تاثیر دعوتنامه در ویزای شینگن


ویزای شنگن به افراد اجازه می‌دهد که برای مدت زمانی مشخص به کشورهای عضو پیمان شنگن سفر کنند. هدف سفر شما به این کشورها می‌تواند تحصیل، تجارت یا هر چیز دیگری باشد. همچنین این ویزا به‌صورت یک‌بار ورود یا چند بار ورود صادر می‌شود. شرایط مختلفی برای دریافت ویزا وجود دارد. بااین‌حال دعوتنامه یکی از مدارکی است که می‌تواند پروسه دریافت ویزای شینگن را برای شما آسان‌تر کند. ما در ادامه این مطلب بیشتر درباره انواع دعوتنامه و تأثیر آن در دریافت ویزا صحبت خواهیم کرد؛ پس همراهمان بمانید.

منظور از دعوتنامه ویزای شنگن چیست؟

دعوتنامه یک گواهی معتبر و مهر و امضا شده است که افراد مقیم در کشور مقصد می‌توانند آن را برای دوستان و اعضای خانواده خود بفرستند. البته افرادی توانایی ارسال دعوتنامه را دارند که شرایط خاصی داشته باشند. شما با دریافت دعوتنامه راحت‌تر می‌توانید مراحل دریافت ویزای شنگن را پیش ببرید.

توجه داشته باشید که دعوتنامه باید به نام فردی که قصد سفر به کشورهای حوزه شنگن را دارد، صادر شده باشد. همچنین نوشتن این دعوتنامه قواعد خاصی دارد. به‌عنوان‌مثال در دعوتنامه باید هدف مسافران از سفرشان به‌طور کامل و واضح نوشته می‌شود. همچنین فردی که دعوتنامه می‌فرستد باید همه اطلاعات شخصی خود مانند محل اقامتش را در آن بنویسد. دعوتنامه‌های شنگن انواع مختلفی دارند که در ادامه آن‌ها را به شما توضیح خواهیم داد.

رونیکس

 

دعوتنامه خویشاوندی

یکی از متداول‌ترین انواع دعوتنامه ویزای شنگن، دعوتنامه خویشاوندی است. افرادی که به قصد دیدوبازدید از اعضای خانواده و فامیل به کشورهای حوزه شنگن سفر می‌کنند می‌توانند از امتیاز این دعوتنامه استفاده کنند. دعوتنامه خویشاوندی باید توسط فردی که در کشور مقصد زندگی می‌کنند برای شما ارسال شود.

در این دعوتنامه هدف سفر و مدت زمان اقامتتان نوشته خواهد شد. افرادی که متقاضی دریافت این نوع دعوتنامه هستند باید در هنگام صدور ویزا، مدارک خویشاوندی خود با فرستنده دعوتنامه را به سفارت ارائه دهند. نکته مهم دیگر درباره دعوتنامه خویشاوندی این است که فرد میزبان باید توانایی مالی مناسبی داشته باشد تا در صورت نیاز بتواند هزینه‌های مسافر را بپردازد. همچنین تاریخ بلیط رفت‌وبرگشت مسافر هم باید مطابق با تاریخ نوشته‌شده در داخل دعوتنامه باشد.

دعوتنامه کاری

این نوع دعوتنامه برای کسانی صادر می‌شود که دلیل سفرشان اهداف تجاری و اقتصادی است. به‌عنوان‌مثال کسانی که قصد دیدار با کارفرمای جدید یا سرمایه‌گذاری در یک پروژه خارجی را دارند می‌توانند از این نوع دعوتنامه استفاده کنند. در چنین مواقعی فردی که قصد همکاری با او را دارید باید برای شما یک دعوتنامه بفرستد.

در این دعوتنامه نیز مانند دعوتنامه خویشاوندی اطلاعاتی مانند زمان سفر، مدت اقامت، مشخصات و محل اقامتتان نوشته خواهد شد. مشخصات فرستنده دعوتنامه مانند سمت شغلی، نوع شرکت و شرح وظایف هم از دیگر مواردی هستند که باید در دعوتنامه‌های کاری ویزای شنگن نوشته شده باشند. نکته مهم دیگر اینکه دعوتنامه کاری باید توسط کسانی نوشته شود که مجوز کار در کشور مقصد را دارند.

دعوتنامه اسپانسر ویزای شنگن

این نوع دعوتنامه برای کسانی مفید خواهد بود که به‌منظور شرکت در نمایشگاه‌ها، سمینارها و موارد مشابه قصد سفر به کشورهای عضو پیمان شنگن را دارند. موسسه یا شرکت برگزارکننده باید برای شرکت‌کنندگان خارجی دعوتنامه ارسال کند. در این دعوتنامه نیز مانند همه دعوتنامه‌های شنگن، علت حضور و تاریخ رویداد نوشته می‌شود. همچنین در برخی موارد برگزارکنندگان نمایشگاه هزینه سفر شرکت‌کنندگان خارجی را نیز می‌پردازند.

 

دعوتنامه تحصیلی

دعوتنامه تحصیلی یا نامه پذیرش دانشگاه (Admission) توسط دانشگاهی که فرد متقاضی ویزا در آن پذیرفته‌شده‌ است، ارسال می‌شود. شما بدون این دعوتنامه نمی‌توانید برای تحصیل به کشورهای عضو پیمان شنگن سفر کنید. همه مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌های اروپایی این دعوتنامه را برای دانشجویان خارجی خود ارسال می‌کنند و در آن اطلاعاتی مانند رشته، زمان تحصیل، تاریخ شروع ترم، نحوه پرداخت شهریه، محل اسکان دانشجو و… را به‌طور دقیق در این دعوتنامه می‌نویسند.

دعوتنامه درمانی

برخی از افراد با اهداف درمانی مانند استفاده از داروها و تکنولوژی‌های جدید برای درمان بیماری‌شان به کشورهای اروپایی سفر می‌کنند. این افراد باید قبل از سفر کارهای مربوط به دریافت ویزای خود را انجام دهند. در چنین مواقعی بیمارستانی که قصد پذیرش بیماران خارجی را دارد یک دعوتنامه درمانی برای آن‌ها صادر می‌کند.

در این دعوتنامه علت حضور بیمار در کشور مقصد به‌طور کامل نوشته می‌شود. شیوه نگارش دعوتنامه درمانی اهمیت زیادی دارد. به‌عنوان‌مثال مدت زمان درمان باید در دعوتنامه نوشته شود حتی اگر مدت درمان نامعلوم باشد. اگر در زمان مقرر درمان به‌طور کامل انجام نشده باشد، شما می‌توانید دوباره ویزای خود را تمدید کنید.

با دعوتنامه آسان‌تر از همیشه ویزای شنگن بگیرید.

در بخش‌های مختلف این مطلب درباره انواع دعوتنامه‌های ویزای شینگن صحبت کردیم. دعوتنامه خویشاوندی، درمانی، تحصیلی، اسپانسر و دعوتنامه کاری از جمله دعوتنامه‌هایی هستند که شما می‌توانید با کمک آن‌ها ویزای شنگن را راحت‌تر بگیرید. البته توجه داشته باشید که به‌جز دعوتنامه، شما باید مدارک دیگری را نیز به سفارت تحویل دهید. اگر هر چه سریع‌تر به ویزای شینگن برای سفر احتیاج دارید می‌توانید از مجموعه علی بابا کمک بگیرید.



منبع