چرا جاروبرقی روشن نمی شود؟


تصور کنید پیش از یک مهمانی مهم، می‌خواهید خانه را تمیز کنید و جاروبرقی روشن نمی‌شود! این یک فاجعه بزرگ است و باید در زمانی کوتاه برای عیب‌یابی و تعمیر جاروبرقی اقدام کنید. برای پیدا کردن علت روشن نشدن جاروبرقی سامسونگ یا سایر برندها، باید موارد مختلفی را موردبررسی قرار دهید. گاهی اوقات این مشکل به دلیل قطع بودن جریان برق و ایراد در اتصالات دستگاه به وجود می‌آید و گاهی اوقات نیز با مشکلات جدی‌تر مانند سوختن موتور روبه‌رو هستید.

در ادامه این مقاله با بررسی علت روشن نشدن جاروبرقی ال جی، سامسونگ، پارس خزر و سایر برندها، به این سوال پاسخ می‌دهیم که چرا جاروبرقی روشن نمی شود. برای عیب‌یابی جاروبرقی خود ادامه این مقاله را از دست ندهید.

قطع شدن جریان برق؛ اولین علت روشن نشدن جاروبرقی

گاهی اوقات در پاسخ به سوال چرا جاروبرقی روشن نمی شود، باید مسائل پیش‌پاافتاده را بررسی کنید. مثلا گاهی اوقات با جابه‌جا کردن پریز و اتصال سیم دستگاه به یک پریز دیگر، جاروبرقی روشن می‌شود و به تعمیر جاروبرقی نیازی نیست. برای اطمینان پیدا کردن از برقرار بودن جریان برق در یک پریز می‌توانید از فازمتر استفاده کنید. علاوه‌بر وجود مشکل در پریز، گاهی اوقات علت روشن نشدن جاروبرقی ناسیونال و برندهای دیگر به قطع بودن اتصالات سیم رابط جاروبرقی ارتباط دارد.

در بعضی از مواقع قطعی سیم از دو شاخه، در طول سیم یا محل اتصال سیم به سیم جمع‌کن، علت کار نکردن جاروبرقی است. برای اطمینان پیدا کردن از وجود جریان برق در طول سیم رابط دستگاه از ولت‌متر استفاده کنید. درصورتی‌که سیم رابط قطع باشد، باید نسبت به تعویض سیم اقدام کنید؛ البته انجام این کار به باز کردن جاروبرقی نیاز دارد و باید از یک تعمیرکار ماهر برای انجام آن کمک بگیرید.

گرم شدن بیش از حد موتور؛ علت روشن نشدن جاروبرقی ال جی بعد از کار کردن طولانی

اگر در حین استفاده از جاروبرقی، دستگاه به صورت ناگهانی خاموش شد، ممکن است این مشکل به گرم شدن بیش از حد موتور ربط داشته باشد. مدل‌های جدید اکثر جاروبرقی‌ها از برندهای مختلف، به سنسور دما یا ترموستات مجهز هستند؛ ترموستات با رسیدن به یک درجه حرارت مشخص باعث قطع شدن اتصال برق دستگاه می‌شود. این قابلیت برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد موتور و سوختن آن در جاروبرقی‌ها تعبیه شده است.

اگر برای مدت زمان طولانی از جاروبرقی استفاده کنید، دستگاه خاموش می‌شود و تا زمان خنک شدن دستگاه، امکان استفاده از آن وجود ندارد. در چنین شرایطی به تعمیر جاروبرقی بوش یا سایر برندها نیاز نیست و فقط باید کمی صبور باشید.

خراب شدن سیم جمع کن؛ برقرار نشدن جریان برق و روشن نشدن دستگاه

علت روشن نشدن جاروبرقی پارس خزر یا سامسونگ و سایر برندها، ممکن است خرابی سیم جمع کن باشد. شاخک‌های سیم جمع کن که یکی فاز و دیگری نول است به حلقه گردان قرقره وصل می‌شوند؛ درصورتی‌که این پایانه‌ها ایراد داشته باشند، جریان برق به‌درستی در جاروبرقی برقرار نمی‌شود؛ بنابراین در پاسخ به سوال چرا جاروبرقی روشن نمی شود، باید سیم جمع کن و اتصالات آن را موردبررسی قرار دهید.

این کار نیاز به باز کردن جاروبرقی و قسمت سیم جمع کن دارد و یک تکنسین حرفه‌ای تعمیر جاروبرقی سامسونگ و سایر برندها می‌تواند برای انجام این کار به شما کمک کند.

خراب شدن کلید خاموش روشن جاروبرقی؛ علت از کار افتادن جاروبرقی

کلید خاموش روشن جاروبرقی سامسونگ و برندهای دیگر، ممکن است بر اثر استفاده مکرر دچار خرابی شود. با خراب شدن دکمه استارت دستگاه، جریان برق به جاروبرقی نمی‌رسد و شما قادر به استفاده از دستگاه نخواهید بود. اگر دستگاه اهم‌متر دارید، برای اطمینان از سالم بودن کلید خاموش روشن جاروبرقی از این وسیله استفاده کنید. اگر کلید استارت مشکلی نداشته باشد، در حالت روشن اهم‌متر عدد صفر و در حالت خاموش عدد بی‌نهایت را نشان می‌دهد. اگر مواردی جز این بود، باید نسبت به تعویض کلید جاروبرقی اقدام کنید. برای انجام این کار باید از متخصص تعمیرات جاروبرقی کمک بگیرید تا سایر اتصالات دستگاه دچار مشکل نشوند.

ایراد برد الکترونیکی؛ علت روشن نشدن جاروبرقی پارس خزر و سایر برندها

اگر سررشته‌ای از الکترونیک و مسائل فنی داشته باشید، باید بدانید که مدار جاروبرقی از نوع سری است؛ این یعنی اگر در قسمتی از مدار مشکلی به وجود بیاید، جریان برق به سایر بخش‌های مدار نیز نمی‌رسد. در چنین شرایطی چاره‌ای به جز تعمیر یا تعویض برد الکترونیکی جاروبرقی نخواهید داشت. تعمیر برد الکترونیکی جاروبرقی باید توسط یک تکنسین حرفه‌ای تعمیرات جاروبرقی انجام شود.

خراب شدن موتور جاروبرقی؛ مشکلی جدی که نیاز به تعمیرات اساسی دارد

اگر هیچ کدام از مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم علت روشن نشدن جاروبرقی ناسیونال و سایر برندها نبودند، با مشکلی جدی مانند خرابی موتور مواجه هستید. از روی بوی سوختگی می‌توانید به سوختن موتور پی ببرید. اگر موتور سوخته باشد باید با یک موتور جدید جایگزین شود، ولی اگر موتور نیم‌سوز شده باشد، می‌توان قطعات آسیب‌دیده را تعمیر کرد. برای تعمیر موتور جاروبرقی باید از یک فرد متخصص کمک بگیرید؛ زیرا این کار به مهارت و تجربه بسیار بالا نیاز دارد.

تعمیر جاروبرقی را به تکنسین‌های حرفه‌ای تعمیر آنلاین بسپارید

در این مطلب با بررسی چند علت روشن نشدن جارو برقی سامسونگ و سایر برندها به این سوال پاسخ دادیم که چرا جاروبرقی روشن نمی شود. علت روشن نشدن جاروبرقی هر چیز که باشد، عیب‌یابی آن باید توسط یک فرد متخصص صورت بگیرد. اگر جاروبرقی شما نیاز به تعمیرات دارد، روی کمک تعمیر آنلاین حساب کنید. تکنسین‌های ماهر و باتجربه در تعمیر آنلاین علت روشن نشدن جارو برقی پارس خزر و سایر برندهای داخلی و خارجی را در یک نگاه تشخیص داده و با هزینه‌ای منصفانه برای رفع مشکل به شما کمک می‌کنند. برای عیب‌یابی و درخواست تعمیر جاروبرقی به سایت این مجموعه سر بزنید و با شماره‌های درج‌شده در سایت تماس بگیرید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر



Source link