fd5517b53677a2bdad32fb623992ff6e4987e38f - غذا برای کمک به بزرگ شدن کودکان

غذا به افزایش قد در کودکان کمک می کند

اگرچه ژنتیک توسط فرد کنترل نمی شود ، مطمئناً ممکن است کودک با پیروی از عادات تغذیه ای سالم و شیوه زندگی در طول رشد قد خود را افزایش دهد و هیچ کس نمی تواند به عنوان یک مادر برای کودک مراقب باشد. در این مقاله ، ما به غذاهایی که به رشد قد کودکان کمک می کند ، می پردازیم:

تخم مرغ

تخم مرغ منبع غنی از پروتئین ، ریبوفلاوین ، بیوتین و آهن است. به گفته متخصصان ، پروتئین به رشد سلول ها کمک می کند ، بنابراین باید سفیده تخم مرغ را به وعده غذایی روزانه فرزند خود اضافه کنید. با این حال ، در صورت مشاهده علائم واکنش آلرژیک ، باید مصرف آن را متوقف کنید.

دانه سویا

سویا سرشار از پروتئین است و می تواند انتخاب خوبی برای بهبود سلامت استخوان ها باشد ، بنابراین برای نتایج م shouldثر باید هفته ای دوبار سویا مصرف کنید.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز نه تنها سرشار از مواد مغذی هستند بلکه کلسیم را نیز تامین می کنند که برای بدن بسیار مفید است. کلسیم موجود در سبزیجات برگ سبز باعث تحلیل و رسوب استخوان می شود که با افزایش سن متفاوت است.

بهتر است اسفناج ، کلم پیچ ، کلم پیچ یا کلم بروکلی را در سوپ ، خورشت ، ماکارونی یا اسموتی در رژیم غذایی کودک خود قرار دهید.

هویج

بتاکاروتن موجود در هویج هنگام مصرف به ویتامین A تبدیل می شود. باید هویج خام را به وعده غذایی روزانه کودک اضافه کنید تا بدن او به طور م calciumثر کلسیم را جذب کند. هویج را می توان در سالاد یا آب میوه ها برای بهترین نتیجه مصرف کرد.

دانه ها

غلات کامل سرشار از ویتامین های گروه B ، منیزیم ، سلنیوم ، روی ، آهن و کلسیم هستند که نقش مهمی در تشکیل ، استحکام و کانی سازی استخوان ها ایفا می کنند.

ماست

ماست منبع غنی از پروتئین ، کلسیم ، ویتامین D و روی است. تحقیقات نشان می دهد که پروبیوتیک ها به رشد کودکان مبتلا به سوء تغذیه کمک می کنند. اگر کودک شما ماست دوست ندارد ، می توانید آن را با پنیر جایگزین کنید که منبع خوبی از پروتئین ، کلسیم و ویتامین D است.

آجیل

آجیل به عنوان منبع غنی مواد مغذی ، سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، چربی های سالم و پروتئین است و همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای سلامت استخوان ها بسیار مفید است. می توانید از آجیل به طرق مختلف و در شرایط مختلف استفاده کنید.

نکات دیگر

اطمینان حاصل کنید که فرزند شما در برخی از فعالیت های بدنی روزانه شرکت می کند ، کودک خود را به ورزش و مشارکت در فعالیت هایی مانند شنا و دویدن تشویق کنید. 8 ساعت خواب با کیفیت بالا داشته باشید. هنگام تماشای تلویزیون یا استفاده از رایانه ، کودکان باید از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار باشند.

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر رویا خادمیان ، روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *