رژیم غذایی ما یکی از روش ها است کاهش وزن علاوه بر کاهش وزن احتمالی فواید سلامتی بفرمائید. ماست به عنوان یک محصول لبنی ، برای خوراک مختصرs صبحانه یا چاشنی غذا در سراسر جهان محبوب است.

ماست برای سلامت استخوان بدن و دستگاه گوارش این بسیار مفید است و برخی افراد ادعا می کنند که بر کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. حتی برخی رژیم های غذایی وجود دارد که از ماست استفاده می کنند و ادعا می کنند که به کاهش وزن کمک می کند.

شگفت انگیز است که بدانید این نوع رژیم ها هنوز مورد توجه هستند. در قسمت بعدی این متن ، ما همه چیز لازم در مورد رژیم غذایی و تأثیر آن بر کاهش وزن را توضیح خواهیم داد.

ارزش غذایی ماست در رژیم لاغری

ارزش غذایی (در 100 گرم) ماست کم چرب ماست چرب
کالری 63 کالری 61 کالری
چاق 1.55 گرم 3.25 گرم
کربوهیدرات ها 7.04 گرم 4.66 گرم
پروتئین 5.25 گرم 3.47 گرم

تاثیرات مختلف ماست بر کاهش وزن

در رژیم ماست ، منوی غذا بر اساس میزان مصرف ماست تنظیم می شود. نظریه های زیادی وجود دارد که از تاثیر ماست بر کاهش وزن حمایت می کند.

1. تأثیر کلسیم در کاهش وزن

یکی از مواد مغذی ماست که در رژیم ماست مورد بحث قرار گرفته است ، کلسیم است. ماست ما منبع عالی کلسیم هر فنجان آن 23 درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم را تأمین می کند.

کلسیم یک ماده معدنی کامل است برای سلامت استخوان ضروری است تاثیر کاهش وزن همیشه مورد مطالعه قرار گرفته است. طبق مطالعات انجام شده ، کلسیم خون بالا باعث کاهش رشد سلول های چربی می شود. مطالعات روی حیوانات نشان می دهد که کاهش توده چربی بدن و کاهش وزن با مصرف مکمل های کلسیم ساخته می شود. (منبع)

تاثیر ماست در کاهش وزن

در مطالعات انجام شده بر روی 4733 نفر ، مکمل کلسیم منجر به افزایش وزن کمتر در افراد در سنین مختلف با توده بدنی سالم شد. در این مطالعه ، افرادی که مکمل کلسیم مصرف کردند ، 1 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به سایرین داشتند.

در رژیم غذایی ما ، زنان یائسه به دلیل مصرف کلسیم ، کاهش وزن و کاهش چربی در کودکان به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند. با این حال ، هنوز تحقیقات بیشتری در مورد اثرات کلسیم موجود در ماست بر کاهش وزن مورد نیاز است.

2. تأثیر پروتئین غذایی موجود در ماست بر کاهش وزن

ماست منبع غنی از پروتئین است. مصرف پروتئین در کاهش وزن و کاهش چربی تاثیر بسزایی دارد.

هورمون های گرسنگی را تنظیم کنید

خوردن پروتئین بیشتر سطح هورمون های سرکوب کننده اشتها را افزایش می دهد. علاوه بر این ، سطح گرلین (هورمون اشتها) را کاهش می دهد.

متابولیسم را افزایش دهید

در رژیم ماست ، بدن پروتئین بیشتری دریافت می کند. در نتیجه پروتئین بیشتری دریافت کنید متابولیسم انجامد رژیم های سرشار از پروتئین مانند ماست متابولیسم بدن را افزایش داده و به بدن کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزاند.

احساس سیری و سیری

شاید یکی از دلایل رژیم غذایی ماست ما این باشد که پروتئین دارد. زیرا پروتئین به احساس سیری و سیری همچنین پیش قدم خواهد شد. در نتیجه از پرخوری و حتی گرسنگی ناشی از گرسنگی جلوگیری می کند.

در حفظ ماهیچه ها در هنگام کاهش وزن مثر است

در رژیم کم کالری و کم چرب ، خوردن پروتئین بیشتر به همراه کاهش چربی ، به حفظ بافت ماهیچه ای کمک می کند. به خصوص اگر در طول این رژیم تمرینات با وزنه انجام دهید.

رژیم لاغری ما

در 245 گرم ماست معمولی 8 گرم پروتئین و در ماست یونانی 22 گرم پروتئین وجود دارد. با این حال ، فقط محصولات لبنی حاوی پروتئین نیستند و منابع غذایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و سویا نیز باید در رژیم غذایی متنوعی گنجانده شوند.

3. پروبیوتیک ها در ماست

ماست منبع عالی پروبیوتیک ها است که باید در بدن به شکل باکتری های مفید برای سلامت روده وجود داشته باشد.

اگرچه تحقیقات بسیار کمی در مورد استفاده از پروبیوتیک ها و تأثیرات آنها بر کاهش وزن وجود دارد ، اما مطالعات اولیه بر روی پروبیوتیک های حاوی باکتری لاکتوباسیلوس که در ماست به وفور یافت می شود ، مفید بودن آنها را نشان داده است.موثر در کاهش وزن و کاهش چربی شکم.

در یک مطالعه 43 روزه ، 28 بزرگسال دارای اضافه وزن روزانه 100 گرم ماست کامل بیشتر از ماست کم چرب نسبت به ماست پروبیوتیک مصرف کردند. این بدان معناست که رژیم ماست ما پروبیوتیک های بیشتری در اختیار بدن قرار می دهد.

  • ماست منبع خوبی از کلسیم ، پروتئین و پروبیوتیک است. پروتئین موجود در آن به کاهش وزن کمک می کند ، اما تحقیقات بیشتری در مورد اثرات کلسیم و پروبیوتیک ها بر کاهش وزن مورد نیاز است.

آیا ماست رژیمی برای کاهش وزن م effectiveثر است؟

بر اساس مطالعات انجام شده ، افرادی که در رژیم غذایی روزانه خود ماست مصرف می کنند ، بیشتر احتمال دارد اضافه وزن و چاقی کمتر دارند.

بر اساس یک مطالعه ، افرادی که حداقل سه بار در هفته ماست می خوردند نسبت به افرادی که هفته ای یک بار ماست می خوردند وزن کمتری داشتند.

با وجود این تحقیقات ، هیچ دلیلی برای پیروی از رژیم ماست برای کاهش وزن وجود ندارد. اما نمی توان تاثیر ماست بر سلامتی را در هنگام کاهش وزن نادیده گرفت. به موقع بهتر است فرایند کاهش وزن اما نباید از آن به عنوان تنها غذای کاهش وزن در رژیم غذایی استفاده کرد.

چقدر ماست باید در رژیم غذایی باشد؟

با وجود فواید زیاد ماست ، باید از رژیم غذایی کاهش وزن به جای غذاهای مضر استفاده شود تا از پرخوری و پرخوری جلوگیری شود. اما برخی از محصولات ماست کاملاً سالم نیستند.

برخی از ماست ها در مارک های مختلف ممکن است حاوی قند ، چربی اشباع و چربی های مضر باشند. اینها می توانند شما را در معرض بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 و افزایش وزن قرار دهند.

بنابراین ، بهتر است ماست را در حد متعادل در رژیم غذایی قرار دهید. قبل از خرید ، حتماً به برچسب روی بسته بندی میزان قند ، سدیم ، چربی و کلسترول توجه کنید. بهتر است یکی را با حداقل یا بدون این مواد انتخاب کنید.

نکته آخر

رژیم ماست به تنهایی نمی تواند یک روند کاهش وزن باشد. اما برای نتایج بهتر می توانید از ماست در رژیم کاهش وزن خود استفاده کنید. از ماست برای تهیه اسموتی های لاغری و رژیم غذایی استفاده کنید ، به عنوان یک میان وعده عالی برای جلوگیری از خوردن غذاهای مضر در حالی که هنوز مواد مغذی آن را دریافت می کنید.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *