کبد چرب یکی از بیماری های شایع قرن 21 است. شیوه زندگی معمول و رژیم غذایی ما باعث ایجاد چربی اضافی در کبد می شود. بنابراین ، علاوه بر کبد چرب الکلی ، در بسیاری از مردم جهان شاهد وجود کبد چرب غیر الکلی هستیم. کبد چرب یک بیماری خاموش و بسیار خطرناک است. اما عوارض جانبی خطرناکی دارد و به راحتی قابل درمان است. برخی از افراد برای درمان کبد چرب به پزشک مراجعه می کنند. اما می توانید از یک روش ساده و م toثر برای درمان کبد چرب استفاده کنید. امروز ما در مورد رژیم غذایی کبد چرب به شما خواهیم گفت.

رژیم غذایی برای کبد چرب

همانطور که عادات بد و شیوه زندگی بد منجر به کبد چرب می شود ، با جایگزینی این عادت ها می توانیم کبد چرب را درمان کنیم. ما همه آن چیزی هستیم که می خواهیم. اگر چربی بیش از حد دارید ، به این معنی است که چربی زیادی مصرف می کنید. در عین حال ، افرادی با اندامی متناسب و سالم دارای بدنی هستند که نشان دهنده شیوه زندگی و عادات غذایی آنها است. جالب است بدانید که به گفته متخصصان تغذیه ، تنها با کاهش 5 تا 10 درصدی وزن می توانید کبد چرب را تا حد زیادی درمان کنید. بنابراین ، در واقع ، می توان گفت که رژیم کاهش وزن می تواند به درمان کبد چرب نیز کمک کند. بنابراین ، رژیم کبد چرب می تواند بسیار شبیه رژیم کاهش وزن باشد. با این حال ، چند نکته را باید در رژیم غذایی خود رعایت کنید تا به درمان سریعتر بیماری کبد چرب کمک کنید.

رژیم غذایی برای کبد چرب

امگا 3 را نادیده نگیرید

امگا 3 در واقع چربی کبد ماهی است. این ماده تأثیر زیادی بر عملکرد بدن دارد. با این حال ، آن را در دسته چربی های مفید قرار می دهد. افراد مبتلا به کبد چرب فکر می کنند که باید از خوردن هر گونه چربی خودداری کنند. با این حال ، مصرف چربی های سالم مانند امگا 3 می تواند به درمان کبد چرب کمک کند. به گفته متخصصان تغذیه ، افراد مبتلا به کبد چرب باید حداقل 1 گرم امگا 3 در روز مصرف کنند. خوشبختانه ، مکمل های امگا 3 در داروخانه ها موجود است. با این حال ، می توانید از گردو ، شاهدانه ، دانه کتان و روغن زیتون به عنوان منابع امگا 3 استفاده کنید.

چربی اشباع و چربی ترانس را کاهش دهید

انواع مختلفی از چربی ها وجود دارد. برخی اشباع شده و برخی دیگر اشباع نشده. چربی اشباع شده چربی بد محسوب می شود. این چربی ها کلسترول LDL را افزایش می دهند. این کلسترول در عروق قلب جمع شده و باعث حمله قلبی می شود. روغن های سرخ کردنی ، روغن های جامد و مایع که در غذاها استفاده می کنید ، بخشی از چربی های اشباع و ترانس هستند. همچنین در مقادیر کمی در گوشت قرمز ، محصولات لبنی و برخی دانه های روغنی یافت می شود. می توانید روغن ترانس را جایگزین روغن ترانس کنید. همچنین بهتر است از روغن زیتون و کنجد برای پخت و پز استفاده کنید. به یاد داشته باشید که از روغن زیتون و کنجد برای پخت و پز یا سرخ کردن استفاده کنید. این روغن ها چربی های مضر بسیار کمی دارند و حتی می توانند در طولانی مدت به درمان کبد چرب کمک کنند.

رژیم غذایی برای کبد چرب

مصرف قند و فروکتوز خود را محدود کنید

برای درمان کبد چرب ، باید مصرف کربوهیدرات ، قند و به ویژه فروکتوز را محدود کنید. کربوهیدراتها نیز در کبد به قند تبدیل می شوند. اما مصرف مستقیم شکر تأثیر مخربی بر کبد شما خواهد داشت. انواع مختلفی از قندها در طبیعت وجود دارد. یکی از آنها فروکتوز است. شما می توانید مقدار زیادی از این قندها را در شهر ذرت ، انواع نوشیدنی های گازدار ، شیرینی ، نان ، غلات ، غذاهای منجمد ، چاشنی ها ، سس ها و آب میوه های بسته بندی شده پیدا کنید. فروکتوز آسیب های زیادی به کبد وارد می کند. بنابراین در رژیم غذایی افراد مبتلا به کبد چرب ، باید فروکتوز را حذف کنید.

بنابراین دوستان و همراهان عزیز هراز نظر شما در مورد رژیم کبد چرب چیست؟ آیا فکر می کنید رژیم غذایی می تواند این بیماری را درمان کند؟ یا باید از داروهای شیمیایی استفاده کنیم؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید. منتظر نظرات شما دوستان عزیز هستیم


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *