تا زمان اعلام نتایج لاتاری چقدر باقی مانده است؟


کمی گوش کنید! شما هم می‌شنوید؟ بله. صدای تیک‌تاک ساعت را می‌گوییم! همان صدای منظمی که هرچقدر به اردیبهشت‌ماه نزدیک‌تر می‌شویم، ریتمش پرتب‌وتاب‌تر می‌شود و همۀ دنبال‌کنندگان لاتاری را به هیجان می‌اندازد!

چرا؟ معلوم است! چون وقتی پای اردیبهشت به‌وسط بیاید، یعنی دیگر چیز زیادی تا اعلام نتایج لاتاری آمریکا باقی نمانده! اما خوب اگر می‌خواهید از تاریخ دقیق این اتفاق آگاهی پیدا کنید یا اصلا دوست دارید دربارۀ چیستی لاتاری بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم هم‌مسیرمان شوید. قرار است همین موضوعات را بررسی کنیم.

اصلا لاتاری چیست؟

راستش را بخواهید، همین پیش پای شما خودمان هم سری به لغت‌نامۀ دهخدا زدیم تا ببینیم در این فرهنگ فارسی، لاتاری را چه معنی کرده‌اند. دیدیم که آنجا گفته‌اند «لاتاری» برابر با «قرعه‌کشی» و «بخت‌آزمایی» است.

رونیکس

خوب در اصل هم چنین است! چون لاتاری گرین کارت آمریکا، نوعی برنامۀ مهاجرتی است که مبنایش قرعه‌کشی است؛ طوری که در پایان آن، برندگان این قرعه‌کشی می‌توانند مجوز زندگی در آمریکا را گرفته و راهی این سرزمین بشوند.

پس لاتاری، یکی از برنامه‌های مهاجرتی آمریکاست که برای بردن آن نه به پول نیاز داریم و نه به پارتی! فقط و فقط به یک عنصر محتاجیم: شانس!

چگونه می‌توانیم در لاتاری شرکت کنیم؟

برای شرکت در لاتاری باید 2 تا کار انجام بدهیم:

  • اول گرفتن دیپلم 12ساله یا ثبت 2 سال سابقه کار در طی 5 سال گذشته
  • و دوم، نام‌نویسی در این برنامۀ مهاجرتی.

◽◾ دیگر چه؟ هیچی! همه‌اش همین بود!

◽◾ خوب بعدش چه؟ بعدش باید چندماه منتظر بمانیم تا موعد قرعه‌کشی لاتاری و اعلام نتایج فرا برسد.

◽◾ یعنی دقیقا چند ماه؟ تقریبا 6 ماه.

◽◾ خوب چه روزی؟ الان می‌گوییم!

تا روز و ساعت نتایج لاتاری چقدر مانده؟

برنامۀ لاتاری آمریکا روز چهارم می 2024، ساعت 12:00 ظهر به‌وقت آمریکا قرعه‌کشی می‌شود؛ یعنی 15اردیبهشت‌ماه1403، ساعت 20:00 به‌وقت تهران؛ بنابراین از همین حالا، کمتر از 2 ماه تا اعلام نتایج لاتاری باقی مانده!

اما خوب اصلا نتایج این قرعه‌کشی کجا اعلام می‌شود؟ از جایی به ما پیام می‌دهند یا خودمان باید پیگیر بررسی نتایج باشیم؟ بگذارید دربارۀ این موضوع صحبت کنیم.

چک کردن جواب لاتاری چگونه است؟

همین‌جا باید دربارۀ چند تا نکتۀ مهم حرف بزنیم.

اول اینکه نتایج لاتاری آمریکا فقط‌وفقط در وب‌سایت رسمی این برنامه اعلام می‌شود؛ پس هرگاه دیدیم شخص یا مجموعه‌ای ادعا می‌کند که پیش از اعلام رسمی، نام برندگان را در وب‌سایتش زده، باید دُممان را روی کولمان بگذاریم و حسابی فرار کنیم!

دوم اینکه حتی اگر برندۀ لاتاری بشویم، هیچ نهادی در آمریکا این موضوع را به ما اطلاع نمی‌دهد! البته نه اینکه با ما پدرکشتگی داشته باشند. نه! اما سیستم لاتاری به این صورت است که باید خودمان نتیجه را ببینیم؛ پس هر ایمیل یا پیامکی با مضمون «تبریک می‌گوییم. شما برندۀ لاتاری شده‌اید!»، کلاهبرداری است! مرجع ما فقط سایت است.

سوم اینکه هرچند گفتیم کسی نتیجۀ لاتاری را به ما اطلاع نمی‌دهد، در داخل کشورمان موسسه‌ای هم مثل «حامی مهاجر» وجود دارد که نه‌تنها کارهای نام‌نویسی افراد را انجام می‌دهد، بلکه به‌خاطر آرشیو قدرتمند خود، تمامی اطلاعات متقاضیان خود را دارد و نتایج را از طریق پیامک به ایشان اطلاع می‌دهد.

و در نهایت، چهارم اینکه پس از اعلام نتایج، باید حسابی حواسمان را جمع کنیم! چون اگر برندۀ لاتاری بشویم، تنها چند ماه زمان داریم تا اقدامات لازم را انجام داده، مدارک را گردآوری کرده و خود را برای اخذ ویزا آماده کنیم.

پس بد نیست در این مسیر، حتما از تجربۀ کسانی مثل همان کارشناسان مجموعۀ حامی مهاجر کمک بگیریم؛ زیرا در این بازۀ زمانی محدود، وجود مشاوری که از چم‌وخم کار باخبر باشد و زمانمان را بخرد، غنیمت است.

جواب لاتاری را چطور چک کنیم؟

قدم اول برای چک‌کردن جواب لاتاری، مراجعه به وب‌سایت این رویداد است. سپس باید بر روی گزینۀ اعلام نتایج کلیک کنیم تا با واردکردن کانفرمیشن نامبر لاتاری، بتوانیم جواب قرعه‌مان را ببینیم؛

البته ناگفته نماند در این مسیر باید اطلاعات دیگری هم وارد کنیم؛ اما به‌خاطر صرفه‌جویی در زمان، ما دیگر به آن موارد نمی‌پردازیم. بلکه شما را به مقالۀ «چک کردن جواب لاتاری» ارجاع می‌دهیم که در وب‌سایت حامی مهاجر منتشر شده و تمامی مراحل را به‌شکل تصویری آموزش داده.

مخلص کلام!

معمولا اردیبهشت‌ماه که فرامی‌رسد، تب‌وتاب لاتاری همه‌جا را فرا می‌گیرد؛ زیرا شرکت‌کنندگان در این رویداد مهاجرتی می‌دانند که در نیمه‌های این ماه، ممکن است قرعه به نامشان دربیاید و یکی از برندگان خوش‌شانس لاتاری آمریکا لقب بگیرند.

به همین خاطر، در این مطلب ما نیز به موضوع اعلام نتایج لاتاری پرداختیم و در خصوص چیستی این برنامۀ مهاجرتی و زمان قرعه‌کشی‌اش صحبت کردیم. بنابراین دیگر حرفی نمانده جز اینکه بگوییم امیدواریم، شما هم یکی از برندگان خوش‌شانس لاتاری آمریکا باشید!

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر



منبع