نحوه تمیز کردن ایرپاد و جعبه شارژر آن


تابه‌حال به فکر تمیز کردن ایرپاد افتاده‌اید؟ ایرپادها یکی از کاربردی‌ترین وسایلی‌اند که در طول روز چندین ساعت از آنها استفاده می‌کنید. گرچه ممکن است میکروب‌های روی ایرپاد قابل‌مشاهده نباشند، ایرپاد محل تجمع گردوغبار و میکروب‌های زیادی است. تمیزکردن ایرپاد علاوه‌بر اینکه برای سلامت گوش‌هایتان لازم است، کیفیت صدا را هم بسیار بهبود می‌بخشد. آموزش تمیز کردن ایرپاد را در این مقاله می‌خوانید. با ما همراه باشید.

تمیز کردن ایرپاد با سواب پنبه‌ای

برای تمیز کردن ایرپاد پرو یا هر نوع ایرپاد دیگری به وسایل یا مواد تمیزکننده مخصوص نیاز ندارید و می‌توانید با چند وسیله که در خانه دارید، به‌خوبی ایرپادهایتان را تمیز کنید.

وسایل لازم

  • سواب پنبه‌ای؛
  • پارچه بدون پرز (میکروفایبر)؛
  • برس خشک و نرم (مسواک تمیز و نرم یا برس ضدالکتریسیته ساکن)؛
  • الکل ۷۰درصد، دستمال مرطوب الکلی یا دستمال مرطوب ضدعفونی‌کننده فاقد مواد سفیدکننده (اختیاری).

نحوه تمیز کردن ایرپاد

  • تمام قسمت‌های ایرپاد (سطح بیرونی، گوشی و دسته) را با پارچه تمیز و خشک پاک کنید.
  • با استفاده از سواب پنبه‌ای خشک میکروفون و بلندگو را تمیز کنید.
  • اگر گردوغبار یا جرم گوش در توری ایرپاد گیر کرده است، با مسواک تمیز و نرم آن را پاک کنید. هرگز از اشیای تیز برای تمیز کردن ایرپاد استفاده نکنید.
  • اگر اثری از مواد شیمیایی مانند کرم ضد آفتاب یا لوسیون روی ایرپاد مانده است، با پارچه‌ای نم‌دار آن را پاک و بعد با پارچه نرم و تمیز خشکش کنید. تا زمانی که ایرپادها کاملا خشک نشده‌اند، از آنها استفاده نکنید و در جعبه شارژ نیز قرارشان ندهید.

تمیز کردن ایرپاد با سواب پنبه‌ای

نحوه ضدعفونی‌کردن ایرپاد با الکل

گاهی لازم است غیر از تمیز کردن ایرپاد، آن را ضدعفونی هم بکنید.

۱. قسمت‌های بیرونی ایرپاد را تمیز کنید

با دستمال مرطوب ضدعفونی‌کننده مانند دستمال مرطوب حاوی الکل ۷۰درصد یا دستمال مرطوب ضدعفونی‌کننده فاقد مواد سفیدکننده قسمت‌های بیرونی ایرپاد را تمیز کنید. مراقب باشید رطوبت وارد میکروفون یا توری ایرپاد نشود. نفوذ رطوبت به نقاط داخلی ایرپاد ممکن است به آن آسیب بزند.

۲. ایرپاد را کاملا خشک کنید

بعد از اینکه ایرپاد را کاملا ضدعفونی کردید، باید آن را خشک کنید. از پارچه‌ای نرم و تمیز برای خشک‌کردن ایرپاد استفاده کنید و مطمئن شوید که تمام قسمت‌های آن (از گوشی تا پایین دسته) را کاملا خشک کرده‌اید. تا زمانی که ایرپادها کاملا خشک نشده‌اند، از آنها استفاده نکنید یا آنها را داخل جعبه شارژ قرار ندهید.

نحوه تمیزکردن جعبه شارژ ایرپاد

۱. قسمت بیرونی جعبه را تمیز کنید

اولین مرحله تمیزکردن جعبه ایرپاد تمیزکردن سطح بیرونی آن با پارچه‌ای تمیز است. اگر جعبه به‌قدری کثیف است که با دستمال خشک تمیز نمی‌شود، از دستمال مرطوب حاوی ۷۰درصد الکل استفاده کنید. مراقب باشید رطوبت وارد درگاه‌های شارژ نشود.

۲. داخل جعبه را تمیز کنید

با استفاده از مسواک نرم هرگونه کثیفی یا گردوغبار داخل جعبه را به‌آرامی تمیز کنید. هرگز از اشیای تیز مانند خلال دندان یا چاقو برای تمیزکردن درگاه‌های شارژ جعبه ایرپاد استفاده نکنید، چون ممکن است با این کار آسیبی جبران‌ناپذیر به آن وارد کنید. می‌توانید از برس ضدالکتریسیته ساکن (که مخصوص تمیزکردن دستگاه‌های دیجیتالی طراحی شده است) یا سواب پنبه‌ای برای این کار استفاده کنید.

۳. جعبه را کاملا خشک کنید

پس از تمیزکردن جعبه ایرپاد آن را باز و وارونه کنار بگذارید تا کاملا خشک شود. تا زمانی که جعبه کاملا خشک نشده است، ایرپادها را داخل آن قرار ندهید. ممکن است رطوبت به نقاط تماس شارژ آسیب بزند.

هر چند وقت یک‌ بار ایرپادها و جعبه شارژ آن را تمیز کنیم؟

حداقل هر ۷۲ ساعت (از زمان استفاده) ایرپادها و جعبه شارژ آنها را تمیز کنید. گرچه بهتر است بعد از هر بار استفاده آنها را تمیز کنید، بسته به دفعات استفاده، ممکن است کمتر نیاز به تمیزشدن داشته باشند. در صورت مشاهده تجمع هرگونه میکروب اعم از جرم گوش و گردوغبار، ایرپادها و جعبه آنها را تمیز کنید. اگر مدتی است از ایرپادهایتان استفاده نکرده‌اید، قبل از استفاده مجدد، آنها را تمیز کنید و در صورتی که هر روز از آنها استفاده می‌کنید، بعد از هر بار استفاده این وسیله کاربردی را تمیز کنید.

نکات مهم درباره تمیز کردن ایرپاد

نکاتی که باید در خصوص تمیز کردن ایرپادها و جعبه آنها به‌ خاطر داشته باشید، عبارت‌اند از:

  • هرگز ایرپاد را داخل آب یا مواد شوینده نکنید.
  • هنگام تمیز کردن ایرپاد از اشیای تیز یا مواد ساینده استفاده نکنید.
  • مراقب باشید هیچ رطوبتی وارد دهانه‌ها یا درگاه‌های شارژ ایرپاد نشود.
  • هرگز از سفیدکننده یا هیدروژن‌پراکسید (یا محصولات حاوی آن) استفاده نکنید.
  • مقاوم‌بودن ایرپاد به آب به‌معنای ضدآب‌بودن آن نیست، پس موقع تمیز کردن ایرپاد مراقب باشید آب به داخل آن نفوذ نکند.

سؤالات رایج

– چطور جرم گوش را از روی ایرپاد پاک کنیم؟

تجمع جرم گوش روی ایرپاد بسیار آزاردهنده و ناخوشایند است. برای تمیزکردن جرم گوش از روی ایرپاد، مراحل ذکرشده در این مقاله را دنبال کنید و بگذارید کاملا خشک شود. اگر ایرپادتان سَری سیلیکونی دارد، آن را از گوشی ایرپاد خارج کنید و با آب (بدون مواد شوینده) بشویید. به یاد داشته باشید که هرگز این کار را با خود ایرپادها یا جعبه شارژ آن انجام ندهید.

– آیا می‌توانیم از هیدروژن‌پراکسید برای تمیز کردن ایرپاد استفاده کنیم؟

خیر. هرگز ایرپادتان را با هیدروژن‌پراکسید تمیز نکنید. استفاده از این پاک‌کننده قوی ایرپاد و جعبه شارژ آن را خراب خواهد کرد. اگر می‌خواهید ایرپادتان را ضدعفونی کنید، می‌توانید از الکل استفاده کنید.

کلام آخر

دوام ایرپاد به نحوه نگهداری، تمیزکردن و استفاده از آن بستگی دارد. برای جلوگیری از تجمع جرم گوش، عرق و سایر میکروب‌های احتمالی روی ایرپادها، کافی است پس از هر بار استفاده، آنها را با یک پارچه تمیز و خشک پاک کنید. برای جلوگیری از آسیب به ایرپادها یا جعبه شارژ آن قبل از قراردادن ایرپادها داخل جعبه، مطمئن شوید که هر دو کاملا خشک شده‌اند. تمیز و خشک نگه‌داشتن ایرپادها باعث ماندگاری بیشتر و جلوگیری از آسیب به آنها می‌شود.

شما چطور ایرپادتان را تمیز می‌کنید؟ نکته جالب و مهمی درباره روش تمیز کردن ایرپاد می‌دانید؟ لطفا نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و کاربران عزیزمان در میان بگذارید.


پکیج ۹ ایدهٔ کسب‌وکار ثروت‌آفرینی با سرمایه کم
کسب‌وکار خود را با سرمایه کم شروع کنید

به مدت محدود



منبع