برخلاف سایر سیاتیک ، درد با استراحت بهبود نمی یابد و تمرینات به ویژه در کاهش درد م ؛ثر هستند. تمرینات مناسب برای سیاتیک را بخوانید.

سیاتیک در اثر تحریک و التهاب عصب سیاتیک ایجاد می شود.

برخی معتقدند که تمرینات ، حرکات و کشش های خاص در درمان درد و گرفتگی عصب سیاتیک و نواحی اطراف آن مثر است.

اگرچه سیاتیک قابل درمان است ، اما ورزش مناسب می تواند به تسریع روند بهبود کمک کند.

مدیریت سیاتیک مشکل و گاهی ناامید کننده است. برخلاف سایر سیاتیک ، سیاتیک با استراحت بهبود نمی یابد.

این مقاله به بررسی تمرینات و تمرینات مختلف برای درمان سیاتیک و علت عملکرد آنها می پردازد.

همچنین علل و علائم سیاتیک ، اقدامات پیشگیرانه و سایر گزینه های درمانی را شرح می دهد.

همچنین بخوانید:

درمان سیاتیک (کلیک کنید)

سیاتیک چیست؟

سیاتیک نوعی درد عصبی در امتداد عصب سیاتیک است.

عصب سیاتیک وسیع ترین و طولانی ترین عصب بدن است. این عصب قبل از انشعاب از ناحیه کمر در هر پا به باسن متصل می شود.

قطر عصب سیاتیک در برخی مناطق تا 2 سانتی متر است.

به طور کلی ، سیاتیک بسته به محل فشرده شدن آن می تواند یک پا و طرف دیگر بدن را تحت تأثیر قرار دهد. درد رفلکس همراه با سوزن سوزن شدن یا بی حسی در ناحیه کمر ، نزدیک باسن ، پشت ساق پا ، پا و انگشتان پا برخی از علائم این بیماری است.

همچنین ، ناحیه آسیب دیده ممکن است ضعیف تر از حد معمول باشد. در برخی موارد ، این وضعیت همچنین می تواند باعث کمردرد شود ، شدیدتر می تواند سیاتیک باشد.

همچنین بخوانید:

علل و درمان درد کمر و گردن (کلیک کنید)

علل سیاتیک

سیاتیک به دلیل تحریک و التهاب عصب سیاتیک به طور موقت رخ می دهد. با این حال ، تشخیص علت بسیاری از موارد سیاتیک مشکل است.

این درد زمانی رخ می دهد که فتق دیسک یا توده لغزیده و بر عصب سیاتیک فشار وارد می کند.

دیسک غضروفی است که مهره های ستون فقرات را می پوشاند و تأثیر خم شدن ستون فقرات را دارد.

سایر علل سیاتیک عبارتند از:

  • تومور در ستون فقرات
  • عفونت به ستون فقرات سرایت می کند
  • مهره های کمری – این حالت باعث می شود دیسک ها روی مهره های کمری لغزند
  • سندرم اسب اسب – این وضعیت بر اعصاب قسمت تحتانی نخاع تأثیر می گذارد.
  • آسیب نخاعی

هفت تمرین و کشش برای سیاتیک

اکثر افراد مبتلا به سیاتیک در عرض 4 تا 6 هفته بهبود می یابند. با این حال ، تمرینات و حرکات خاصی در بهبود درد سیاتیک و درد عضلات مثر است.

تمرینات زیر برای افزایش قدرت و انعطاف پذیری در عضلات کف لگن ، استخوان ترقوه ، همسترینگ و کمر مثر است.

مطمئناً ورزش منظم بهترین نتیجه را در درمان سیاتیک به همراه خواهد داشت. با این حال ، همه این تمرینات برای همه مناسب نیست زیرا علل مختلف سیاتیک به طرق مختلف بر عصب سیاتیک تأثیر می گذارد.

توجه داشته باشید که ورزش باید باعث کشش و کشش این ناحیه شود ، اما نباید سیاتیک را تشدید کرده یا باعث ایجاد درد جدید شود.

همچنین بخوانید:

فواید ورزش برای سلامت جسمی و روحی (کلیک کنید)

نشسته ژست کبوتر

کسانی که تجربه یوگا دارند احتمالاً با این ورزش آشنا هستند. برای انجام این مهاجرت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی زمین بنشینید و پاها را صاف کرده و آنها را صاف کنید.
  • پای راست را خم کنید و مچ پای راست را روی زانوی چپ قرار دهید.
  • از باسن به جلو خم شوید و اجازه دهید قسمت بالای بدن به آرامی به سمت پایین ران ها حرکت کند.
  • سپس ، اگر احساس راحتی کردید ، پای چپ خود را خم کرده و دستان خود را پشت ران ها قرار دهید تا کشش افزایش یابد.
  • بسته به راحتی ، این حالت را برای 10 تا 20 ثانیه نگه دارید.
  • سپس به آرامی رها کرده و تمرین را در طرف دیگر تکرار کنید.

همچنین بخوانید:

حرکات یوگا: مبتدی – متوسط ​​و پیشرفته (کلیک کنید)

تنه درخت عمودی نشسته است

برای انجام کشش تنه مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی زمین دراز بکشید ، پاها را پهن کرده و انگشتان پا را به سمت بالا جمع کنید.
  • زانوی راست را خم کنید ، پا را بلند کرده و بیرون لبه پای چپ (زانو) قرار دهید.
  • آرنج چپ خود را در قسمت خارجی زانوی راست قرار دهید و کمی به داخل فشار دهید و بدن خود را به راست بچرخانید.
  • این حالت را 20 تا 30 ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید. سپس تمرین را برای طرف دیگر بدن انجام دهید.

این تمرین را 2 تا 3 بار در هر طرف تکرار کنید.

تمرینات سیاتیک تمرینات سیاتیک تمرینات سیاتیک تمرینات سیاتیک

زانو به سینه

برای انجام این مهاجرت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پشت دراز بکشید و پاها را خم کنید به طوری که زانوها بالا آمده و کف پاها روی زمین قرار گیرد.
  • یک زانو را جلوی سینه خود بیاورید و پای دیگر را روی زمین بگذارید.
  • زانوها را تا 30 ثانیه یا تا زمانی که احساس راحتی می کنید روی سینه نگه دارید.
  • سپس به آرامی پا را رها کرده و همین مراحل را برای پای مقابل نیز تکرار کنید.

این تمرین باید 3 بار برای هر پا انجام شود. از طرف دیگر ، به عنوان یک کشش مشابه ، هر دو پا را می توان حرکت داد و به مدت چند ثانیه به سمت قفسه سینه نگه داشت.

پل فلوت

برای انجام این مهاجرت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پشت دراز بکشید و پاهایتان را خم کنید تا زانوها بلند شده و پاها روی زمین قرار گرفته و عرض شانه ها از هم فاصله داشته باشد.
  • پاشنه پا را فشار دهید و باسن را بلند کنید تا یک خط مستقیم از زانو تا شانه ایجاد شود.
  • سپس چند ثانیه در این حالت راحت بمانید و باسن خود را به حالت اولیه برگردانید.

ابتدا این تمرین را 8 تا 10 بار تکرار کنید و اگر احساس راحتی کردید آن را چند ست انجام دهید.

تمرینات برای درمان سیاتیک تمرینات برای سیاتیک تمرینات برای سیاتیک

تاندون ایستاده

برای انجام این تمرین و ایجاد فاصله بین پاها و زمین به صندلی یا تجهیزات مشابه نیاز خواهید داشت. مراحل انجام این تمرین عبارتند از:

  • بایستید و یک پا را روی چیزی بالاتر از پای دیگر (اما زیر سطح لگن) قرار دهید. برای این منظور می توان از صندلی یا نردبان استفاده کرد.
  • پاها را خم کنید تا انگشتان پا و پاها بالا کشیده شود.
  • کمی از لگن خم شوید و تنه را به سمت پاها (پایین) حرکت دهید تا همسترینگ کار کند. پشت خود را صاف نگه دارید.
  • تا جایی که می توانید بدون ایجاد ناراحتی خم شوید ، اما بیش از حد طولانی نکنید.
  • این حالت را به مدت 30 ثانیه یا تا زمانی که می توانید نگه دارید.
  • سپس به آرامی رها کرده و تمرین را در طرف دیگر تکرار کنید.

این تمرین را برای هر پا 2 تا 3 بار تکرار کنید.

ژست کودک

این تمرین در یوگا نیز رایج است و مراحل زیر را دنبال می کند:

  • روی زانو بنشینید و باسن را روی پاشنه های پا پایین بیاورید.
  • زانوها را به اندازه باسن خود جدا کنید و تنه خود را بین ران ها بکشید.
  • بازوهای خود را آزادانه روی زمین و جلوی سر خود بکشید.
  • برای آرامش نفس بکشید. باسن خود را به پاشنه فشار ندهید و بگذارید برای کشش ملایم بماند.

در صورت امکان ، قبل از رها کردن این حالت را به مدت 30 ثانیه نگه دارید.

تمرینات برای درمان سیاتیک تمرینات برای سیاتیک تمرینات برای سیاتیک

شیب لگن

این تمرین برای تقویت کمر ، عضلات شکم و پایین شکم مفید است. مراحل آن عبارتند از:

  • به پشت دراز بکشید و پاها را خم کرده و دست ها را در دو طرف بدن قرار دهید.
  • شکم خود را منقبض کرده و پشت خود را به زمین فشار دهید.
  • باسن و لگن خود را کمی به سمت بالا متمایل کرده و در حالت ثابت بمانید. سپس چند ثانیه روی نفس تمرکز کنید.
  • موقعیت را رها کرده و استراحت کنید.

برای شروع 10 تکرار کافی است ، اما در صورت امکان این تعداد را در طول زمان افزایش دهید.

چگونه ورزش به تسکین درد سیاتیک کمک می کند

با توجه به BMJ ، ورزش باید جزء اصلی درمان غیر تهاجمی در نظر گرفته شود.

این به این دلیل است که سیاتیک برخلاف سایر آسیب ها با استراحت بهبود نمی یابد اما به ورزش مناسب پاسخ می دهد.

علاوه بر این ، ادامه ورزش پس از درمان سیاتیک به جلوگیری از بازگشت بیماری کمک می کند.

عوامل زیر در کاهش علائم سیاتیک م areثر است:

بهبود جریان خون

ورزش باعث بهبود جریان خون در ماهیچه ها و اعصاب ناحیه مورد نظر می شود. بهبود جریان خون در انتقال خون تازه و مواد مغذی به ناحیه مورد نظر و دفع سموم و التهاب از این مناطق م effectiveثر است.

همچنین بخوانید:

برای بهبود گردش خون چه بخورم؟ (کلیک)

بهبود قدرت عضلات

ورزش می تواند عضلات مناطق آسیب دیده را درگیر کرده و تقویت کند. ماهیچه های قوی تر نیز می توانند وزن بیشتری را در اطراف بافت مورد نظر حمل کنند.

طبق تحقیقات انجام شده در مجله Exercise Rehabilitation ، تمرینات هدفمند در تثبیت کمر و افزایش انعطاف پذیری در حرکات آن موثر است. این به کاهش فشار بر دیسک های نزدیک عصب سیاتیک کمک می کند.

همچنین بخوانید:

انواع ماهیچه های بدن و نحوه کمک به رشد آنها (کلیک کنید)

بهبود سلامت روان

بر اساس یک مطالعه در سال 2016 ، ورزش هدفمند برای سیاتیک باعث تحریک سیستم عصبی می شود. این منجر به افزایش انعطاف پذیری عصب و کاهش سفتی و بهبود حساسیت به نشانگرهای سلامت عصب می شود.

سلامت بافت نرم را بهبود می بخشد

ورزش منظم سیاتیک باعث بهبود بافت نرم دیسک ها و ارتقاء سلامت آنها می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده ، دیسک های ستون فقرات در طول ورزش از مواد مغذی و مایعات سالم تری استفاده می کنند. بنابراین ، استفاده طولانی مدت و کاهش فعالیت بدنی برای دیسک ها مضر است.

چگونه از سیاتیک جلوگیری کنیم؟

اقدامات احتیاطی متعددی برای کاهش خطر سیاتیک یا جلوگیری از کمردرد (که می تواند منجر به درد شود) انجام می شود.

شامل:

  • قبل از گرم شدن از انجام فعالیت هایی که باعث ایجاد درد مانند کشش و پیچ خوردن می شود خودداری کنید
  • از تکنیک های مناسب برای بلند کردن اجسام سنگین استفاده کنید
  • از نشستن یا ایستادن طولانی مدت خودداری کنید
  • قبل از استفاده ، ماهیچه های خود را گرم کنید
  • برای تقویت ماهیچه ها به طور منظم ورزش کنید

یکی دیگر از درمان های سیاتیک

مصرف داروهای ضد التهابی و داروهای خانگی از دیگر گزینه های درمانی سیاتیک است.

درمان پزشکی

داروهای تجویز شده برای تسکین درد سیاتیک عبارتند از:

  • ضد تشنج ها
  • داروهای ضد انعقادی غیراستروئیدی
  • کورتیکواستروئیدهای تزریقی
  • شل کننده های عضلانی

همچنین بخوانید:

شل کننده های عضلانی (کلیک کنید)

درمان در منزل

درمان های خانگی سیاتیک شامل موارد زیر است:

  • تمرینات قدرتی اصلی را انجام دهید
  • برای کاهش التهاب و راحتی بیمار ، از کمپرس گرم یا سرد استفاده کنید
  • نشستن و ایستادن را تمرین کنید
  • به طور منظم ورزش های کم شدت انجام دهید ، از جمله پیاده روی ملایم و شنا

برای مشاهده و خرید محصولات داروخانه آنلاین Eviro کلیک.

نتیجه

سیاتیک زمانی رخ می دهد که عصب سیاتیک تحریک شده و فشرده می شود.

گاهی اوقات لغزش دیسک در ستون فقرات علت این بیماری است.

با تقویت ماهیچه ها و افزایش انعطاف پذیری در ناحیه مورد نظر ، می توان بهبودی را تسریع کرد و از آسیب بیشتر جلوگیری کرد.

گزینه های درمانی ، از جمله م exercisesثرترین تمرینات را می توان با پزشک و فیزیوتراپیست خود در میان گذاشت.

برای مشاهده و خرید محصولات مکمل و مراقبت از داروخانه آنلاین Oiro کلیک.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *