اکثر مردم ، وقتی الگوی غذایی جدیدی را شروع می کنند ، از هر 10 نفر 9 نفر با 3 وعده غذایی استاندارد و 2 میان وعده یا 3 وعده غذایی و 3 میان وعده شروع می کنند. چرا؟ زیرا این همان چیزی است که در دنیای رژیم ها به ما توصیه می شود. با این حال ، اثبات نشده است که این رژیم م theثرترین است.

تحقیقات در واقع نشان می دهد که اگر تعداد کالری های یکسان در طول 24 ساعت مصرف شود ، هیچ تفاوتی بین متابولیسم فردی که در روز 6 غذا خورد در مقایسه با فردی که در روز سوم غذا خورد ، وجود ندارد!

بنابراین چرا باید با این فکر که “من روزانه شش وعده غذا می خورم تا متابولیسم را افزایش دهم؟” در گذشته ، بسیاری از مشتریان شنیده بودند که “اگر هر 2-3 ساعت غذا نخورید ، بدن شما در حالت گرسنگی قرار می گیرد و به جای استفاده از غذا برای انرژی ، ذخیره به عنوان چربی را شروع می کند.”

اجازه دهید به شما اطمینان دهیم که این اتفاق در مدت زمان کوتاهی رخ نمی دهد.

پاسخ ساده به این که چرا این مبحث اینقدر محبوب است؟ کلیشه های تغذیه ای و افسانه ها هرگز نمی میرند!

بگذارید آنچه را که برای بسیاری از مشتریانم در محل کار می بینم به شما بگویم:

به نظر می رسد خوردن 3 وعده غذایی در روز با میان وعده مورد نیاز (صبح ، بعد از ظهر یا عصر) بهترین تأثیر را از نظر سازگاری و کاهش احتمال پرخوری (یا کالری) به طور کلی دارد.

واقعیت این است که هر بار که غذا می خوریم فرصتی برای پرخوری وجود دارد – مخصوصاً اگر در طول روز دائماً گرسنه باشیم. اگر وقتی فرصت پیدا می کنیم غذا بخوریم ، تا زمانی که احساس سیری نکنیم (که اغلب هنگام خوردن وعده های غذایی کوچکتر اتفاق می افتد) ، احتمالاً کالری کمتری مصرف می کنیم.

بیشتر اوقات ، وقتی افراد رژیم غذایی خود را تغییر می دهند ، به ما می گویند که تمام روز به غذا فکر می کنند.

چقدر زمان باقی مانده است تا غذای اصلی یا میان وعده بعدی؟

آیا بعد از ظهر که به محل کارم می روم باید 2 وعده غذایی بسته بندی کنم و آنها را با خودم بیاورم؟

آیا باید ساعت مچی را روی گوشم بگذارم تا بدانم دقیقاً چه موقع باید غذا بخورم؟

به نظر می رسد وقتی 3 وعده غذایی بزرگتر در روز بخوریم بسیار مفید خواهد بود. این به ما این امکان را می دهد که به جای خوردن فقط به اندازه ای که معده خود را بسته نگه داریم ، احساس “سیری” و “سیری” داشته باشیم. ما همچنین ذهنیت لیبرال تری در مورد غذا داریم. به این ترتیب ما دائماً به وعده غذایی بعدی خود فکر نمی کنیم زیرا 6-5 ساعت قبل از شروع صحبت کردن بدنمان وقت داریم باز گرسنه ام!

این ممکن است یک برنامه برای شما باشد!

اما این رایگان! مخصوصاً برای کسانی که مدتهاست به فکر “رژیم” و “محدودیت” هستند!

با این اوصاف ، ما هنوز مشتریان زیادی داریم که احساس می کنند به 3 وعده غذا نیاز دارند بزرگ و 2-3 میان وعده بخورید. اما اگر دائماً احساس می کنید که غذا بر روز شما غالب است و به نظر نمی رسد احساس سیری کنید ، می تواند ارزش تغییر را داشته باشد!

چالش ما برای شما این است:

به جای خوردن چند وعده غذایی کوچک در طول روز ، به وعده های غذایی بزرگتر و میان وعده بروید و احساس خود را ببینید! شاید تازه متوجه شوید که این ترفند ساده برای شما تغییر بازی می کند!

شاد و سلامت باشید.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *