نقاط حساس بدن زنان و مردان برای تحریک جنسی


معاشقه یا پیش‌نوازی یکی از مهم‌ترین عوامل رضایت دو طرف از رابطه جنسی است، به‌خصوص نوازش نقاط حساسی که جسم را گرم و ذهن را برای شروع رابطه آماده می‌کنند. شناخت نقاط حساس بدن مشکل ارضا نشدن زن و مرد را حل می‌کند و مطمئنا لذت جنسی بیشتر و ارگاسم عمیق‌تری به‌دنبال خواهد داشت. در ادامه همراه ما باشید تا درباره حساس ترین نقاط بدن زن و مرد صحبت کنیم.

چرا بعضی از نقاط بدن حساس‌ترند؟

اگر می‌بینید سرانگشت‌ها از آرنج‌ها به لمس حسا‌س‌ترند، به این خاطر است که تراکم گیرنده‌های لمسی در بعضی از قسمت‌های بدن، مثل نوک انگشت‌ها، بیشتر است. این گیرنده‌ها به عمل لمس واکنش نشان می‌دهند و اطلاعات را از طریق سیستم عصبی به ناحیه‌ای از مغز به‌نام قشر حسی‌پیکری منتقل می‌کنند. به همین خاطر محل‌های تجمع گیرنده‌ها با لمس و نوازش تحریک می‌شوند و نوازش آنها احساس خوبی منتقل می‌کند.

نقاط حساس بدن که همه می‌شناسیم

۱. سینه‌ها

سینه‌ها پر از پایانه‌های عصبی هستند. از‌این‌گذشته، به‌دلیل ارتباط ذهنی که میان لمس‌ سینه و ارتباط جنسی وجود دارد، از حساس ترین نقاط بدن زن به‌ حساب می‌آیند. بسته به انتظار شریک زندگی‌تان، لمس آرام یا پرفشار این ناحیه در مرحله پیش‌نوازی یا در طول رابطه احساس خوبی را منتقل می‌کند.

۲. نوک سینه‌ها

لمس نوک سینه‌ها هم برای مردان و هم برای زنان لذت‌بخش و محرک است، چراکه دقیقا همان قسمتی از مغز را فعال می‌کند که اندام تناسلی با آن سروکار دارد. حتی بعضی‌ها با لمس نوک سینه به ارگاسم می‌رسند!

۳. لب‌ها

از فواید بوسه برای سلامتی که بگذریم، لب‌ها پر از پایانه‌های عصبی و تحریک‌پذیرترین عضو صورت‌اند. نوازش لب‌ها باعث ترشح پیام‌رسان‌های عصبی می‌شود و به‌سرعت میل جنسی را افزایش می‌دهد.

۴. گردن

لمس این نقطه حساس، فارغ از جنسیت، تمام بدن را مورمور می‌کند. علتش پوست حساس و تجمع عصب‌های حسی فراوان در این ناحیه است. برای تحریک جنسی ناحیه پشت گردن تا دو طرف خط فک را با ناخن یا سرانگشتانتان به‌آرامی نوازش کنید.

۵. کشاله ران

از‌آنجا‌که کشاله ران تا اندام تناسلی فاصله زیادی ندارد، درک اینکه چرا جزو حساس ترین نقاط بدن زن و مرد است نباید سخت باشد. با نوازش آرام و بوسه‌های نرم در این ناحیه تحریک جنسی سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

۶. روی باسن

هرچند ناحیه مقعد برای همسرتان شهوت‌انگیز نباشد، ممکن است لمس باسن هیجان رابطه را بیشتر کند چراکه نوازش و ماساژ آن گردش خون را در ناحیه تناسلی به‌سرعت افزایش می‌دهد و یکی از نقاط حساس بدن برای لمس و تحریک جنسی به‌ حساب می‌آید.

۷. گوش‌ها

نقاط حساس بدن؛ گوش‌ها

گوش انسان تقریبا به‌اندازه دست و پاهایش گیرنده عصبی دارد و حساس است. کوچک‌ترین لمس، نرم‌ترین دم و آرام‌ترین بوسه این ناحیه را سرخ و برافروخته می‌کند و می‌تواند با لذت جنسی همراه باشد.

نقاط حساس بدن که فکرش را هم نمی‌کنیم

۱. پوست سر

یکی از نقاط مهمی که معمولا نادیده‌اش می‌گیریم، ناحیه تحریک‌پذیر پوست سر است. با کمی ماساژ ملایم، شانه‌کشی با برس‌های حرارتی یا حتی صرف بوسیدن سر همسرتان به‌راحتی می‌توانید احساس آرامش را به گیرنده‌های حسی منتقل و زمینه تحریک جنسی را فراهم کنید.

۲. ناف

ناف و زیر شکم کلید تحریک آلت تناسلی زنانه و مردانه است. با توجه به فاصله کم این ناحیه از اندام تناسلی، کوچک‌ترین لمس یا قلقلک ناف با دست و دهان محرک‌های جنسی را به‌سرعت وادار به واکنش می‌کند.

۳. گودی کمر

نوازش گودی کمر و ناحیه ساکروم (قسمتی که درست بالای چین باسن قرار دارد) یکی از لذت‌بخش‌ترین انواع پیش‌نوازی به‌خصوص برای زن‌هاست. عصب‌های ساکروم به لگن وصل می‌شوند و این ناحیه را فوق‌العاده حساس و تحریک‌پذیر می‌کنند.

۴. قسمت داخلی بازوها

نواحی داخلی بازوها پوست نرم و نازکی دارند؛ با کمترین زحمت قلقلک می‌آیند و به‌سرعت تحریک می‌شوند. تا جایی که این گزگز و قلقلک برای همسرتان قابل‌تحمل باشد، نوک انگشتانتان را به‌آرامی در امتداد بازوها و به‌سمت زیربغل بکشید.

۵. زیربغل

بسیاری از افراد زیربغل حساس و قلقلکی دارند. این حس خنده‌دار و بامزه را می‌توان با بوسه و نوازش به هیجان جنسی تبدیل کرد. زیربغل یکی از نقاط حساس بدن است که نسبتا کمتر لمس می‌شود و احساس خوبش تازگی دارد.

۶. مچ دست

عجیب نیست اگر تابه‌حال نگاه جنسی به مچ دست نداشته‌اید، اما بهتر است بدانید که قسمت داخلی مچ یکی از ظریف‌ترین نواحی بدن است و لمس محکم آن می‌تواند حس آسیب‌پذیری را در فرد مقابل بیدار کند. بوسیدن و نوازش این قسمت تحریک و لذت همسرتان را به‌دنبال دارد.

۷. دست‌ها

کف دست و نوک انگشتان ما پر از پایانه‌های عصبی و گیرنده‌های حسی قوی است که به لمس‌شدن و بوسیدن واکنش نشان می‌دهند. برای انتقال حس خوشایند لذت جنسی، انگشتان خود را به‌آرامی کف دست همسرتان حرکت دهید و هم‌زمان به چشم‌های او نگاه کنید.

۸. پشت زانوها

یکی دیگر از حساس ترین نقاط بدن زن که به‌شدت شهوت‌خیز است و موجب تحریک جنسی می‌شود، پوست نازک و حساس پشت زانوهاست. با کمی توجه به این ناحیه و نوازش آن هنگام پیش‌نوازی، برانگیختگی سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

۹. پا و انگشتان پا

از تمایلات عجیب‌غریب افراد فتیش که بگذریم، پا و انگشتان پا پر از نقاط فشار تحریک‌آمیزند و نوازش آنها احساس جذاب لذت جنسی توأم با آرامش را در رگ‌های همسرتان جاری می‌کند. البته ابتدا باید وقت بگذارید و این نواحی حساس را کشف کنید.

۱۰. روی تتوها

نقاط حساس بدن؛ داخل بازوها و روی تتوها

یکی از نقاط حساس بدن که از آن بی‌خبریم، روی خال‌کوبی‌هاست. تماس مکرر سوزن پوست این نواحی را نازک و حساس کرده است تا به هر لمسی واکنش نشان دهند. از طرفی الگوی خالکوبی و حرکت انگشت دست یا زبان روی آنها ذهن را متمرکز می‌کند تا برانگیخته‌کردن آن راحت‌تر باشد.

۱۱. مغز

مغز مهم‌ترین اندام جنسی ماست! گیرنده‌های عصبی پیام‌های حسی را به مغز می‌رسانند و لذت جنسی را ایجاد می‌کنند. برای بسیاری از افراد شروع احساسات جنسی از همین‌جاست. ذهن همسرتان را شاد و آرام نگه دارید تا جسمش به تحریک جنسی بهتر پاسخ دهد.

نقاط حساس بدن در دستگاه تناسلی زنان

۱. کلیتوریس

بین نواحی حساس بدن زنان، کلیتوریس با ۸هزار پایانه عصبی معروف‌ترین قسمت است. این ناحیه عملکرد تولیدمثلی ندارد و به‌گفته دانشمندان، تنها هدفش لذت جنسی است. برای آنکه شدت حساسیت این ناحیه را بهتر بفهمید، با لمس آرام نواحی اطراف شروع کنید و نرم و آهسته پیش بروید.

۲. کانال واژن

دخول واژینال قسمت اصلی و لذت‌بخش ارتباط جنسی است. بخش اعظم این لذت مربوط می‌شود به ۵ سانتی‌متر ابتدایی دیواره قدامی واژن و عمیق‌تر از آن لزوما لذت بیشتری ندارد. تحریک این دیواره گوشتی را با لمس آرام شروع کنید و بعد با تغییر فشار و سرعت، تحریک را به اوج برسانید.

۳. لابیای اطراف واژن

دو لابیای ظریف اطراف واژن حاوی بافت نعوظ و تعداد زیادی عصب حسی هستند و به کوچک‌ترین لمس پاسخ می‌دهند. نوازش ملایم این ناحیه با دست و زبان احتمالا به‌سرعت موجب برانگیختگی و مرطوب‌شدن دیواره واژن می‌شود.

۴. استخوان شرمگاهی

لمس استخوانی که درست بالای اندام تناسلی قرار گرفته، برای برخی از زنان تحریک‌آمیز است و برای عده‌ای دیگر حس خاصی ندارد. البته مهم است چطور و با چه میزان فشاری این ناحیه را لمس می‌کنید. تجمع گیرنده‌های حسی متصل به اندام تناسلی، استخوان شرمگاهی را به یکی از لذت‌بخش‌ترین نقاط حساس بدن تبدیل می‌کند.

۵. دهانه رحم

به‌جز افرادی که از تماس آلت تناسلی با دهانه رحم اذیت می‌شوند، تحریک این ناحیه به‌قدری لذت‌بخش است که می‌تواند موجب ارگاسم شدید و تمام‌بدنی شود. با انگشت نمی‌توانید به این ناحیه دسترسی پیدا کنید و بهترین روش تحریکش به‌کمک آلت تناسلی بعد از مرحله پیش‌نوازی است.

۶. نقطه جی (G-Spot)

جی اسپات ناحیه تحریک‌پذیر جنسی و محل تلاقی واژن، مجرای ادرار و بخش داخلی کلیتوریس است. این یکی از حساس ترین نقاط بدن زنان است که در دیواره جلویی واژن قرار گرفته و تحریک آن لذت جنسی را به اوج می‌رساند.

۷. نقطه اِی (A-Spot)

نقطه ای یکی دیگر از نقاط حساس بدن زن‌هاست که کمتر درباره‌اش شنیده‌ایم. این نقطه حساس بین دهانه رحم و مثانه و در فاصله چندسانتی‌متری نقطه جی قرار گرفته است و تحریک آن حس‌و‌حال خوبی منتقل می‌کند. البته این نقطه فقط با دخول عمیق تحریک می‌شود.

۸. نقطه یو (U-Spot)

در کنار نقطه اِی و جی، نقطه یو را هم گوشه ذهنتان داشته باشید. این نقطه در ناحیه‌ای بسیار حساس و ارگاسمیک اطراف دهانه مجرای ادرار قرار گرفته است و با کمترین لمس هم تحریک می‌شود و مالش شدید و بیش از حد آن معمولا ناراحتی و درد به‌ همراه دارد.

نقاط حساس بدن در دستگاه تناسلی مردان

۱. کلاهک آلت

هزاران عصب حسی که فقط در کلاهک آلت تناسلی مردانه قرار گرفته‌اند، این قسمت را فوق‌العاده حساس و تحریک‌پذیر می‌کنند. به‌آرامی و به‌کمک دست‌ و لب و زبان خود این ناحیه را تحریک کنید و همسرتان را به لذت عمیق جنسی برسانید.

۲. فرنولوم

فرنولوم تکه‌ای پوست بسیار حساس و شهوت‌برانگیز درست زیر آلت تناسلی است. پایانه‌های عصبی این نقطه به‌اندازه پایانه‌های عصبی کلیتوریس زنان زیاد است و می‌توان قبل از دخول و در مرحله پیش‌نوازی، این قسمت حساس را با دست یا دهان تحریک کرد.

۳. بیضه‌ها

کیسه‌های نرم و حساس بیضه‌ها زیر آلت تناسلی قرار می‌گیرند. وظیفه اصلی بیضه‌ها تولید اسپرم و هورمون تستوسترون است. تحریک بیضه‌ها با نوازش آرام و ملایم، با فشار خیلی کم، به‌شدت شهوت مردان را برمی‌انگیزد.

۴. پروستات

پروستات غده‌ای به‌اندازه گردوست که از بدو تولد در ناحیه رکتوم مردان قرار دارد و به آن «نقطه جی مردانه» می‌گویند. برای تحریک این غده،‌ انگشت آغشته به روان‌کننده را وارد راست‌روده کنید و کمی ماساژ دهید تا حس لذت را منتقل کند.

۵. ناحیه پرینه

پرینه ناحیه بین مقعد و بیضه‌هاست که بافت فیبروماسکولار آن به‌سرعت به لمس، فشار و لرزش حساسیت نشان می‌دهد. برای تحریک این ناحیه کافی است به‌آرامی یک یا دو انگشت را روی آن بمالید و مقدار کمی به داخل فشار دهید.

سخن پایانی

سلامت جنسی لازمه سلامت جسمی و روانی است. با‌ اینکه آدم‌ها انتظارات و خواسته‌های متفاوتی از رابطه جنسی خوب دارند، دانستن نقاط تحریک‌پذیر به‌عنوان یک قاعده کلی خالی از لطف نیست و احتمالا برای لذت بیشتر از این ارتباط نزدیک و صمیمانه مفید خواهد بود.

شما چه تجربه‌ای در این زمینه دارید؟ خواهشمندیم دانسته‌های ارزشمندتان را با ما و همراهان عزیز ما در میان بگذارید.



Source link