استرس و سرعت سریع زندگی موانع رژیم های کاهش وزن
افرادی که عجله دارند و مشغول هستند ، متخصصانی هستند که کارهای زیادی را با هم انجام می دهند و در کار خود مهارت دارند. آنها در تمام زندگی خود عجله دارند و مشغول هستند. به این افراد دیر گفته می شود و می خواهند زودتر بروند ، در حالی که برنامه کاهش وزن ندارند و حتی در مورد آن فکر می کنند. آنها در آرامش مشکل دارند. آنها می دانند که باید کندتر حرکت کنند و زندگی خود را متعادل کنند. اما آنها مطمئن نیستند که چگونه این کار را انجام دهند.
اگرچه دستگاه های پیشرفته امروزی مانند رایانه ، تلفن های همراه و رسانه های جمعی به ما کمک می کنند در زمان بیشتری صرفه جویی کنیم. اما ما احساس کردیم که بیشتر مورد حمله قرار گرفته و زندانی شده ایم. بسیاری از مردم بیشتر کار می کنند و کمتر می خوابند ، و این زندگی شلوغ منجر به استرس بیشتری شده است که با تغذیه ناسالم و کم تحرکی ارتباط دارد.
این وضعیت به عنوان “دوره خستگی” شناخته می شود ، زمانی که منابع انرژی بدن شما به دلیل برنامه ریزی گیج کننده تمام می شود و احساس خستگی می کنید. در این حالت ، فرد به دنبال دریافت انرژی کمکی از غذا است. عادات نامناسب و نامنظم خواب با افزایش وزن و چاقی ارتباط دارد. چرت های کوتاه با افزایش وزن ، چاقی ، افزایش اشتها و افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی مرتبط است.
بیایید نگاه جدیدی به زندگی خود داشته باشیم
برای تغییر رفتار ، ابتدا باید از رفتارها و موقعیت های استرس زای زندگی خود آگاهی داشته باشیم که تعادل زندگی ما را بر هم می زند. یکی از راه های پی بردن به اینکه تعادل در زندگی شما وجود ندارد ، فهرست و تجزیه و تحلیل هویت و شیوه زندگی خود است. برای تعیین چگونگی ارزیابی این امر ، می توان آن را به چهار جنبه زندگی تقسیم کرد ، مانند 1- اقوام ، خویشاوندان و روابط شخصی 2- کار 3- امور معنوی و جنبه های معنوی و معنوی زندگی 4- مسائل مربوط به فرد مراقبت کرد
بنابراین ممکن است بپرسید چقدر زمان برای هریک از این جنبه ها صرف شده است؟ آیا او بیش از حد به چیزی توجه کرده بود؟ کدام یک از این ابعاد شدیدتر است؟ چه چیزی به فرد در مدیریت استرس کمک می کند و به او نشاط و شادی می بخشد؟ او ترجیح می دهد از کدام یک از جنبه های زیر قدردانی کرده و کمتر به آن توجه کند؟ توجه به این موارد به تغییر رفتار و اصلاح شیوه زندگی ناسالم و عادات غذایی و برنامه های کاهش وزن کمک می کند.
مراقب وقت خود باشید
تفکر بیشتر به زندگی هدفمند و متعادل کمک می کند. آگاهی ذهنی و دقت و آگاهی از آنچه اتفاق می افتد منجر به بهبود خلق و خو و کاهش استرس می شود. مدیتیشن ذهنی می تواند یک رفتار شناختی قوی برای تغییر واکنش افراد به رویدادهای زندگی باشد.
نتایج یک مطالعه بر روی افراد دارای یک یا چند عامل خطر برای بیماری های قلبی نشان می دهد که تکنیک هایی مانند مدیتیشن ذهن آگاهی ، تمرینات آرامش بخش و مدیریت استرس به برنامه های کاهش وزن ، آموزش سلامت ، افزایش افزایش فعالیت بدنی و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به قلب می افزاید. بیماری به آنها بسیار کمک کرده است.
سعی کنید بیشتر تمرکز کنید و بیشتر مراقب باشید
آگاهی و ذهن آگاهی به شما کمک می کند تا بهتر با دیگران ارتباط برقرار کنید و احساس آرامش بیشتری کنید. سعی کنید هنگام تمرکز بر چیزی نفس عمیق بکشید و آن را به عنوان یک مهارت آرامش بخش یاد بگیرید.
توجه کنید که چقدر به گذشته فکر می کنید و در گذشته زندگی می کنید. مانند رژیم غذایی ناموفق که در گذشته داشته اید یا دوره پرخوری که در گذشته داشته اید ، یا بیش از حد به آینده فکر می کنید و این آینده نگری شما را از درک حال باز می دارد؟ چرا که نه؟ آیا بر زمان حال تمرکز کرده اید؟
به عنوان مثال ، به جای گفتن اینکه چرا من همیشه نتوانستم وزن خود را کاهش دهم (قبلاً به دلیل نتایج ناموفق قبلی) یا اگر وزنم را کاهش دهم ، وزنم دوباره برمی گردد و من چاق می شوم (زندگی در آینده و خیال پردازی) ، می توانیم در مورد کارهای کوچکی که می توانم انجام دهم برای کاهش وزن چگونه می توانم کار کنم؟ (هدیه).
به دنبال حمایت است
افراد عجول و شلوغ عادت دارند بیشتر کارها را به تنهایی انجام دهند و از دیگران کمک نمی گیرند ، به عنوان مثال ، نمی توانند وقت خود را با همکاران یا دوستان هماهنگ کنند تا بتوانند عصرها با هم به پیاده روی بروند.
یک مطالعه نشان داد مردان بیشتر از افرادی که با یا بدون حمایت اجتماعی در محل کار و تحت فشار زیاد قرار دارند دچار فشار خون بالا می شوند.
کاهش حمایت اجتماعی از تغذیه سالم و ورزش یک مانع شناخته شده برای برنامه های کاهش وزن و نگهداری است.
با افرادی که مثبت اند و اطمینان دارند که به شما در اتخاذ رفتارهای سالم کمک می کنند صحبت کنید (افراد منفی از کاهش وزن جلوگیری می کنند).
با افرادی که دوستشان دارید وقت بگذرانید و از افرادی که انرژی شما را تخلیه می کنند دوری کنید.
آرام باشید و خودتان را شارژ کنید
به اندازه کافی بخوابید و استراحت کنید تا باتری افراد شلوغ را شارژ کنید. این به شما کمک می کند تا انتخاب های غذایی بهتری داشته باشید و در طول روز بیشتر ورزش کنید (به عنوان مثال پیاده روی به جای تاکسی). انجام فعالیتهای ذهنی و جسمی مانند مراسم مذهبی ، یوگا ، تای چی ، تمرینات آرامش بخش پیشرفته ، مدیتیشن و حتی ماساژ به فرد کمک می کند تا از آرامش و شلوغی زندگی روزمره خود دور شود.
برای افراد شلوغ ، ورزش منظم بهترین راه برای شارژ مجدد باتری ها و بهبود روحیه است.
خواب کافی در شب بسیار مهم است. نیازهای خواب هر فردی متفاوت است. کیفیت خواب بسیار مهمتر از مدت زمان خواب است.
از نوشیدن و خوردن چیزهایی که خواب شما را مختل می کند مانند مواد حاوی کافئین مانند قهوه ، چای و شکلات در ساعات قبل از خواب خودداری کنید. افرادی که به کافئین حساس هستند باید زودتر از این ساعت از خوردن و نوشیدن مواد کافئین دار خودداری کنند. ورزش را 3 ساعت قبل از خواب متوقف کنید. قبل از خواب حمام گرم بگیرید. یک محیط خواب آرام ، تاریک و راحت داشته باشید تا انرژی لازم برای شروع روز بعد و ادامه برنامه کاهش وزن و ورزش خود را داشته باشید.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *