در شرایطی که بازار برای انواع رژیم ها داغ می شود ، برخی از مردم به رژیم غذایی معروف می شوند. رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن یکی از آن رژیم های غذایی با نام فانتزی و فریبنده است که در ابتدا این تصور را ایجاد می کند که یک رژیم غذایی سالم ، مفید و م effectiveثر است.! اما این کلاهبردار همه چیز مهم نیست.

همه چیز در مورد رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن

این رژیم علاوه بر مزایای کمک به کاهش وزن ، معایبی نیز دارد. این رژیم غذایی ، که زیر مجموعه رژیم گیاهخواری است ، بیش از هر ماده مغذی دیگری حاوی میوه است.

این محدودیت ها منجر به دیدگاه ها و نظرات متفاوتی در مورد رژیم های میوه ای برای کاهش وزن شده است. برخی از افراد بر خطرات کمبود بسیاری از مواد مغذی در این رژیم تأکید می کنند و برخی معتقدند که رژیم غذایی غنی از میوه برای کاهش وزن و تناسب اندام مفید است.

این برنامه رژیم غذایی با طول زمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و هر فرد با توجه به شرایط و اهداف خود طول رژیم مورد نظر را انتخاب می کند. بیایید در مورد این برنامه رژیم بیشتر بدانیم

روی رژیم لاغری کلیک کنید

برای کاهش وزن میوه مطلق بخورید

همانطور که از نامش پیداست ، بیشتر مواد مغذی موجود در این رژیم میوه است که حاوی 50 تا 75 درصد کالری روزانه است. اینها شامل آجیل ، دانه ها ، سبزیجات و باقی مانده است.

البته میوه خوارانی هستند که تا 90 درصد کالری خود را از میوه و فقط 10 درصد از سایر غذاها دریافت می کنند و مانعی برای از بین رفتن چربی های شکم و پهلو هستند.

برای کاهش وزن از میوه در رژیم غذایی میوه استفاده کنید

مصرف میوه و سبزیجات در رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن محدودیتی ندارد و در صورت گرسنگی می توانید هر زمان که می خواهید میوه و سبزیجات بخورید ، اما معمولاً میزان مصرف به سه نوع اصلی تقسیم می شود. غذاهای اصلی و مقداری میان وعده.

این رژیم نه تنها یک روش م toثر برای کاهش وزن است ، بلکه به عنوان یک رژیم سم زدایی برای حذف سموم از بدن مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند در کاهش وزن موثر باشد.

غذاهای ممنوعه در این رژیم غذایی

به طور کلی ، هفت میوه در رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن توصیه می شود ، یعنی: میوه های اسیدی مانند مرکبات ، زغال اخته و آلو ، میوه های کمتر اسیدی مانند سیب ، زردآلو و زردآلو ، تمشک و انجیر ، میوه های شیرین مانند موز و خرما. انگور و خربزه ، میوه های روغنی مانند آووکادو ، نارگیل و زیتون ، میوه های گیاهی مانند فلفل و خیار و کدو تنبل ، آجیل مانند فندق ، بادام ، پسته و گردو ، آجیل مانند آفتابگردان ، کدو و کدو.
رژیم غذایی همچنین بسیاری از غذاها را ممنوع می کند و نباید مصرف شود ، از جمله پروتئین های حیوانی (مانند تخم مرغ ، مرغ و گوشت گاو) ، محصولات لبنی (مانند شیر ، ماست ، پنیر) ، غلات و محصولات لبنی. فنجان (مانند غلات جوانه زده) محصولات). غذای فراوری شده. اگر به رژیم غذایی نیاز دارید ، اینجا را کلیک کنید.

بسیاری از برنامه های میوه خواری

انواع رژیم های میوه ای

رژیم های کاهش وزن میوه را می توان به رژیم های کاهش وزن خانگی تقسیم کرد ، علاوه بر این بر اساس نیازهای کاهش وزن به بسیاری از دسته های دیگر تقسیم می شود. برخی از این رژیم ها 3 روزه ، برخی 15 روزه و برخی دیگر 40 روزه هستند و میزان کاهش وزن در آنها متفاوت است.

برنامه 3 روزه میوه خوردن

اگر به رژیم غذایی کوتاه مدت و بیش از شستشوی صورت نیاز دارید ، می توانید رژیم غذایی مبتنی بر میوه را برای کاهش وزن اتخاذ کنید. برخی از مردم می گویند صبحانه میوه بخورید تا سریع لاغر شوید.

میوه رژیمی برای کاهش وزن می تواند در کوتاه مدت بسیار مثر باشد. برنامه 3 روزه این رژیم به شرح زیر است
صبح روز اول: آب لیمو تازه با آب گرم مخلوط کنید. این کار کلیه ها را تمیز می کند و یبوست را بهبود می بخشد و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

اگر هدف شما بهبود گوارش علاوه بر کاهش وزن است ، می توانید آجیل های ملین مانند برگ مارچوبه و ریحان را نیز در این برنامه قرار دهید.
میان وعده: دو سیب ، دو انجیر و دو خرما بخورید و از موز دوری کنید.

در روز دوم ، سبزیجاتی مانند هویج ، کاهو ، کلم ، کدو ، خیار و سیب زمینی بخورید. همچنین می توانید لوبیای پخته شده را میل کنید. (البته بدون روغن)
در روز سوم ، هندوانه ، طالبی ، گوجه فرنگی و سیب بخورید. همچنین می توانید تا 5 روز از آن استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که در طول این سه روز ، هر زمان که احساس گرسنگی کردید ، اجازه دارید میوه بخورید. حتماً 8 تا 12 فنجان آب بنوشید. همچنین مجاز هستید از آب میوه های طبیعی یا اسموتی های تازه و بدون افزودنی استفاده کنید.

اسموتی ها طعم های متنوعی دارند و شما همیشه می توانید با ترکیب میوه های مختلف با یکدیگر و افزودن تنوع به رژیم غذایی خود طعم جدیدی ایجاد کنید.

رژیم میوه به مدت 15 روز

اگر می خواهید مدت زمان خاصی را برای استفاده از این برنامه رژیم غذایی انتخاب کنید ، پس 15 روز زمان خوبی است. می توانید از این برنامه رژیم غذایی به مدت 15 روز استفاده کرده و از مزایای آن بهره مند شوید. دوره 15 روزه برای تنظیم خواب ، آرامش ، پاکسازی بدن و پاکسازی پوست. و همچنین کاهش وزن مربوطه کافی است.

رژیم غذایی خام به مدت 40 روز

رژیم غذایی خام به مدت 40 روز

شاید شنیده باشید که اگر 40 روز ورزش کنید ، برای شما به یک عادت تبدیل می شود ، اگر 40 روز این رژیم را ادامه دهید ، عادات غذایی سالم در رژیم غذایی این رژیم به عنوان مصرف آب و میوه بیشتر در شما نهادینه شده است. به

علاوه بر این ، اگر این رژیم را به مدت 40 روز ادامه دهید ، وزن بیشتری نسبت به 15 روز کاهش می دهید ، اما به خاطر داشته باشید که ادامه این رژیم به مدت طولانی باید زیر نظر پزشک باشد ، در غیر این صورت ممکن است عواقبی برای شما داشته باشد. مشکل.

رژیم میوه و کاهش وزن

اما اگر می خواهید برای کاهش وزن از رژیم غذایی استفاده کنید ، باید این کار را در زمان کوتاه و محدود انجام دهید. در چند روز اول ، این رژیم بدن را تمیز می کند ، شما را بسیار سبک می کند و به شما احساس طراوت می دهد.

بهترین حالت 3 تا 7 روز و طولانی کردن این رژیم به دلایلی که ذکر کردیم می تواند بسیار مضر و مخرب باشد.

فواید رژیم میوه

میوه ها منابع غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها هستند که نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های خود ایمنی ایفا می کنند. میوه هایی که حاوی مقدار زیادی آب هستند می توانند به هیدراته شدن بدن کمک کنند.

میوه ها همچنین دارای قند بالایی هستند و می توانند مقدار لازم کربوهیدرات را برای بدن تأمین کنند. فیبر موجود در میوه به کاهش کلسترول خون ، رفع یبوست و بهبود حرکات روده کمک می کند. وجود ویتامین C در میوه ها ، به ویژه مرکبات ، برای سلامت دندان ها و لثه مفید است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

پتاسیم موجود در میوه می تواند فشار خون را ثابت نگه دارد و از نوسانات جلوگیری کند. در قسمت بعدی این مقاله ، مضرات این برنامه رژیم غذایی پوشش داده می شود.

معایب رژیم میوه

معایب رژیم میوه

اگرچه این رژیم بیشتر میوه ها و خواص تغذیه ای آنها را شامل می شود ، اما به دلیل محدودیت مصرف آنها ، خطر سوء تغذیه زیاد است ، زیرا بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن محدود است ، حتی ممنوع است و بدن بسیار کمبود دارد.

تحقیقات نشان می دهد که این محدودیت ها می تواند مشکلات جدی برای بدن ایجاد کند و حتی ممکن است اثر رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن را کاهش دهد. به عنوان مثال ، این رژیم فاقد ویتامین D ، کلسیم و B12 است و استخوان های بدن را ضعیف می کند زیرا گوشت لبنی و ماهی را ممنوع می کند.

از سوی دیگر ، نخوردن گوشت قرمز باعث کم خونی فقر آهن می شود. اگرچه اسفناج منبع غنی آهن است ، جذب منابع گیاهی آهن به سختی امکان پذیر است ، در حالی که جذب آهن موجود در گوشت قرمز و سایر غذاهای حیوانی برای بدن انسان بسیار راحت تر است.

یکی دیگر از موارد مهمی که تنها با خوردن میوه در اختیار بدن قرار نمی گیرد ، پروتئین است ، بدن انسان برای ساخت و ترمیم ماهیچه ، بافت و هموگلوبین به پروتئین نیاز دارد ، در حالی که پروتئین موجود در میوه بسیار محدود است و فاقد آن است ، یعنی کافی نیست برای بدن نیاز به پروتئین اضافی

همچنین ، پیروی از این رژیم می تواند در ابتدا منجر به کاهش سریع وزن شود ، اما به تدریج ، به ویژه هنگام قطع رژیم ، وزن خود را افزایش دهید زیرا بسیاری از میوه ها دارای قند زیاد هستند و استفاده بیش از حد از آنها می تواند منجر به کاهش وزن شود. می تواند باعث چاقی شود.

به همین دلیل ، این رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت کاملاً نامناسب است و می تواند سلامت آنها را به خطر بیندازد. این مقدار زیاد قند همچنین می تواند به دندان ها آسیب برساند و باعث پوسیدگی دندان شود.

نتایج رژیم میوه

نتایج رژیم میوه

در حالی که خوردن میوه در طول روز یک نیاز اساسی بدن است و می تواند بسیار مفید باشد ، به طور کلی ، از هر رژیم غذایی و برنامه تغذیه ای فقط برای یک غذای جامد استفاده کنید. مضر است.

از آنجا که هیچ ماده مغذی دارای تمام منابع مورد نیاز بدن نیست و فقدان هر یک از آنها مشکلات و اختلالاتی در عملکرد سیستم های بدن ایجاد می کند.

بدن ما به طیف گسترده ای از مواد مغذی نیاز دارد ، بنابراین پیروی از چنین رژیمی مطمئناً عواقبی نخواهد داشت. اگر تصمیم دارید از این رژیم پیروی کنید ، با پزشک خود مشورت کنید ، زیرا رژیم غذایی که انتخاب می کنید باید سرشار از تمام مواد مغذی باشد که بدن شما برای انجام وظایف حیاتی خود به آن نیاز دارد.

البته ، اگر تصمیم دارید فقط به جای تنقلات میوه بخورید ، این رژیم ممکن است مفید و بدون ضررهای ذکر شده در بالا باشد ، اما فقط مزایای این رژیم غذایی و عادات غذایی مثبت است. قطب های آن شامل شرایط شما می شود.

خلاصه مقاله

ما متوجه شده ایم که این رژیم غذایی دوست داشتنی است و می تواند فریبنده باشد ، اما می تواند بسیار مضر و مضر باشد زیرا رژیم میوه فقط به خوردن میوه و سایر منابع مصرف محدود می شود. بسیار کم. البته ناگفته نماند که این رژیم دارای مزایایی است که در بالا ذکر شد. ما همچنین این نوع برنامه های رژیم را لیست کرده و با آنها آشنا می شویم. >> اینجا بخوانید <


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *