برخلاف بسیاری از افراد در دوره کاهش وزن و لاغری برای برخی دیگر ، سوال این است که چگونه چاق شویم؟
معمولاً چندین روش برای افزایش وزن وجود دارد.
اما ابتدا باید در نظر بگیرید که آیا شخص واقعاً نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر؟
برای بررسی این امر ، بهتر است bmi را محاسبه کنید. از این طریق می توانید بفهمید که آیا فرد نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر.
سپس به بررسی راه حل های صوتی برای این مشکل می پردازیم. با ما بمان.

مطالب مرتبط با نحوه چاق شدن

چگونه می دانیم که نیاز به افزایش وزن داریم؟

یکی از شاخص هایی که می تواند وضعیت سلامت وزن را تا حدی تعیین کند ، محاسبه شاخص توده بدن است. وقتی با استفاده از قد و وزن به عدد مشخصی می رسیم ، می توانیم به افزایش وزن فکر کنیم.

فرمول محاسبه bmi: وزن بدن (بر حسب کیلوگرم) ، تقسیم بر مربع ارتفاع (برحسب سانتی متر)

وقتی تعداد بدست آمده کمتر از 5/18 باشد ، به این معنی است که فرد دارای کمبود وزن است. اگر تعداد حاصله بیش از 25 باشد ، فرد دارای اضافه وزن است.
اما این معیار کاملاً دقیق نیست و بسیاری از عوامل دیگر مانند سن ، جنسیت ، فعالیت بدنی ، ژنتیک و حتی شرایط آب و هوایی باید برای هر فرد در نظر گرفته شود. با این حال ، می تواند انتخاب خوبی باشد.

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

چگونه چاق شویم

یکی از مهمترین سوالاتی که همه افراد کم وزن با آن روبرو هستند این است که چگونه وزن خود را افزایش دهند تا در سریع ترین زمان نتیجه بگیرند.
اول از همه ، لازم است در نظر بگیریم که عوامل متعددی منجر به کاهش وزن بیش از حد می شوند. در بیشتر موارد ، وقتی این عوامل حذف شوند ، افزایش وزن شروع می شود:

  • مشکلات غدد مانند پرکاری تیروئید باعث می شود افزایش متابولیسم بدن و نتیجه آن کاهش وزن است.
  • مشکلات موثر در خوردن مانند بی اشتهایی عصبی این یکی از عوامل روانی است.
  • بیماری سلیاک که اکثر مردم از آن مطلع نیستند. این بیماری به پرزهای روده آسیب می رساند و جذب ویتامین ها و مواد معدنی را مختل می کند.
  • دیابت داشته باشید ، به ویژه اگر نوع 1 باشد و کنترل نشود.
  • عفونت ها یا شرایطی مانند انگل ، سل ، HIV یا ایدز نیز می توانند باعث کاهش وزن شوند.
  • وجود تومورهای سرطانی باعث افزایش کالری سوزی و کاهش وزن می شود.

اما یکی از دلایل کاهش وزن می تواند تغذیه نامناسب باشد. معمولاً غذاهای خاصی وجود دارند که باعث افزایش وزن می شوند. بنابراین ، در آینده ، ما بهترین غذاها را معرفی می کنیم که می تواند زمینه را برای افزایش وزن فراهم کند ، تا بتوانید با روش های سالم برای این کار آشنا شوید.

آجیل و کره بادام زمینی

آجیل و دانه ها می توانند به تامین مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن شما کمک کنند.
از طرف دیگر ، این انتخاب خوبی برای افزایش وزن است. زیرا کالری بالایی را برای بدن تأمین می کنند. از این گروه غذایی می توان به عنوان بهترین غذای جانبی استفاده کرد. انواع مغزهایی که می توانند برای افزایش وزن استفاده شوند عبارتند از:

  • بادام (به ویژه کره بادام زمینی)
  • گردو
  • هتل
  • بادام زمینی

انواع میوه ها و میوه های خشک مصرف کنید

دریافت کالری بیشتر می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. جالب است بدانید که میوه های خشک به دلیل کم آبی و کاهش حجم کالری بیشتری نسبت به میوه های تازه دارند.
بهتر است میوه هایی را انتخاب کنید که کربوهیدرات و قند زیادی دارند ، مانند موز. گزینه های زیر برای میوه های خشک نیز مناسب است:

  • روز
  • کشمش و کشمش
  • انجیرهای خشک شده
  • آلو

چگونه با خوردن بیشتر برنج وزن خود را افزایش دهیم؟

برنج یکی از بهترین منابع کربوهیدرات است که می تواند ساده ترین راه برای افزایش وزن باشد. یک وعده برنج پخته حدود 200 کالری ، چربی و حدود 45 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند.
برنج برای افرادی که زود سیر می شوند و اشتهای کمی دارند ، انتخاب خوبی است.
البته ، باید به خاطر داشته باشید که این تنها منبع کربوهیدرات نیست. گزینه های دیگری مانند غلات کامل باید در نظر گرفته شود.

چگونه با اسموتی ها چاق شویم؟

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

گروه غذایی دیگری که به شما در افزایش وزن کمک می کند اسموتی ها هستند.
اسموتی های خانگی دارای انواع اسموتی هستند. همچنین بسته به مواد مورد استفاده در آنها ، مقادیر مختلف پروتئین به بدن تحویل داده می شود. آنها می توانند به عنوان میان وعده های سالم برای افراد چاق استفاده شوند.

طرز تهیه اسموتی های خوشمزه برای افراد چاق

اسموتی شکلاتی
برای تهیه این اسموتی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
یک موز
یک قاشق شکلات
یک قاشق آجیل خام مورد علاقه شما

اسموتی وانیلی
برای تهیه اسموتی وانیلی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
یک وعده توت تازه یا توت یخ زده
یک وعده ماست غنی از پروتئین
مقدار دلخواه وانیل

اسموتی فندقی
برای اینکه بدانید چگونه وزن خود را افزایش دهید ، بهتر است اسموتی فندق را کنار نگذارید:
دو لیوان شیر شکلاتی پر چرب
یک قاشق عسل
یک قاشق فندق خام بدون پوست
مقدار مورد نظر شکلات

اسموتی کارامل
برای تهیه این اسموتی ، باید مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
نصف سیب
یک قاشق عسل
مقدار دلخواه بستنی کارامل

به میزان پروتئین توجه کنید

پروتئین مهمترین ماده مغذی مورد نیاز بدن برای ساخت و حفظ بافت ماهیچه ای است.
هنگامی که کالری زیاد است ، بدن آنها را به عنوان بافت چربی ذخیره می کند. اما وقتی کالری اضافی از پروتئین دریافت شود ، بدن آن را به عنوان بافت ماهیچه ای ذخیره می کند.

با این حال ، بهتر است مقدار متعادل پروتئین بخورید. زیرا علاوه بر اینکه شما را سیر می کند و از خوردن غذاهای دیگر جلوگیری می کند ، می تواند باعث ایجاد برخی از آنها شود مشکلات گوارشی داخله.
از جمله بهترین منابع پروتئین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع گوشت قرمز
  • مرغ و مرغ
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • محصولات شیر
  • آجیل و دانه ها
  • لوبیا

مطالب مرتبط با نحوه چاق شدن

نتیجه

در این مقاله ، مهمترین استراتژی ها را برای پاسخ به س howال چگونگی افزایش وزن مورد بحث قرار می دهیم. اما برای کسانی که به شدت کم وزن هستند ، بهتر است دلیل اصلی عدم افزایش وزن را بیابید ، سپس رژیم غذایی و فعالیت های خود را داشته باشید.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *