حرکات لاغری سریع شکم | معرفی بهترین برنامه غذایی لاغری سریع


لاغری سریع شکم معمولا یکی از مهم ترین انگیزه ها برای استفاده افراد از رژیم لاغری سریع شکم و کاهش وزن، سوزاندن چربی های اضافه در قسمت شکم و پهلو است. متاسفانه پیروی از یک رژیم غذایی نادرست از جمله غذاهای چرب، نوشابه، فست فودها و بی تحرکی باعث انباشته شدن چربی بدن و افزایش وزن می شود. اما بالعکس، اگر از تغذیه سالم و اصولی که همراه با ورزش منظم باشد پیروی کنید، هرگز با چاقی موضعی شکم و پهلو مواجه نخواهید شد. اگر به دلیل اضافه وزن بالا به راحتی نمی توانید از طریق رژیم و تمرینات ورزشی خود را لاغر کنید، بهتر است نزد بهترین جراح چاقی در تهران و دیگر شهرها رفته و در مورد روش های دیگر لاغری و کاهش وزن مشورت نمایید.

اقدام برای لاغری سریع شکم زمانی جدی می شود که شما برای یک مهمانی یا مراسم خاصی دعوت شده باشید. زمانی که با وزن اضافه خود درگیرید و با این حجم از چربی های دور شکم نمی توانید لباس دلخواه تان را پیدا کنید، دچار استرس و نگرانی می شوید،  اما نگران نباشید، زیرا اگر به توصیه های تغذیه ای عمل کرده و رژیم لاغری سریع شکم را در پیش بگیرید، شانس موفقیت تان خیلی بالا می رود.

در این مقاله می خواهیم شما را با نکات طلایی برای کم کردن وزن و لاغری شکم و ‏پهلو بیشتر آشنا کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید‎.‎

تشخیص چاقی شکم از طریق اندازه گیری دور شکم و پهلو

بهتر است قبل از انجام هر اقدامی برای لاغری سریع شکم ابتدا بررسی کنید که آیا نیاز به این کار هست یا نه؟ به همین منظور در قدم اول باید به وسیله یک متر ساده اندازه دور کمر را مورد بررسی قرار دهید. این اندازه گیری به شما کمک می کند تا چشم انداز درستی در مورد برنامه های لاغری خود داشته باشید.  اگر بعد از اندازه گیری دور شکم عدد بدست آمده ۱۰۱ سانتی متر به بالا برای آقایان و بیشتر از ۸۹ سانت برای خانم ها بود، می توان گفت، این دسته از افراد به چاقی شکمی مبتلا شده اند. برای غلبه بر این مشکل راه های مختلفی از رژیم غذایی و ورزش گرفته تا جراحی چاقی وجود دارد. بسیاری از افراد سعی می کنند پیش از انجام جراحی های چاقی مانند اسلیو معده و بای پس معده، با ورزش به نتیجه دلخواه برسند، اما این هم همیشه ممکن نیست. در حقیقت باید اعتراف کرد، لاغری و کاهش وزن برای افرادی که شاخص توده بدنی بالایی دارند، به راحتی از طریق ورزش و رژیم غذایی امکان پذیر نیست.

چند حرکت ساده برای رژیم لاغری سریع شکم

چند حرکت ساده برای رژیم لاغری سریع شکم
چند حرکت ساده برای رژیم لاغری سریع شکم

انجام دادن ورزش هایی که روی عضلات شکم متمرکز هستند، یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش چربی های شکم و پهلوها می باشد. البته به شرط آنکه این تمرینات به درستی انجام شوند. در زیر به چند نمونه از این تمرینات ورزشی اشاره شده است:

دوچرخه 

دوچرخه یکی از موثرترین ورزش ها برای تقویت و چربی سوزی شکم است. این تمرین ورزشی باید به صورت اصولی انجام شود تا از هر گونه فشار اضافی به گردن و کمر جلوگیری شود.

  • نحوه انجام حرکت

برای انجام این حرکت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پشت دراز بکشید و کمرتان را به زمین فشار دهید
  • زانوها را به سمت سینه بیاورید و تیغه های شانه را از زمین بلند کنید
  • پای راست خود را صاف کنید و بالاتنه خود را به سمت چپ بچرخانید
  • آرنج راست خود را به سمت زانوی چپ ببرید
  • سپس همین کار را در طرف مقابل تکرار کنید

حرکت سگ پرنده bird dog

این حرکت اصلاحی علاوه بر تقویت عضلات در اندام های مختلف بدن مانند کمر و گردن  به عضلات شکم فشار زیادی وارد کرده و به لاغری سریع شکم منجر می شود.

  • نحوه انجام حرکت
  • چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید
  • دست راست و پای چپ خود را صاف کرده، به طوریکه در یک راستا قرار بگیرند
  • سپس عضلات شکم را به سمت داخل بدن فشار دهید. در واقع عضلات این ناحیه باید منقبض شده و به خوبی درگیر شوند
  • سپس پا و دست را جمع کنید و به حالت اول خود برگردانید
  • سپس همین حرکت را در طرف دیگر تکرار کنید.

کرانچ همراه با توپ

سومین ورزش موثر برای لاغری سریع شکم، کرانچ ساده همراه با توپ ورزشی است. ممکن است که این حرکت به نظر ساده بیاید. اما به خوبی عضلات شکم را هدف قرار می دهد و چربی های شکم را آب می کند.

  • نحوه انجام حرکت
  • روی توپ دراز بکشید و دستان خود را در پشت سرتان قرار دهید
  • با استفاده از عضلات شکم خود را بالا بیاورید
  • این حرکت را حدودا ۱۸ بار تکرار کنید

چند راهکار آسان برای لاغری سریع شکم

چند راهکار آسان برای لاغری سریع شکم
چند راهکار آسان برای لاغری سریع شکم

علاوه بر انجام حرکات ورزشی، می توانید سبک زندگی خود را کمی تغییر دهید. به طور حتم این تغییرات کوچک در بلند مدت نتایجی خوبی به همراه خواهند داشت. به عنوان مثال:

  • سعی کنید پیاده روی بعد از صرف غذا را در برنامه خود قرار دهید
  • تا جایی می توانید از پله به جای پله برقی و آسانسور استفاده کنید
  • برای نتیجه گیری بهتر از برنامه‌‌ لاغری سریع شکم باید تا حد امکان فعالیت بدنی خود را افزایش دهید. بنابراین سعی کنید‌ ماشین خود را در مسافتی دورتر نسبت به جایی که می روید پارک کنید. بهتر است سعی کنید مسافت باقی مانده تا مقصد اصلی را با پیاده روی ساده طی کنید یا حتی اگر قرار است با ماشین جایی بروید، به جای آن از دوچرخه استفاده کنید.
  • کارهای ساده ای مانند پیاده روی در خیابان، پارک، طبیعت و یا حتی بازی با کودکانتان هم بسیار کمک کننده هستند
  • اگر به دلیل شرایط شغلی باید ساعات طولانی روی صندلی و پشت میز باشید، سعی کنید با برنامه ریزی، گاهی از جایتان بلند شوید و چند قدمی راه بروید.

در کل انجام ورزش هایی ساده ای مانند طناب زدن، دوچرخه سواری، پیاده روی روزانه، و شنا و غیره را در برنامه ورزشی خود داشته باشید.

بررسی نکات مهم به منظور رژیم لاغری سریع شکم

علاوه بر ورزش باید به برنامه غذایی خود جهت لاغری سریع شکم نیز توجه داشته باشید. در واقع این دو در کنار یکدیگر می توانند نتایج مثبت و عالی به همراه داشته باشند.

  • از فیبر فراوان در برنامه غذایی خود به منظور پاکسازی بدن و کاهش میزان کلسترول بد خون استفاده کنید.
  • از استرس دوری کنید و آرامش داشته باشید. زیرا استرس مکانیزم سوخت و ساز بدن را به هم می زند و باعث می شود میل بیشتری به خوردن غذاهای شور یا شیرین داشته باشید.
  • سعی کنید مصرف خوراکی های سرخ کردنی و یا قندی را از برنامه غذایی خود حذف کنید. به جای آن غذاهای آب پز و یا حتی بخارپز را در رژیم کاهش وزن خود قرار دهید.
  • مصرف میوه ها و سبزیجات به دلیل کالری کم، نقش اساسی در برنامه غذایی کاهش وزن تان خواهد داشت. این دسته از مواد مغذی، فیبر و ویتامین بسیار بالایی دارند.
  • حتما خوابتان را تنظیم کرده و خوب بخوابید. زیرا به اندازه نخوابیدن، هورمون استرس را در بدن زیادتر کرده و در نتیجه به سمت خوردن مواد چاق کننده ای مانند شیرینیجات، کیک، چیپس، نوشابه و غیره می روید.
  • مصرف نمک و غذاهای شور را کاهش دهید. چون نمک آب را در بدن نگه داشته و شکم را دچار نفخ می کند.
  • از مصرف الکل بپرهیزید. الکل به خاطر قند زیادی که دارد، کالری های مضر را در بدن اضافه می کند.
  • اگر به آهستگی غذا بخورید و خوب آن را بجوید نتیجه مطلوب تری می گیرید.
  • خوردن ۸ لیوان آب در روز را فراموش نکنید.

لاغری سریع شکم در 3 روز

لاغری سریع شکم در 3 روز
لاغری سریع شکم در 3 روز

رژیم غذایی فوق العاده آسان زیر می تواند به شما کمک کند تا در سه روز نفخ شکم را از بین ببرید و شکم و پهلو هایتان لاغرتر شوند. لاغری سریع شکم در 3 روز برنامه زیر را دنبال کنید:

صبحانه

روز را با یک نوشیدنی ادرار آور مانند چای نعناع زنجبیل شروع کنید. صبحانه های بدون نفخ مانند املت اسفناج و گوجه فرنگی، اسموتی جو دو سر با دارچین را انتخاب نمایید.

3 یا 4 تکه کرفس با آووکادوی له شده، سیب و دارچین یا دو برش طالبی را در نظر بگیرید.

ناهار

برای ناهار بهتر است دلمه اسفناج، ساندویچ آووکادو و خوراکی های تهیه شده با سبزیجات را به صورت خام یا پخته مصرف کنید.

برای عصرانه کاهو، شیر بادام، گلابی یا ساقه کرفس را انتخاب کنید.

شام

برای شام می توانید سوپ گوجه فرنگی، سبزیجات پخته شده، سالمون کبابی یا توفو، پودینگ چیا، یک فنجان توت فرنگی و یک فنجان کوچک برنج قهوه ای را انتخاب کنید. شما هر شب می توانید یکی از این مواد غذایی را مصرف کنید.

  • بعد از شام و قبل از خواب

یک یا دو فنجان چای زنجبیل، رازیانه، قاصدک یا نعناع میل کنید. همه به طرز شگفت انگیزی آرامش بخش هستند.

جمع بندی

نکات ذکر شده در این مقاله، از بهترین اقدامات برای رژیم لاغری سریع شکم هستند. امیدواریم با بکارگیری آنها بهترین نتایج را بدست آورید. در صورت عدم موفقیت باید به یک جراح چاقی ماهر مراجعه کنید تا از طريق تکنیک های مختلف جراحی چاقی به وزن نرمال خود دست پیدا کنید.

دکتر حامد قدسی یکی از بهترین جراحان چاقی در تهران هستند که به متد های مختلف جراحی چاقی مانند اسلیو معده، بای پس معده، مینی بای پس معده و… مسلط هستند. در صورتی که به چاقی مفرط مبتلا هستید و قصد دنبال کردن یک سبک زندگی سالم و کاهش وزن را دارید، برای مشاوره می توانید از قسمت نوبت دهی سایت اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید