خواص انبه در حفظ سیستم ایمنی بدن و کمک به کاهش وزن

انبه یک میوه گرمسیری خوشمزه و شیرین است که حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است که برای قلب ، پوست ، چشم و سیستم گوارشی و ایمنی مفید است.

انبه دارای بیش از 20 ویتامین و مواد معدنی است که شامل دوزهای بالای ویتامین A و C است. یک انبه کامل حدود 207 کالری دارد. یک فنجان انبه برش خورده حاوی حدود 165 کالری است و حدود 70 درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C را تامین می کند ، که جذب آهن را بهبود می بخشد ، به سلول ها در دفاع از خود و سیستم ایمنی کمک می کند.

مایا وادی ولو ، محقق ارشد گروه تغذیه دانشگاه رود آیلند ، می گوید: “ویتامین C برای سیستم ایمنی عالی است.” این یک آنتی اکسیدان است بنابراین می تواند به مبارزه با استرس اکسیداتیو در بدن کمک کند. “انبه همچنین منبع خوبی از ویتامین A ، فولات و سرشار از فیبر است که برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ ، بیماری های قلبی و کنترل وزن مفید است.”

انبه به طرق مختلف به محافظت و حمایت از بدن کمک می کند ، به ویژه هنگامی که به صورت کامل و بدون قند اضافه شده به شکل کمپوت انبه مصرف شود.
این ابر میوه حاوی چندین ترکیب آنتی اکسیدانی است که به محافظت یا به تاخیر انداختن آسیب “رادیکال های آزاد” ، اتم ها یا مولکول های ناپایدار که می تواند به سلول ها آسیب برساند و باعث بیماری هایی مانند سرطان شود ، کمک می کند.

فیبر ، ویتامین ها و پتاسیم موجود در این میوه آبدار نیز به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند.
انبه علاوه بر میزان چربی کم این میوه ، می تواند به کاهش وزن شما کمک کند زیرا به دلیل وجود فیبر منجر به احساس سیری می شود.

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر رویا خادمیان ، روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *