تهران مشهد با اتوبوس؛ هرآنچه باید بدانیم


برای کسانی که قصد دارند بلیط اتوبوس تهران مشهد را خریداری کنند و از این طریق به مشهد سفر کنند، آشنایی با پایانه‌ها و روش‌ خرید بلیط اتوبوس (https://www.snapptrip.com/bus) می‌تواند مفید باشد. در این مطلب، قصد داریم به جنبه‌های مختلف سفر از تهران تا مشهد با اتوبوس بپردازیم.

ترمینال‌های مشهد

شهر مشهد سه پایانه مسافربری دارد که تمامی سفرهای درون استانی و برون استانی آن توسط این پایانه‌ها انجام می‌شوند. در ادامه، به جزئیات این پایانه‌ها که عبارت‌اند از امام رضا، معراج و راه ابریشم می‌پردازیم.

پایانه امام رضا

پایانه مسافربری امام رضا که به‌عنوان ترمینال مشهد هم شناخته می‌شود، در بزرگراه شهید کلانتری و در میدان انقلاب قرار دارد. این ترمینال، بزرگ‌ترین پایانه در کشور و سومین ترمینال بزرگ در جهان به حساب می‌آید. در این پایانه که در سال 1369 در شهر مشهد راه‌اندازی شد، روزانه بیش از دو هزار دستگاه اتوبوس تردد می‌کنند.

این اتوبوس‌ها که متعلق به 24 شرکت اتوبوس‌رانی هستند، به اغلب نقاط کشور سفر می‌کنند و به 80 هزار مسافر خدمت‌رسانی می‌کنند. مسافرانی که قصد سفر به تهران را دارند، می‌توانند با خرید بلیط اتوبوس مشهد تهران از این پایانه به سمت تهران راهی شوند.

پایانه معراج

یکی دیگر از ترمینال‌های مشهد، پایانه معراج است. ترمینال معراج در سال 1390 در قسمت شمال شرقی مشهد راه‌اندازی شد. بیشتر سفرها در این ترمینال، به شهرهای شمالی مشهد و همچنین استان خراسان شمالی انجام می‌شوند.

در پایانه معراج، روزانه 200 دستگاه اتوبوس به بیش از شش هزار مسافر سرویس‌دهی می‌کنند. این ترمینال دو پارکینگ برای ماشین‌های شخصی دارد و همچنین غرفه خدمات عمومی، سرویس بهداشتی، نمازخانه و خدمات رفاهی دیگری را نیز به مسافران ارائه می‌کند.

پایانه راه ابریشم

سومین ترمینال شهر مشهد، پایانه راه ابریشم است. این ترمینال در جنوب شرقی مشهد و در حاشیه بزرگراه غدیر، قبل از تقاطع بلوار حر قرار دارد. این پایانه، خدمات‌رسانی به مسافران و زائران شهرهای شمال شرق مشهد را به انجام می‌رساند.

در پایانه راه ابریشم، برخی امکانات رفاهی مانند نمازخانه، خوابگاه، و سرویس‌های بهداشتی نیز برای رفاه حال مسافرین وجود دارد. در این ترمینال، روزانه 300 دستگاه اتوبوس 9 هزار مسافر را به مقاصد خود می‌رسانند.

هزینه بلیط اتوبوس مشهد

حال که با ترمینال‌های مشهد آشنا شدیم، بد نیست با موارد تأثیرگذار بر قیمت بلیط اتوبوس مشهد تهران آشنایی پیدا کنیم. در ادامه، موارد تعیین‌کننده قیمت بلیط را مرور خواهیم کرد. بلیط اتوبوس مشهد تهران را از اینجا با بهترین قیمت بخرید.

شرکت مسافربری

اولین عامل مهم در نرخ‌گذاری بلیط‌های اتوبوس، شرکت مسافربری است. تعاونی‌های زیادی در کشور مشغول به هستند که هر کدام از آن‌ها خدمات و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد. به همین دلیل، هر کدام از این تعاونی‌ها دارای نرخ بلیط متفاوتی است.

به ‌عنوان نمونه، امکان دارد بلیط سیر و سفر قیمت متفاوتی به نسبت شرکت‌های ایران پیما یا رویال سفر داشته باشد.

نوع اتوبوس

عامل مهم دیگر در قیمت‌گذاری بلیط اتوبوس نوع اتوبوس است. اتوبوس‌ها به دو نوع معمولی و وی آی پی تقسیم‌بندی می‌شوند. اتوبوس‌های vip دارای امکانات و صندلی‌های بهتری هستند و سفر با آن‌ها بسیار راحت‌تر است.

برای خرید این نوع بلیط باید هزینه بیشتری بپردازید. از امکانات اتوبوس‌های vip می‌توان به پذیرایی، صندلی تخت شو، مانیتور شخصی، آب‌سردکن و غیره اشاره کرد.

زمان سفر و فاصله مبدأ تا مقصد

مورد تأثیرگذار دیگر بر قیمت بلیط اتوبوس مشهد تهران و در کل تمامی بلیط‌های اتوبوس، زمان سفر و فاصله مبدأ تا مقصد است. قیمت بلیط در تعطیلات نوروز یا مناسبت‌های مذهبی، به دلیل سفرهای بیشتر، از دیگر زمان‌های سال بالاتر است.

نکته دیگر، مسافت است؛ طبیعتاً قیمت بلیط اتوبوس تهران مشهد نسبت به قیمت بلیط شاهرود مشهد به دلیل مسافت بیشتر، گران‌تر است.

سفر از تهران تا مشهد با اتوبوس

برای سفر از تهران تا مشهد از راه زمینی، دو راه پیش روی شما خواهد بود. مسیر اول، از تهران آغاز و با گذر از شهرهای سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار و نیشابور سرانجام به شهر مشهد ختم می‌شود. طول این مسیر در حدود 900 کیلومتر است و زمان طی کردن آن 11 ساعت خواهد بود.

به همین دلیل، بیشتر رانندگان اتوبوس، این مسیر را برای سفر به مشهد انتخاب می‌کنند. مسیر دوم برای سفر از تهران تا مشهد با اتوبوس کمی طولانی‌تر است. این مسیر از استان‌های شمالی کشور عبور می‌کند و به مشهد منتهی می‌شود.

برای سفر از این مسیر، شما باید از استان‌های مازندران و گلستان گذر کنید و به مشهد بروید. مزیت این مسیر این است که جاده‌های آن سرسبز و چشم‌نواز هستند و به همین دلیل، بیشتر خودروهای شخصی آن را انتخاب می‌کنند.

طول این مسیر حدود 970 کیلومتر است و طی کردن آن بیشتر از 13 ساعت زمان می‌برد. این مدت زمان باعث می‌شود رانندگان اتوبوس رغبتی به انتخاب این مسیر نداشته باشند.

خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد

یکی از بهترین روش‌ها برای خرید بلیط اتوبوس استفاده از اپلیکیشن اسنپ تریپ است. در این اپلیکیشن، تمامی شرکت‌های اتوبوس‌رانی حضور دارند و شما می‌توانید پس از مقایسه قیمت و خدمات هرکدام، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

یکی از مزایای خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد اسنپ تریپ، دریافت کد تخفیف در صورت استفاده مستمر از آن است. به این ترتیب، از هزینه سفر شما کاسته خواهد شد. مزیت دیگر استفاده از اسنپ تریپ، امکان کنسل­کردن بلیط‌های اتوبوس است.

اگر در هنگام خرید اینترنتی بلیط، هرگونه مشکلی پیش بیاید، گروه پشتیبانی این مجموعه به صورت 24 ساعته پاسخگوی شما خواهد بود.

جمع‌بندی

شهر مشهد دارای سه ترمینال به نام‌های اما رضا، معراج و راه ابریشم است. برای سفر از تهران تا مشهد با اتوبوس دو مسیر اصلی وجود دارد. یک مسیر از سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار و نیشابور عبور می‌کند و پیمودن آن 11 ساعت زمان می‌برد.

مسیر دیگر، از استان‌های مازندران و گلستان عبور می‌کند و 13 ساعت طول می‌کشد. برای تهیه بلیط نیز می‌توانید به اسنپ تریپ مراجعه کنید تا در کمترین زمان ممکن، بهترین گزینه را خریداری کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر



Source link