بدن ما مانند یک ماشین است. این خودرو برای حرکت نیاز به سوخت دارد. سوخت بدن انسان متفاوت است. شما باید هر 4 گروه غذایی اصلی را وارد بدن خود کنید. علاوه بر غذا ، باید انواع مواد معدنی و ویتامین ها را نیز مصرف کنید. امروز ما در مورد یکی از مهمترین مواد معدنی ، کلسیم به شما خواهیم گفت. ممکن است فکر کنید که این ماده معدنی اهمیت چندانی ندارد. با این حال ، کمبود کلسیم می تواند تاثیرات مخربی بر بدن شما بگذارد. در ادامه ، علائم کمبود کلسیم را برای شما بیشتر خواهیم گفت.

پوکی استخوان چیست؟

پوکی استخوان از دست دادن قدرت استخوان و ضعیف شدن بیش از حد استخوان ها است. این حالت زمانی اتفاق می افتد که کلسیم کمتری مصرف می کنید. وقتی کلسیم را از دست می دهید ، تراکم استخوان شما به طور چشمگیری کاهش می یابد. اولین قدم برای کاهش تراکم استخوان ، از دست دادن استخوان است. در مرحله بعد ، بدن شما دچار پوکی استخوان می شود. بنابراین ، برای درمان به موقع باید علائم کمبود کلسیم در بدن را قبل از سکته مغزی بدانید.

علائم کمبود کلسیم چیست؟

  • از هوش رفتن؛
  • مشکل در بلع ؛
  • ناخن های دست شکننده و ضعیف هستند.
  • اشتهای کمتر ؛
  • بیهوش
  • گرفتگی عضلات ؛
  • احساس سوزش در انگشتان دست ؛
  • بیحس.
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

علائم کمبود شدید کلسیم چیست؟

  • فشار خون و ضربان نامنظم قلب ؛
  • تاخیر در رشد و نمو کودکان ؛
  • پوکی استخوان؛
  • لخته شدن خون؛
  • آب مروارید ؛
  • خارش مزمن ؛
  • پوست خشک؛
  • پسوریازیس؛
  • تغییرات صدا و انسداد حنجره ؛
  • قفسه سینه ؛
  • نارسایی قلبی؛
  • پوسیدگی ؛
  • افسردگی و اضطراب ؛
  • تحریک پذیری ؛
  • سردی روانی.
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

تفاوت بین کاهش مصرف کلسیم و کاهش جذب کلسیم چیست؟

دو عامل مرتبط با کمبود کلسیم وجود دارد. اولین عامل کاهش مصرف کلسیم است. این در دست شماست و شما می توانید آن را کنترل کنید. کلسیم کمتری در بدن دارید. عامل دوم کاهش جذب کلسیم است. این بدان معنی است که شما به میزان کافی کلسیم دریافت می کنید. اما کلسیم آنطور که باید جذب بدن نمی شود. هنگامی که کلسیم جذب نمی شود ، به طور طبیعی از بین می رود. دفع زیاد کلسیم نیز به کلیه ها آسیب می رساند. همچنین باعث بروز علائم مختلف کمبود کلسیم می شود.

چه چیزی جذب کلسیم را کاهش می دهد؟

  • کمبود ویتامین D در بدن ؛
  • خوردن بیش از حد سدیم ؛
  • کمبود منیزیم ؛
  • مصرف زیاد فسفر به عنوان نوشابه ؛
  • بیماری کلیوی؛
  • استفاده از مواد مخدر ؛
  • عملکرد پاراتیروئید نامناسب
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

چگونه می توان از مشکلات کمبود کلسیم در بدن جلوگیری کرد؟

شما باید منبع مهم کلسیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. شیر یکی از بهترین منابع غذایی کلسیم است. همه محصولات لبنی کلسیم بالایی دارند. در عین حال ، برخی از محصولات لبنی حاوی کلسیم بیشتری هستند. به عنوان مثال ، در بین محصولات لبنی ، آب پنیر بیشترین کلسیم را دارد. با این حال ، شما می توانید روزانه مقدار زیادی شیر بنوشید. پزشکان توصیه می کنند حداقل دو لیوان شیر در روز برای سلامت بدن و استخوان های خود مصرف کنید. به یاد داشته باشید زمانی که توانایی بدن برای جذب کلسیم پایین باشد ، تأمین کلسیم هیچ فایده ای نخواهد داشت. بنابراین در عین حال باید با مصرف مواد معدنی و ویتامین هایی مانند ویتامین D و منیزیم به جذب کلسیم کمک کنید. علاوه بر این ، برای حفظ سلامتی ، مصرف الکل را کاهش دهید.

بنابراین دوستان ، نظر شما در مورد علائم کمبود کلسیم چیست؟ کدام را تجربه می کنید؟ چند بار در هفته مشروب می خورید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همسفران به اشتراک بگذارید.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *