روغن پالم چیست؟ آیا از خطرات روغن پالم مطلع هستید؟

روغن پالم ، مانند روغن زیتون یا کانولا ، ممکن است جزء اصلی آشپزخانه شما نباشد. اما محققان در مورد جوانب مثبت و منفی این روغن گرمسیری که به طور گسترده تولید می شود ، تجدید نظر می کنند.

روغن پالم در لیست مواد تشکیل دهنده بسیاری از غذاهای فرآوری شده قرار دارد. اما س theال این است که با توجه به تبلیغات منفی در مورد این روغن ، روغن آن با سایر روغن های پخت و پز چگونه است و آیا آنقدر که متخصصان فکر می کنند برای شما مضر است؟

روغن پالم و اثرات مضر آن

درباره این روغن مرموز

روغن پالم یکی از پرکاربردترین روغن های گیاهی است و در نیمی از غذاها و محصولات معمولی از تنقلات گرفته تا لوازم آرایشی یافت می شود.

تولید جهانی نفت از 15 میلیون تن در سال 1995 به 66 میلیون تن در سال 2017 افزایش یافت. ویژگی های مطلوب برای صنایع غذایی (نقطه دود نسبتاً زیاد و حالت نیمه جامد در دمای اتاق) و استراتژی ها استراتژی هایی برای اطمینان از سیاست های دولت از گسترش پشتیبانی می شود ، تولید و استفاده از روغن پالم

در حالی که این عوامل مرتبط با روغن پالم دارای مزایای آشکاری برای صنایع غذایی فرآوری شده هستند ، روغن حاوی درصد بسیار بالاتری از چربی اشباع شده نسبت به سایر روغن های گیاهی است. اگرچه اثرات منفی آن بر سلامت مورد بحث قرار گرفته است ، متاآنالیز افزایش مصرف روغن پالم در 23 کشور جهان ارتباط قابل توجهی با مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی نشان داد. خون محلی بیشتر است.

یک مطالعه منظم دیگر نشان داد که مصرف روغن پالم باعث افزایش سطح خون ، “کلسترول لیپوپروتئین آتروژنی با چگالی کم” می شود. در اوایل سال 2003 ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سازمان غذا و کشاورزی (FAO) شواهدی را نشان دادند که مصرف چربی اشباع شده خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

روغن پالم چیست؟

روغن پالم چیست؟

روغن نخل از میوه نخل گرفته می شود ، گیاهی که عمدتا در آب و هوای گرم مانند آفریقا و آسیا یافت می شود. شایان ذکر است که این گیاه در مناطق جنگلی گرمسیری رشد می کند و جالب اینکه برداشت این روغن به دلیل بسیاری از آثار سوء بر محیط زیست مورد انتقاد قرار گرفته است.

از زمانی که ایالات متحده افزودن چربی های ترانس به غذاها را ممنوع کرد ، بسیاری از تولیدکنندگان به روغن پالم ، جایگزین ارزان قیمت روی آورده اند.

طبق گزارش USDA ، روغن پالم دارای خواص تغذیه ای مشابه سایر روغن های پخت و پز است. یک قاشق غذاخوری حاوی حدود 120 کالری و 14 گرم چربی کل است که شامل 7 گرم چربی اشباع (همان مقدار کره) ، 5 گرم چربی اشباع نشده برای قلب و 1.5 گرم چربی اشباع نشده است.

روغن پالم همچنین 2 گرم ویتامین E و 1 گرم ویتامین K را تأمین می کند.

این اعداد به جز نوع چربی مشابه روغن زیتون است. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حاوی تنها 2 گرم چربی اشباع (که می تواند باعث بیماری قلبی شود) است که 10 گرم چربی اشباع نشده است.

روغن پالم چربی اشباع کمتری نسبت به سایر روغن های گرمسیری مانند روغن نارگیل و روغن هسته خرما دارد.

از روغن پالم استفاده کنید

روغن پالم چگونه استفاده می شود؟

روغن پالم در بیشتر محصولات غذایی وجود دارد. حدود 50 درصد از محصولات بسته بندی شده در سوپرمارکت ها از پیتزا ، دونات و شکلات گرفته تا دئودورانت ها ، شامپوها ، خمیردندان ها و رژ لب ها را شامل می شود. همچنین در خوراک دام و به عنوان سوخت زیستی در بسیاری از نقاط جهان استفاده می شود.

روغن پالم اغلب به غذاهای آماده موجود در فروشگاه اضافه می شود. بسیاری از غذاهای فرآوری شده مانند کره بادام زمینی و بستنی قهوه حاوی روغن پالم هستند. ” همچنین می توان آن را در بسیاری از مارک های بستنی ، خمیر پیتزا ، نان ، غذاهای منجمد ، سوپ های بسته بندی شده ، سس ها ، دسرها و تنقلات مانند کوکی ها و چیپس یافت. علاوه بر این ، روغن پالم نیز در تعدادی از محصولات زیبایی و مراقبت از پوست مانند رژ لب ، پاک کننده ها و صابون ها وجود دارد.

روغن پالم به دلیل دود زیاد برای پخت و پز نیز استفاده می شود. این بدان معناست که برای پخت غذا در دمای بالا مناسب تر است.

به طور کلی ، هرچه روغن تصفیه شده بیشتر باشد ، دود آن بیشتر می شود ، زیرا فرآیند تصفیه ناخالصی ها و اسیدهای چرب آزاد را که می تواند باعث دود روغن شود ، حذف می کند.

از نظر طعم ، روغن پالم طعم غنی تری در دهان دارد و چربی بیشتری به غذاها می افزاید. روغن پالم نیز بسیار متنوع است. “می توان آن را پردازش و مخلوط کرد تا محصولات متنوعی با خواص مختلف ایجاد شود.”

چرا نظرات منفی در مورد این روغن وجود دارد؟

روغن پالم عامل اصلی جنگل زدایی برخی از متنوع ترین جنگل های جهان بوده و هست و در عین حال زیستگاه گونه های در خطر انقراض مانند اورانگوتان ها ، فیل های کوتوله و کرگدن سوماتران را نیز از بین برده است.

این خسارت های جنگلی ، همراه با تبدیل زمین های زغال سنگ غنی از کربن ، میلیون ها تن گازهای گلخانه ای را در اتمسفر منتشر کرده و به تغییرات آب و هوایی کمک می کند. بنابراین ، به دلیل این شرایط ، مخالفت با کشت و استفاده از این روغن افزایش یافته است.

روغن پالم مضر است

آیا روغن پالم برای شما مضر است؟

به نظر می رسد روغن پالم فوایدی برای سلامتی دارد. چندین مطالعه نشان داده اند که روغن نخل می تواند به کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی و عملکرد مغز کمک کند.

روغن پالم سرشار از توکوترینول ها است ، نوعی ویتامین E که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که توکسینول ممکن است پیشرفت زوال عقل را کند کرده و خطر سکته مغزی را کاهش دهد.


این مقاله ممکن است برای شما مفید باشد: درمان تغذیه ای و تغذیه ای برای تمرینات قدرتی و کاهش چربی بدن

روغن پالم هنوز سالم ترین روغنی نیست که می توانید برای پخت و پز استفاده کنید و فواید دیگری برای سلامتی ندارد. “این روغن حاوی حدود نیمی از چربی های خوب (اشباع نشده) و نیمی از غذاهای بد (اشباع) است ، اما در انواع غذاها یافت می شود که تشخیص این که آیا برای شما خوب است یا برای شما مضر است را برای محققان مشکل می کند.”

به یاد داشته باشید ، برخی از مطالعات حتی عوارض جانبی منفی را نشان می دهند. “مطالعاتی وجود دارد که مطالعاتی را رد می کند که نشان می دهد روغن پالم برای بیماری های قلبی مفید است.”

پختن با روغن پالم ممنوع است

آیا باید با آن غذا بپزید؟

“توصیه می شود که روغن زیتون و روغن آووکادو گزینه های بهتری برای پخت و پز باشند.”

احتمالاً استفاده از روغن پالم در غذاهای فرآوری شده که از خواربارفروشی خریداری می کنید اشکالی ندارد ، اما سعی کنید از مارک های حاوی آن استفاده کنید.

در حالی که روغن پالم به اندازه چربی ترانس سالم نیست ، بهتر است هنگام تهیه غذا در خانه یا غذا خوردن در بیرون از روغن زیتون یا سایر روغن های سالم استفاده کنید.

گزارشات در مورد اثرات مصرف روغن پالم در غذا متفاوت است. چندین مطالعه مصرف روغن نخل را با افزایش مرگ و میر بیماری های ایسکمیک قلب ، افزایش لیپوپروتئین با چگالی پایین ، کلسترول ، افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی و سایر عوارض جانبی مرتبط کرده است.

سایر مطالعات هیچگونه عوارض جانبی یا حتی اثرات سلامتی ناشی از مصرف روغن پالم را نشان نمی دهند.

ارائه کننده:
www.who.int
www.health.com

برای رتبه بندی این مقاله کلیک کنید!

[کل: 1 میانگین: 5]

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *