رژیم میوه یک رژیم گیاهخواری بسیار محدود است. در این رژیم غذایی ، تمام محصولات حیوانی ، حتی محصولات لبنی ، حذف می شوند. افرادی که این نوع رژیم را انتخاب می کنند از غذاهایی استفاده می کنند که حاوی میوه خام هستند. در این رژیم ، افراد مجاز به خوردن سبزیجات ، میوه های خشک ، آجیل و دانه ها در مقادیر مناسب هستند.

سایر غذاها از جمله غلات ، حبوبات و قارچ در این رژیم کم مصرف می شوند. علاوه بر این ، هر نوع غذای پخته ، از جمله میوه های پخته شده ، در این رژیم ممنوع است.

به دلیل این محدودیت ها ، بحث های زیادی در مورد رژیم میوه وجود دارد ، برخی معتقدند که رژیم غذایی خطرناک است و فرد دچار سوءتغذیه است و برخی دیگر رژیم غذایی میوه ای مناسب برای تناسب اندام و کاهش وزن است. در قسمت بعدی مقاله ، ما به طور کامل رژیم غذایی میوه ها را ارائه می دهیم.

رژیم میوه خاصی وجود ندارد ، علاوه بر این ، تعریف خاصی از رژیم غذایی میوه وجود ندارد ، افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند ، 70 تا 80 درصد از کالری روزانه خود را از میوه دریافت می کنند.

انتخاب رژیم میوه خطراتی دارد که یکی از مهمترین آنها سوء تغذیه است ، بنابراین اگر قصد دارید رژیم میوه انتخاب کنید ، حتماً در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. پزشک به شما کمک می کند رژیم غذایی مبتنی بر میوه را بدون آسیب رساندن به سلامتی یا کمبود مواد مغذی ادامه دهید.

رژیم میوه چه فوایدی دارد؟

اگر میوه به اندازه کافی خورده شود ، بخشی سالم و مغذی از رژیم غذایی است. برخی از فواید خوردن میوه عبارتند از:

• میوه ها حاوی فیبر هستند که به کاهش کلسترول و حرکت منظم روده کمک می کند. سیب ، گلابی ، تمشک و توت سیاه میوه هایی با فیبر بالا هستند.

پرتقال ، فلفل قرمز و توت فرنگی منابع خوبی از ویتامین C هستند. این میوه ها به حفظ سلامت دندان ها و لثه ها کمک می کند. علاوه بر این ، ویتامین C به حفظ سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

موز ، طالبی و انبه میوه های غنی از پتاسیم هستند که به حفظ فشار خون سالم و تنظیم سطح مایعات در بدن کمک می کنند.

پرتقال و میوه هایی مانند انبه منابع غنی از فولات هستند. فولات به تولید گلبول های قرمز خون کمک می کند و به رشد سالم جنین کمک می کند.

آلو سیاه و انواع توت ها میوه های غنی از آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان ها از تولید رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کنند ، از پوست محافظت می کنند و با انواع بیماری ها مبارزه می کنند.

خطرات رژیم میوه

رژیم میوه چه خطراتی دارد؟

رژیم میوه ای فاقد چندین ماده مغذی ضروری بدن است ، از جمله:

• پروتئین
• چربی
• ویتامین B ، به ویژه ویتامین B12
• اهن
• کلسیم
• ویتامین دی.
• اسیدهای چرب امگا 3

این مواد مغذی و ویتامین ها نقش مهمی در عملکرد بدن ایفا می کنند. کمبود آنها در بدن منجر به مشکلات متعددی می شود ، از جمله:

پوست خشک و موهای شکننده
• خستگی شدید
• روحیه نامناسب
افسردگی
استخوان های ضعیف
کاهش ایمنی بدن
• ضعف عضلانی
• مشکلات شناختی
• سایر پیامدهای تهدید آمیز

کاهش میزان پروتئین در بدن

کمبود پروتئین یکی از مهمترین خطرات رژیم غذایی غنی از میوه است. اگرچه می توانید روزانه بعد از انتخاب رژیم میوه مقداری آجیل و دانه بخورید ، اما این پروتئین کافی برای حفظ سلامت بدن شما را تامین نمی کند.

بر اساس مطالعه انجام شده در سال 2016 ، میزان مناسب پروتئین مجاز برای بزرگسالان در رژیم غذایی به شرح زیر است:

بزرگسالانی که فعالیت بدنی ندارند: 0.8 تا 1 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن
بزرگسالان دارای فعالیت بدنی متوسط: 1.3 گرم پروتئین در هر کیلوگرم
بزرگسالان دارای فعالیت بدنی بالا: 1.6 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن

کمبود پروتئین در رژیم غذایی میوه منجر به مشکلاتی می شود ، از جمله:

• التهاب
• کم خونی
ضعف سیستم ایمنی بدن
• استنیا
مشکلات عروقی منجر به مشکلات قلبی عروقی می شود
• مشکلات رشد جسمی

با توجه به محدودیت های اعمال شده بر رژیم غذایی میوه ها ، سوء تغذیه یک نگرانی بسیار مهم است. علاوه بر این ، بدن می تواند بسیار گرسنه باشد. در این شرایط بدن سعی می کند ذخایر مواد مغذی خود را حفظ کند و در نتیجه متابولیسم بدن کند می شود.

علاوه بر این ، رژیم میوه باعث کم خونی ، خستگی شدید و ضعف سیستم ایمنی بدن می شود. با گذشت زمان ، کمبود کلسیم می تواند منجر به پوکی استخوان شود.

نکته دیگر در مورد رژیم میوه این است که قند بالایی دارد ، اگرچه این قندها طبیعی هستند ، اما این رژیم برای افراد مبتلا به دیابت مستعد دیابت و همچنین افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک یا افرادی که مقاومت به انسولین دارند مناسب است. مفید

هیچ قانون خاصی برای رژیم میوه وجود ندارد ، بنابراین می توانید آن را با نیازهای تغذیه ای خود تنظیم کنید. برای این کار ، مصرف میوه را تا 50 درصد کاهش دهید و منابع پروتئینی مانند آجیل یا سبزیجات و مکمل های مختلف را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، بنابراین کمبود پروتئین را جبران کنید.کمبودهای تغذیه ای در رژیم میوه.

رژیم میوه

رژیم غذایی میوه ای را شروع کنید

اگر می خواهید رژیم میوه ای را شروع کنید ، به تدریج شروع کنید. تغییر رژیم غذایی ناگهانی اتفاق نمی افتد ، رژیم غذایی قبلی خود را به تدریج رها کنید و رژیم غذایی خود را تغییر دهید. برای انجام این کار ، موارد زیر را به تدریج از رژیم غذایی خود حذف یا کاهش دهید:

• الکل
• محصولات حیوانی
• غلات
غذاهای فراوری شده
• کافئین
علاوه بر این ، شما باید غذاهای زیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید:
• میوه خام
• آجیل و دانه ها
• دانه
• سبزیجات

با شروع رژیم میوه ، می توانید انواع مختلف میوه را در سه وعده به راحتی بخورید ، یا می توانید در وعده های غذایی بیشتر غذاهای سبک تر بخورید. گروه های مختلفی که می توانید میوه مورد نظر خود را در آن انتخاب کنید عبارتند از:

میوه های اسیدی مانند پرتقال ، گریپ فروت ، گوجه فرنگی ، توت و آلو
میوه های کم اسید مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و گیلاس
میوه های چرب مانند آووکادو ، زیتون و نارگیل
• میوه های قندی مانند موز ، خرما ، انجیر و انگور
• میوه های نشاسته ای ، مانند کدو
• طالبی و طالبی
• میوه ها نیز به گروه سبزیجات مانند خیار و فلفل دلمه ای تعلق دارند

نوشیدنی های توصیه شده در این رژیم شامل آب ، شیر نارگیل و مقدار کمی آب میوه طبیعی است.

نکته دیگر اینکه رعایت رژیم غذایی سالم کافی نیست ، فعالیت بدنی نیز یکی از مسائل مهم برای حفظ سلامتی است. رژیم میوه ای باعث کاهش انرژی می شود و انرژی کافی برای ورزش به شما نمی دهد. اگر چنین است ، بهتر است رژیم غذایی خود را کمی تغییر دهید ، کاهش انرژی برای بدن یک موضوع بسیار مهم است.
هدف شما هنگام انتخاب رژیم غذایی خاص قطعاً یکی از موارد زیر است: کاهش وزن ، بهبود سلامت کلی خود یا انتخاب یک شیوه زندگی سالم و طبیعی. هدف هرچه باشد ، بهتر است قبل از شروع با پزشک خود مشورت کنید. اگر بیماری ، رژیم غذایی یا داروی خاصی دارید ، بیشتر مراقب باشید زیرا این امر اثرات دارو را معکوس یا بدتر می کند.

برای کاهش وزن چه میوه ای بخوریم؟

میوه یک میان وعده سالم است که سرشار از ویتامین ، فیبر و سایر مواد مغذی است که مکمل رژیم غذایی سالم است.

علاوه بر این ، میوه حاوی کالری کم و فیبر بالا است که به کاهش وزن بسیار کمک می کند. در حقیقت ، خوردن میوه به کاهش وزن بدن و کاهش خطر برخی بیماری های مزمن مانند دیابت کمک می کند.
فشار خون بالا ، سرطان و بیماری های قلبی.

در اینجا میوه هایی وجود دارد که به کاهش وزن کمک زیادی می کند:

گریپ فروت

گریپ فروت یکی از میوه های مهم در کاهش وزن است. نصف یک گریپ فروت تنها 39 کالری دارد ، در حالی که 65 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین C و گریپ فروت قرمز 28 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین A را تامین می کنند.

ویژگی دیگر گریپ فروت این است که دارای شاخص گلیسمی پایین است ، به این معنی که با سرعت کمتری وارد جریان خون می شود. رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین به کاهش و حفظ وزن کمک می کند.
تحقیقات نشان داده است که خوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی میزان کالری دریافتی و وزن بدن را به مدت 12 هفته به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و سطح کلسترول را بهبود می بخشد.

گریپ فروت را می توان به تنهایی یا همراه با سالاد میل کرد.

سیب

سیب یک میوه کم کالری و پر فیبر است ، هر سیب بزرگ دارای 116 کالری و 5.4 گرم فیبر است. این میوه به کاهش وزن نیز کمک می کند.

میوه ای مانند سیب به شما احساس سیری می دهد و در نتیجه در طول روز احساس گرسنگی کمتری می کنید. لازم به ذکر است که سیب سه برابر بیشتر از یک تکه شکلات سیر می شود. بهتر است سیب را کامل بخورید و فقط آب آن را ننوشید تا ولع مصرف را کاهش دهید.

انواع مختلف توت

توت ها یک ماده مغذی کم کالری هستند. نصف وعده زغال اخته (74 گرم) تنها 42 کالری دارد ، در حالی که 12 درصد ویتامین C و منیزیم و 18 درصد نیاز روزانه به ویتامین K را تأمین می کند.
یک وعده توت فرنگی (معادل 152 گرم) حاوی 50 کالری و 3 گرم فیبر و همچنین 150 درصد ویتامین C و 30 درصد منیزیم مورد نیاز در روز است.

توت ها علاوه بر این ، خوردن این توت ها باعث کاهش کلسترول ، فشار خون و کاهش التهاب می شود که در کاهش همه این عوامل برای افراد دارای اضافه وزن بسیار مثر است.

سنگ یا آلو

میوه های سنگی یا آلو میوه های فصلی هستند که نمونه هایی از این میوه هستند: آلو ، هلو ، گیلاس و زردآلو. این میوه ها دارای شاخص گلیسمی بالا ، کالری کم و سرشار از ویتامین A و C هستند و آنها را برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند انتخاب خوبی است.

کیوی

کیوی یک میوه مغذی است که حاوی ویتامین C ، ویتامین E ، فولات و فیبر است و فواید سلامتی زیادی نیز دارد. خوردن کیوی به کاهش فشار خون و همچنین کاهش اندازه دور کمر کمک می کند. این میوه به کنترل قند خون ، بهبود کلسترول و محافظت از سلامت روده کمک می کند.

شاخص قند خون کیوی پایین است و این میوه حاوی فیبر زیادی است ، بنابراین در روند کاهش وزن بسیار موثر است.

رنگارنگ

کدو سبز کالری کمی دارد و آب زیادی دارد ، به همین دلیل میوه موثری برای کاهش وزن است. کدو دارای کالری کمی است ، اما سرشار از مواد مغذی مانند فیبر ، پتاسیم ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین C ، بتاکاروتن و لیکوپن است. هندوانه میوه دیگری شبیه طالبی است.

علاوه بر همه موارد فوق ، هیدراتاسیون بیش از حد به کاهش وزن بدن کمک می کند. اما توجه داشته باشید که هندوانه دارای شاخص گلیسمی بالا است ، بنابراین باید آن را در حد اعتدال بخورید.

نارنجی

پرتقال مانند دیگر مرکبات ، کالری کمی دارد اما ویتامین C و فیبر بالایی دارد. همچنین ، مرکبات ، به ویژه پرتقال ، بسیار سیر کننده هستند ، اما بیشتر مردم تمایل دارند آب پرتقال بنوشند ، در حالی که پرتقال کامل بسیار مغذی تر و مفیدتر از آب پرتقال است.

موز

در روند کاهش وزن ، بسیاری از مردم از خوردن موز اجتناب می کنند زیرا حاوی مقدار زیادی قند و کالری است. اگرچه موز کالری بیشتری نسبت به سایر میوه ها دارد ، این میوه مغذی منبع خوبی از پتاسیم است و همچنین سرشار از منیزیم ، فیبر ، بسیاری از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین A ، B6 و ویتامین C است.

شاخص قند خون پایین در موز به کنترل سطح انسولین و حفظ وزن – به ویژه در افراد مبتلا به دیابت – کمک می کند ، علاوه بر این ، اگر افراد دارای کلسترول بالا یک موز در روز بخورند ، قند و کلسترول خون به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

در هر رژیم غذایی ، موز برای کاهش وزن یک میوه ضروری است.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *