند. این مساله به این دلیل ذکر شده است که به طور کلی خودرو پراید از نظر امکانات فنی و امنیت در سطح مناسبی قرار ندارد. پیچیدگی این سیستم باعث شده قیمت تمام شدهی آن نسبت به سیستم بالاتر باشد و در نتیجه در حال حاضر تنها در خودروهای سطح بالا از آن استفاده شود. با توجه به آمار بالا، می توانید ببینید که مرسدس بنز برند ارزانی برای نگهداری نیست، اما هزینه تعمیر و نگهداری بی ام و در سطح بالاتری قرار دارد.

علاوه بر آن ترمزهای این دو خودرو نیز در جلو خودرو دیسکی بوده و ترمزهای عقب خودرو کاسهای هستند. در حالی که مرسدس بنز مدل های سدان، کوپه و تولید می کند که همگی مجلل و شناخته شده بوده ولی مردم اصلا خبر ندارند که مدل های ون مرسدس مانند , , معرفی پرطرفدارترین محصولات ایران خودرو در سال های اخیر و نیز وجود دارند و از آن ها استفاده می شود. متقاضیانی که در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی برای دریافت خودرو چانگان درخواست داده بودند، اگر تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه، ۱۷ خرداد ۱۴۰۲، مبلغ خودرو را واریز نکنند، اولویت خود را در سامانه ثبتنام خودروهای وارداتی از دست میدهند. چرا از این تعداد محدود خودروهای وارد شده به کشور تنها 12 درصد یعنی 771 دستگاه خودرو، همه مجوزهای لازم برای ترخیص و ورود به بازار را گرفته اند و شرکت های وارد کننده و سازمان های صادرکننده مجوز، اقدامات سریعتری برای ترخیص و ورود خودرو به بازار انجام نمی دهند؟ اگر اهل مرور مطالب فضای مجازی باشید، حتما تصاویر خودروهای آمریکایی کلاسیک موجود در ایران را مشاهده کردهاید. این روغن برای گیربکسهای موتورسیکلتها نیز مورد استفاده قرار گرفته و تعویض دنده در آنها را هم روانتر میکند. ​​​​!