باز کردن حساب بانکی در هفت دقیقه


دنیای پس از شیوع ویروس کرونا با قبل از آن تفاوت زیادی دارد، یکی از این تفاوت‌ها به توسعه خدمات آنلاین و دیجیتال برمی‌گردد که تمامی جنبه‌ها و حوزه‌ها را در بر گرفت. تا پیش از همه‌گیری بیماری، خدمات بانکی هنوز به طور کامل روند دیجیتالی شدن خود را طی نکرده‌ بودند و برای برخی از خدمات مثل باز کردن حساب یا دریافت وام و… مجبور به حضور در شعبه بانک بودیم.

این روند با ظهور نئوبانک‌هایی که تمامی فرآیندها و روندهای بانکی را به دنیای دیجیتال آوردند، متحول شد. حالا دیگر برای کار ساده‌ای مثل باز کردن حساب بانکی نیازی به بیرون رفتن از خانه نیست و به راحتی در حالتی که روی مبل خانه تکیه دادیم، می‌توانیم حساب بانکی خود را باز کنیم.

بلوبانک، یکی از استارتاپ‌های پیشرو نئوبانک ایران است که می‌توان به شکل غیرحضوری در آن حساب باز کرد. طبق ادعای طراحان و سازندگان اپلیکیشن بلوبانک، مراحل باز کردن حساب در این نئوبانک در کمتر از هفت دقیقه به پایان می‌رسد. در ادامه ضمن آشنایی با مراحل باز کردن حساب در بلوبانک، درستی این ادعا را بررسی کرده‌ایم.

 

شرایط پیش از باز کردن حساب

پیش از ورود به مسیر باز کردن حساب در بلوبانک، چند موضوع مهم را باید در نظر داشته باشید :

1-‌ خط تلفن همراه شما که قصد ثبت نام با آن را دارید، حتما باید فعال و به نام خودتان باشد.

2- تصویر باکیفیت عکس کارت ملی هوشمند خود را برای ارسال در اپلیکیشن آماده داشته باشید.

  • اگر هنوز به موفق دریافت کارت ملی هوشمند نشده‌اید، وارد کردن کد رهگیری درخواست این کارت و ارائه تصویر صفحه اول شناسنامه کافی است
  • در صورتی که درخواست کارت ملی هوشمند داده‌اید ولی کدرهگیری خود را گم کرده‌اید، در وب‌سایت سازمان ثبت و احوال به نشانی https://www.ncr.ir/ کد رهگیری کارت ملی خود را پیداکنید و فرآیند بازکردن حساب را انجام دهید.

مراحل باز کردن حساب

بعد از اینکه ملاحظات بالا تایید شد، برای باز کردن حساب مراحل زیر را گام به گام انجام دهید:

۱-‌ اپلیکیشن رسمی بلوبانک را از سایت این نئوبانک به نشانی www.blubank.ir یا از اَپ‌استورهای معتبر دریافت کنید.

۲- بعد از نصب اپلیکیشن، گزینه «بازکردن حساب» را انتخاب کنید.

۳- پذیرش قوانین: قسمت قوانین و ضوابط بلوبانک را مطالعه و بعد از خواندن کامل قوانین، گزینه‌ی «شرایط و ضوابط را خوانده‌ام و قبول می‌کنم» را فعال و گزینه‌ی «ادامه» را انتخاب کنید.

۴- حساب کاربری خود را در اپلیکیشن ایجاد کنید.

  • ابتدا شماره تلفن همراه و پس از آن کد پیامک شده را وارد نمایید.
  • پس از آن تاریخ تولد و کد ملی خود را وارد کنید.
  • در آخر نام کاربری و رمز عبور خود را برای ورود به برنامه انتخاب و ثبت کنید.

۵- در مرحله بعد نوبت به بارگذاری مدارک هویتی می‌رسد.

  • ابتدا باید تصاویر کارت ملی خود را آپلود کنید. اگر کارت ملی ندارید، می‌توانید از صفحه‌ی اول و توضیحات شناسنامه عکس بگیرید.
  • در ادامه تاریخ اعتبار کارت ملی خود را وارد کنید. اگر از کارت ملی قدیمی استفاده می‌کنید، از شما خواسته می‌شود تا کد رهگیری کارت را هم وارد کنید.

۶- براساس قوانین سیستم بانکی کشور، نیاز است که هویت شما برای بانک شناسایی شود.

  • برای این کار یک ویدئوی کوتاه از خودتان ضبط کنید. شما می‌توانید به راحتی با دوربین جلو یا سلفی گوشی خودتان این کار را انجام دهید. در این ویدئو، عبارت «من … {نام و نام‌ خانوادگی‌تان}، با پذیرش قوانین، در بلوبانک حساب باز می‌کنم» را ضبط کنید. دقت کنید که چهره شما کامل و واضح دیده شود. در صورتی که ویدئوی ضبط شده شما، توسط کارشناسان بلوبانک تایید شود، پیام رفتن به مراحل بعدی ظرف مدت 10 دقیقه برای شما ارسال خواهد شد.

۷- در صورت تایید استعلام از بانک مرکزی، ظرف مدت حداکثر دو ساعت افتتاح حساب شما انجام خواهد شد و از طریق پیامک به شما اطلاع‌‌رسانی می‌شود. در صورت موفقیت پیامکی با متن «حساب شما با موفقیت فعال شد» برایتان ارسال می‌شود و چنانچه باز کردن حساب با مشکل روبرو شده باشد، پیامکی با متن «شناسایی هویت شما به دلیل … تایید نشد» برای شما ارسال خواهد شد.

۸- پس از باز کردن حساب، وارد اپلیکیشن بلوبانک شوید و پس از وارد کردن مشخصات کاربری خود، از میان رنگ‌های قرمز، سبز و آبی یکی را برای کارت بانکی بلوبانک خود انتخاب نمایید.

۹- برای دریافت کارت، آدرس خود را وارد کنید. کارت بلوبانک ظرف مدت حداکثر پنج روز در تهران و حداکثر در 10 روز در شهرهای دیگر ایران، از طریق پست و به شکل رایگان برای شما ارسال خواهد شد.

۱۰- بعد از دریافت کارت، مشخصات آن را در اپلیکیشن وارد کرده تا فعال شود.

با انجام این مراحل ساده، شما می‌توانید لذت تجربه سفر در دنیای بلوبانک را تجربه کنید. در تمامی طول این مسیر، در صورت بروز هرگونه سوال یا ابهام، کارشناسان بلولاین، به شکل تمام وقت از طریق چت داخل اپلیکیشن و شماره تماس 87641-021 آماده پاسخگویی به شما هستند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر



Source link