راهنمای انتخاب زمان سفر به کیش (آب‌وهوا و قیمت‌ها)


کیش یکی از زیباترین جزایر ایران است که همچون نگینی درخشان در آب‌های نیلگون خلیج فارس توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب‌ می‌کند. از این‌رو به یکی از مهم‌‌ترین مقاصد گردشگری در کشور مخصوصا در فصول سرد سال تبدیل شده است. سفر به کیش در هر فصلی از سال به دلیل جاذبه‌های دیدنی و بی نظیر جزیره‌ می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد و با رزرو بلیط هواپیما‌ می‌توان سفری به‌یادماندنی به کیش را تجربه نمود. البته برای داشتن سفری عالی به جزیره لازم است که بهترین زمان سفر به آن را بشناسید. بهترین زمان سفر به کیش برای هر فردی با توجه به اهداف سفر متفاوت است.

اگر‌ می‌خواهید با بهترین زمان سفر به کیش از لحاظ آب و هوا و قیمت‌ها اطلاعات بیش‌‌تری کسب کنید پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

رونیکس

بهترین زمان سفر به کیش از نظر آب و هوا

کیش با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد دارای آب وهوای گرم و شرجی است. از این‌رو اکثر مسافران معمولا اواخر زمستان و فصل بهار را برای سفر به کیش انتخاب‌ می‌کنند. در فصل زمستان بارش باران در جزیره بیش‌‌تر از سایر ایام سال است اما هوا بسیار عالی است و اصلا گرم نخواهد بود. فصل بهار و به ویژه تعطیلات نوروز نیز سفر به کیش دارای طرفداران بسیاری است و میزان مسافرت‌ها به جزیره به اوج خود‌ می‌رسد. از این‌رو در زمستان و بهار قیمت بلیط هواپیما کیش، هتل و سایر خدمات افزایش‌ می‌یابد. بنابراین اگر‌ می‌خواهید بهترین زمان را از نظر آب و هوا برای سفر به کیش انتخاب کنید قطعا بهار و نیمه دوم سال به ویژه زمستان عالی‌‌ترین فرصت است.

بهترین زمان برای سفری ارزان به کیش

اگر‌ می‌خواهید سفری کم هزینه به جزیره داشته باشید باید تابستان را برای سفر به کیش انتخاب کنید. در این فصل به دلیل گرمای هوا و شرجی بودن آن مسافران کم‌‌تری مقصد سفر خود را جنوب کشور و جزیره کیش انتخاب‌ می‌کنند. به همین دلیل قیمت بلیط هواپیما، هتل و .. کاهش‌ می‌یابد. بنابراین در صورتی که گرمای آزار دهنده هوا برایتان قابل تحمل است تابستان‌ می‌تواند فرصتی عالی برای سفری ارزان‌قیمت به کیش باشد.

البته لازم است که اشاره کنیم تابستان‌های جزیره بسیار پر شور و هیجان انگیز هستند و فستیوال‌ها و جشنواره‌های شاد متعددی در آنجا برگزار‌ می‌شود. همچنین کنسرت‌های برترین خوانندگان کشور در شب‌های تابستانی کیش برنامه‌ای بسیار شاد و عالی هستند که‌ می‌توانید با شرکت در چنین برنامه هایی سفری لذت‌بخش و به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

بهترین زمان برای خرید و بازار گردی در کیش

برخی از افراد هدف اصلیشان برای سفر به کیش خرید و گشت وگذار در مراکز خرید مدرن و متنوع آن است و به دنبال آن هستند که ارزان‌‌ترین فصل را برای سفر به کیش انتخاب کنند. در فصل پاییز جشنواره‌های حراج بزرگی در کیش برگزار‌ می‌شود و قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل و … نیز ارزان از بهار و زمستان خواهد بود. بنابراین مسافران در این ایام با سفر به کیش‌ می‌توانند جدیدترین و با کیفیت‌‌ترین اجناس را با قیمتی بسیار مناسب تهیه کنند و به بازدید جاهای دیدنی کیش نیز بروند.

بهترین زمان سفر به کیش برای شرکت در فستیوال ها

همان‌‌طور که اشاره شد سالانه فستیوال‌های متعددی در جزیره کیش برگزار‌ می‌شود و توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب‌ می‌نماید. بخش عمده این فستیوال‌ها در فصل تابستان و از اوایل تیر تا اواخر شهریور ماه برگزار‌ می‌شوند. از این‌رو افرادی که علاقمند به حضور در این فستیوال‌ها و آشنایی با مراسم و آیین جزیره کیش هستند قطعا بهترین زمان برای سفر آن‌ها به کیش تابستان خواهد بود.

همچنین در این فصل‌ می‌توانند از تفریحات هیجان انگیز آبی و ساحلی نیز بهره مند شوند و لحظات به یادماندنی را برای خود رقم بزنند. از محبوب‌‌ترین فستیوال‌های کیش‌ می‌توان به مسابقات رالی تور خواندگی، فستیوال خرید، فستیوال آبنبات چوبی، شرکت در کنسرت‌ها و … اشاره نمود.

خلوت‌‌ترین فصل سفر به کیش

در هر فصلی‌ می‌توان بهترین زمان از نظر خلوتی برای سفر به کیش را تعیین نمود تا بتوان سفر لذت بخش تری بدون شلوغی و ازدحام تجربه کرد. به طور کلی سفر وسط هفته به کیش‌ می‌تواند تضمین کننده خلوتی آن باشد. در فصل بهار که جزیره آب وهوای مناسب و رو به گرمی دارد، خرداد ماه به دلیل فصل برگزاری امتحانات مدرسه‌ می‌تواند خلوت‌‌ترین زمان سفر به کیش باشد.

از لحاظ خلوتی در فصل تابستان، مردادماه‌ می‌تواند بهترین فرصت برای سفر به کیش باشد. البته تحمل گرمای شدید هوا و شرجی بودن آن به اوج خود‌ می‌رسد و تحمل کردن آن بسیار دشوار است. در فصول پاییز و زمستان معمولا به علت بارندگی، فصل مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها سفرها به کیش کاهش یافته و‌ می‌تواند زمانی عالی برای افرادی باشد که‌ می‌خواهند در خلوت‌‌ترین روزهای جزیره به بازدید از آن بروند. البته در ماه اسفند تقریبا سفرها به کیش شروع شده و شلوغ‌تر از سایر ماه‌های نیمه دوم سال است.

سفری به یادماندنی به کیش با اسنپ تریپ

سفر به کیش اگر با برنامه‌ریزی مناسب و انتخاب بهترین زمان برای سفر انجام شود قطعا‌ می‌تواند به سفری به‌یادماندنی و کم‌هزینه تبدیل شود. یکی از اقداماتی که پیش از سفر باید انجام دهید خرید بلیط هواپیما است. برای خرید بلیط هواپیما در هر زمان و مکانی با ارزان‌‌ترین قیمت کافی‌‌ست به سایت یا اپلیکیشن اسنپ تریپ مراجعه کنید. برای این منظور‌ می‌توانید بلیط هواپیما تهران کیش و یا سایر مقاصد را در صفحه رزرو بلیط هواپیما سایت جستجو کنید و با چند کلیک ساده پس از مشاهده لیست جامع پروازها به خرید بلیط بپردازید و از پشتیبانی 24 ساعته این مجموعه تا پایان سفر بهره‌مند شوید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر



منبع