تفاوت عطرها با رایحه خنک و گرم


امروزه با رشد و گسترش میزان مصرف عطر‌ و ادکلن در زندگی روزمره، بسیاری از افراد به دنبال یافتن پاسخی به این پرسش که عطرهای گرم و سرد چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند، هستند. در حقیقت تمامی عطرها به دو دسته کلی گرم و سرد تقسیم شوند. عطرهای گرم معمولاً دارای رایحه‌های شیرین، چوبی و ادویه‌ای هستند، در حالی که عطرهای خنکی همچون ادکلن invectuso بیشتر دارای رایحه‌های مرکباتی، تازه و تلخ هستند. در این مقاله، به بررسی تفاوت‌های بین عطرهای گرم و خنک و نحوه تشخیص آن‌ها می‌پردازیم.

عطر گرم چیست؟

اصطلاح عطر گرم در عطرسازی است که به محصولاتی اشاره دارد که در آن‌ها از رایحه‌هایی مانند چوب صندل، ادویه‌های شرقی یا شکلات استفاده شده است. به طور معمول، استفاده از عطرهای گرمی همچون عطر good girl در فصل‌های سرد سال شامل پاییز تا زمستان بسیار توصیه می‌شود، زیرا در این فصول، رایحه‌ی گرم این عطرها به خوبی مشخص می‌شود و این حس گرمای دلپذیر را به فرد نیز القا می‌کند. همچنین، عطرهای گرم معمولاً دارای ماندگاری بیشتری نسبت به عطرهای سرد هستند.

با این حال، باید توجه داشت که استفاده از عطر گرم برای افرادی که گرم مزاج هستند یا مبتلا به میگرن هستند، چندان مناسب نیست. علاوه بر موارد ذکر شده، جالب توجه است که عطرهایی که دارای نت‌های چوبی یا مشکی هستند، با عنوان عطرهای بسیار گرم شناخته می‌شوند، در حالی که عطرهایی که نت‌های گلی دارند، به عنوان عطرهای گرم و لطیف شناخته می‌شوند. به همین دلیل عطر good girl به علت داشتن نت‌های میانی یاس، گل سرخ، زنبق، شكوفه پرتقال و رز بلغاری به عنوان عطری با رایحه گرم و تلخ شناخته می‌شود.

رونیکس

عطر سرد چیست؟

در حقیقت اصطلاح عطر سرد و خنک به عطرهایی اطلاق می‌شود که حس خنکی و تازگی را به مصرف‌کننده انتقال می‌دهند. نت‌های تشکیل دهنده این نوع عطرها معمولا شامل میوه‌های خنکی همچون خیار، هندوانه و … است که د راکثر موارد پیشنهاد می‌شود از این محصولات در فصول گرم سال همچون تابستان و بهار استفاده کنید تا با ایجاد تضاد بین حس خنکی و تازگی در مقابل گرما احساسی بسیار خوشایند و لذت بخش را تجربه کنید. یکی از مهم‌ترین نکات برای استفاده از عطرهای سردی همچون ادکلن invectuso این است که استفاده از رایحه‌های خنک، ترش، تلخ و سرد، در روزهای نسبتا گرم سال، باعث خنک شدن طبع افراد می‌شود.

همچنین استفاده از رایحه‌های ترش و خنک در محصولاتی همچون ادکلن invectuso که به علت داشتن نت گریپ فروت و ماندارین در آن ایجاد شده است، در فصل تابستان، حس سرمای دلپذیری را به فرد و اطرافیان انتقال می‌دهند. البته توجه داشته باشید که عطرها معمولا در هوای سرد دارای ماندگاری بیشتری هستند؛ علت این امر آن است که در دماهای نسبتا بالا، گرمای هوا باع تبخیر الکل عطر می‌شود. بنابراین با توجه به اینکه عطرهای سرد معمولا در فصول گرم سال استفاده می‌شوند، بسیار سریع‌تر نیز تمام می‌شوند.

روش‌های تشخیص عطر‌های گرم و از عطرهای سرد

روش‌های مختلفی برای تشخیص گرم یا سرد بودن عطرها در هنگام خرید وجود دارند. این روش‌ها بسیار ساده و کاربردی هستند که در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

رنگ ظرف نگهدارنده

یکی از روش‌های ساده و موثر برای تشخیص عطرها و ادکلن‌های گرم و سرد، مشاهده رنگ شیشه محصول است. با این روش آسان می‌توان از رنگ شیشه و بسته بندی عطرها، میزان گرمایی یا سردی آن‌ها را تشخیص داد. به طور معمول، عطرها و ادکلن‌های سرد و خنک همچون ادکلن invectuso، شیشه‌هایی با رنگ آبی دارند، در حالی که محصولات گرم، بسته بندی و شیشه‌هایی با رنگ‌های قرمز و مشکی را دارا هستند.

تست بوی عطر

یک روش دیگر برای تشخیص ادکلن‌های سرد و گرم این است که عطر را در فروشگاه تست کنید، زیرا از بوی آن‌ها می‌توان به راحتی سردی و گرمی عطر را تشخیص داد. معمولا عطرهایی با رایحه گرم، دارای بوی غلیظی هستند این درحالی است که عطرها و ادکلن‌‌های سرد و خنک همچون ادکلن invectuso و عطر Aventuso بسیار سبک هستند.

نحوه انتخاب عطر در فصول مختلف سال

فصول مختلف سال می‌توانند تاثیر بسیار زیادی بر نحوه انتخاب عطر داشته باشند. در واقع برای استفاده از عطرها باید به فصل و شرایط جوی توجه ویژه‌ای داشته باشیم. به این ترتیب بهتر است در فصل‌های گرم سال، از عطرهای سرد و خنکی همچون ادکلن invectuso استفاده کنید تا حس تازگی و راحتی را به اطرافیان خود بدهید. اما در فصول سرد سال، استفاده از عطرهای گرم و حتی تلخ، به دلیل نیاز به حس گرما و راحتی، بسیار مناسب‌تر است. این تفاوت در استفاده از عطرها به دلیل تاثیر دما بر ماندگاری رایحه و همچنین ایجاد حس راحتی برای مصرف کننده است.

به عنوان مثال در فصل بهار که سرشار از تازگی و شکوفایی است، عطرهایی با رایحه تازه و سبک مثل نعنا، ریحان و شکوفه نارنجی مناسب هستند. همچنین ادکلن invectuso به واسطه دارا بودن نعناع هندی، شاهبوی، خزه بلوط، گلسنگ، چوب گاياک و عنبر در نت‌های پایانی، با ایجاد احساس انرژی و شادابی با حال و هوای فصل بهار هماهنگی بسیار زیادی دارد و حس طراوت و تازگی را به فرد القا می‌کنند. اما در تابستان که هوا گرمتر می‌شود، عطرهای خنک و خوشبو با رایحه‌هایی از میوه‌های تازه مانند ترنج، گل رز و گل یاس مناسب‌تر هستند. این عطرها با تاثیر خنک کنندگی‌شان، گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در فصل تابستان هستند.

به همین ترتیب، با ورود پاییز که هوا خنک‌تر می‌شود، عطرهایی با رایحه دلنشین و گرمی مثل پتچولی، وتیور و چوب صندل وارد صحنه می‌شوند. این رایحه‌ها با ایجاد حس ملایم و بسیار زیبای پاییز هماهنگی دارند و احساس آرامش و راحتی را به فرد القا می‌کنند.

در زمستان نیز، که هوا بسیار سرد است، عطرهای گرم و شیرین با رایحه‌هایی از وانیل، دارچین و کهربا پیشنهاد می‌شوند. این عطرها با ایجاد حس گرما، احساس دلنشینی را به فرد القا می‌کنند و باعث تقویت احساس راحتی و دلگرمی در این فصل نیز می‌شوند. به همین ترتیب استفاده از عطرهای خنکی همچون ادکلن invectuso در فصول سرد سال گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسد.

سخن پایانی

همان طور که در ابتدای متن نیز اشاره شد، ممکن است برای بسیاری از افراد این پرسش به وجود آید که عطرهای گرم و سرد چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در متن بالا به بررسی دقیق اینکه هریک از این عطرها دارای چه ویژگی‌هایی هستند پرداخته شد. همچنین به معرفی برخی عطرها همچون ادکلن invectuso به عنوان یک عطر خنک و عطر good girl به عنوان یکی از عطرهای گرم بسیار پرطرفدار پرداخته شد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر



منبع