میزان بار مجاز هر مسافر در سفر با اتوبوس


حالا که اتوبوس را برای گذران اوقاتی خوش در کنار خانواده یا دوستان خود برگزیده‌اید، با شوق فراوان دل به جاده بسپارید. برعکس تصور عموم درمورد سفر با اتوبوس، این سفر مزیت‌های متعددی دارد که شاید حتی در سفر با هواپیما و قطار هم از آن‌ها برخوردار نباشید!

قبل از سفر با هر وسیله نقلیه‌ای لازم است اطلاعاتی درمورد شرایط سفر خود داشته باشید. یکی از مسائلی که باید درباره آن بدانید بحث اضافه بار است. خصوصا اگر اهل خرید سوغاتی به مقدار زیاد هستید، باید به میزان بار مجاز در سفر با اتوبوس توجه داشته باشید. ممکن است جزو آن آدم‌هایی باشید که سبک سفر می‌کنند؛ اما با چمدان‌هایی پر برمی‌گردند! به هر حال پیش از خرید بلیت اتوبوس برای برگشت، وزن بارهای خود را در نظر بگیرید.

قوانین حمل بار در مسیرهای داخلی و خارجی

اتوبوس‌های مسافربری مجاز به حمل بارهای تجاری نیستند و فقط می‌توانند مسافر و بار همراه او را جا‌به‌جا کنند. طبق قوانین شرکت‌های اتوبوسرانی، میزان مجاز بار مانند هواپیما در سفرهای داخلی و خارجی متفاوت است. درصورتی‌که بار تجاری دارید، می‌توانید از کامیون‌های حمل بار برای جابه‌جایی‌شان کمک بگیرید. اگر حجم و وزن بارتان چندان زیاد نیست، از وانت‌بار استفاده کنید.

میزان مجاز بار در سفر داخلی با اتوبوس

همانطورکه گفته شد میزان باری که می‌توانید در سفرهای داخلی بین شهری با خود ببرید، با سفرهای خارجی متفاوت است. جعبه بار اتوبوس که محل قرارگیری چمدان‌ها است، تحمل حدودا 600 کیلوگرم بار را در مجموع دارد. بنابراین هر مسافر می‌تواند 20 کیلوگرم بار را همراه خود بیاورد.

در برخی از شرکت ها این مقدار، تا 40 کیلوگرم هم مجاز است. با این حال به علت عدم وزن کشی اتوبوس ها ابتدای ورود و کمبود آگاهی مردم در این مورد، برخی از مسافران، مقدار بار بیشتری وارد قسمت بار اتوبوس می کنند. اما نکته مهم این است که شما اجازه ندارید چمدان یا ساک‌های بزرگی را با خود به داخل کابین اتوبوس ببرید. فقط مجاز هستید کیف دستی یا یک ساک کوچک را با خود به داخل ببرید که وسایل مهم و ضروری خود را نزدیک نگهدارید. این موضوع برای آن درنظر گرفته شده تا وسایل حین رانندگی، روی مسافران سقوط نکنند و باعث آسیب به آن‌ها نشوند.

میزان مجاز بار در سفر خارجی با اتوبوس

برای سفرهای خارجی شما می‌توانید تا 40 کیلوگرم بار را هم همراه خود ببرید. این قانون‌گذاری را سازمان راهداری برای هر مسافر تعیین کرده است. با همه این اوصاف برخی تعاونی‌ها بجز قوانین کلی حمل بار مجاز، شرایط و قوانین خاص خود را تعیین کرده‌اند که ممکن است با سایر تعاونی‌ها متفاوت باشد. بنابراین خوب است پیش از سفر خود با تعاونی مربوطه تماس بگیرید و از مقدار بار و وسایل و قوانین آن مطلع شوید تا هنگام سوار شدن به اتوبوس به مشکل بر نخورید.

البته هنگام خرید بلیط اتوبوس هم می‌توان به این اطلاعات دسترسی داشت. پیش از خرید بلیط بلیط اتوبوس قوانین جریمه و استرداد، اطلاعات اتوبوس و سفر و نقشه صندلی‌ها را بررسی کنید. فقط درصورتی بلیط اتوبوس به مقصد دلخواه را بخرید که با شرایط سفر موافق هستید. خرید بلیط به منزله موافقت شما با شرایط سفر خواهد بود.

بارهای ممنوعه در سفر با اتوبوس

یکی از مزیت‌های سفر با اتوبوس به نسبت هواپیما و قطار این است که ممنوعیت کمتری در حمل وسایل مختلف دارید. با این وجود نمی‌توانید هر چیزی که می‌خواهید با خود ببرید و تحویل بار بدهید. مواد اسیدی و منفجره، مواد آتش زا و سلاح های سرد و گرم مواردی هستند که در سفر با اتوبوس نیز ممنوعیت دارند.

به‌جز این‌ها حمل وسایلی که برای مسافران دیگر ایجاد ناامنی کند یا آرامش را از آنها بگیرد نیز ممنوع است. با این وجود مواردی هم هست که راننده با توجه به مسیر و شرایط اتوبوس ممکن است اجازه حمل حیوانات اهلی و خانگی را بدهد. برای این کار باید از قبل هماهنگی لازم با تعاونی انجام شود. هرچند ممکن است راننده با ورود حیوانات اهلی و خانگی موافقت کند، اما بهتر است این کار را انجام ندهید. اید بعضی از مسافران فوبیای حیوانات داشته باشند یا حتی آلرژی نسبت به حیوانات برایشان دردسر ایجاد کند.

با آگاهی از این نکات، حالا می‌توانید با خیالی آسوده اقدامات لازم برای خرید بلیط اتوبوس را انجام دهید. درصورتی‌که برای خرید بلیط اتوبوس با مشکلی روبه‌رو شدید، می‌توانید از تیم پشتیبانی علی‌بابا کمک بگیرید. این تیم در همه ساعت‌های شبانه‌روز و در همه روزهای هفته فعالیت دارد تا مشکلات و سوالات مسافران را برطرف کند. پشتیبانی علی‌بابا به دو صورت تلفنی و آنلاین انجام می‌شود.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر



Source link