سوالات برای/درباره رژیم کتوژنیک

بر اساس نتایج تحقیقات، کسانی که از رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات پیروی می کنند (نسبت به رژیم های غذایی متعادل تر) در ۳ تا ۶ ماهه اول وزن بیشتری را از دست می دهند. اخیرا، رژیمهای غذایی کتوژنیک دیگر، با تحمل بهتر، مانند رژیم اتکینز اصلاح شده، اثرات مشابهی را نسبت به رژیمهای غذایی کتوژنیک محدودتر بر کنترل تشنج نشان دادند. نرخهای فرسایش همچنان به عنوان مشکلی در رابطه با همه KDها و در همه مطالعات باقی ماند؛ دلایل این امر فقدان اثربخشی مشاهده شده و تحمل غذایی است.

رژیم کتوژنیک برای بلغمی ها

رژیم کتوژنیک و کم کاری تیروئید بنابراین ما بعد از مصرف یک ظرف بزرگ سالاد، همچنان احساس گرسنگی بیشتری خواهیم کرد، با وجود اینکه مقدار قابل توجهی کالری وارد بدن ما شده است. در حال حاضر، این رژیمها عمدتا برای کودکانی توصیه شدهاند که علیرغم دریافت داروهای ضدصرع (AEDs) همچنان دچار تشنج میشوند (صرع مقاوم به دارو). در واقع برای رسیدن به کاهش وزن در رژیم فستینگ باید برای خود محدودیت غذایی ایجاد کنید. ما هیچ گونه محدودیت زبانی را اعمال نکردیم. در ۵ روز دیگر هفته شما مثل همیشه غذا میخورید و هیچ مقداری از کالری دریافتی خود را محدود نمی کنید. به نظر می رسد برنامه غذایی کتوژنیک یک رژیم مد روز (Fad diet) است و اخیرا بر سر زبان ها افتاده.

برای افراد مبتلا به صرع مقاوم به دارو، ممکن است یک رژیم غذایی خاص (به نام رژیم کتوژنیک) ممکن است در نظر گرفته شود. به عنوان مثال برای برخی افراد در شرایط استرس زا، پرخوری یک مکانیسم دفاعی مرسوم و رایج است. فعالیتی بدنی مورد علاقه خود را پیدا کنید و به صورت مداوم انجامش دهید. به این دلیل که در صورت مصرف زیاد، پروتئین می تواند به گلوکز تبدیل شود، که ممکن است انتقال شما به کتوزیس را کند کند. بنابراین، ما بررسی خواهیم کرد که چقدر سوکرالوز بد است و آیا باید از این شیرین کننده به عنوان جایگزین قند استفاده کنید یا نه؟

رژیم کتوژنیک گردشی

​C ontent was cre᠎ated  with the he᠎lp of GSA ᠎Co᠎nt​ent Gene rator DEMO!

رژیم کتوژنیک و پریود

حداکثر میزان کربوهیدرات در رژیم کتوژنیک شما در رژیم کتو باید بیشتر کربوهیدراتی که هضم آنها آسان است مانند شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید را حذف کنید. در این رژیم مصرف کربوهیدرات به شدت کم و با چربی زیاد جایگزین می شود. رژیم گرفتن ممکن است کار سختی به نظر برسد، اما انتخاب رژیم غذایی کتوژنیک کار شما را راحت می کند. بیماران ممکن است نسبتهایی بین ۲.۵ به یک تا پنج به یک نیاز داشته باشند. هرم غذایی رژیم کتوژنیک به این شکل است که شما باید بیشتر از هر چیز چربی مصرف کنید. روش کار رژیم کتوژنیک اینطور است که شما کالری بیشتری را از پروتئین و چربی بدست آورید و کربوهیدرات کمتری را مصرف کنید.

نکته: زمان غذا خوردن در رستوران می توانید غذاهای حاوی گوشت، ماهی یا تخم مرغ و بجای غذاهای غنی از کربوهیدرات یا نشاسته می توانید خوراکی های حاوی سبزیجات و برای دسر نیز پنیر سفارش دهید. به خاطر داشته باشید که باید در رژیم کتوژنیک کربوهیدرات را تا جای ممکن کاهش داد تا بتوان به فاز کتوسیس وارد شد. مطالعات وارد شده در این مرور توسط تعداد کم شرکتکنندگان محدود شد و فقط کودکان در 10 مورد از 11 مطالعه وارد شدند، بنابراین کیفیت شواهد پایین تا بسیار پایین قضاوت شدند. بنابراین به محض اینکه شما از رژیم سختگیرانه خود دست بر می دارید، فنر متابولیک بدن شما ناگهان آزاد شده و کالری های بیشتری از شما طلب می کند و نتیجه آن بازگشت دوباره وزن اضافی و بر باد رفتن تمامی زحمات شما خواهد بود.

پیشنهاد میکنیم نظرات و ایده های ارزشمند خودتان را با کاربران 20tiik به اشتراک بگذارید. می توانند بخشی از شام شما را تشکیل دهند. اضافه کردن فلفل به غذا می تواند اشتهای شما را کم کند. سارا۰۱ مهر ۱۳۹۸ سلام من چند ماه پیش حدود ۵ هفته رژیم کتوژنیک رو گرفتم و حدود ۱۰ کیلو وزن کم کردم اما از طریق سایت به اندام نبود اما متاسفانه چون اصلا به ذائقه ی غذا ایم نمیخورد رژیم رو رها کردم و با پر خوری دوباره به وزن اولم برگشتم و حدود یک ماه پیش دوباره رژیم کتو رو گرفتم و بعد از یک هفته بدون فاصله رژیم کالری شماری دکتر کرمانی رو گرفتم اما با این که رژیم رو دقیق اجرا کردم اما افرازش وزن داشتم به نظرتون ممکنه به دلیل رژیم کتو باشه؟

عوارض رژیم کتوژنیک در شیردهی

♦ بعد از اینکه رژیم کتوژنیک گرفتم بوی ادرار من تغییر کرده، علتش چیه؟ ♦ تفاوت رژیم کتوژنیک و رژیم کم کربوهیدرات یا لوکرب در چیست؟ کتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربیبه عنوان سوخت خود استفاده می کند.این موضوع زمانی اتفاق میافتد که مصرف کربوهیدراتها را به میزان قابل توجهی کاهش میدهید و عرضه گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود میکنید.

رژیم کتوژنیک برای تشنج

چکيده : زمینه و هدف:صرع مقاوم به درمان از معضلات رشته مغز و اعصاب کودکان است و هزینه سنگینی سالانه صرف درمان این گونه بیماران می گردد .تشنجات مکرر در این بیماران می تواند باعث عوارض برگشت ناپذیری به مغز گردد.به همین دلیل صرع مقاوم از اولویت های مهم اعصاب کودکان است .این مطالعه به منظور بررسی مقایسه تاثیر رژیم اتکینز و کتوژنیک کلاسیک در کنترل تشنج کودکان مبتلا به صرع مقاوم انجام شده است.روش مطالعه :این مطالعه به صورت کارآزمایی بالینی شاهد دار بر روی‭40‬ کودک مبتلا به صرع مقاوم به درمان مراجعه کننده به بیمارستان کودکان مفید تهران انجام شده است‭.

ما 11 کارآزمایی تصادفیسازی و کنترلشده را با 778 شرکتکننده یافتیم. به جای سوزاندن چربی، بدن شما از ذخایر پروتئین استفاده می کند، آنها را به گلوکز تبدیل می کند و از این گلوکز برای انرژی استفاده می کند. تشنج در اکثر افراد میتواند با یک یا چند داروی ضدصرع کنترل شود، اما ممکن است این داروها پس از مدتی به کنترل تشنج کمکی نکنند (صرع مقاوم به دارو نامیده میشود). رژیم کتوژنیک، یک رژیم استاندارد برای مراقبت از تشنج مقاوم به درمان است. بدن ما گلوکز (قند) موجود در کربوهیدرات ها را به عنوان سوخت استفاده و به انرژی تبدیل می کند.

رژیم کتوژنیک سالم چیست

از آن جا که در رژیم کتوژنیک بدن کربوهیدرات بسیار کمی دریافت میکند، آکنهها میتوانند بهبود بیابند. در نتیجه بدن بصورت تدریجی لاغر میشود. در زمینه عملکرد جسمانی، میتوان گفت که رژیم غذایی کتوژنیک نتیجه بهتری نسبت به رژیمهای غذایی غنی از کربوهیدرات ندارد. مصرف چربی های سالم به مراتب احساس سیری بیشتر و طولانی تری نسبت به کربوهیدرات و پروتئین برای فرد به همراه دارد. زمانی که شما در دوره رژیم کتو هستید، کربوهیدرات کمتری را مصرف می نمایید. 5. حتما وعدههای غذاییتان را سر ساعات مشخص میل نمایید برای مثال هر روز صبح ساعت 8 صبحانه میل کرده و ناهار خود را در ساعت یک بعد از ظهر و شام خود را ساعت 8 شب میل کنید.

در مورد رژیم غذایی پسر دار شدن باید امگا ۳ را بالا برد و چون در عادات غذایی ایرانیان، مصرف ماهی و به ویژه ماهیهای دریا که امگا ۳ بالا دارند، محدود است، معمولا توصیه میشود حتما در حد ۲ گرم در روز مکمل امگا ۳ خالص دریافت شود، بنابراین حتما باید به مکمل امگا ۳ توجه داشت. برای کاهش بار رژیم کتوژنیک بر روی کلیهها سعی کنید به میزان کافی آب مصرف کنید و در صورتی که مکملهای حاوی سیترات مثل کلسیم سیترات مصرف میکنید و یا مشکل کلیوی و فشار خون دارید با پزشک و متخصص تغذیه خود حتما در میان بگذارید. This art icle h as  be᠎en generat ed ​by GSA  Cont​en t  Generator DE᠎MO.

مطالعاتی که به ارزیابی اثربخشی MAD پرداختند، میزانهای بدون تشنج را تا 25% و میزانهای کاهش تشنج را تا 60% در کودکان گزارش کردند. اما در این رژیم، سوخت بدن از ذخایر چربی و در صورت لزوم از پروتئین تامین میشود. افراد دیابتی در صورت تغییر هر گونه رژیم با پزشک خود مشورت کنند. تفاوت رژیم های کتوژنیک اینست که به بدن به صورت یک مکانیسم پیچیده نگاه می کند، و تاثیرات هورمونی، نسبت های درست ماکروها (سه ماده غذایی اصلی)، ساختار سوخت و ساز بدن (متابولیسم) و محرک های احساسی و محیطی را در نظر گرفته و از آنها به عنوان ابزاری در راستای دستیابی به اهداف رژیمی (کاهش وزن) بهره می گیرد.

چربیهای اشباع معمولا در تمام مواد غذایی به مقدار مختلف وجود دارد. در این روش، شما از شام یک روز تا شام روز بعد بهمدت ۲۴ ساعت چیزی نخواهید خورد. بنابراین با افزایش مصرف چربی های سالم در رژیم غذایی، با وجود اینکه شما مقدار غذای کمتری می خورید اما احساس سیری بیشتری در طول روز دارید و طبیعتا وزن شما رو به کاهش خواهد گذاشت. مصرف کافئین به افزایش متابولیسم بدن کمک میکند. اگر به این نوع مطالب علاقهمند هستید. اما جایگزین سدیم از دست رفته بسیار حیاتی است ، به ویژه زمانی که در حال تمرین هستید. انواع مختلفی از روزه داری متناوب وجود دارد، اما رایج ترین روش شامل محدود کردن مصرف غذا به حدود 8 ساعت در روز و ناشتایی برای 16 ساعت باقی مانده است .

که اغلب به این عوارض آنفلوآنزای کتو گفته می شود و معمولاً طی چند روز تمام می شود. این معمولا بین 3 تا 4 روز طول میکشد. بر اساس برنامه رژیم کتوژنیک، چربی ها بین ۶۰ تا ۸۰ درصد و پروتئین ها ۱۵ تا ۲۰ درصد از کالری روزانه شما را تشکیل می دهند. استفاده از رژیم هایی که خودسرانه نوشته میشه میتونه مشکلاتی رو در بدن به ویژه با فشار آوردن به کلیه ها ایجاد کنه.

رژیم کتو ممکن است به کاهش علائم بیماری آلزایمر و کند کردن پیشرفت آن کمک کند. در رژیم کتو، هدف سوخت چربی برای تولید انرژی است. سایر دلایل خروج عبارت بودند از عدم اثربخشی و عدم پذیرش رژیم غذایی (رتبه پائین در GRADE). محققان بر این باورند که رژیم غذایی کتوژنیک به بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی می تواند کمک کند تا فرآیندهای پاتوفیزیولوژیک از جمله توهم، توهم شنوایی، عدم تعادل و رفتار های غیر قابل پیش بینی را به حد طبیعی برساند. مطالعه دیگری روی 34 فرد مسن نشان داد که کسانی که به مدت 8 هفته از این رژیم پیروی می کردند، تقریباً پنج برابر بیشتر از افرادی که از رژیم غذایی کم چرب پیروی می کردند، کل چربی بدن خود را از دست دادند.

اسرار رژیم های کتوژنیک برتر

این یکی از ویژگی های مهم رژیم های کتوژنیک است که آن را از دیگر رژیم های سنتی متمایز می سازد. با توجه به نکاتی که بیان شد، می بینیم که نگاه رژیم های کلاسیک به مسئله لاغری و کاهش وزن بسیار ساده انگارانه است. اما اولین بار در دهه ۱۹۲۰ توسط پزشکان برای جلوگیری از حاد شدن بیماری هایی مثل سرع و دیابت به وجود شش راه برای رسیدن به لاغری سریع شما آمد. این یک بهروزرسانی از مروری است که برای اولین بار در سال 2003 منتشر و آخرینبار در سال 2016 بهروزرسانی شد.

رژیم کتوژنیک هدفمند

عوارض جانبی مداخلات رژیم غذایی در تمام مطالعات تجربه شد. اگر وعدههای غذاییتان را کمی کوچکتر کنید، کالری کمتری مصرف میکنید و حتی متوجه تفاوت میزان غذا نیز نخواهید شد. تا چه زمانی میتوان رژیم کتوژنیک را ادامه داد؟ در قسمت قبلی این مطلب با روش هایی که می توان چربی ران را کاهش داد آشنا شدیم، در ادامه مطلب با چند نوع رژیم غذایی معروف و چند توصیه ورزشی با مانکن همراه باشید. در یک رژیم کتوژنیک معمولی، تغذیه شما بر روی غذاهای چرب متمرکز است. سایر رژیمهای خوشمزهتر اما مرتبط، مانند MAD، ممکن است اثری مشابه با KD کلاسیک بر کنترل تشنج داشته باشند، اما این فرضیه نیازمند بررسی بیشتری است.

رژیم کتوژنیک در شیراز

این برنامه غذایی مشابه برنامه

استاندارد است با این تفاوت که در روزهایی که تمرینات ورزشی دارید و یا اینکه فعالیت بدنی شما زیاد است مصرف کربوهیدرات افزایش می یابد. دیابت: دیابت موجب تغییراتی در سوختوساز، افزایش قند خون و اختلالاتی در ترشح انسولین میشود. در این رژیم مصرف خوراکیهایی مانند کره، روغن، مارگارین، مایونز، چیپس، شکلات و پنیر محدود و درصورت امکان با انواع کم چرب جایگزین میشود. همان طور که از نام آن پیداست، در رژیم کم کربوهیدرات میزان مصرف کربوهیدرات محدود می شود. اما اینکار چندان هم راحت نیست؛ توجه داشته باشید که یک موز متوسط حدود ۲۷ گرم کربوهیدرات دارد و شما در طول برنامه رژیم کتوژنیک کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات را می توانید مصرف کنید.