رازهای کاهش وزن

کاهش وزن علاوه بر جلوگیری از بیماری هایی مانند بیماری های قلبی ، دیابت و سکته مغزی ، دارای اثرات مفید بسیاری است که هنوز شناخته نشده است. با از دست دادن 5 تا 10 درصد از وزن بدن خود ، می توانید سلامت کلی خود را افزایش داده و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهید ، اما موارد ناشناخته ای وجود دارد که اغلب درباره کاهش وزن نمی دانید.

خواب را افزایش دهید

مطالعات نشان می دهد افرادی که حداقل 5 درصد از وزن خود را در یک دوره شش ماهه از دست می دهند به طور متوسط ​​22 دقیقه بیشتر از قبل می خوابند ، و محققان فنلاندی قبلا گزارش داده بودند که تعادل کاهش وزن به طور قابل توجهی علائم آپنه خواب را بهبود می بخشد.

شانس بچه دار شدن خود را افزایش دهید

چاقی در زنان با ناباروری و سندرم تخمدان پلی کیستیک ارتباط دارد و هنگامی که یک زن جوان چاق است ، باردار شدن مشکل می شود. از آنجا که وزن مادر در دوران بارداری و حتی قبل از آن با تمام پیامدهای سلامتی نوزاد ارتباط دارد ، کاهش وزن و کاهش وزن به حاملگی سالم و نوزاد سالم و فرزندان سالم کمک می کند.

سلامت چشم را افزایش دهید

در بیشتر افراد ، کاهش وزن در واقع بینایی آنها را از عوارض چاقی مانند دیابت نوع 2 محافظت می کند.

سطح انرژی را افزایش دهید

وقتی وزن کمتری دارید ، انرژی کمتری را صرف کارهای روزانه می کنید. کاهش وزن با خستگی و بی حالی مداوم دنبال می شود.

بهبود حافظه

مطالعه ای که در سال 2013 توسط محققان سوئدی انجام شد نشان داد که زنان مسن پس از شش ماه در برنامه کاهش وزن ، در آزمون های حافظه نمره بهتری کسب کردند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

اضافه وزن باعث التهاب می شود که به نوبه خود باعث تغییرات سلولی در بدن می شود. مطالعه زنان یائسه ، که در مجله تحقیقات سرطان منتشر شد ، نشان داد که سطوح خطرناک التهاب را می توان تنها 5 درصد کاهش وزن کاهش داد.

فعالیت بدنی را دوست دارد

هنگامی که بیش از افراد با وزن طبیعی اضافه وزن دارید ، فعالیت بدنی می تواند باعث درد مفاصل و سوزش در ریه ها شود. هنگامی که شروع به کاهش وزن می کنید ، ورزش دیگر مانند یک کار خسته کننده و خسته کننده روزانه به نظر نمی رسد ، بلکه به یک تجربه لذت بخش تر تبدیل می شود. علاوه بر این ، وزن سبک شما را سریعتر و قوی تر می کند.

مصرف دارو را متوقف کنید

حفظ وزن سالم می تواند از شما در برابر بیماری های قلبی و دیابت محافظت کند. اما اگر قبلاً اضافه وزن دارید و این شرایط را دارید ، کاهش وزن همچنان می تواند کمک کننده باشد. این شرایط لزوماً از بین نمی روند ، اما علائم شما و میزان مصرف دارو ممکن است کاهش یابد. به عنوان مثال ، می توانید دوز فشار خون و داروهای کاهنده کلسترول خود را کاهش دهید یا نحوه مدیریت دیابت نوع 2 را بدون تزریق روزانه انسولین بیاموزید.

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر رویا خادمیان ، روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *