بی نام 1 - غذای مضر برای سلامت دهان و دندان

غذاهایی که برای سلامت دندان مضر هستند

غذاها و نوشیدنی های موجود در رژیم غذایی هر دو بر سلامت دندان ها و لثه های فرد تأثیر می گذارد. در حالی که برخی از غذاها و نوشیدنی ها سلامت دندان ها و لثه ها را بهبود می بخشند ، برخی دیگر می توانند باعث پوسیدگی دندان ، فرسایش و بیماری های دندانی شوند.

در گزارشی ، وب سایت Health Line به چندین غذا و نوشیدنی اشاره می کند که می توانند بر سلامت دهان و دندان تأثیر بگذارند:

نوشیدنی ها و نوشیدنی ها:

نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه ، قهوه شیرین و نوشیدنی های انرژی زا تأثیر نامطلوبی بر سلامتی دارند ، این نوشیدنی ها اسیدی هستند و شرایط لازم را برای باکتری هایی که باعث پوسیدگی دندان می شوند ایجاد می کنند. باکتری هایی که باعث پوسیدگی دندان می شوند ، مانند استرپتوکوک موتانس ، قند می خورند و اسیدهایی تولید می کنند که مینای دندان را از بین می برد یا می شکند.

شکر ، شکلات:

همانطور که گفته شد ، شکر باکتری های مضر را در دهان تغذیه می کند که منجر به تولید اسید و تخریب مینای دندان می شود. به همین دلیل مصرف قند مهمترین عامل خطر برای پوسیدگی دندان است. با این حال ، قندهای طبیعی موجود در غذاهایی مانند میوه و لبنیات نقش مهمی در ایجاد پوسیدگی و حفره دندان ندارند.

نان سفید و غذاهای نشاسته ای:

کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید و برنج و برخی غذاهای نشاسته ای مانند چیپس می توانند بر سلامت دهان و دندان تأثیر بگذارند. مانند شکر ، باکتری های موجود در دهان به سرعت قندهای موجود در منابع کربوهیدرات مانند نان سفید و چیپس را تحریک می کنند تا اسیدهایی را که مینای دندان را می خورند تولید کنند.

آب میوه:

اگرچه آب میوه 100٪ حاوی مقدار زیادی مواد مغذی مهم است ، اما نوشیدن بیش از حد آن می تواند برای دندان ها مضر باشد. آب میوه اسیدی است و می تواند مینای دندان را خراب کند.

غذاهای چسبناک و سخت:

برخی از غذاها می توانند خطر پوسیدگی یا پر شدن دندان را افزایش دهند. به عنوان مثال ، جویدن غذاهای سفت مانند آب نبات می تواند به دندان ها آسیب برساند. عادت جویدن یخ می تواند منجر به ترک خوردن دندان ها شود. همچنین آب نبات ها و شکلات هایی مانند کارامل و تافی که به دندان می چسبند می توانند احتمال جدا شدن پر شدن را افزایش دهند.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *