هر آنچه که برای یک سفر راحت نیاز دارید


طبیعت بکر، جاده‌های رویایی، بوی سرسبزی و تازگی و آب و هوای مطبوع شمال کشور، یک روحیه ی ماجراجویی از جمله مواردی هستند که هر ایرانی را مجاب به سفر می‌کنند. اگر شما هم قصد سفر به شمال را دارید، بهتر است تمامی ابزارها و وسایل مورد نیاز خود را جمع‌آوری کنید و از بردن وسایل اضافی با خود خودداری کنید. همچنین بهتر است به اندازه کافی لباس به همراه داشته باشید. البته فصلی که برای سفر به شمال انتخاب می‌کنید، در انتخاب نوع و تعداد لباس‌های مناسب تاثیرگذار است.

به خصوص اگر قصد اجاره ویلا شمال در دل جنگل‌های هیرکانی را داشته باشید، این را باید بدانید که هوا به خصوص در شب سرد و سوزناک است؛ بنابراین به همراه داشتن لباس گرم بسیار ضروری است. در غیر این صورت اگر قصد اجاره ویلا در کنار دریا را داشته باشید، باید چمدان خود را از لباس‌های روشن و خنک پر کنید. چرا که شدت شرجی بودن هوا در کنار ساحل دریای خزر بسیار بالا است و تعرق زیاد باعث می‌شود تا لباس‌های خود را دائما عوض کنید.

اگر بهانه شما برای سفر به شمال، شنا کردن در ساحل دوست داشتنی دریای خزر است، حواستان باشد که همراه خود لباس مخصوص شنا داشته باشید. همچنین اگر اهل ماهیگیری هستید، حتما تجهیزات ماهیگیری به همراه داشته باشید تا حسابی از این تفریح هیجان‌انگیز لذت ببرید. اگر برای سفر استان گیلان را انتخاب کرده‌اید، حتما همراه خود چتر داشته باشید تا با نم باران آن غافلگیر نشوید. اگر هم روحیه ماجراجو دارید و عاشق کشف جاهای جدید هستید یک نقشه و وسایل کمپینگ به شما در ماجراجویی کمک خواهد کرد.

تفریحاتی در شمال که لذت سفر را چندین برابر خواهد کرد

 

رامسر شهری است که با سرسبزی و زیبایی خارق‌العاده خود، به بهشت ایران شناخته می‌شود. وجود مناطق ییلاقی از یک طرف و آب و هوای تمیز و مطبوع آن از طرفی دیگر، این شهر را به یکی از توریستی‌ترین شهرهای شمالی تبدیل کرده است. اگر شما هم اهل گشت و گذار هستید، مطمئنا از تفریحات رامسر لذت فراوان خواهید برد.

یکی از معروف‌ترین تفریحات این شهر شمالی، تله‌کابین آن است که به مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز شهرت دارد. در مجموعه تله کابین رامسر، تفریحات فوق‌العاده‌ای وجود دارد. اگر شما هم جزو کسانی هستید که به تفریحات آبی علاقه دارید، تله کابین رامسر فرصت بسیار خوبی را در اختیار شما می‌گذارد تا از ورزش‌های تابستانی این مجموعه نهایت استفاده را ببرید. از جمله تفریحات آبی این مجموعه می‌توان به اسکی روی آب، قایق‌سواری، شاتل دریایی، پاراسیلینگ، جت اسکی و… اشاره کرد.

اگر می‌خواهید که یک پیاده‌روی هیجان‌انگیز را امتحان کنید، پل معلق رامسر جایی است که شما را به وجد خواهد آورد. با قدم زدن بر روی این پل معلق در لا به لای درختان، هیجان و ترس را به طور همزمان تجربه خواهید کرد. این پل معلق در مجموعه تفریحی تله کابین رامسر قرار گرفته است. بعد از سوار شدن تله‌کابین و رفتن به قله کوه می‌توانید از این تفریح هیجان‌انگیز لذت ببرید. برای رفتن به پل معلق رامسر و استفاده از دیگر تفریحات شگفت‌انگیز این شهر می‌توانید با اجاره ویلا رامسر خیال خود را از بابت مکان اقامتی راحت کنید.

برای علاقه‌مندان به سواری، سایت تله کابین رامسر می‌تواند بهترین گزینه باشد. چرا که در این مجموعه بهترین پیست کارتینگ شمال قرار گرفته است که مجهز به سیستم زمان است. پیست موتور چهار چرخ برای علاقه‌مندان به ماشین‌سواری خشن، یک فرصت طلایی را فراهم می‌کند تا بتوانند هیجان را در این مکان تجربه کنند.

اگر اهل ماجراجویی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که زیپ لاین این مجموعه را حتما امتحان کنید. تجربه‌ای هیجان‌انگیز و ترسناک که آدرنالین خون شما را افزایش می‌دهد. عبور از میان اعماق جنگل‌های هیرکانی حس و حالی شگفت‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد. برای کسانی که به ارتفاع علاقه دارند، سقوط آزاد می‌تواند تجربه جالبی باشد. در این بازی شما از ارتفاع 26 متری با سرعت بسیار زیادی به سمت پایین پرتاب می‌شوید.

برج مبارزه و یا همان تاب زنجیری، هیجان و انرژی را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر ترس از پرتاب شدن ندارید، حتما این بازی را امتحان کنید.

سفر به دنیای هیجان انگیز زیر دریا در کیش

 

سفر به کیش برای کسانی که به بازی‌های آبی علاقه دارند، بهترین گزینه است. یکی از بهترین و متفاوت‌ترین تفریحات آبی این جزیره، غواصی در دریای نیلگون خلیج فارس است. مشاهده جانوران عجیب و غریب و ماهی‌های رنگارنگ در دل دریا، احساسی شگفت‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین شما می‌توانید فعالیت‌های دیگری را در کنار غواصی نیز انجام دهید. به عنوان مثال برای کسانی که به عکاسی علاقه دارند، این امکان نیز در زیر آب فراهم شده است.

شما می‌توانید با دوربین عکاسی ماکرو، زیباترین عکس‌ها را از موجودات و آبزیان زیر دریا به ثبت برسانید. همچنین اگر علاقه دارید که غواصی در شب را امتحان کنید، پیشنهاد می‌کنیم که نایت دایو و یا همان غواصی در شب را انتخاب کنید. غواصی در شب در مقایسه با روز بسیار متفاوت است و دنیایی شگفت‌انگیز را پیش روی چشمان شما به نمایش می‌گذارد.

اگر به این تفریح لذت‌بخش در زیر دریا علاقه دارید و دوست دارید تا زیبایی‌های دریا را کشف کنید، می‌توانید به کلوپ‌های دریایی جزیره کیش مراجعه کنید تا با توجه به شرایط بدنی و شرایط آب و هوایی، شما را به یکی از سایت‌های غواصی کیش ببرند.

البته توجه به این نکته ضروری است که اکثر تفریحات کیش هزینه بالایی دارند. اما شما می‌توانید به جای رفتن به هتل‌های درجه یک با اجاره سوئیت در کیش و یا اجاره روزانه خانه در کیش هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید. کیش را می توان مرکز تفریحات هیجان انگیز نامید. هر آنچه که انتظارش را دارید در این جزیره زیبا خواهید داشت. بهترین زمان سفر به این جزیره زیبا پاییز و بهار است.



Source link