تناسب اندام فقط کاهش وزن نیست. برخی از افراد از ترس چاق شدن دچار اضافه وزن می شوند. با این حال ، چاقی و کاهش وزن بیش از حد می تواند برای سلامتی ما خطرناک باشد. اگر این را به درستی درک کرده اید ، مطمئناً سعی می کنید به طور متعادل وزن خود را افزایش دهید. روشهای مختلفی برای افزایش وزن وجود دارد ؛ اما همانطور که می دانید ، افزایش وزن به اندازه کاهش وزن دشوار است. در این مقاله می خواهیم در مورد رژیم مناسب و اصولی افزایش وزن با دوستان عزیز خود صحبت کنیم. پس لطفا به ما بپیوندید

برای افزایش وزن به چند کالری نیاز داریم؟

بدن ما برای انجام فعالیت های روزانه به 30 کالری به ازای هر کیلوگرم وزن بدن نیاز دارد. این بدان معناست که به عنوان مثال ، یک فرد 60 کیلویی برای انجام فعالیت های عادی روزانه خود به 1800 کالری در روز نیاز دارد. وقتی این مقدار کمتر از 1800 کالری باشد ، فرد وزن خود را کاهش می دهد. یعنی بدن برای زنده ماندن از ذخایر خود استفاده می کند. به طور مشابه ، هنگامی که بیش از 1800 کالری در روز مصرف می کنید ، بدن شما به سمت چاقی پیش می رود.

درک مفهوم کالری برای پیروی از رژیم افزایش وزن کافی است؟

. این سوال بسیار مهمی است اکثر مردم فقط به “کالری” غذا توجه می کنند. با این حال ، کالری فقط باید به عنوان پوسته دیده شود. در واقع نوع غذا بر چاقی و کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، کربوهیدراتها تأثیر بسیار بیشتری بر چاقی نسبت به پروتئین دارند. بنابراین ، در حقیقت ، 500 کالری خرما یا نان دارای اثر چاق کننده بیشتری نسبت به 500 گرم مرغ است. این کمی پیچیده به نظر می رسد ؛ اما با خوردن کربوهیدرات بیشتر می توانید وزن بیشتری افزایش دهید.

رژیم افزایش وزن

بهترین برنامه رژیم غذایی چیست؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که کدام رژیم غذایی برای افزایش وزن مناسب است؟ رژیم تعیین شده برای افزایش وزن بسیار ساده تر از رژیم کاهش وزن است. ابتدا باید با گروه های مختلف غذایی آشنا شوید. در اینجا ما غذاها را به شما معرفی می کنیم:

  • کربوهیدرات: هر گرم کربوهیدرات دارای 4 کالری است.
  • پروتئین: هر گرم پروتئین دارای 4 کالری است.
  • چربی: هر گرم چربی 9 کالری دارد.
  • ویتامین ها: هر گرم ویتامین 0 کالری دارد.
  • نمک و مواد معدنی: این گروه همچنین 0 کالری دارند.
  • آب: این آب 0 کالری دارد.

به همین ترتیب ، می توانید بر اساس گروه هایی که در طول روز می خورید کالری بیشتری بسوزانید. البته همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم میزان چاقی گروه کربوهیدراتها بیشتر از همه گروههای غذایی است. بنابراین برای افزایش وزن ، باید کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید.

رژیم افزایش وزن

چه موادی را باید در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

همچنین ممکن است به دنبال غذاهایی باشید که شما را چاق تر از غذاهای دیگر می کند. توصیه کلی این است که برای افزایش وزن نباید 9 ماده غذایی را فراموش کنید. اولین ماده تخم مرغ است. تخم مرغ دارای کالری نسبتاً بالایی است و می تواند به کاهش چاقی و ارتقای سلامت کمک کند. ماده دوم کره بادام زمینی است. حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است و به کاهش وزن کمک می کند. بهتر است هنگام خوردن گوشت ، قسمت های پرچرب وعده های غذایی خود را در نظر بگیرید. همچنین لوبیا کالری بالایی دارد و می تواند برای بدن مفید باشد.

برخی از میوه ها مانند موز کالری بالایی دارند. علاوه بر این ، برای سلامت بدن و تامین مواد و ویتامین های مختلف ، باید میوه ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید. غلات کامل مانند ماکارونی ، برنج قهوه ای و نان سبوس دار را نباید از رژیم غذایی خود حذف کنید. در نهایت ، شما باید روغنهای سالم مانند روغن زیتون و شیر کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

دوستان عزیز هراز نظر شما در مورد رژیم افزایش وزن چیست؟ برای افزایش وزن چه روشی را توصیه می کنید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید. فراموش نکنید منتظر دریافت نظرات و تجربیات خود دوستان عزیز باشید.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *