مقاصد تابستانی جذاب ترکیه که نباید از دست بدهید


بدون شک یکی از مقاصدی که توسط ایرانیان بسیاری برای تفریح و گردشگری انتخاب می‌شود کشور ترکیه است. نزدیکی دو کشور، شباهت فرهنگی و هزینه‌های تقریباً کم سفر، ترکیه را به مقصدی ایده آل برای سفر و دریافت تور تابستانه استانبول کرده است.

موقعیت جغرافیایی خوب این کشور و قرار داشتن آن در دو قاره اروپا و آسیا بر اهمیت ترکیه افزوده است. جاذبه‌های گردشگری در ترکیه فراوانند؛ از سواحل متنوع گرفته تا آثار باستانی و تاریخی. به همین جهت است که تور ترکیه از متقاضیان زیادی برخوردار است.

شهرهای دیدنی در ترکیه فراوان هستند؛ اما استانبول، آنتالیا و کوش آداسی از محبوب‌ترین شهرهای ترکیه و انتخاب بسیاری از ایرانیان است. دریافت تور تابستانه آنتالیا فرصتی بی نظیر برای سپری کردن تعطیلات در سواحل زیبای این شهر است.

کوش آداسی در تابستان دیدنی ست

کوش آداسی یکی از شهرهای زیبای ترکیه است که در جنوب غربی این کشور و در ساحل دریای مدیترانه قرار دارد. کوش آداسی به زبان ترکی به معنای جزیره پرنده می‌باشد. کوش آداسی تنها ۹۰ کیلومتر با ازمیر فاصله دارد و آب و هوای گرم و معتدل خود، سواحلی زیبا و جاذبه‌های گردشگری متعدد، هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

سواحل کوش آداسی فراوان است سواحل زیبایی مانند ساحل پاتارا، ساحل سبز، ساحل الماس و Long Beach از سواحل معروف و شناخته شده در این شهر هستند؛ دریافت تور تابستانه کوش آداسی انتخاب مناسبی برای لذت بردن از سواحل این شهر است. ساحل بانوان تا سالهای گذشته ساحلی اختصاصی برای بانوان بود. اما اخیرا ورود آقایان به این ساحل بلامانع شده است و اغلب خانواده ها از پلاژهای این ساحل استفاده می کنند.

همچنین در این شهر می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مانند شهر باستانی پاتارا، شهر باستانی کاپادوکیا، قلعه کوش آداسی و موزه آنتیک ترکیه در کوش آداسی دیدن کنید. کوش آداسی به طور کلی شهری تاریخی و دیدنی است و گردشگران زیادی هر ساله از آن دیدن می کنند.

در کوش آداسی فرودگاه وجود ندارد و برای سفر به این شهر باید اول به ازمیر سفر کرده و سپس با ماشین یا اتوبوس به کوش آداسی بروید.

کوش آداسی از شهرهای بسیار قدیمی در ترکیه است و قدمت آن به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد باز میگردد به همین جهت مکان های تاریخی و قدیمی در این شهر فراوان یافت می شود.

جمعیت شهر کم است و به ندرت پیش می آید که در خیابان ها ترافیک شود. جابه جایی در شهر توسط تاکسی و یا ون انجام می شود. در بازدیدهای داخل شهر کوش آداسی از ون هایی که برای مسافران در نظر گرفته شده است می توانید استفاده کنید. همچنین توصیه می کنیم برای بازدید از شهر با راهنمای تور همراه باشید تا در بازدید از شهر دچار مشکل نشوید.

استانبول شهری دو قاره‌ای

استانبول یکی از شهرهای بزرگ ترکیه و در نقطه‌ی اتصال دریای مرمره و دریای خزر واقع‌شده است. این شهر با تاریخی بسیار قدیمی و فرهنگی غنی، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری نه‌تنها برای مردم ایران بلکه در تمام دنیا است. جاذبه‌های گردشگری در استانبول بی‌شمار هستند؛ از مکان‌های تاریخی و فرهنگی گرفته تا مراکز خرید و تفریحی، همگی علاقه‌مندان بسیاری را مشتاق به دریافت تور استانبول تابستان کرده است.

برخی از مکان‌های دیدنی تاریخی در استانبول عبارت‌اند از:

مسجد سلطان احمد معروف به مسجد آبی: یکی از معروف‌ترین مساجد جهان که با طراحی زیبا و معماری منحصربه‌فرد خود هرساله گردشگران زیادی را به‌سوی خود جذب می‌کند.

این مسجد در سال ۱۶۱۶ میلادی توسط معماری مشهور به نام سنجق احمد طراحی و ساخته شد و در طول تاریخ به‌عنوان یکی از نمادهای شهر استانبول خود را مطرح کرده است.

مسجد آبی دارای ۶ مناره و یک گنبد بزرگ است. دیوارهای داخلی مسجد با کاشی‌های آبی و سفید تزئین شده‌اند به همین جهت این مسجد را به نام آبی می شناسند.

مسجد ایاصوفیه: مسجد ایاصوفیه یکی از برجسته‌ترین آثار تاریخی استانبول و ترکیه است. این بنا که در گذشته کاربری کلیسا داشت در حال حاضر به موزه‌ تبدیل شده است. مسجد ایاصوفیه در سال ۵۳۲ میلادی ساخته شد و در طول تاریخ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آثار تاریخی جهان شناخته شده است.

علاوه بر کاربری مذهبی تعداد زیادی از آثار تاریخی و هنری از جمله نقاشی‌، مجسمه‌ و آثار باستانی در داخل مسجد قابل مشاهده است.

کاخ توپ‌کاپی: یکی دیگر از کاخ‌های تاریخی استانبول است که در زمان های قدیم به عنوان محل اقامت سلطنتی و مراسم رسمی مورد استفاده قرار می گرفته است.

این کاخ در قسمت اروپایی شهر استانبول و در نزدیکی دریای مرمره قرار دارد. کاخ توپکاپی در سال ۱۴۵۹ میلادی ساخته شد و با طراحی زیبا و معماری منحصر به فرد خود، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

کاخ توپکاپی دارای باغ‌های زیبا و مناظر شگفت‌انگیزی است و در آن تعداد زیادی از آثار تاریخی و هنری وجود دارد. در اتاق های کاخ توپکاپی از طراحی و تزئینات خاص و جذاب و منحصر به فردی استفاده شده است.

علاوه بر مناطق تاریخی و گردشگری، استانبول دارای سواحل متعددی نیز هست که لذت سفر تابستانه با این شهر را دوچندان می کند.

استانبول دارای سواحل زیباییست که در طول ساحل دریای مرمره و دریای سیاه قرار دارند. برخی از معروف‌ترین سواحل استانبول که با دریافت تور استانبول می توانید از آنها دیدن کنید:

ساحل کادیکوی: یکی از محبوب‌ترین سواحل استانبول است که در ساحل دریای مرمره قرار دارد که به دلیل شن های سفید مشهور است.

ساحل فلوریا: یکی دیگر از سواحل زیبای استانبول واقع در ساحل مرمره است که در نزدیکی قلعه رومی واقع شده. تفریحات آبی و ورزشی فراوان این ساحل محبوب گردشگران ترکی و خارجی است. اغلب محلی ها بعدازظهرهای خود را در ساحل فلوریا می گذرانند.

ساحل شیله: یکی از سواحل محبوب در استانبول و واقع در ساحل دریای سیاه و در نزدیکی برج گالاتا است. در این ساحل پلاژهای متعدد، رستوران و کافه با منوی بین المللی و محلی،‌ تفریحات و ورزش های دریایی و امکانات دیگر قرار دارد.

در تابستان به آنتالیا سفر کنید

تور تابستانه آنتالیا طرفداران زیادی دارد. آنتالیا یکی از شهرهای زیبای ترکیه واقع در جنوب غربی کشور و در ساحل دریای مدیترانه است. این شهر با آب و هوای گرم و معتدل خود، سواحل زیبا و جاذبه‌های گردشگری متعدد، هر ساله توریستان زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. آنتالیا در اصل یک دره ساحلی است که با کوه احاطه شده به همین جهت آب وهوای مدیترانه ای را در این شهر شاهد هستید.

آنتالیا سواحل زیبایی دارد. ساحل کونیالتی و ساحل لارا از سواحل معروف در آنتالیا است. جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی در آنتالیا بسیار است؛ قلعه آلارا، موزه آنتالیا و مراکز خرید محلی و مدرن از جاذبه هایی است که در سفر به آنتالیا می توانید از آنها دیدن کنید.

همچنین فعالیت‌هایی مانند شنا، غواصی، پاراگلایدینگ، بالن‌سواری و اسکی آبی از تفریحات ساحلی آنتالیا است.

هتل های متنوعی در آنتالیا وجو دارد که با توجه به بودجه خود میتوانید یکی از آنها را رزرو کنید. انواع هتل های چند ستاره و یا اقامتگاه های سنتی و سوئیت برای مسافران در نقاط مختلف شهر در نظر گرفته شده است. هتل های رامادا پلازا،‌ هتل تایتانیک دلوکس لارا و هتل کرملین پالاس از هتل های ۵ ستاره معروف در آنتالیا هستند.

اغلب فصل تابستان را برای سفر به آنتالیا انتخاب می کنند. در این موقع از سال قیمت بلیط و هتل به بالاترین میزان خود می رسد،‌ بنابراین اگر قصد سفری ارزان قیمت دارید تابستان انتخاب خوبی نیست. از اواسط پاییز و در زمستان قیمت تور آنتالیا به پایین ترین میزان خود می رسد اما ممکن است نتوانید از تفریحات آبی استفاه کنید.

اغلب مناطق و مکان های تاریخی آنتالیا در مرکز شهر واقع شده است. به مرکز شهر که می روید مدرنیته و سنت را یکجا در کنار هم میبینید.

هم هتل های لوکس هم هتل آپارتمان های قدیمی،‌ هم مراکز خرید مدرن و هم بازارهای سنتی و قدیمی. تمامی این ها در کنار هم جلوه ای دیدنی از شهر آنتالیا را به نمایش می گذارد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر



Source link