تاثیر کراتینه کردن بر روی مو | راز و رمزهای نگه‌داری کراتینه مو


کراتینه مو، امروزه یکی از رایج ­ترین روش ­های زیبایی-ترمیمی موها به شمار می­ رود. برخی از افراد علاقه بسیاری به داشتن موهایی صاف و براق دارند و آن را یکی از ملاک ­های زیبایی خود می­ دانند، بنابراین به سراغ کراتینه مو می ­روند.

گاهی نیز افراد به دلیل استفاده زیاد از اتو مو و سشوار و نیز رنگ کردن مو، دچار خشکی و آسیب ­دیدگی مو می­ شوند. همین امر، این افراد را نسبت به انجام کراتینه مو وسوسه می ­کند.

استفاده از این روش، موهای خشک و وزدار را به طور نیمه­ دائمی صاف و براق می ­کند. کراتینه مو که در حال حاضر طرفداران زیادی به ویژه در میان خانم ­ها دارد.

ما در این بخش، قصد داریم تا به کراتینه مو، مراقبت های بعد از آن، مزایا و عوارض آن بپردازیم.

کراتین مو چیست؟

کراتین، موادی است که به طور طبیعی در موها و ناخن ­ها وجود دارد و سبب سلامت آن­ ها می ­­شود. اما این ماده در افراد دارای موهای فر و وز، کم­تر دیده می­­ شود.

گاهی نیز کراتین موجود در مو به سبب قرار گرفتن در معرض اشعه UV، مواد شیمیایی مانند رنگ و دکلره و تغییر سبک زندگی، کم می ­شود، در نتیجه موها طراوت ودرخشان بودن خود را از دست می­ دهند و ظاهری زبر و خشن به خود می­ گیرند.

بنابراین کراتینه مو به عنوان یکی از راه­ های احیا و بازگرداندن درخشندگی موها پیشنهاد می­ شود.

کراتین مو چه تاثیری بر روی موها دارد؟

کراتین مو به عنوان یک روش نیمه دائم به کمک موهای زبر و خشن می ­آید و با پر کردن منافذ مو، سبب صافی، نرمی و درخشندگی آن می­ شود. در واقع، کراتین مورد استفاده برای مو از یک­سری ترکیبات به دست می­ آید و موهای آسیب­ دیده را ترمیم می ­کند.

 

مراقبت ­های بعد از کراتین

  • عدم استفاده از ابزار حالت­ دهنده مو مانند فرکننده ­های مو در روزهای نخست
  • خیس کردن مو بعد از 72 ساعت (برخی از انواع کراتین نیاز به قرنطینه 3 روزه دارند و برخی نیاز به قرنطینه ندارند)
  • نبستن موها با کش یا گیره
  • نرفتن به استخر بلافاصله پس از کراتینه مو
  • صاف کردن مو با اتو در 5 روز اول

مراقبت­ از موی کراتینه شده

دوام و ماندگاری کراتین مو، مستلزم رعایت یک­سری نکات است که ما از آن­ ها تحت عنوان «مراقبت­ های بعد از کراتین مو» یاد می­ کنیم. مراقبت از این موها، اصول وروش متفاوتی نسبت به موی عادی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

  • استفاده از شامپو بدون سولفات باکیفیت

سدیم لوریل سولفات که در شامپوهای معمولی وجود دارد، کراتین شما را از بین خواهد برد. بنابراین پیش از خرید شامپو، ترکیبات آن را بررسی کنید.

  • استفاده از ماسک موی مناسب

از آن ­جایی که در کراتینه کردن مو ترکیبات شیمیایی وجود دارد، روغن طبیعی مو نیز تا حدودی از دست می­ رود. برای آن­که رطوبت را به موهای خود بازگردانید، بهتر است از ماسک­ مو و نرم­ کننده ­های بدون سولفات استفاده کنید.

  • استفاده از روبالشتی ساتن و ابریشم

استفاده از روبالشتی ­های ساتن و ابریشم، اصطکاک مو و بالش را بسیار کاهش می­ دهد و مانع از شکنندگی تار موها می­ شود.

  • استفاده از حرارت متوسط سشوار

پس از شستن موهای کراتین شده، با باد ملایم سشوار آن را خشک کنید. به حال خود رها کردن موها پس از شست­وشو زیبایی آن را کاهش می ­دهد.

فواید کراتین مو

– تاثیر طولانی مدت
همان گونه که می دانید، کراتین، سبب صافی موهای فر و وز می شود و در صورت رعایت موارد ذکر شده، 6 ماه تا یک سال می توانید از صافی آن لذت ببرید.
– صرفه جویی در وقت
موهای فر، جذابیت و زیبایی منحصر به فردی دارد اما نگهداری و مراقبت از آن، کمی دشوار و زمان بر است. بنابراین با کراتینه مو و صاف کردن آن، افراد می توانند بدون صرف وقت زیاد، به موهای خود رسیدگی کنند. همچنین انجام این کار از گره خوردن موهای فر و وز جلوگیری می کند و شانه پذیری آن را بهبود می بخشد.
– درخشندگی مو
از دیگر فواید کراتینه مو می توان به ایجاد براقیت و درخشندگی دوچندان آن اشاره کرد. ممکن است موها در اثر عوامل داخلی و خارجی مانند بیماری، شامپوی نامناسب یا استفاده مکرر از رنگ مو و لوازم حالت دهنده دچار کدری شود و درخشندگی خود را از دست بدهد.

 

مرکز احیای مو رزالیندا یکی از مرکز کراتینه مو در تهران است که از با کیفیت ترین مواد و از متخصصان مو که قبل از شروع کار موهای شما را آنالیز می کنند و تراپی هایی که مناسب موی شما هست را برای تان در نظر می گیرند.

عوارض کراتین مو

حتما در انتخاب مرکز کراتینه مو دقت کنید اگر کراتینه مو را در مراکزی که تخصص لازم را دارند انجام بدید، آسیب های زیر را خواهید دید:

  • تخریب ساختار مو

برخی از افراد دو تا سه هفته پس از کراتین مو، متوجه ­می­ شوند که موهای شان درخشندگی زمان اولیه کراتین را ندارد؛ زیرا ساختار مو تخریب شده است. این امر پس از چندین بار شست­شو خود را نشان می ­دهد بدین معنا که صافی روی موهای فر و وز باقی می ­ماند اما خشکی مو غالب می ­­شود.

  • بروز واکنش ­های آلرژیک

واکنش­ های آلرژیک ممکن است در اثر خیلی از موارد رخ دهد که کراتینه مو نیز از این قاعده مستثنی نیست.

آیا کراتین باعث ریزش مو می­ شود؟

برخی بر این باورند که کراتینه مو، سبب ریزش موها می ­­شود اما این باور اشتباهی است که در میان مردم رواج پیدا کرده است. جالب است بدانید بر خلاف باور عموم، کراتینه مو به تنهایی سبب ریزش موها نمی ­شود و عوامل دیگری در این قضیه دخیل ­اند. در ادامه به برخی از این عوامل مهم ریزش مو بعد از کراتینه اشاره خواهیم کرد:

  • مواد کراتینه مو
  • روش­ های اجرای کراتین روی مو
  • تماس مواد کراتین با پوست سر
  • استفاده از اتوی نامناسب
  • ­جایگزینی ریباندیگ و صافی ژاپنی به جای کراتینه و احیا

– نبود فاصله میان دکلره کردن موها و کراتینه مو
– برخورد مواد کراتین همراه با صافی به پوست سر
– استفاده از مواد فاسد، نامرغوب و بی کیفیت
– مراجعه به مراکز نامعتبر و غیرمتخصص

آیا کراتین موخوره را از بین می برد؟

بله اگر کراتین مو به درستی انجام شود باعث درمان قطعی موخوره می شود.

ماندگاری کراتینه مو چقدر است؟

پرتکرارترین سوالی که در رابطه با کراتینه مو پرسیده می ­­شود، درباره دوام و ماندگاری آن روی موها است. بهتر است بدانید که ماندگاری کراتینه مو، با توجه به مهارت آرایشگر و نوع درمانی که برای موهای هر فرد در نظر می­ گیرد، متفاوت است.

برخی از کراتین­ ها برای صافی مو استفاده می ­­شوند که ماندگاری آن­ ها در صورت مراقبت اصولی، 6 ماه تا 1 سال است و برخی دیگر از آن ­ها تنها برای از بین بردن و کنترل وز مو مورد استفاده قرار می­ گیرند.

 

کراتین کار حرفه ­ای

کراتینه مو، کاری تخصصی است و باید به وسیله کراتین کار حرفه ­ای انجام شود. گاهی برخی از افراد از کراتینه موهای خود رضایت چندانی ندارند و به دنبال یک کراتین کار حرفه ­ای می­ گردند. در حال حاضر، تعداد افرادی که این کار را انجام می­ دهند بسیار زیاد است اما بی ­تردید همه آن­ ها مهارت بالایی در انجام این کار ندارند. الهه شیرعلی مدیر مرکز رزالیندا با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ترمیم و احیای مو بهترین روش درمانی برای موهای شما را انتخاب می کند. بدین ترتیب موهای سالم، زیبا و درخشان خواهید داشت.

آرایشگاه کراتینه مو

برای آن­که از نتیجه کار رضایت داشته باشید، بهترین آرایشگاه کراتینه مو را شناسایی کنید. انجام این کار در آرایشگاه ­های معتبر و زیرنظر آرایشگران متخصص، شادابی وسلامت موها را به همراه دارد.

مرکز کراتینه مو

پیش از آن­ که برای احیای موهای خود به مرکز کراتینه مو مراجعه کنید؛ در قدم نخست باید این مراکز را بشناسید. مرکز رزالیندا یکی از بهترین مراکز تخصصی درمان و احیای مو در غرب تهران است. می توانید آرایشگاه تهرانسر را در گوگل سرچ کنید تا اطلاعات کامل را بیابید.



Source link