چه دانشگاه‌هایی در ایتالیا نیاز به آزمون IMAT دارند؟


آزمون IMAT یک آزمون استانداردشده به‌شدت رقابتی است که دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های ایتالیا در آن شرکت می‌کنند. تخمین زده می‌شود که هر سال حدود 8000 نفر متقاضی شرکت در این آزمون باشند. آزمون آیمت ایتالیا دانش داوطلبان در حوزه‌های مختلف را ارزیابی می‌کند و هر سال تنها یک بار برگزار می‌شود. قبل از اینکه بخواهید برای ثبت نام آزمون IMAT ایتالیا تصمیم بگیرید در ادامه با ما همراه باشید تا با این آزمون و دانشگاه‌هایی که آن را قبول دارند آشنا شوید.

آزمون IMAT چیست؟

آزمون IMAT یا International Medical Admissions Test یکی از آزمون‌های تخصصی به زبان انگلیسی است که برای فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا در مقطع Undergraduate کاربرد دارد. اگر قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی یا جراحی دانشگاه‌های ایتالیا را دارید، لازم است در این امتحان شرکت و نمره خوبی در آن کسب کنید.

آزمون آیمت به‌صورت مداد و کاغذی اجرا می‌شود، شامل 60 سوال چندگزینه‌ای است و در آن دانش شما بر طبق دروسی که در دبیرستان ارائه می‌شود ارزیابی می‌گردد. این آزمون که در مدت 100 دقیقه و در مراکز مختلفی در جهان انجام می‌شود دارای چهار بخش به شرح زیر است:

  • استدلال منطقی و اطلاعات عمومی: 22 سوال در مورد موضوعات مهارت‌های حل مسئله، درک استدلال، تجزیه‌وتحلیل اطلاعات و اطلاعات عمومی
  • زیست‌شناسی: 18 سوال در مورد موضوعاتی مانند سلول‌ها، شیمی موجودات زنده، وراثت و تولید مثل، آناتومی و فیزیولوژی موجودات زنده
  • شیمی: 12 سوال در مورد موضوعاتی مثل جدول تناوبی، مبانی شیمی معدنی و شیمی آلی، اتم‌ها و ترکیب مواد
  • ریاضی و فیزیک: 8 سوال در مورد موضوعاتی مانند سنجش، داینامیک‌ها، حرکت‌شناسی، جبر، هندسه، توابع و آمار و احتمالات

 

فرمول محاسبه نمره آزمون آیمت به صورت زیر است:

  • ۱.۵ نمره برای هر پاسخ صحیح
  • ۰.۴ نمره برای هر پاسخ اشتباه
  • صفر امتیاز برای هر سوال بدون پاسخ

حداکثر نمره در این آزمون 90 است. همچنین، علاوه بر نمره کلی، نمره هر بخش نیز گزارش می‌شود. حداقل نمره آزمون IMAT ایتالیا برای قرار گرفتن در رتبه‌بندی نیز 20 است.

پذیرش از کدام دانشگاه‌ها نیاز به آزمون IMAT دارد؟

همانطور که مطرح شد برای اینکه بتوانید در دانشگاه‌های ایتالیا پزشکی بخوانید نیاز به شرکت در آزمون IMAT دارید. این دانشگاه‌ها شامل 16 مورد می‌شوند که نام آن‌ها در ادامه مطرح شده است.

  • دانشگاه باری (University of Bari)
  • دانشگاه بولونیا (University of Bologna)
  • دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی (University of Campania Luigi Vanvitelli)
  • دانشگاه مسینا (University of Messina)
  • دانشگاه میلان (University of Milan)
  • دانشگاه میلان بیکوکا (University of Milan-Bicocca)
  • دانشگاه فدریکو دوم ناپل (University of Naples Federico II)
  • دانشگاه پاویا (University of Pavia)
  • دانشگاه ساپینزا رم (University of Rome Sapienza)
  • دانشگاه تورورگاتا رم (University of Rome Tor Vergata)
  • دانشگاه سینا (University of Siena)
  • دانشگاه تورین (University of Turin)
  • دانشگاه پادووا (University of Padova)
  • دانشگاه پارما (University of Parma)
  • دانشگاه آنکونا (University of Ancona)

هزینه آزمون آیمت چقدر است؟

متداول‌ترین سوال در مورد آزمون آیمت، هزینه آن است. هزینه این آزمون در حال حاضر، 164 دلار، 130 یورو یا 114 پوند است که ارز پرداختی شما بستگی به این موضوع دارد در کدام کشور قصد شرکت در امتحان را دارید.

آیا آزمون IMAT در ایران برگزار می‌شود؟

از آنجایی که آزمون آیمت در ایران برگزار نمی‌شود برای شرکت در این امتحان لازم است به کشورهای همسایه مانند ترکیه، امارات و آذربایجان سفر کنید.

نحوه ثبت نام در آزمون IMAT و پرداخت هزینه آن چگونه است؟

ثبت نام IMAT برای داوطلبان غیراروپایی شامل یک مرحله پیش ثبت نام نیز هست که از اول آوریل تا انتهای ژوئن ادامه دارد. برای انجام پیش ثبت نام آزمون IMAT ایتالیا لازم است فرم A که در وبسایت رسمی آزمون IMAT قرار دارد را تکمیل و آن را به همراه یک قطعه عکس، کپی پاسپورت و مدارک تحصیلی خود به سفارت یا کنسولگری ایتالیا ارائه کنید.

سپس، سفارت، مدرک ارزشیابی تحصیلی (DoV) را به شما ارائه می‌دهد که با داشتن آن می‌توانید به‌صورت آنلاین در آزمون آیمت ثبت نام کنید. ثبت نام آزمون IMAT 30 ژوئن شروع می‌شود و تا 22 جولای ادامه پیدا می‌کند. سپس امتحان در تاریخ 9 سپتامبر برگزار می‌شود. اعلام نتایج آزمون نیز چهار هفته بعد صورت می‌گیرد.

ثبت نام آزمون IMAT از طریق وبسایت Univesritaly صورت می‌گیرد که پس از ایجاد حساب کاربری در آن لازم است مرکز برگزاری امتحان را مشخص و هزینه آزمون را پرداخت کنید. برای اینکه بتوانید به‌موقع روند ثبت نام آزمون IMAT را طی کنید می‌توانید برای پرداخت هزینه آن از تهران پیمنت کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که پس از 22 جولای دیگر امکان پرداخت هزینه آزمون IMAT و ثبت نام در آن را ندارید. بنابراین، بسیار مهم است که به‌موقع این هزینه را پرداخت کنید. تهران پیمنت در کمتر از سه ساعت ثبت نام شما در آزمون آیمت را نهایی می‌کند و با تیم پشتیبانی قوی خود در تمام مراحل پرداخت هزینه همراه شما خواهد بود.

برای استفاده از خدمات این مجموعه کافی است در وبسایت تهران پیمنت یک حساب کاربری ایجاد کنید و پس از ثبت سفارش در پروفایل خود منتظر پرداخت هزینه آزمون بمانید. مراحل ایجاد حساب کاربری و ثبت سفارش در وبسایت تهران پیمنت بسیار ساده و آسان است. با این حال، در صورت داشتن هر گونه سوال یا ابهام در این زمینه می‌توانید سوالات خود را با تیم پشتیبانی نیز در میان بگذارید. علاوه بر این لازم است بدانید این مجموعه کارمزد کمی را برای خدمات خود دریافت می‌کند و بنابراین، صرفه‌جویی در هزینه‌ها را برای شما امکان‌پذیر می‌سازد. برای آگاهی از این سرویس تهران پیمنت می‌توانید به صفحه زیر نیز مراجعه کنید:

ثبت نام آزمون IMAT

در نهایت، اگر تصمیم به تحصیل پزشکی، دندانپزشکی یا جراحی در 16 دانشگاه دولتی ایتالیا گرفته‌اید، شرکت در آزمون آیمت یکی از گام‌های اساسی برای رسیدن به این هدف است. علاوه بر این، مهم است از تاریخ پیش ثبت نام و ثبت نام آزمون آیمت آگاه باشید و برای انجام آن به‌موقع اقدام کنید. برای پرداخت هزینه آزمون IMAT می‌توانید از تهران پیمنت کمک بگیرید. این مجموعه، پرداخت هزینه امتحان را در کمتر از سه ساعت و با دریافت کارمزد کم انجام می‌دهد و در تمام مراحل پرداخت همراه شما خواهد بود.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر



Source link