14571292 739 - غذا برای تمیز کردن دندان ها

مواد غذایی برای تمیز کردن دندان ها

در اینجا غذاهایی وجود دارد که می تواند به تمیز نگه داشتن دندان های شما کمک کند. غذاهایی وجود دارد که برای دندان های شما مضر است و برخی از آنها برای دندان های شما مفید هستند ، اما آیا می دانستید که غذاهایی نیز وجود دارند که هنگام خوردن دندان ها را تمیز می کنند؟ در اینجا برخی از این غذاها و فواید آنها ذکر شده است.

سیب

خوردن سیب می تواند به تمیز و تمیز شدن دندان ها و مبارزه با بوی بد دهان کمک کند. فیبر موجود در سیب عملکرد مسواک را انجام می دهد و نقش مهمی در تمیز کردن پلاک روی دندان ها و از بین بردن بقایای غذا دارد. اسیدیته موجود در سیب باکتری های مضر را از بین می برد و بنابراین در از بین بردن بوی بد دهان بسیار مثر است. بهتر است سیب را هنگام پوست کندن بخورید زیرا سرشار از فیبر سالم دهان است که به تمیز نگه داشتن دندان ها و لثه ها کمک می کند.

هویج

هویج ، مانند سیب ، فیبر بالایی دارد و با شستن پلاک هنگام غذا خوردن ، دندان ها را تمیز می کند. هویج همچنین تولید بزاق را تحریک می کند که به تمیزکردن طبیعی دندان ها کمک می کند.هویج علاوه بر تمیز کردن دندان ها حاوی ویتامین B است که با التهاب لثه مبارزه می کند.

سبزیجات

سبزیجات برگ دار مانند کلم پیچ و اسفناج سرشار از فیبر و کالری کمی هستند ، بنابراین سبزی عالی برای دندان ها هستند! مانند سیب و هویج ، فیبر موجود در برگ سبزیجات به پاک شدن مواد زائد و پلاک مواد غذایی هنگام مصرف کمک می کند. اما آیا می دانستید که کلم پیچ حاوی کلسیم و ویتامین B است؟ کلسیم دندان ها را تقویت می کند و ویتامین های گروه B به درمان و پیشگیری از التهاب لثه که معمولاً به بیماری لثه معروف است کمک می کند. به جای کاهو ، سعی کنید مقداری کلم پیچ یا اسفناج خرد شده را به نان فرزند خود اضافه کنید ، یا برای تمیز کردن دندان های خود از کلم پیچ با هویج استفاده کنید!

پنیر

خود پنیر به طور مستقیم نقشی در تمیز کردن دندان ها ندارد ، اما مانع از آسیب رساندن غذاهای دیگر به دندان ها در هنگام مصرف می شود. پنیر سرشار از کلسیم است که به استحکام دندان ها کمک می کند ، اما فواید پنیر در اینجا متوقف نمی شود. همچنین حاوی پروتئینی به نام کازئین است که مینای دندان را تقویت کرده و از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. پنیر همچنین از آسیب رساندن اسیدها به مینای دندان جلوگیری می کند. سعی کنید هر روز چند برش پنیر به ناهار کودک خود اضافه کنید تا کلسیم و کازئین اضافی دریافت کنید.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *