در این مقاله ، ما روش هایی را برای ثابت نگه داشتن وزن خود برای جلوگیری از مشکلات تغییر وزن برای شما آورده ایم. مخصوصاً برای کسانی که با تلاش زیاد وزن خود را کاهش داده اند و می خواهند وزن خود را ثابت نگه دارند. تحقیقات و گزارشات متخصصان تغذیه نشان می دهد که می توان وزن ثابت را حفظ کرد.

با کمک عضله سازی وزن ثابت خود را حفظ کنید

اولین راه حل این است که ماهیچه بسازید. افزایش متابولیسم بدن به ساخت این ماهیچه ها کمک می کند. متابولیسم ماهیچه ها بیشتر از چربی است. حتماً تمرینات عضله سازی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید و با گذشت زمان بیشتر تمرین کنید. ورزش روزانه خود را حتی در 30 دقیقه پیاده روی نیز کنار نگذارید.

آیا گرسنگی بر حفظ وزن تأثیر می گذارد؟

با گرسنگی مبارزه نکنید ، بلکه خود را با غذاهای حاوی فیبر سیر نگه دارید. احساس گرسنگی شما را در وزن ایده آل خود نگه نمی دارد و باعث درد می شود. در طول روز میوه ، سبزیجات و غلات کامل بخورید. همچنین هر روز از محصولات لبنی استفاده کنید. لبنیات کم چرب علاوه بر اینکه شما را سیر نگه می دارد ، به سالم ماندن استخوان ها نیز کمک می کند (مخصوصاً برای زنانی که زودتر دچار پوکی استخوان می شوند).

تاثیر فست فود و شیرینی بر وزن

از وسوسه شدن غذاهای چرب خودداری کنید. مشاهدات نشان داده است افرادی که در برابر فست فودها و شیرینی ها مقاوم هستند ، در طولانی مدت تغییر چندانی در وزن خود ندارند. این روش به معنای سلب غذاها و دسرهای مورد علاقه شما نیست ، بلکه خوردن مقدار کمی از آنها است. در برخی موارد ، وزن دلخواه می تواند باعث فراموشی و بی اشتهایی شود ، بنابراین همیشه به رژیم غذایی و کالری دریافتی خود توجه کنید. اگر از گرسنگی و سیری به درستی اجتناب کنید ، می توانید به راحتی از این وسوسه ها فرار کنید.

وزن را ثابت نگه دارید

کالری

کالری غذاها و میان وعده ها را دریابید و همیشه مقدار آن را حتی به طور تقریبی اندازه بگیرید. از طریق این پیوند می توانید مطالبی را در مورد میزان کالری دریافتی روزانه برای مردان و زنان بخوانید. وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کنید. برای راحتی بیشتر ، یک بشقاب متوسط ​​انتخاب کنید و به همان میزان معمول غذا اندازه گیری کنید.

تأثیر اندازه گیری وزن و وزن بر حفظ وزن

ابعاد نواحی مختلف بدن را اندازه بگیرید تا همیشه تناسب آنها را بدانید. این استراتژی به شما کمک می کند تا پاسخ بدن خود را به کالری هایی که می خورید و غذاهایی که می خورید پیگیری کنید. توزین روزانه نشان می دهد که چقدر در حفظ وزن ایده آل و انگیزه برای ادامه کار موفق هستید.

تاثیر صبحانه بر حفظ وزن

همانطور که مدتهاست شنیده ایم ، صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است. صبحانه را حذف نکنید و یک صبحانه کامل بخورید.

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما!

اگر مراقب وزن خود نباشید ، با کاهش متابولیسم بدن دچار چاقی و بیماری های مربوط به سن می شوید. عوامل مختلفی مانند جنسیت ، سن ، ژنتیک ، شیوه زندگی ، برنامه خواب و فرهنگ بر تغییر وزن تأثیر می گذارد.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *