با خوردن یک قاشق ماست روزانهدر بدن شما چه می گذرد؟

ماست سرشار از پتاسیم و منیزیم است که به تنظیم فشار خون ، جلوگیری از پوکی استخوان و جلوگیری از مشکلات گوارشی کمک می کند.

در اوایل قرن بیستم ، فیزیکدان و برنده جایزه نوبل ایلیا ماچنکو ، که به بررسی سلامت افراد 100 ساله در بلغارستان پرداخت ، استفاده از ماست را با عمر طولانی تر برابر دانست.

در همین حال ، دانشمند بلغاری Stamen Grigorov ترکیب ماست (ماست) را مطالعه کرد و طی آزمایشات آزمایشگاهی ، دو نوع باکتری اسید لاکتیک در ماست ، Lactobacillus. و Streptococcus (Lactobacillus bulgaricus و Streptococcus thermophilus) را شناسایی کرد. این کشف آغاز یک مطالعه علمی جدی درباره ما است که محققان مدرن هنوز روی آن کار می کنند.

کارلوس گومز-گالگو ، متخصص تغذیه در موسسه آکسفورد ، به Science Nutrition Review گفت: “ماست یکی از مهمترین غذاهای بیولوژیکی در جهان است و منبع عالی پروتئین ، چربی و کربوهیدرات است. هضم آن آسان است. معدنی

100 گرم ماست استاندارد حاوی 10٪ پروتئین روزانه ، 4٪ چربی و 4٪ کربوهیدرات است. ماست یک غذای کم کالری است و تنها 106 کیلو کالری در 100 گرم دارد. به همین دلیل ، ماست طبیعی بدون افزودنی اغلب توسط متخصصان تغذیه برای ورزشکاران دارای اضافه وزن و زنان باردار توصیه می شود.

یکی دیگر از فواید ماست این است که حاوی باکتری های زنده است – پروبیوتیک ها که به چرب شدن میکرو فلور روده کمک می کنند. این واقعیت که در دنیای مدرن ، جایی که ما غذاهای تصفیه شده و مواد شیمیایی زیادی مصرف می کنیم ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، بنابراین ما باید ماست بیشتری بخوریم. اگر از سوء هاضمه رنج می برید ، ماست یکی از بهترین غذاها برای کمک به بازیابی سلامت میکرو فلور روده می شود. ماست حاوی مواد معدنی ، کلسیم ، منیزیم ، سدیم ، پتاسیم ، روی ، منگنز ، سلنیوم و فسفر است. مصرف منظم ماست طبیعی از پوکی استخوان محافظت می کند. در ماست ترکیبی هماهنگ از کلسیم و ویتامین D برای افزایش جذب کلسیم وجود دارد.

ماست حاوی مقادیر زیادی پتاسیم و منیزیم است که به تنظیم فشار خون کمک می کند و ویتامین های گروه B که با افزایش انرژی و فعالیت مغز از متابولیسم حمایت می کند.

پروبیوتیک های زنده و بیفیدوباکتریوم موجود در ماست می تواند به رفع مشکلات گوارشی کمک کند. با استفاده منظم از ماست ، مشکلات گوارشی متوقف می شود.

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر رویا خادمیان ، روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *