احساس گرسنگی یک واکنش طبیعی بدن است که نشان می دهد به غذای بیشتری احتیاج دارد. وقتی گرسنه هستیم ، معده ما ممکن است صداهایی تولید کند و احساس کنیم که کاملا خالی هستیم. گاهی این گرسنگی با سردرد ، عصبانیت ، بی حالی و عدم تمرکز همراه است. اکثر مردم می توانند چندین ساعت بین وعده های غذایی خود بدون احساس گرسنگی وقت بگذارند. اما این برای همه صادق نیست. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود ما دائماً احساس ضعف و گرسنگی کنیم ، که بعداً در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

دلایل گرسنگی مداوم و ضعف:

1. عدم مصرف پروتئین کافی باعث می شود احساس گرسنگی و ضعف کنید

دریافت پروتئین کافی برای کنترل اشتها بسیار مهم است. پروتئین گرسنگی را کاهش می دهد و به بدن کمک می کند کالری کمتری در طول روز دریافت کند ، در نتیجه تولید هورمونی که باعث سیری می شود را افزایش می دهد. بنابراین ، اگر پروتئین کافی در وعده غذایی خود دریافت نکنید ، قبل از وعده غذایی بعدی احساس گرسنگی خواهید کرد.

چه غذاهایی حاوی پروتئین هستند؟

غذاهای مختلف دارای پروتئین هستند ، بنابراین نباید آن را در رژیم غذایی خود دشوار کنید. محصولاتی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و تخم مرغ سرشار از پروتئین هستند. برخی از محصولات لبنی مانند شیر و ماست یا آجیل و غلات کامل نیز حاوی پروتئین هستند.

2. کم خوابی بر گرسنگی تأثیر می گذارد!

خواب کافی برای سلامت عمومی بدن مهم است و برای عملکرد مناسب مغز و سیستم ایمنی بدن ضروری است. خواب کافی از بیماری های خطرناک و مزمن جلوگیری می کند. خواب خوب است و به اندازه یک عامل کنترل کننده اشتها ، زیرا بر هورمون های تحریک کننده اشتها تأثیر می گذارد. کمبود خواب باعث افزایش سطح این هورمون ها و افزایش گرسنگی می شود. برای داشتن بدن سالم و کنترل اشتها ، 8 ساعت در شب بخوابید.

3. ما بیش از حد کربوهیدرات مصرف می کنیم

کربوهیدرات های تصفیه شده و فرآوری شده بیشتر مواد معدنی و ویتامین های خود را از دست می دهند. یکی از رایج ترین مواد تشکیل دهنده آرد سفید است که برای پخت نان و ماکارونی استفاده می شود. از سوی دیگر ، این کربوهیدرات ها هیچ فیلر فیبر ندارند و بدن آنها را به سرعت هضم می کند. غذاهای حاوی کربوهیدرات تصفیه شده نیز باعث کاهش قند خون می شوند. بنابراین می توان آنها را کم کم جایگزین کرد. به عنوان مثال ، سبزیجات ، میوه ها ، حبوبات و غلات کامل حاوی فیبر و همچنین کربوهیدرات برای کنترل گرسنگی هستند.

گرسنه ام

4. نقش چربی در گرسنگی

چربی نقش مهمی در سیر نگه داشتن بدن شما دارد. فرایند هضم چربی در دستگاه گوارش بیشتر طول می کشد و در معده می ماند ، بنابراین احساس گرسنگی دیرتر ظاهر می شود. افرادی که سعی در کاهش چربی در رژیم غذایی خود دارند ، میل شدید به قند و کربوهیدرات را تجربه می کنند. منابع غذایی پرچرب و غنی از مواد مغذی شامل ماهی آزاد ، ماهی تن ، ساردین ، ​​گردو ، روغن زیتون ، روغن نارگیل ، تخم مرغ ، ماست پرچرب ، دانه کتان و آووکادو است.

5. ما به اندازه کافی آب نمی نوشیم

نوشیدن آب علاوه بر بهبود سلامت مغز و قلب ، به طور کلی عملکرد بدن را بهبود می بخشد. سلامت پوست و دستگاه گوارش ما بستگی مستقیم به میزان آب مصرفی ما دارد. نوشیدن یک لیوان آب معده شما را پر کرده و احساس سیری می کند. اگر حدود 20 دقیقه قبل از غذا آب بنوشید ، هوس شما کاهش می یابد. مطالعات نشان داده است که نوشیدن آب قبل از غذا نیز کالری دریافتی را کاهش می دهد. گاهی اوقات احساس تشنگی را می توان با احساس گرسنگی اشتباه گرفت. در این حالت ابتدا سعی کنید یک لیوان آب بنوشید.

6. وقتی غذا می خوریم ، تمرکز خود را از دست می دهیم

اگر یک سبک زندگی شلوغ را پیش ببرید و در حین غذا خوردن کارهای دیگری انجام دهید ، همچنین آسیب های زیادی به بدن و سلامت خود وارد خواهید کرد. این شیوه غذا خوردن در نهایت میزان کالری دریافتی و افزایش وزن را افزایش می دهد. حواس پرتی درک دریافت غذا را کاهش می دهد ، بنابراین بدن بعداً سیری را نشان می دهد.

7. استرس و اضطراب زیادی داریم

در برخی افراد ، استرس میل به غذا را افزایش می دهد. این به دلیل افزایش سطح هورمون کورتیزول است که سیگنال های گرسنگی را به مغز می فرستد. اگر یک سبک زندگی استرس زا را دنبال کنید ، به احتمال زیاد همیشه احساس گرسنگی می کنید.

8. عوارض جانبی برخی از داروهایی که مصرف می کنیم

داروهای متعددی مانند داروهای ضد افسردگی ، داروهای دیابت ، قرص های ضد بارداری ، ضد تشنج ها و این عوارض جانبی وجود دارد. گاهی اوقات ممکن است برای جایگزینی برخی از داروها با پزشک مشورت کنید ، اما مواردی نیز وجود دارد که توصیه می شود برای کاهش اثر این عارضه فقط موارد را از قبل مشاهده کنید.

9. رابطه بین سلامت عمومی بدن و احساس گرسنگی

در نهایت ، سلامت عمومی بدن باید بررسی شود. از آنجا که احساس ضعف و گرسنگی و افزایش اشتها می تواند نشانه مشکل در بدن باشد ، به عنوان مثال ، پرکاری تیروئید این وضعیت را در بدن بدتر می کند. به همین دلیل ، گاه و بیگاه معاینات کامل بدن مورد نیاز است تا از ایجاد مشکلات در داخل بدن جلوگیری شود.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *